PSV had er niet zo met z'n pet naar moeten gooien in Europa de afgelopen vijf jaar, dan had de eredivisie de tweede CL plek al al lang binnengehad.Je kan trouwens ook nog de winnaar van Rangers -Union loten.generaal schreef: ↑ma jul 18, 2022 12:37 pmHet geld is blijkbaar op. Ze moeten natuurlijk een hoop verlies slikken op Bruma, Baumgartl en andere miskopen.Andriy Demchenko schreef: ↑ma jul 18, 2022 8:17 amPSV spendeerde geld aan verdedigers toen Brands weg was ja. Teze zie ik van het kaliber Veltman, nuttig maar ze moeten niet als de steunpilaar gezien worden.generaal schreef: ↑zo jul 17, 2022 6:19 pmIn Teze zie ik wel echt een vent met mogelijkheden. Mario Junior heeft me positief verrast. Die twee zijn wat mij betreft onomstreden. De rest van de achterhoede.. Lastig.
Brands is een dominante persoonlijkheid en John de Jong ronduit introvert. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de zakenlieden die PSV steunen Brands influisteren dat-ie vooral aanvallende en spectaculaire spelers moet aantrekken. De pest is dat PSV wel degelijk grof geld aan verdedigers heeft uitgegeven. Baumgartl voor tien miljoen euro.. Om te huilen. Max heeft ook maar liefst zeven miljoen euro gekost.
Dan zou ik in bewezen kwaliteit investeren. In ieder geval één ervaren sloper die ‘de baas is’ in het strafschopgebied. Geen nice guy Ramalho. Liever een type Alex. Maar blijkbaar gaat dat er bij de PSV-scouting niet in![]()
PSV huurt dus Hoever, Savinho, Braithwaite. En net de enige speler die ze hadden moeten huren ga je kopen;Til.![]()
Ajax gaat in ieder geval opnieuw als enige Nederlandse ploeg de CL in. Want als wij AS Monaco wonder boven wonder verslaan, loten wij automatisch Benfica. Dat terwijl allerlei ‘kloteploegen’ die niet eens in de EL horen, elkaar loten. Sportief is het een aanfluiting, die loting.
PSV
Moderator: mods
-
Re: PSV
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
- Jinne
- Site Admin
Volgens mij bleek PSV vorig seizoen nou ook niet echt CL of EL waardig. En de term kloteploeg en PSV staat hier in Amsterdam nou ook niet los van elkaar.generaal schreef: ↑ma jul 18, 2022 12:37 pmHet geld is blijkbaar op. Ze moeten natuurlijk een hoop verlies slikken op Bruma, Baumgartl en andere miskopen.Andriy Demchenko schreef: ↑ma jul 18, 2022 8:17 amPSV spendeerde geld aan verdedigers toen Brands weg was ja. Teze zie ik van het kaliber Veltman, nuttig maar ze moeten niet als de steunpilaar gezien worden.generaal schreef: ↑zo jul 17, 2022 6:19 pmIn Teze zie ik wel echt een vent met mogelijkheden. Mario Junior heeft me positief verrast. Die twee zijn wat mij betreft onomstreden. De rest van de achterhoede.. Lastig.
Brands is een dominante persoonlijkheid en John de Jong ronduit introvert. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de zakenlieden die PSV steunen Brands influisteren dat-ie vooral aanvallende en spectaculaire spelers moet aantrekken. De pest is dat PSV wel degelijk grof geld aan verdedigers heeft uitgegeven. Baumgartl voor tien miljoen euro.. Om te huilen. Max heeft ook maar liefst zeven miljoen euro gekost.
Dan zou ik in bewezen kwaliteit investeren. In ieder geval één ervaren sloper die ‘de baas is’ in het strafschopgebied. Geen nice guy Ramalho. Liever een type Alex. Maar blijkbaar gaat dat er bij de PSV-scouting niet in![]()
PSV huurt dus Hoever, Savinho, Braithwaite. En net de enige speler die ze hadden moeten huren ga je kopen;Til.![]()
Ajax gaat in ieder geval opnieuw als enige Nederlandse ploeg de CL in. Want als wij AS Monaco wonder boven wonder verslaan, loten wij automatisch Benfica. Dat terwijl allerlei ‘kloteploegen’ die niet eens in de EL horen, elkaar loten. Sportief is het een aanfluiting, die loting.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Atuomatisch Benfica?Ajax gaat in ieder geval opnieuw als enige Nederlandse ploeg de CL in. Want als wij AS Monaco wonder boven wonder verslaan, loten wij automatisch Benfica. Dat terwijl allerlei ‘kloteploegen’ die niet eens in de EL horen, elkaar loten. Sportief is het een aanfluiting, die loting.

