Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: Feyenoord

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 12:31 pm

wimpey schreef:Hij zal moeten incalculeren dat de kans groot is dat hij achter het Ajax van FdB eindigt. Dat zou zijn ego geen goed doen.
Hij leert Bruno Martins Indi in drie dagen hoe hij Balotelli moet uitschakelen. Waarom zou hij dan bang zijn voor Ajax of Frank de Boer?

Denk dat hij wel klaar is met de Eredivisie. Maar als hij zin heeft om F. te gaan trainen, dan doet hij het gewoon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 12:37 pm

Yopi schreef: Hij leert Bruno Martins Indi in drie dagen hoe hij Balotelli moet uitschakelen.
Ja, dat was een mooie opmerking. Kan niet wachten tot het WK begint.
Le T. schreef:
Rishi schreef:'Van Gaal die heeft een kankerwijf'
Ik dacht dat je bedoelde vanwege de warmte die hij van Ajax voelt.
En bij Ajax voelt: "Ajax is mijn club niet meer".

Hij is naar eigen zeggen liever trainer dan directeur. Dus zal ie wel bij psv als AD aan de slag gaan.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 12:42 pm

Apart inderdaad. Hij is zijn baan spuugzat, laat hij nu weten, want hij staat haast nooit met de spelers op het veld. Maar hij wilde wel AD worden bij Ajax.

Ajax is wel zijn club, niet zijn club, wel zijn club... Misschien nu even niet.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 03, 2014 12:45 pm

"WIJ ZIJN DE BÈSTE VAN AMSTERDAM..."
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 12:50 pm

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, hoor. Hij is zo rancuneus als wat.

Ik zou het pas écht pijnlijk vinden als Frank Rijkaard naar F. ging. :blush.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2014 12:54 pm

Ik wil daar sowieso liever geen Ajax mensen zien. Van Gaal, Van Basten, Rijkaard. Dat zijn mensen die voor Ajax van waarde zijn geweest en die ik in meer of mindere mate aan mijn club koppel. Dat soort mensen zie ik niet graag bij de aartsrivaal.

Laat ze maar lekker in hun eigen vijvertje vissen. Fraser, Van Gastel, dat type volk. Past ook veel beter. Bosz is van diezelfde lichting. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. Bij Vitesse kan hij meer bereiken en de investeerders in Rotterdam zijn vast niet vergeten dat hij hun geld er doorheen heeft gejaagd.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 03, 2014 1:00 pm

Pas maar op. Straks komt Van Geel met een stereotoren en een bierviltje aangezet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 1:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Pas maar op. Straks komt Van Geel met een stereotoren en een bierviltje aangezet.
En met Ruud Gullit. :hypocrite.gif:

Van de oliedollars naar F, ik vind het geen logische carrièremove. Bovendien zal hij zelf wel weten dat hij geen opbouwtrainer is, toch?

Dick Advocaat naar F, Van Basten naar AZ? :confused.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 03, 2014 1:09 pm

Yopi schreef:Dat is zo lang geleden. En ach, niet alleen bij F. heb je zulke idioten, is onlangs weer gebleken.

Ik weet niet of Van Gaal er in deze fase van zijn carrière zin in heeft. Misschien wil hij écht alleen nog naar Engeland.

Gaan we het rijtje af:

1. Adriaanse. Durft MVG het nog aan met hem? Wel een beproefde combinatie.
2. Bosz. F. heeft geen geld voor een afkoopsom. Bosz is de nieuwe hype, maar heeft wél een belast verleden bij de club.
3. Van Basten. Werkte MVG bij Ajax de deur uit. Oud zeer?
4. Advocaat. Zou hij willen? Geen connectie met MVG. Onduidelijk.
5. Rutten. Zwaar beschadigd bij PSV en Vitesse. Geen connectie met MVG. Kan het me niet voorstellen.
6. Rijkaard. Heeft bij zijn laatste baan nadrukkelijk voor het geld gekozen. Ajax-icoon ook. Denk het niet.
7. Van Gastel. Man van de club. Echter, MVG kiest doorgaans voor ervaren trainers.
8. Van Gaal. Dark horse. Ongetwijfeld de nummer 1 van MVG. Wat zou Van Gaal naar Rotterdam kunnen drijven? Uitdaging? Ajax pesten? Een trainer die BMI in drie dagen kan leren hoe hij Balotelli moet uitschakelen, kan in de Kuip wonderen verrichten! :hypocrite.gif:
Ze moeten bij Feyenoord durven een impopulaire beslissing te nemen. Adriaanse heeft het bewezen, vind ik. Van Gaal is buitencategorie. Rutten vind ik ook wel een geschikte trainer.
Feyenoord kiest meestal ook maar crowdpleasers.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 1:13 pm

