PSV
Moderator: mods
Re: PSV 2012-2013
Psv gokt gewoon op de rechtstreekse CH. L. deelname, en dat ze dan alle financiele uitgaven een heel eind recht kunnen trekken met de CH. L. inkomsten.Nu is er natuurlijk niks mis mee om enig " verantwoorde " risico's te lopen, alleen slaat Psv weer eens gigantisch door.Blijkbaar hebben ze dus geen vertrouwen in wat er uit de jeugd op korte termijn aan zit te komen ..
Blij met de punten ...
Zou toch mooi in de lijn van de andere twee topclubs passen..
Het lukte Ajax in 2000 niet met Verlaat en Winter, Feyenoord in 2008 niet met Bronckhorst en Makaay en PSV in 2013 niet met Bommel?
Het lukte Ajax in 2000 niet met Verlaat en Winter, Feyenoord in 2008 niet met Bronckhorst en Makaay en PSV in 2013 niet met Bommel?

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
De visie van Brands is korte termijn succes, en daar moet blijkbaar alles voor wijken. De buffer die het heeft door de gronddeal lijkt op deze manier in hoog tempo te verdwijnen.
Mocht Maher toch naar Eindhoven vertrekken dan is het wel treurig dat Ajax na 3 vette CL jaren, sportief gezien geen afstand heeft kunnen nemen van psv.
Mocht Maher toch naar Eindhoven vertrekken dan is het wel treurig dat Ajax na 3 vette CL jaren, sportief gezien geen afstand heeft kunnen nemen van psv.
M.a.w.: het lukt clubs niet in het jaar dat ze 100 jaar bestaan.beelzebub schreef: Het lukte Ajax in 2000 niet met Verlaat en Winter, Feyenoord in 2008 niet met Bronckhorst en Makaay en PSV in 2013 niet met Bommel?
Zo'n eeuwfeest zorgt maar voor stress.
@Yo: Ajax heeft ongetwijfeld de middelen om Maher te halen maar wil het niet, tenminste niet voor zoveel geld.
En terecht natuurlijk. Het risico is te groot. Er kan iets met die jongen gebeuren en los daarvan, hoelang worden er nog grote bedragen betaald voor voetballers? Het zou me niets verbazen als de markt instort. Financial Fair Play komt er aan en de crisis gaat ook doorwerken.