Frank heeft gelijk, het is lastig om op de ranglijst te stijgen. Daarvoor moet je een op papier sterkere tegenstander verslaan.
Mooie uitdaging voor PSV, zou ik denken.
En als het niet lukt, is de CL ook bereikbaar door de EL te winnen, toch?

Ik denk eigenlijk dat dit niet klopt. In de 'lagere' toernooien kun je (op bonussen na) net zoveel punten verdienen als in de CL.
Financieel valt er een stuk minder te verdienen uiteraard, maar met een paar jaar echt je best doen in Europa kun je prima de dalende trend omkeren.
Ook nu weer. De loting voor de vCL is dikke pech, maar ze kunnen in de EL nog steeds een hele bak punten bij elkaar voetballen, als ze willen.
In die ConL hebben die eredivisie-subtopperts veel punten voor de coëfficientlijst verdient. Profiteert ook Ajax van. Op weg naar de zesde plek op de ranglijst en dus twee automatische plaatsen. We hebben het financieel nodig. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Tijdens die EL confrontatie met AS Monaco was PSV toch zeker niet kansloos?
Het zal geen makkie zijn maar zeker met een aantal versterkingen al binnen moeten er toch mogelijkheden zijn.
Het zal geen makkie zijn maar zeker met een aantal versterkingen al binnen moeten er toch mogelijkheden zijn.
Nil volentibus arduum
-
PSV staat momenteel onder Feyenoord, LASK Linz, Braga, Rode SterBelgrado en Slavia Praag over vijf jaar. Dat zijn geen wereldploegen met enorme stunts geweest hoor. In Europa gaat het om punten te pakken, maar net zoals in de eredivisie hoef je daarvoor niet alleen maar sterkere ploegen te verslaan. Ook tegen de kleintjes kun je punten pakken en neem dan PSV van de afgelopen vijfjaarYopii schreef: ↑ma jul 18, 2022 1:36 pmAtuomatisch Benfica?Ajax gaat in ieder geval opnieuw als enige Nederlandse ploeg de CL in. Want als wij AS Monaco wonder boven wonder verslaan, loten wij automatisch Benfica. Dat terwijl allerlei ‘kloteploegen’ die niet eens in de EL horen, elkaar loten. Sportief is het een aanfluiting, die loting.![]()
Frank heeft gelijk, het is lastig om op de ranglijst te stijgen. Daarvoor moet je een op papier sterkere tegenstander verslaan.
Mooie uitdaging voor PSV, zou ik denken.
En als het niet lukt, is de CL ook bereikbaar door de EL te winnen, toch?![]()
- Osijek twee keer verloren
- MacTel Aviv .uit 1-1
- Haugestund thuis o-o
- LaskLinz thuis gelijk, uit 4-1 op de broek
- Paok Salonikiuit 4-1 op de broek
Uit het feit dat dat geen uitzonderingen zijn bewijzen wel de moeizame overwininngen op Mac Tel Aviv, Omonia Nicosia uit, PAOK thuis etc wel. Want ga je verder terug dan heb je blamages tegen Ludogorets, AIK SAtockholm, etc. Er is bij PSV helemaal niet de mindset om het publiek te vermaken voor dat soort potjes, dat is krachten sparen.Zelfs al wint PSV vijf nul van zo'n club dan spelen ze uit gerust gelijk 'We gaan ons niet moe maken en dit zakelijk uitspelen'.En laten we eerlijk zijn ook de suppoters boeit het niet veel als PSV weerd wedstrijden tegen de C en D garnituur van Europa laat lopen. Maar zo presteer je niet naar je kracht.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Met kloteploeg bedoel ik niet eens de speelwijze. Maar meer allerlei clubnamen die wij als Nederlanders amper kunnen opschrijven. Laat staan uitspreken. Uit staatjes waar amper sprake is van professioneel voetbal. Dan is het wel gek dat PSV, Benfica en AS Monaco (ploegen die in ieder geval in naam CL-waardig zijn) elkaar tegenkomen. Terwijl clubjes als Qarabag en Ludogorets met hun ‘Champions Path’ haast vrije doortocht naar plaatsing hebben.Jinne schreef: ↑ma jul 18, 2022 1:22 pmVolgens mij bleek PSV vorig seizoen nou ook niet echt CL of EL waardig. En de term kloteploeg en PSV staat hier in Amsterdam nou ook niet los van elkaar.generaal schreef: ↑ma jul 18, 2022 12:37 pmHet geld is blijkbaar op. Ze moeten natuurlijk een hoop verlies slikken op Bruma, Baumgartl en andere miskopen.Andriy Demchenko schreef: ↑ma jul 18, 2022 8:17 am
PSV spendeerde geld aan verdedigers toen Brands weg was ja. Teze zie ik van het kaliber Veltman, nuttig maar ze moeten niet als de steunpilaar gezien worden.