GangstaRiB schreef: Van Gaal is buitencategorie.
Buitencategorie mist met Oranje het WK niet, staat niet met Barca in het rechterrijtje, zet bij Bayern CL-kwalificatie niet op de tocht en wordt geen 11e met AZ. En verliest geen competentiestrijd van Koetje. :aai.gif:

Je moet Van Gaal in een voor hem overzichtelijke omgeving planten. Wanneer ie niet het alpha male non-plus ultra is, gaat ie op z'n muil.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 1:27 pm

wimpey schreef: Je moet Van Gaal in een voor hem overzichtelijke omgeving planten. Wanneer ie niet het alpha male non-plus ultra is, gaat ie op z'n muil.
Zelfde geldt voor Adriaanse. Deed het alleen echt goed toen hij door MVG uit de wind gezet werd.

Supporters roepen al snel om een harde hand. Van Gaal en Adriaanse zijn van dat type. Maar ook zij liepen tegen de muur aan als de spelers niet wilden. Van Gaal werd in zijn laatste jaar bij Ajax vierde (!) terwijl hij een groot aantal topspelers tot zijn beschikking had, en bij AZ ging het ook een seizoen faliekant verkeerd. Adriaanse flopte bij Ajax en werd bij Porto niet gepruimd door de spelers.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 03, 2014 3:33 pm

Yopi schreef:
wimpey schreef: Je moet Van Gaal in een voor hem overzichtelijke omgeving planten. Wanneer ie niet het alpha male non-plus ultra is, gaat ie op z'n muil.
Zelfde geldt voor Adriaanse. Deed het alleen echt goed toen hij door MVG uit de wind gezet werd.

Supporters roepen al snel om een harde hand. Van Gaal en Adriaanse zijn van dat type. Maar ook zij liepen tegen de muur aan als de spelers niet wilden. Van Gaal werd in zijn laatste jaar bij Ajax vierde (!) terwijl hij een groot aantal topspelers tot zijn beschikking had, en bij AZ ging het ook een seizoen faliekant verkeerd. Adriaanse flopte bij Ajax en werd bij Porto niet gepruimd door de spelers.
Hehe.. hoe bedoel je selectief benaderen...... :excited.gif:
Whitey on the moon.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 03, 2014 3:47 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Van Gaal is buitencategorie.
Buitencategorie mist met Oranje het WK niet, staat niet met Barca in het rechterrijtje, zet bij Bayern CL-kwalificatie niet op de tocht en wordt geen 11e met AZ. En verliest geen competentiestrijd van Koetje. :aai.gif:

Je moet Van Gaal in een voor hem overzichtelijke omgeving planten. Wanneer ie niet het alpha male non-plus ultra is, gaat ie op z'n muil.
Er wordt altijd erg de nadruk gelegd over zijn karakter. Ik kijk liever hoe hij presteert. Zijn aanpak heeft tijd nodig, maar werkt wel in bijna alle gevallen. Barca een paar keer kampioen, Bayern naar de CL finale (nadat ie eerst de rotzooi van een publiekslieveling moest opruimen), met AZ kampioen etc etc.

