PSV 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9378
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Dubbel » di jun 28, 2011 9:53 pm

Ik snap het cynisme niet zo. Is toch een prima deal voor Psv? Hoezo roulette? Ze hebben de gemeente een poot uitgedraaid en ik las ergens dat Philips ook nog een sloot geld stort. Niet voor niks dat ze erbij staan alsof ze een loterij hebben gewonnen, toch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door joey » di jun 28, 2011 10:00 pm

Dat zijn toch allemaal leningen? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Epi Drost » di jun 28, 2011 10:01 pm

generaal schreef:Levert FC Twente de gemeente Enschede ook 140 miljoen euro op jaarbasis op?
Als je dat door zou berekenen, vermoedelijk wel. Dan nog is het een vergelijking die mank gaat. Twente is winstgevend en heeft geleend van de gemeente om groei te versnellen, niet om gaten te dichten. Daarnaast heeft Twente de grond van het stadion gekocht en niet verkocht. Twente heeft bricks and mortar, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik bekritiseer PSV niet om de lening die ze met Eindhoven hebben afgesloten. Wel om het feit dat ze twee dure spelers hebben gecontracteerd vanuit een financieel moeilijke situatie. Dat is niet te verkopen aan de rest van Nederland, in ieder geval. En de grap is dat dat niet eens nodig is om kampioen van Nederland te worden. Er is geen club recentelijk kampioen geworden die heeft gescout met het bord op schoot.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

PSV 2011-2012

Bericht door jabu » di jun 28, 2011 10:01 pm

generaal schreef:Levert FC Twente de gemeente Enschede ook 140 miljoen euro op jaarbasis op?
Suggereer je nu dat PSV jaarlijks de gemeente Eindhoven maar liefst 140 miljoen euro oplevert?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Jöhnk » di jun 28, 2011 10:06 pm

joey schreef:Dat zijn toch allemaal leningen? :confused.gif:
Dat bedrag van de gemeente in principe niet. Al zou je dat ook als lening kunnen beschouwen omdat PSV vanaf nu jaarlijks huur betaalt om op de verkochte grond te mogen spelen.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door generaal » di jun 28, 2011 10:08 pm

Jabu schreef:
generaal schreef:Levert FC Twente de gemeente Enschede ook 140 miljoen euro op jaarbasis op?
Suggereer je nu dat PSV jaarlijks de gemeente Eindhoven maar liefst 140 miljoen euro oplevert?
Dat suggereer ik niet, maar beweer ik expliciet. Het is namelijk doorgerekend.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9378
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Dubbel » di jun 28, 2011 10:11 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Dat zijn toch allemaal leningen? :confused.gif:
Dat bedrag van de gemeente in principe niet. Al zou je dat ook als lening kunnen beschouwen omdat PSV vanaf nu jaarlijks huur betaalt om op de verkochte grond te mogen spelen.
Zo begrijp ik het ook. En komt puntje bij paaltje dan wordt dat soort huurschuld evt wel weer kwijtgescholden.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Epi Drost » di jun 28, 2011 10:13 pm

Generaal die doorberekeningen blijven subjectief. Ook ik ben ervan overtuigd dat een voetbalclub veel aan stadmarketing oplevert.veel meer dan een dure campagne in de Volkskrant bijvoorbeeld. Maar om er een echt bedrag op te plakken is redelijk vaag. De waarde van een voetbalclub is vooral lokaal en maatschappelijk.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

PSV 2011-2012

Bericht door jabu » di jun 28, 2011 10:14 pm

generaal schreef:
Jabu schreef:
generaal schreef:Levert FC Twente de gemeente Enschede ook 140 miljoen euro op jaarbasis op?
Suggereer je nu dat PSV jaarlijks de gemeente Eindhoven maar liefst 140 miljoen euro oplevert?
Dat suggereer ik niet, maar beweer ik expliciet. Het is namelijk doorgerekend.
Goh, interessant. Heb je daar ook een rapport/link van?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door generaal » di jun 28, 2011 10:27 pm

Jabu schreef: Goh, interessant. Heb je daar ook een rapport/link van?
Edit:
Toch geen 140 miljoen, maar nog steeds ruim 80 miljoen euro http://www.ed.nl/mening/2122993/De-waar ... jferen.ece

Even iets anders:
KhalidSinouh Khalid Sinouh
Nou nu nog Wijnaldum en Hamdaoui en we zijn klaar voor de strijd!!!!
about 1 hour ago @ Twitter
Laatst gewijzigd door generaal op di jun 28, 2011 10:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Rooie » di jun 28, 2011 10:28 pm

generaal schreef:
Jabu schreef: Goh, interessant. Heb je daar ook een rapport/link van?
Ga ik voor je opzoeken.

Even iets anders:
KhalidSinouh Khalid Sinouh
Nou nu nog Wijnaldum en Hamdaoui en we zijn klaar voor de strijd!!!!
about 1 hour ago @ Twitter
Hopelijk doet 'ie zelf zeer actief mee in die strijd :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41170
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Marillion » di jun 28, 2011 11:06 pm

Dat gegoogel met cijfers wil je toch niet echt als serieuze bron opvoeren? Kom op zeg. Het is notabene een onderzoek in opdracht van PSV en de gemeente Eindhoven.

Natuurlijk heeft PSV waarde voor de stad. Maar om er op zo'n manier een getal aan te koppelen is pure flauwekul.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47647
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Lionel » di jun 28, 2011 11:32 pm

Volgens mij is het 80 miljard :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Ajaciedjuh » wo jun 29, 2011 5:48 am

Telesport:
Wijnaldum, Strootman en Mertens naar PSV; gemeenteraad akkoord met reddingsplan

NIEUWE TOEKOMST



• Op de dag dat de gemeenteraad akkoord gaat met de PSV-deal, doet de Eindhovense club ook goede zaken op transfergebied. Dries Mertens (r.) en Kevin Strootman komen over van FC Utrecht, terwijl Georginio Wijnaldum wordt weggeplukt bij Feyenoord. FOTO’S: RIAS IMMINK & PICS UNITED

door Jeroen Kapteijns & Marcel van der Kraan
EINDHOVEN – Dinsdag 28 juni 2011 kan de boeken in als een historische dag voor PSV. Niet alleen werd het financiële reddingsplan aangenomen door de Eindhovense gemeenteraad (29 stemmen voor en 14 tegen), maar ook wist PSV overeenstemming te bereiken met Feyenoord over de aankoop van Georginio Wijnaldum (20) en met FC Utrecht over de dubbeltransfer van Kevin Strootman (21) en Dries Mertens (24).

Dankzij de grondtransactie met de gemeente Eindhoven is 48,4 miljoen euro beschikbaar gekomen voor versterking van de vermogenspositie en herfinanciering van de bestaande schulden. Bovendien steken ook Philips en het regionale bedrijfsleven nog eens 30 miljoen euro in de club.

Dankzij het financiële en sportieve goede nieuws gloort voor PSV een nieuwe toekomst, terwijl de diep gevallen topclub onlangs nog zo dicht bij de afgrond stond. De drie toptalenten worden wél duur betaald. Voor Wijnaldum wordt bijna vijf miljoen euro overgemaakt aan Feyenoord, terwijl FC Utrecht zelfs dertien miljoen euro kan bijschrijven. Toch is er ook nog geld beschikbaar voor een spits. De naam van Mounir El Hamdaoui (Ajax) wordt in dit verband veel genoemd.

Technisch directeur Marcel Brands laat de geldbuidel stevig rammelen en dat is vreemd voor een club, die met zulke enorme schulden kampt en de helpende hand van de gemeente nodig heeft. Daar staat tegenover dat PSV nu weer transferbeleid voert vanuit een duidelijke visie.

De afgelopen jaren is veel geld uitgegeven aan spelers als Kromkamp, Koevermans en Engelaar, die hoge salarissen incasseerden, maar door hun leeftijd nauwelijks restwaarde vertegenwoordigden. Met het aantrekken van jeugdige Nederlandse talenten, die bovendien in het nieuwe salarishuis passen, keert PSV terug naar de filosofie, die in het verleden succesvol is geweest.

Mertens, die al een persoonlijk akkoord over een vierjarig contract bereikte, was gisteravond de koning te rijk. ,,Dit is een heel mooie stap voor mij. Ik hoop met PSV kampioen te worden en Champions League te spelen. Het is toch geweldig, dat ik ga spelen voor de club, waar ook Romario en Ronaldo hebben gespeeld.”

De Belg meldt zich vandaag al in Eindhoven voor de medische keuring. Chiel Dekker, de zaakwaarnemer van Strootman, schuift vandaag aan in Eindhoven om het contract van zijn speler rond te maken. Brands heeft het druk, want vandaag wil hij ook de laatste formaliteiten van de transfer van Wijnaldum afronden.

Feyenoord verliest met Wijnaldum een van de grootste talenten van de afgelopen jaren. De Rotterdammer is de jongste debutant in de historie van Feyenoord. In april 2007 maakte hij als 16-jarige zijn debuut tegen FC Groningen. Wijnaldum wilde zelf vertrekken uit de Kuip, omdat hij net als Leroy Fer, die door FC Twente wordt begeerd, het idee had dat hij stilstond in zijn ontwikkeling. De Rotterdammers hebben naast de transfersom ook het recht op een percentage van een volgende transfer van Wijnaldum bedongen, maar beseffen dat het financiële gewin slechts minimaal is. Bijna al het geld moet worden aangewend om de schuldpositie van Feyenoord te verbeteren.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door mattie » wo jun 29, 2011 7:22 am

Ik kan de kop voor het seizoen 2012/2013 al opsommen:

PSV kan de rente niet betalen en klopt wederom aan bij de gemeente :hypocrite.gif:

De reden hiervan is dat de club wederom niet erin geslaagd is om landskampioen te worden.


Sorry maar je had ook geen 49 milj. kunnen lenen maar 39 milj. of nog minder.

Hoe staat de Knvb hier tegen over? kakkerlakken zitten al jaren in Cat. 1 en mogen werkelijk niks kopen.. Hebben een schulden last wat nog maar rond de 20 milj... is
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door 999 » wo jun 29, 2011 7:38 am

Tja, Feyenoord verkoopt om zo nog wat geld in kas te hebben, en Psv koopt zich de pleuris van gemeenschapsgeld.

Overgens is het weer zo'n hoog hosanna stuk tekst .. Voor Kromkamp en Koevermans is in hun Psv tijd meer dan genoeg interesse geweest van andere clubs.En dat gelul over Engelaar .. Als ie wel er had gestaan op het middenveld, de motor zou zijn geweest had je niemand horen tetteren over restwaarde.Dan hadden dezelfde personen die nu lullen over restwaarde geschreven dat Psv een gouden zet heeft gedaan.

Nieuwe toekomst valt en staat met resultaat.Zou in een deuk liggen als ze zich niet weten te kwalificeren voor de E.L. .. dat zou wat zijn ... Maar goed, gezien het verleden zullen ze wel weer dat beetje geluk hebben ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door InnerHarbour » wo jun 29, 2011 8:19 am

Die jongens uit Eindhoven doen het goed. Bakken soepsidie geld uitgeven aan een aanvaller en middenvelder terwijl de problemen achterin liggen. Gelukkig is die schijttrainer ook gebleven. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Toppie » wo jun 29, 2011 8:26 am

P$V

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2011-2012

Bericht door GangstaRiB » wo jun 29, 2011 8:54 am

generaal schreef:
Jabu schreef: Goh, interessant. Heb je daar ook een rapport/link van?
Edit:
Toch geen 140 miljoen, maar nog steeds ruim 80 miljoen euro http://www.ed.nl/mening/2122993/De-waar ... jferen.ece

Even iets anders:
KhalidSinouh Khalid Sinouh
Nou nu nog Wijnaldum en Hamdaoui en we zijn klaar voor de strijd!!!!
about 1 hour ago @ Twitter
De waarde valt niet te becijferen, maar kom.. we zeggen gewoon 80 miljoen.....

Sportief snap ik PSV niet. Ze hebben nu een vervanger voor Doedelzak (Mertens), maar ook met Doedelzak werd PSV geen kampioen. Waarom niet? Keeper, verdediging en trainer zijn KUT. En juist die laten ze ongemoeid......

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PSV 2011-2012

Bericht door El Clavo » wo jun 29, 2011 9:25 am

Hou zou de gemiddelde Eindhovense wethouder zich nu voelen? Binnen een uur nadat ze er een klap op hebben gegeven is de helft van dat geld alweer weg :drecul.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16896
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2011-2012

Bericht door GangstaRiB » wo jun 29, 2011 9:28 am

El Clavo schreef:Hou zou de gemiddelde Eindhovense wethouder zich nu voelen? Binnen een uur nadat ze er een klap op hebben gegeven is de helft van dat geld alweer weg :drecul.gif:
Er is een verschil tussen het herstructureren van schulden en een transferpotje. Alleen is het zeer wrang dat voor de herstructurering de gemeente nodig is en dat PSV zich ongeloofwaardig maakt met het aantal aankopen, terwijl ze juist aankondigden dat ze voor de jeugd gingen.