Inconsequent, want de nummers drie en vier van Spanje en Engeland worden volop beschermd. Maar de nummers twee en drie van Nederland, Portugal en Frankrijk komen elkaar tegen. Dus dan vallen er altijd een paar af.
Het lijkt mij sportief veel eerlijker als Benfica, AS Monaco en PSV juist ploegen als Qarabag, Malmö en Ludogorets treffen op weg naar plaatsing. De gemiddelde voetbalfan vindt het leuker om zulke ploegen in de groepsfase te treffen dan onbeduidende ploegen uit Verweggistan.
-
Gelul allemaal. Gewoon een open loting. Dat is pas eerlijk.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.
Ben ik helemaal voor. Maar dan ook volledig. Dus ook in theorie een groep met Real Madrid, Bayern München, AC Milan en Chelsea. Nu worden de grootste en rijkste clubs maximaal beschermd.De Dominee schreef: ↑ma jul 18, 2022 2:18 pmGelul allemaal. Gewoon een open loting. Dat is pas eerlijk.
In de voorrondes worden andere criteria gehanteerd. Pauperploegen loten elkaar tot en met de plaatsingswedstrijden. En de clubs er tussenin loten elkaar.
Maak er inderdaad een volledig open loting van. Of wees consequent in het toekennen van lotingsvoordeel aan de sterkere en rijkere clubs van Europa. Die normaliter ook de spectaculairste spelers op het veld kunnen laten opdraven. Ludogorets

-
Uiteindelijk bereiken clubjes als Qarabag en Ludogorets slechts zeer sporadisch de CL via die weg en zijn het vooral clubs als Kopenhagen, de beide Pragen, de kampioen van Griekenland, Turkije, Oostenrijk,Kroatie en voorheen Belgie . Nu kun je daar allemaal lacherig over gaan doen maar het is wel een mooi compromis naar de echt kleine competities,laten we ook niet vergeten dat veel van die clubjes zoals Rode Ster, Slavia Praag, Olympiakos, Basel,Dinamo Zagreb gewoon hoger op de clubranglijst staan dan PSV. Zo maakt de kampioen toch een beetje extra kans. Voorheen waren we ook als eredivisie overgeleverd aan het Champions League path, maar dan hoor je vreemd genoeg niemand klagen als de play-off tegenstander Bate Borisov is [terwijl Ajax zich langs PAOK, Standard en Kiev mocht worstelen].generaal schreef: ↑ma jul 18, 2022 2:12 pmMet kloteploeg bedoel ik niet eens de speelwijze. Maar meer allerlei clubnamen die wij als Nederlanders amper kunnen opschrijven. Laat staan uitspreken. Uit staatjes waar amper sprake is van professioneel voetbal. Dan is het wel gek dat PSV, Benfica en AS Monaco (ploegen die in ieder geval in naam CL-waardig zijn) elkaar tegenkomen. Terwijl clubjes als Qarabag en Ludogorets met hun ‘Champions Path’ haast vrije doortocht naar plaatsing hebben.Jinne schreef: ↑ma jul 18, 2022 1:22 pmVolgens mij bleek PSV vorig seizoen nou ook niet echt CL of EL waardig. En de term kloteploeg en PSV staat hier in Amsterdam nou ook niet los van elkaar.generaal schreef: ↑ma jul 18, 2022 12:37 pm
Het geld is blijkbaar op. Ze moeten natuurlijk een hoop verlies slikken op Bruma, Baumgartl en andere miskopen.
Inconsequent, want de nummers drie en vier van Spanje en Engeland worden volop beschermd. Maar de nummers twee en drie van Nederland, Portugal en Frankrijk komen elkaar tegen. Dus dan vallen er altijd een paar af.
Het lijkt mij sportief veel eerlijker als Benfica, AS Monaco en PSV juist ploegen als Qarabag, Malmö en Ludogorets treffen op weg naar plaatsing. De gemiddelde voetbalfan vindt het leuker om zulke ploegen in de groepsfase te treffen dan onbeduidende ploegen uit Verweggistan.

Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op ma jul 18, 2022 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
De financiele en commerciele belangen zijn te groot, dat is wel een duidelijke reden dat het niet gaat gebeuren. Nu was ik het wel helemaal eens met VDS dat het belachelijk was dat competities 4 en 5 er extra vaste CL plekken bijkregen waardoor de nummer 4 van Italie ineens zeker was van CL, terwijl die in de voorrondes bijna altid de bietenbrug op ging. Maar dat de sterkste clubs beschermd worden is een principe wat we ook toepassen in ons eigen bekertoernooi of in de play-offs. In beginsel begrijpelijk maar de lobby van degrote competities is te sterk gebleken.generaal schreef: ↑ma jul 18, 2022 2:32 pmBen ik helemaal voor. Maar dan ook volledig. Dus ook in theorie een groep met Real Madrid, Bayern München, AC Milan en Chelsea. Nu worden de grootste en rijkste clubs maximaal beschermd.De Dominee schreef: ↑ma jul 18, 2022 2:18 pmGelul allemaal. Gewoon een open loting. Dat is pas eerlijk.
In de voorrondes worden andere criteria gehanteerd. Pauperploegen loten elkaar tot en met de plaatsingswedstrijden. En de clubs er tussenin loten elkaar.
Maak er inderdaad een volledig open loting van. Of wees consequent in het toekennen van lotingsvoordeel aan de sterkere en rijkere clubs van Europa. Die normaliter ook de spectaculairste spelers op het veld kunnen laten opdraven. Ludogorets![]()
Het dedain waarmee over clubs uit de CL path gesproken wordt. Olympiakos veegde jullie met 4-1 weg, Ludogorets won twee keer van jullie in de EL Maccabi Haifa werd kampioen boven Maccabi Tel Avi wat een o-o en 1-o was. PSV heeft qua status de afgelopen jaren ook weinig in de melk te brokkelen gehad. PSV zelf heeft zichzelf een slechte dienst bewezen. De ironie is namelijk dat de grote clubs uit het Champions Path ook allemaal hogere rankings hebben: Dinamo Zagreb, Olympiakos, Rode Ster, Kopenhagen etc.
Ik ontken al die sportieve feiten ook niet. Maar het komt erop neer dat PSV zo ongeveer van Ajax afhankelijk is om ooit nog CL-groepsfase te bereiken.
Dat terwijl je met slimme scouting voor de aanschafprijs van Baumgartl en Bruma samen vier basiswaardige achterhoedespelers kunt binnenhalen.
Dat terwijl je met slimme scouting voor de aanschafprijs van Baumgartl en Bruma samen vier basiswaardige achterhoedespelers kunt binnenhalen.
Helemaal open zou natuurlijk veel leuker zijn. Maar ik ben bang dat we dat station al geruime tijd geleden zijn gepasseerd. De hele inrichting van het toernooi is erop gericht om de gevestigde waardes zoveel mogelijk zekerheid te bieden. Die clubs willen alleen nog maar meer, getuige bijvoorbeeld ook het Superleague experiment.
PSV zou er denk ik inderdaad verstandig aan doen om de defensie niet als sluitpost van de begroting te zien. Soms moet je echter ook simpelweg een beetje geluk hebben. Neem die confrontatie met Benfica. Zowel PSV als Ajax werden uitgeschakeld. Beide hadden die confrontatie ook best kunnen winnen.
PSV zou er denk ik inderdaad verstandig aan doen om de defensie niet als sluitpost van de begroting te zien. Soms moet je echter ook simpelweg een beetje geluk hebben. Neem die confrontatie met Benfica. Zowel PSV als Ajax werden uitgeschakeld. Beide hadden die confrontatie ook best kunnen winnen.