De man heeft een aanpak waar spelers en team aantoonbaar beter van worden. Feyenoord is al jarenlang een underachiever, dus ik zou het niet raar vinden als ze hem in de picture hebben. Maar ja.. je kan ook wel weer voor de zoveelste ideale schoonzoon gaan, die in de havens heeft gewerkt. Dat werkt goed bij de fans, diezelfde fans die na een weer een kutseizoen het Maasgebouw afbreken. En vervolgens gooi je het trainertje er weer uit.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 4:11 pm

GangstaRiB schreef: Er wordt altijd erg de nadruk gelegd over zijn karakter. Ik kijk liever hoe hij presteert. Zijn aanpak heeft tijd nodig, maar werkt wel in bijna alle gevallen.
Ik zou naar het totaalplaatje kijken, wanneer ik clubbestuurder zou zijn. Ik heb liever niet iemand die veel energie steekt in privé-oorlogjes met de media en de mensen die hem aangesteld hebben. Tevens heeft hij moeite met geweldige spelers met nog geweldiger ego's. Zlatan, Ribéry en Rivaldo zijn priceless assets. Het volk komt voor hen naar de arena, niet voor hun trainer.

Het loopt bij LVG nogal eens met tranen af. Bij Barca 2 keer, bij Oranje (tot dusver 1 keer), bij Ajax (3 keer), bij Bayern. Wanneer je met Ajax en Bayern 4e wordt en met Barca in het rechterrijtje staat, dan doe je het niet goed. Maar daar kun je natuurlijk je ogen voor sluiten...

LVG zou voor de kakkies de perfecte trainer zijn. Maar wanneer iemand als Hanegem hem in zijn ogen onjuist bejegend, dan heb je de poppen aan het dansen. Dan begint LVG om zich heen te meppen, hetgeen onherroepelijk impact zal hebben op de sfeer en de prestaties. Ik zou als clubbestuurder dan ook geen zin hebben in LVG als uithangbord. Te veel uitval...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 03, 2014 4:21 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Er wordt altijd erg de nadruk gelegd over zijn karakter. Ik kijk liever hoe hij presteert. Zijn aanpak heeft tijd nodig, maar werkt wel in bijna alle gevallen.
Ik zou naar het totaalplaatje kijken, wanneer ik clubbestuurder zou zijn. Ik heb liever niet iemand die veel energie steekt in privé-oorlogjes met de media en de mensen die hem aangesteld hebben. Tevens heeft hij moeite met geweldige spelers met nog geweldiger ego's. Zlatan, Ribéry en Rivaldo zijn priceless assets. Het volk komt voor hen naar de arena, niet voor hun trainer.

Het loopt bij LVG nogal eens met tranen af. Bij Barca 2 keer, bij Oranje (tot dusver 1 keer), bij Ajax (3 keer), bij Bayern. Wanneer je met Ajax en Bayern 4e wordt en met Barca in het rechterrijtje staat, dan doe je het niet goed. Maar daar kun je natuurlijk je ogen voor sluiten...

LVG zou voor de kakkies de perfecte trainer zijn. Maar wanneer iemand als Hanegem hem in zijn ogen onjuist bejegend, dan heb je de poppen aan het dansen. Dan begint LVG om zich heen te meppen, hetgeen onherroepelijk impact zal hebben op de sfeer en de prestaties. Ik zou als clubbestuurder dan ook geen zin hebben in LVG als uithangbord. Te veel uitval...
Ik denk dat we het niet eens worden, maar ik blijf erbij dat je met LvG wel een sportieve opgang krijgt. Hij zal het je niet makkelijk maken en de media lusten er ook wel pap van, maar als de Coolsingel weer eens volstroomt....
Whitey on the moon.

Le T.

Bericht door Le T. » ma feb 03, 2014 4:32 pm

wimpey schreef:LVG zou voor de kakkies de perfecte trainer zijn. Maar wanneer iemand als Hanegem hem in zijn ogen onjuist bejegend, dan heb je de poppen aan het dansen. Dan begint LVG om zich heen te meppen, hetgeen onherroepelijk impact zal hebben op de sfeer en de prestaties. Ik zou als clubbestuurder dan ook geen zin hebben in LVG als uithangbord. Te veel uitval...
Dat is ook het probleem. Besturen en ook supporters willen het zichzelf graag makkelijk maken, ipv sportieve ambitie de prioriteit te geven. Een bestuur moet eigenlijk niet veel meer doen dan een goede trainer uitzoeken en die uit de wind en stevig in het zadel zetten. Supporters moeten hun nostalgische idolatie en goedkoop sentiment bewaren voor de momenten waarin ze alleen zijn in hun pyama met hun poster op de muur. En als ze dat niet doen dan moet het bestuur de rug recht houden. Als duidelijk is dat ergens geen beweging in zit, houden mensen vanzelf op met duwen en trekken. Dan is elke trainer houdbaar.