@Yo: Ajax heeft ongetwijfeld de middelen om Maher te halen maar wil het niet, tenminste niet voor zoveel geld.
En terecht natuurlijk. Het risico is te groot. Er kan iets met die jongen gebeuren en los daarvan, hoelang worden er nog grote bedragen betaald voor voetballers? Het zou me niets verbazen als de markt instort. Financial Fair Play komt er aan en de crisis gaat ook doorwerken.
Ik zeg niet dat we Maher moeten halen voor dat geld, bedoel dat we 3 jaar de vette CL gelden hebben meegepakt en daarmee zou je een voorsprong moeten nemen op je concurrenten. Als je de kwaliteit van ons elftal bekijkt dan wordt ik daar nog niet heel vrolijk van. Derk Boerrigter op rechtsbuiten is pure armoede.Yopi schreef: @Yo: Ajax heeft ongetwijfeld de middelen om Maher te halen maar wil het niet, tenminste niet voor zoveel geld.
We moeten een voorsprong zien te krijgen door goed opleiden en gericht scouten, niet door spelers te halen voor topbedragen.
Ik word vrolijk als ik de selectie van PSV zie. Zeker als ik de kwaliteit daarvan afzet tegen de kosten.
Ik word vrolijk als ik de selectie van PSV zie. Zeker als ik de kwaliteit daarvan afzet tegen de kosten.
Ben ik met je eens, en ik zie de toekomst met de grote talenten die eraan komen zonnig in. Alleen wil je nu ook succes hebben, en m.i. is er de afgelopen jaren niet goed doorgeselecteerd en gescout. We hebben al die jaren met armoedige spelers gespeeld op de vleugels.
Psv gokt momenteel op een kampioenschap, maar als dat ze lukt (wat ik niet uitsluit) dan kunnen ze toch weer stappen zetten. Stel dat ze dan eindelijk een paar goede verdedigers kopen..
Psv gokt momenteel op een kampioenschap, maar als dat ze lukt (wat ik niet uitsluit) dan kunnen ze toch weer stappen zetten. Stel dat ze dan eindelijk een paar goede verdedigers kopen..
Castagnos is mij ontgaan, heb ook niet zoveel meer van hem meegekregen.Demosthenes schreef:Om de een of andere reden zagen de trainers van Feyenoord heel veel in (de achttienjarige) spits Castaignos, trainers van Oranje onder 16 (of ook al onder vijftien, al was hij toen nog geen aanvaller) t/m Jong Oranje zagen veel in spits Castaignos. De scouts van Inter zagen in hem een mogelijk toekomstige topper en afgelopen zomer was Twente bereid miljoenen voor hem te betalen.Ik zeg niet dat ik het wel zou kunnen, maar van spelers van aanvallers of aanvallende middenvelders van een jaar of 18 hoef ik maar een paar balcontacten te zien om mijn interesse te wekken. Zoveel heb je niet nodig, gewoon omdat het gros van de profvoetballers een bal helemaal niet zo kan raken.
Lees ik nu iets over Castaignos, blijkt hij "ineens" niet te kunnen voetballen (gechargeerd), nu zien de kenners weinig in hem. Achteraf is het zo gemakkelijk.
Bekijk Oranje onder 17 of 18 van enkele jaren geleden eens, kijk naar de aanvallende middenvelders van toen of later, Sarpong diverse malen op toernooien uitgeroepen tot beste speler enz. Ik vind het niet zo eenvoudig, ik vind het wel vaak leuk om jeugdwedstrijden te zien.
Een aantal jaar geleden had ik een collega die net zo over zien van talent dacht als ik en die was nogal FC Groningen fan. Bij studio sport was dan een of ander oefenwedstrijdje voor het begin van het seizoen in samenvatting, en ik zeg tegen hem dat ze wel een leuk spelertje hebben gekocht, hij begint te zeiken dat 'wij' er meteen al op zitten te azen, ik zeg dat ik hem ook nog wel verder zie komen dan Ajax, Man U of zo. Hij beaamt dat. Het is dan uiteindelijk Liverpool geworden, maar heel veel mensen hebben na die eerste beelden en in de jaren daarna nog aan het potentieel van Suarez getwijfeld, dat die te duur was, dat het een rommelaar was etc.
Nou was er ook best wat op aan te merken, het gaat er om dat hij over de bal heen stond, op snelheid de bal heel kort aan de voet houdt en bijna onder zich heeft. De meeste voetballers hebben daar de coordinatie niet voor, die moeten de bal verder voor zich uitspelen, anders struikelen ze erover, of spelen de bal verder voor zich uit omdat ze hem gewoon niet zo precies voor zichzelf neerleggen en dus een marge moeten aanhouden. Narsingh is daar een voorbeeld van, die moet reageren op zijn eigen balcontact, hij neemt hem aan, de bal landt ergens, en dan is hij er dankzij zijn snelheid als eerste bij, vaak. Dan lijkt het wat, maar als hij op een niveau hoger minder tijd krijgt, dan werkt dat niet meer en zal hij de bal precies goed voor zichzelf moeten leggen ipv die halve meter of meter marge te nemen en daarvoor met atletisch vermogen te compenseren. Je ziet hem in een dribble ook constant corrigeren met kortere en langere pasjes om goed bij de bal uit te komen. Een speler met de coordinatie om wel het niveau Man U te halen legt die bal gewoon daar neer waar hij er met zijn snelste loop perfect bij uitkomt.
Dus Narsingh kon wat mij betreft meteen een streep doorheen, zijn top ligt niet heel hoog. Best jammer dat hij weg is gestuurd, want hij is beter dan Ebicilio, Lukoki, Boerrigter en Sana, maar ik snap het wel als iemand eerder al zijn beperkingen heeft vastgesteld, dat hij daar goed mee heeft leren omgaan betekent niet dat hij die beperkingen niet alsnog een keer tegenkomt. Babel loopt ook nog steeds tegen dezelfde beperking aan immers, als zijn aanname zo goed was dat hij zijn actie al kon beginnen zonder te hoeven afwachten waar de bal uitkomt, dan was hij met zijn kracht en snelheid een hele goede geworden. Maar daar heeft hij de coordinatie niet voor en nooit gehad.
Het is maar één aspect en over verdedigers moet je mij dan weer niks vragen want daarin is coordinatie minder belangrijk en verder heb ik ook geen verstand van verdedigen, ook is het als supporter heel makkelijk om de spelers bij wie je er naast zat te vergeten. Het gaat erom dat een professionele scout echt wel dingen heeft om op af te gaan buiten spelniveau en fysieke ontwikkeling om.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Geen Maher, bevestigt Brands aan Slegers en Elfrink.
-
Enthousiasme voor Suarez die bij Groningen debuteert als hij 19 1/2 jaar is, die komt van Nacional, in het jaar voordat Suarez naar Groningen kwam (Suarez speelde 27 wedstrijden, scoorde tien keer) kampioen werd (in totaal 44x kampioen van Uruguay, dat Nacional is het toch waar Suarez speelde?), dus met Suarez! Die scouten?
De leeftijdgrens wordt opgerekt, van tienjarigen als Maher, naar achttien jaar, naar 19 1/2 jaar en ja, ik ken Suarez van zijn debuut bij Ajax en was ook direct zeer gecharmeerd van hem, heeft kan voetballen. Ik was echt niet de enige die direct enthousiast was, al was er op AT ook flink wat commentaar (Als ik me dat goed herinner).
Ik hoop dat de AT-scouts die het talent wel zien (Is niet negatief bedoeld voor wie ik citeer, die naam ben ik al kwijt, de naam maakt me niet uit, het bericht wel) alle namen van tienjarigen t/m achttienjarigen "grootste talenten" even naar Ajax te mailen, dat scheelt miljoenen per jaar en Ajax permanent aan de Europese top.
De leeftijdgrens wordt opgerekt, van tienjarigen als Maher, naar achttien jaar, naar 19 1/2 jaar en ja, ik ken Suarez van zijn debuut bij Ajax en was ook direct zeer gecharmeerd van hem, heeft kan voetballen. Ik was echt niet de enige die direct enthousiast was, al was er op AT ook flink wat commentaar (Als ik me dat goed herinner).
Ik hoop dat de AT-scouts die het talent wel zien (Is niet negatief bedoeld voor wie ik citeer, die naam ben ik al kwijt, de naam maakt me niet uit, het bericht wel) alle namen van tienjarigen t/m achttienjarigen "grootste talenten" even naar Ajax te mailen, dat scheelt miljoenen per jaar en Ajax permanent aan de Europese top.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Jammer, ik had ze nog wel even 10 miljoen willen zien stuk slaan. Zelfs als dat zou betekenen dat er een goede speler die kant op zou gaan.D_skilled schreef:Geen Maher, bevestigt Brands aan Slegers en Elfrink.
Wat overigens heel verrassend is: het ziet er naar uit dat Engelaar geen nieuwe club zal vinden. Die blijft dus gewoon nog even.

Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
Manolev op huurbasis naar Fulham is een feit.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Het ultieme bod vanavond was 6,5 miljoen, daar heeft AZ nee tegen gezegd. Aldus Thijs Slegers.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat had ik ze ook wel kunnen vertellen. AZ heeft geen noodzaak om te verkopen. De enige reden om dan halverwege het seizoen toch je beste speler te laten vertrekken is als je de hoofdprijs kunt krijgen.
Nil volentibus arduum
Wimpey heeft zijn waarde als insider weer bewezen.
Brands gaat af als een gieter.

Brands gaat af als een gieter.

Ik ben geen insider... psv doet dit niet netjes trouwens. Brengen zo'n jochie in de zomer de kop op hol en nu weer, zonder met een serieus bod voor AZ op de proppen te komen. Dan zou ik in de positie van Maher wel 3 keer nadenken wanneer die club het nog een keer probeert...Yopi schreef:Wimpey heeft zijn waarde als insider weer bewezen.![]()
Dat zit er ook niet in. Ze zullen aan Ajax niet ineens een lagere transfersom vragen.
PSV gaat het op het middenveld dus doen met Wijnaldum en straks Toivonen. Geen wereldtop maar daar zal hun probleem echt niet liggen. De vraag is of ze het achterin wat beter droog weten te houden in belangrijke wedstrijden. Er komen wat dat betreft een paar spannende weken aan met straks achter elkaar Vitesse uit, Utrecht thuis en Feyenoord uit.
PSV gaat het op het middenveld dus doen met Wijnaldum en straks Toivonen. Geen wereldtop maar daar zal hun probleem echt niet liggen. De vraag is of ze het achterin wat beter droog weten te houden in belangrijke wedstrijden. Er komen wat dat betreft een paar spannende weken aan met straks achter elkaar Vitesse uit, Utrecht thuis en Feyenoord uit.
Nil volentibus arduum
Het is natuurlijk een zegen voor de concurrentie dat Wijnaldum denkt dat hij een 10 is en dat PSV dat nog met hem eens is ook.
Nu beweert Slegers dat PSV Maher had kunnen hebben voor 7,5 miljoen. Hardnekkig, die man. 

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... her__.html
Doorzichtige poging tot 'damage control' van de kant van psv. Gisterochtend al aangegeven, misschien dat Baseman me nu wel gelijk durft te geven..
Doorzichtige poging tot 'damage control' van de kant van psv. Gisterochtend al aangegeven, misschien dat Baseman me nu wel gelijk durft te geven..
Tuurlijk, de T en berichtgeving over PSV
Nergens laat Maher zien of horen dat hij teleurgesteld is, maar de T weet het precies...Maher geeft aan begrip te hebben voor de situatie en dit seizoen nog alles te geven voor AZ, waarna hij komende zomer vertrekt. Of dat PSV wordt zien we dan wel, zal afhankelijk zijn of hij in Nederland wil blijven of niet verwacht ik.
Het uiteindelijk bod van PSV bedroeg bijna 7 miljoen, wat een uitstekend bedrag is voor een binnenlandse transfer.
AZ wilde minimaal 10 miljoen, onrealistisch natuurlijk.

Nergens laat Maher zien of horen dat hij teleurgesteld is, maar de T weet het precies...Maher geeft aan begrip te hebben voor de situatie en dit seizoen nog alles te geven voor AZ, waarna hij komende zomer vertrekt. Of dat PSV wordt zien we dan wel, zal afhankelijk zijn of hij in Nederland wil blijven of niet verwacht ik.
Het uiteindelijk bod van PSV bedroeg bijna 7 miljoen, wat een uitstekend bedrag is voor een binnenlandse transfer.
AZ wilde minimaal 10 miljoen, onrealistisch natuurlijk.
-
De Telegraaf als betrouwbare bron? De omgekeerde wereld, Sjuul Paradijs kent alleen "zijn waarheid", is helemaal niet geïnteresseerd in wat er werkelijk gebeurt (interview paar jaar geleden in VN), het gaat om activisme.
Het is niet zo moeilijk wat PSV heeft geboden, AZ wilde toch alleen een schriftelijk bod bespreken? In dat geval is het zo te achterhalen, tenzij er geen schriftelijk bod is gedaan.
Ben wel benieuwd wat Derksen er vanavond van maakt, ik weet niet of Philips vaak adverteert in VI, want dat speelt een rol.
Het is niet zo moeilijk wat PSV heeft geboden, AZ wilde toch alleen een schriftelijk bod bespreken? In dat geval is het zo te achterhalen, tenzij er geen schriftelijk bod is gedaan.
Ben wel benieuwd wat Derksen er vanavond van maakt, ik weet niet of Philips vaak adverteert in VI, want dat speelt een rol.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".