Maar bovenal is de timing zeer ongelukkig te noemen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Michael_B » wo jun 29, 2011 9:34 am

Tja, als PSV er nou echte toppers voor had gehaald... Maar ik zie ze weinig tot geen winst maken op de spelers die ze hebben gekocht. De geluiden rondom Hamdaoui worden wel sterker trouwens, dus ben benieuwd. Hij mag van mij weg bij Ajax, het liefst naar een buitenlandse club. Maar goed, liever naar PSV dan in Jong Ajax. Gewoon marktconforme prijs, dus 5 mln.

Benieuwd hoe hij het daar zou gaan doen. Ik vrees best aardig, want voetballen kan hij. Wraak is voor dit soort trotse jongens helaas ook een uitstekende drijfveer. Maar goed, verder gaat er bij PSV niemand scoren dus hij zal het zelf moeten gaan doen. De verdediging blijft een puinhoop, dus kampioen worden ze hiermee niet denk ik.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Re: PSV 2011-2012

Bericht door SylvievdVaart » wo jun 29, 2011 9:43 am

Wat een deuk heeft het imago van PSV opgelopen zeg, zonde. Ondanks die aankopen mag ik toch hopen dat er wel steeds meer gebruik gemaakt zal worden van de PSV-jeugd (of ben ik nu te optimistisch?).
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Thijs » wo jun 29, 2011 9:55 am

SylvievdVaart schreef:(of ben ik nu te optimistisch?).
Natuurlijk, dat waren mooie woordjes.

Het enige wat wij hoeven doen komend jaar is (naast kampioen worden) boven PSV eindigen. Gelukkig gaat dat in dit geval samen. En dan, als we twee weken later weer nuchter zijn, naar Eindhoven kijken. Muhuheuhehehahahaha.

Als wij komend jaar ons werk doen schakelt PSV momenteel zichzelf uit.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV 2011-2012

Bericht door Baseman » wo jun 29, 2011 10:14 am

wimpey schreef:Stelling: Het is maatschappelijk niet te verkopen dat psv van een failliesement wordt gered door de belastingbetaler en dat die club doet alsof z'n neus bloedt en er miljoenen voor spelers doorheen jaagt.

Eens of oneens, Baseman?
Oneens.
En als je dit meent, dan heb je ook weinig begrepen van de overeenkomst tussen de gemeente en PSV...dit kost de belastingbetaler namelijk geen cent.
Jöhnk schreef:Benieuwd wat Baseman hiervan vindt.
Ik ken PSV blijkbaar beter dan hij. Het geld van de gemeente is binnen en kopen maar!
Ik vind Strootman en Mertens goede spelers, maar te duur.
Je maakt trouwens nog steeds dezelfde fout, PSV mag het geld van de gemeente niet gebruiken voor aankopen. Maar PSV krijgt en leent vanwege het doorgaan van deze deal wel iets van 40 miljoen Euro extra van de sponsoren, blijkbaar mag een gedeelte daarvan wel gebruikt worden voor transfers.
D_skilled schreef:Een noodlijdende club die met zulke bedragen smijt.
Vanwege de deal met de gemeente is PSV helemaal niet meer noodlijdend, daarbij komt er nog zo'n 40 miljoen extra binnen dankzij de sponsoren.
Of ze vervolgens dermate hoge bedragen moeten uitgeven aan spelers is weer een andere discussie, maar noodlijdend is PSV dus niet meer.
Duke schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit past in het verhaal van Brands, over de jeugd die een kans zou krijgen en zo.
De enige jeugd die momenteel het niveau aankan is Labyad en hij gaat voldoende speeltijd krijgen.
De jeugd die eraan komt is nog te jong, die jongens zijn 16 en 17 (Depay, Ritzmaier en Locadia). Mokthar (19) krijgt nu de kans zich te laten zien en Tamata (21) is de vaste backup van Pieters en Manolev.

Maar ik ben het met je eens dat het nogal vreemd is om eerst te zeggen dat de jeugd een kans moet krijgen om vervolgens 3 spelers aan te trekken, waarbij er ook nog een spits gekocht moet worden. Ik snap het wel (de aankopen komen niet in de plaats van de jeugd), maar ben dan duidelijker hierover.

Plaats reactie