De besturen die de ballen en de ruggengraat hadden om een hork of anderzins impoplair figuur als Ferguson, Rehhagel, Michels, Wenger, Van Gaal, Adriaanse of Verbeek in het zadel te houden zijn daar altijd voor beloond. De besturen die het net als de supporters wel lollig leek om een ander paard op dat zadel te zetten hebben die supporters meestal tekort gedaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2014 4:50 pm

Le T. schreef: De besturen die de ballen en de ruggengraat hadden om een hork of anderzins impoplair figuur als Ferguson, Rehhagel, Michels, Wenger, Van Gaal, Adriaanse of Verbeek in het zadel te houden zijn daar altijd voor beloond. De besturen die het net als de supporters wel lollig leek om een ander paard op dat zadel te zetten hebben die supporters meestal tekort gedaan.
Dat eerste is natuurlijk klinkklare onzin. Je kunt als bestuur van Bayern je trainer niet laten aanmodderen wanneer kwalificatie voor de CL in het geding komt. Of wanneer ie als bondscoach het WK misloopt, of in het rechterrijtje staat met Barcelona... Vrind Verbeek stond met de kakkies onder de rode streep. Mooie tijd... Over Ferguson en Michels hoeven we het niet te hebben. Die staan een paar treedjes boven wie dan ook.

En tevens zijn er zat 'paarden' die het óók als 'ruiter' hebben bewezen. Cruijff, Guardiola, FdB, Ancelotti, Capello, om er maar een paar te noemen. Stuk voor stuk ook nogal horkerig.

Enniewee, we dwalen af. Straks komt Duke weer met de schaar. Ik denk dat Bosz de nieuwe trainer van de kakkies wordt. En dat zou m.i. een uitstekende keuze zijn.

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 03, 2014 5:02 pm

Ik niet, want Bosz heeft al aangegeven geen kandidaat te zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2014 5:04 pm

Het is 3 februari. Als Vitesse geen 1e of 2e wordt kicken ze Bosz er ook uit.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter

Bericht door Wouter » ma feb 03, 2014 5:12 pm

Op de een of andere manier denk ik van niet. Vrijwel iedereen is blij met Bosz.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 03, 2014 11:46 pm

Is er aanwijzing dat MVG Peter Bosz zou willen halen?

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 04, 2014 8:18 am

Waarom zou Bosz in hemelsnaam naar feyenoord willen?

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 04, 2014 8:51 am

Omdat hij daar wel autonoom kan werken?
Bij Vitesse heeft de trainer geen/nauwelijks invloed op het beleid en de transfers.

Maar hij zit daar wel goed lijkt het, dus ik verwacht niet dat hij zomaar vertrekt.
En ik denk dat Koeman toch aardig het maximale eruit haalt bij Feyenoord.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di feb 04, 2014 10:17 am

Bij F. zou hij te maken krijgen met MVG. Die zijn vroegere baan heeft. Dat lijkt me een recept voor botsingen.

Bij Vitesse krijgt hij naar Nederlandse begrippen prima spelers. Niets te klagen dus. Als je daarentegen met Vormer en Singh wordt opgescheept...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 04, 2014 10:24 am

Het is niet alleen dat. De investeerders die Feyenoord helpen zijn ongetwijfeld ook niet vergeten dat hij hun geld er doorheen heeft gejaagd. Dan begin je toch met een achterstand.

Eigenlijk zijn alle omstandigheden voor hem bij Vitesse beter. Het enige is dat hij waarschijnlijk meer gevoel heeft bij de club Feyenoord. Maar of dat genoeg is om eventueel over te stappen betwijfel ik. En dat is dan nog los van de vraag of Feyenoord die paar centen die ze hebben moet uitgeven aan het afkopen van zijn contract. Als Vitesse hem niet kwijt wil zal dat niet goedkoop zijn. Nee, ik zie Bosz niet richting Rotterdam gaan.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie