PSV
Moderator: mods
Re: PSV 2012-2013
Zigzagbeleid. Na resultaattrainer Advocaat nu de trainer van de A1. Daarna weer een resultaattrainer waarschijnlijk.
Komt me bekend voor. Bij Ajax ging het tot voor kort ook zo.
Klopt, dit ben ik met je eens. Maar ik wil wel even een kleine kanttekening maken. Ajax is NU ijzersterk. Sinds om en nabij 2 seizoenen heeft onze ploeg als een elfkoppige tijger gespeeld in de twee thuiswedstrijden tegen PSV (JC Schaal buiten beschouwing gelaten). Het Ajax elftalletje dat op de dagen van Dzsudzsak met 4-3 en 6-2 onderuit ging in Eindhoven, was zo wankel als wat... Een onsamenhangend hoopje zielepoten met een zwaar "uitcomplex". Dzsudzsak en zijn teamgenoten maakten gehakt van dat Ajax.Baseman schreef:Ajax is als team mentaal ijzersterk, op bijna alle andere gebieden vind ik PSV sterker.
Maar die mentaliteit is wel ontzettend belangrijk, dat hebben de afgelopen 2 seizoenen wel uitgewezen.
Twee spelers die in die wedstrijden opzichtig faalden waren overigens Van der Wiel en Stekelenburg. Greg had na afloop telkens stevige teksten dat Dzsudzsak allesbehalve zijn lastigste tegenstander ooit was, maar ondertussen was hij die Hongaar wel telkens kwijt. Stekelenburg liet (bij de 4-3, die 6-2 wedstrijd toen keepte Vermeer) diverse houdbare ballen in het doel ploffen. Van der Wiel was, zoals vaker, een parodie op een verdediger.
True. Beide keren had Van Rhijn hem in zijn broekzak. Echt ijzersterk, hij gaf hem niets. Maar Van Rhijn maakt in andere wedstrijden weer behoorlijk wat foutjes, net als Van der Wiel altijd gedaan heeft en (wanneer hij bij PSG mee mag doen) ook continu doet. Dus wat is nu wijsheid?wimpey schreef:Mertens daarentegen heb ik tegen ons amper waargenomen.

Waarom vind je de EL een gedrocht?Baseman schreef:PSV zit nog in de beker hoor...al spelen we daarin wel tegen PEC, dus de kans is aanwezig dat we de finale niet gaan halen.
De EL is een gedrocht, mooi dat we daarvan verlost zijn (onbegrijpelijk trouwens dat veruit de meeste clubs voorstander blijven van de huidige opzet van CL en EL).

Persoonlijk vind ik de CL een veel groter gedrocht dan de EL. Aanstaande donderdag voetballen wij tegen Steaua Boekarest. Als we die uit weten te schakelen moeten we tegen Chelsea of wellicht een reisje naar Praag Ik heb er zin in!

VDW heeft ook prima wedstrijden tegen Dzsudzsak gespeeld. 4-1 onder Jol, 0-0 in Eindhoven onder FdB.
Dzsudzsak was met z'n snelheid, schot en scorend vermogen een prima speler voor psv. Stond er in topwedstrijden. M.i. een paar niveautjes beter dan Mertens. Die valt op wanneer het elftal goed draait.
Dzsudzsak was met z'n snelheid, schot en scorend vermogen een prima speler voor psv. Stond er in topwedstrijden. M.i. een paar niveautjes beter dan Mertens. Die valt op wanneer het elftal goed draait.
Toch jammer dat zo een speler een beetje mislukt in Rusland. Goede speler toch wel.
IK GELOOF!!!!!!
Omdat men zich bij psv heeft ingebeeld dat men de titel in de voorbije seizoenen is misgelopen door een paar rondjes EL na de winterstop. Dus laat je de EL maar lopen: topsportmentaliteit.Cruijff schreef: Waarom vind je de EL een gedrocht?![]()

Nee, dit zeg ik helemaal niet.wimpey schreef:Dus Ajax won van psv omdat de instelling van psv niet deugde en niet omdat Ajax veel beter was?
Ik zeg dat PSV kampioen wordt als ze iedere wedstrijd met de juiste instelling ingaan..ik zeg dus niet dat ze dan ook iedere wedstrijd winnen, laat staan van dat ze dan van Ajax winnen. Maar ze winnen dan voldoende wedstrijden om kampioen te worden, ook als er van Ajax wordt verloren.
Zodra een speler is vertrokken wordt hij blijkbaar steeds beter...de kritiek op Doedel was namelijk identiek als die op Mertens: te weinig zichtbaar in de grote wedstrijden, alleen goed tegen de kleintjes en als het team draait...met als verschil dat Mertens meer scoort, meer assists geeft en minder rode kaarten pakt.wimpey schreef:Dzsudzsak was met z'n snelheid, schot en scorend vermogen een prima speler voor psv. Stond er in topwedstrijden. M.i. een paar niveautjes beter dan Mertens. Die valt op wanneer het elftal goed draait.
Nee, omdat er geen zak aan is, omdat de grote clubs het B of C team opstellen, omdat het zo goed als niets oplevert, omdat de UEFA er totaal geen moeite voor doet. Internationaal telt alleen de CL en zo wordt de EL ook behandeld. De UEFA-Cup voorheen was vele malen mooier en stelde ook nog wat voor.wimpey schreef:Omdat men zich bij psv heeft ingebeeld dat men de titel in de voorbije seizoenen is misgelopen door een paar rondjes EL na de winterstop.
De EL stelt geen moer voor tot de kwartfinale. Maar dat heb je natuurlijk zelf in de hand.
IK GELOOF!!!!!!
Idd. Ik ergerde me er groen en geel aan dat recente winnaars als FC Porto en Real Madrid structureel spelers als Falcao aan de kant lieten. Ik ga speciaal voor zo'n speler een wedstrijd zitten kijken en dan zie ik van hem nul minuten actie en nog minder doelpunten...Baseman schreef:Nee, omdat er geen zak aan is, omdat de grote clubs het B of C team opstellen, omdat het zo goed als niets oplevert, omdat de UEFA er totaal geen moeite voor doet. Internationaal telt alleen de CL en zo wordt de EL ook behandeld. De UEFA-Cup voorheen was vele malen mooier en stelde ook nog wat voor.wimpey schreef:Omdat men zich bij psv heeft ingebeeld dat men de titel in de voorbije seizoenen is misgelopen door een paar rondjes EL na de winterstop.
...Of wacht? Vergis ik me nu of schoot Falcao er de afgelopen twee jaren ruim 20 in in de EL?

Dat gaat lachen worden als PSV dit nog 1 of 2 seizoenen blijft doen... Dan zakt hun coëfficiënt in als een pudding en zal een toekomstige 2e plaats in de competitie ze aan een tegenstander als Borussia Dortmund gaan koppelen.wimpey schreef:Omdat men zich bij psv heeft ingebeeld dat men de titel in de voorbije seizoenen is misgelopen door een paar rondjes EL na de winterstop. Dus laat je de EL maar lopen: topsportmentaliteit.Cruijff schreef: Waarom vind je de EL een gedrocht?![]()