Nil volentibus arduum
-
Het is gewoon gelul generaal,PSV moet eens van zichzelf uitgaan. PSV moet gewoon eens z'n plicht doen in Europa en dan kom je al een heel eind. Dat betekent kleine clubjes twee keer in de pan hakken en niet denken ohja thuis gewonnen uit is een gelijk spel of kleine nederlaag wel ok. Ook supporters moeten dat een keer gaan eisen, het dedain waarmee er over de ECL en EL gepraat wordt alsof het allemaal te min is.Als supporter moet je een keer gaan eisen dat je dan een galavoorstelling krijgt met 5-1. Maar bij PSV is de cultuur erin geslopen dat het ook met strontvervelend en traag voetbal mag. MaccabiTel Aviv, Bnei Yehuda, Sankt Polten, Lask Linz, Estoril, Luogorets, Sjakotor Salihorsk, Osijek, Chernomorets Odessa, AIK Stockholm, Rostov, Chelyabinsk, Haugesund thuis nooit met meer dan een doepunt verschil van gewonnen als er al gewonnen werd. Kan me herinneren dat een cruciaal EL duel tegen Zenith gewoon met zeven duizend lege plekken gespeeld werd of meer. Daar zit het probleem,de EL boeitgeneraal schreef: ↑ma jul 18, 2022 3:11 pmIk ontken al die sportieve feiten ook niet. Maar het komt erop neer dat PSV zo ongeveer van Ajax afhankelijk is om ooit nog CL-groepsfase te bereiken.
ook de supporters niet terwijl het vanuit bestuurlijke hoek ook vaak een moetje is. Maar als je in de EL niet presteert zuigt je ranking en wordt de weg naar de CL alleen maar moeilijker
PSV kan de CL groepsfase best bereiken, Ajax heeft het via die weg best geflikt.Wat PSV vooral moet gaan doen is werken aan de ranking als je de CL niet haalt,nu de Osiekjaren weg vallen heb je daar alle mogelijkheden te klimen.Winnen winnen winnen. Dan heb je het jaar erop met Nederland misschien dat nummer twee ook direct de CL in mag, ofwel heb je betere bescherming waardoor je Benfica niet hoeft te loten. Als godbetert Glasgow Rangers het kan, die lang niet in Europa mochten,waarom jullie dan niet?
-
PSV maakte ooit de fout dat het tegen Basel met Luckassen moest aantredenl; gevolg weg kwalificatie. Nu lijken ze weer die fout te maken met Ramalho en Boscagli er niet bij is het Braithwaite, Obispo en Teze. Kun je dagelijks een schietgebedje houden dat Teze niet omvalt anders mag de halbror van Brobbey het weer verpesten.Marillion schreef: ↑ma jul 18, 2022 3:15 pmHelemaal open zou natuurlijk veel leuker zijn. Maar ik ben bang dat we dat station al geruime tijd geleden zijn gepasseerd. De hele inrichting van het toernooi is erop gericht om de gevestigde waardes zoveel mogelijk zekerheid te bieden. Die clubs willen alleen nog maar meer, getuige bijvoorbeeld ook het Superleague experiment.
Psv moet nog maar hopen op uberhaupt europees te spelen.
Monaco lijkt me onhaalbaar, en dan moet je maar mazzel hebben in de overige kwalificaties el/con l
Onervaren coach, huurlingen selectie. Recept voor een desastreus begin.
Monaco lijkt me onhaalbaar, en dan moet je maar mazzel hebben in de overige kwalificaties el/con l
Onervaren coach, huurlingen selectie. Recept voor een desastreus begin.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
Vliegen ze eruit gaan ze direct naar degroepsfase EL,waar ze overigens geen groepshoofd zullen zijn.
-
9k, kunnen ze daar hun puntjes halen op donderdagavonden in bulagarijeAndriy Demchenko schreef: ↑ma jul 18, 2022 5:32 pmVliegen ze eruit gaan ze direct naar degroepsfase EL,waar ze overigens geen groepshoofd zullen zijn.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Giacomo Puccini
Heeft PSV een positie beter bezet dan Ajax? Luuk de Jong, maar dat is omdat Ajax (nog) 0 spitsen heeft. De keeper misschien. Maar verder is PSV toch een heel matig team en dan een rookie coach voor de groep... 

Ajax!
PSV moet in de spiegel kijken: het heeft twee jaar de sleutels aan Schmidt gegeven, met amper resultaat. Schmidt haalde spelers die wel degelijk duur waren (transfersom en/of salaris) want Zahavi, Götze, Max en nog meer van die jongens kwam niet voor de eer spelen. Al met al zat er geen toekomst in dat project, er is haast geen transferwaarde ontwikkeld.
Dan komt Van Nistelrooij en die wil weer iets anders. Gaan ze dat doen, toch? Geen probleem.
Wij hebben hetzelfde meegemaakt met al die trainers voor anderhalf jaar. Kost een vermogen.
Dan komt Van Nistelrooij en die wil weer iets anders. Gaan ze dat doen, toch? Geen probleem.
Wij hebben hetzelfde meegemaakt met al die trainers voor anderhalf jaar. Kost een vermogen.