De EL is niet meer zo mooi als de oude UEFA cup. Maar dat is net zo goed van toepassing op de CL. De commercie heeft toegeslagen.
Nil volentibus arduum
-
Tot en met de huidige trainer; Jol de prestatietrainer en FdB kwam van de A1. Geen idee wie de volgende trainer wordt. Vanuit Ajax zelf kan er iemand naar voren geschoven worden, maar bezitten Jonk en Bergkamp een trainersdiploma?Yopi schreef:Zigzagbeleid. Na resultaattrainer Advocaat nu de trainer van de A1. Daarna weer een resultaattrainer waarschijnlijk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Bergkamp volgens mij wel. Ik zie persoonlijk absoluut geen hoofdtrainer in hem...
Trustfull?Demosthenes schreef:Tot en met de huidige trainer; Jol de prestatietrainer en FdB kwam van de A1. Geen idee wie de volgende trainer wordt. Vanuit Ajax zelf kan er iemand naar voren geschoven worden, maar bezitten Jonk en Bergkamp een trainersdiploma?Yopi schreef:Zigzagbeleid. Na resultaattrainer Advocaat nu de trainer van de A1. Daarna weer een resultaattrainer waarschijnlijk.
De EL is een prachtig tournooi. Ik snap niet zo goed waarom (Nederlandse) clubs daar de neuzen voor zouden moeten ophalen. Eigenlijk vind ik de EL leuker dan de CL, Nederlandse clubs hebben niet zo heel veel in de CL te zoeken, zelfs niet terwijl met een beetje mazzel het overleven van de eerste ronde niet onmogelijk is.
Ajax - Fiorentina en Ajax - OM, wat mij betreft hoogtepuntjes in de korte periode van Basten.
Ajax - Fiorentina en Ajax - OM, wat mij betreft hoogtepuntjes in de korte periode van Basten.
I think I lost my fucking headache
Ik snap het ook niet hoor. Binnen de context dat de invloed van de commercie niet gunstig is voor de Europese toernooien zijn er nog steeds prachtige wedstrijden te spelen. Als je dat als supporter niet ziet mis je wat mij betreft het nodige historische besef en liefde voor het spelletje.
Het is wel zonde dat sommige clubs er niet vol voor gaan en dat er in het begin misschien eens één of twee wedstrijden bij zitten die niet interessant zijn. Maar als je lekker presteert zijn er ieder jaar mooie wedstrijden te spelen. Soms krijg ik wel eens de indruk dat voor voor clubs maar ook voor supporters de hoeveelheid te verdienen prijzengeld het belangrijkste is. Dat is volgens mij toch niet waarom je voetbalt.
Maar goed, we zullen de tweede seizoenshelft zien wat het PSV brengt dat ze van dat toernooi af zijn. Te beginnen vanavond. Uitgerust en wel in Arnhem.
Het is wel zonde dat sommige clubs er niet vol voor gaan en dat er in het begin misschien eens één of twee wedstrijden bij zitten die niet interessant zijn. Maar als je lekker presteert zijn er ieder jaar mooie wedstrijden te spelen. Soms krijg ik wel eens de indruk dat voor voor clubs maar ook voor supporters de hoeveelheid te verdienen prijzengeld het belangrijkste is. Dat is volgens mij toch niet waarom je voetbalt.
Maar goed, we zullen de tweede seizoenshelft zien wat het PSV brengt dat ze van dat toernooi af zijn. Te beginnen vanavond. Uitgerust en wel in Arnhem.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Helemaal mee eens. Die sfeer was fantastisch. Vooral tegen L'OM was het prachtig.LucaS schreef: Ajax - Fiorentina en Ajax - OM, wat mij betreft hoogtepuntjes in de korte periode van Basten.
Als we winnen van Steau dan ontmoeten we waarschijnlijk Chelsea. Dat wordt ook wel weer echt leuk, hoor.
Ik denk dat ze Vitesse helemaal zoek spelen vanavond, winst met een goal of vier verschil.Marillion schreef:Maar goed, we zullen de tweede seizoenshelft zien wat het PSV brengt dat ze van dat toernooi af zijn. Te beginnen vanavond. Uitgerust en wel in Arnhem.

- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
En Manchester United uit staat héél hoog in mijn persoonlijke top 10 van bezochte wedstrijden qua uitslag, intensiteit en beleving.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Het verschil is dat wanneer Ajax of Feijenoord ver komt de stadions dan vol zitten en het halve land op tv mee kijkt zodat het vanzelf mooi wordt. Psv in de EL is natuurlijk wel troosteloos. Iemand schreef al, tis maar wat je er van maakt.Marillion schreef:De EL is niet meer zo mooi als de oude UEFA cup. Maar dat is net zo goed van toepassing op de CL. De commercie heeft toegeslagen.
De EC-2 uit 87 was ook geweldig.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Het is overigens wel zo dat veel ploegen de poulefase in gaan met een B-elftal. Zo kan Napoli met gemak twee keer aantreden tegen PSV met een compleet B-elftal zonder dat het ze raakt.
Wat dat betreft is het ons voordeel dat we pas invliegen in de knock-out. Dan weet je namelijk dat iedere club er vol voor gaat en dat je niet even kan sparen omdat je weet dat je 't goed kan maken tegen AIK of Dnipro. De poulefase heeft wat dat betreft wat minder allure, maar die knockout is zeker ok.
Zet PSV op de plek van Dnipro neer en je krijgt de volgende knockout:
PSV-Basel
PSV-Liverpool/Zenit
Mooi man.
Wat dat betreft is het ons voordeel dat we pas invliegen in de knock-out. Dan weet je namelijk dat iedere club er vol voor gaat en dat je niet even kan sparen omdat je weet dat je 't goed kan maken tegen AIK of Dnipro. De poulefase heeft wat dat betreft wat minder allure, maar die knockout is zeker ok.
Zet PSV op de plek van Dnipro neer en je krijgt de volgende knockout:
PSV-Basel
PSV-Liverpool/Zenit
Mooi man.
-
Herinner me nog Inter tegen Feyenoord (0-1, eigen doelpunt Inter, al ben ik daar niet 100% zeker van) dat was kwartfinale of halve finale, het tweede elftal. Het gaat niet alleen om de poulefase.Wat dat betreft is het ons voordeel dat we pas invliegen in de knock-out. Dan weet je namelijk dat iedere club er vol voor gaat en dat je niet even kan sparen omdat je weet dat je 't goed kan maken tegen AIK of Dnipro. De poulefase heeft wat dat betreft wat minder allure, maar die knockout is zeker ok.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dat was de halve finale ja, de kwartfinale van de UEFA Cup speelde Feyenoord dat seizoen tegen PSV.
Een enorme partij arrogantie van Inter om in een halve finale van een Europacup een B elftal op te stellen. Nu hadden ze de UEFA Cup in het decennium dat er aan vooraf ging al een paar keer gewonnen en schaalden ze Feyenoord niet zo hoog in, des te mooier dat het is afgestraft. In de return ging Inter er trouwens wel volle bak voor en eindigde een zinderende wedstrijd in de Kuip in 2-2. Volgens mij waren er bij de heenwedstrijd ook meer Feyenoord supporters dan Inter supporters in Guiseppe Meazza aanwezig.
Dat is overigens wel een groot verschil tussen Ajax of Feyenoord/PSV op bezoek in Milaan. Als Ajax tegen één van de Milanese clubs speelt zitten er altijd meer dan 70.000 toeschouwers, ook als de wedstrijd om des keizers baard is. Bij wedstrijden tegen PSV of Feyenoord heb ik vaak toeschouwersaantallen tussen de 20.000 en 40.000 gezien. Zal toch met de grote naam en uitstraling van Ajax te maken hebben.
Een enorme partij arrogantie van Inter om in een halve finale van een Europacup een B elftal op te stellen. Nu hadden ze de UEFA Cup in het decennium dat er aan vooraf ging al een paar keer gewonnen en schaalden ze Feyenoord niet zo hoog in, des te mooier dat het is afgestraft. In de return ging Inter er trouwens wel volle bak voor en eindigde een zinderende wedstrijd in de Kuip in 2-2. Volgens mij waren er bij de heenwedstrijd ook meer Feyenoord supporters dan Inter supporters in Guiseppe Meazza aanwezig.
Dat is overigens wel een groot verschil tussen Ajax of Feyenoord/PSV op bezoek in Milaan. Als Ajax tegen één van de Milanese clubs speelt zitten er altijd meer dan 70.000 toeschouwers, ook als de wedstrijd om des keizers baard is. Bij wedstrijden tegen PSV of Feyenoord heb ik vaak toeschouwersaantallen tussen de 20.000 en 40.000 gezien. Zal toch met de grote naam en uitstraling van Ajax te maken hebben.
- Ajaciedjuh
Vd Struik is lachwekkend slecht. 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."