Qua salaris niet.Rishi schreef:Engelaar past 2x in Dickey Sulejmani.

Engelaar pakt 1.7 M per seizoen. Hij wacht 1 februari af en laat dan zijn contract afkopen. Denk dat Ajax met Miki wel eens hetzelfde kan gaan doen...
Moderator: mods
Qua salaris niet.Rishi schreef:Engelaar past 2x in Dickey Sulejmani.
Alleen als ze een club achter de hand hebben waar ze in de 2e seizoenshelft terecht kunnen. Want eenmaal afgekocht zitten ze niet meer aan de deadline vast. In iedere andere situatie blijven ze natuurlijk gewoon tot de laatste dag van hun contract zitten.wimpey schreef:Qua salaris niet.Rishi schreef:Engelaar past 2x in Dickey Sulejmani.![]()
Engelaar pakt 1.7 M per seizoen. Hij wacht 1 februari af en laat dan zijn contract afkopen. Denk dat Ajax met Miki wel eens hetzelfde kan gaan doen...
Maher is met zijn ouders zelf twee maal naar de Ajax Talentendagen gekomen, maar werd niet opgemerkt. Nu zijn/waren die middagen ook een beetje onzin. Er lopen 85 kleine mannetjes over een veld en een aantal coaches staan daar naar te kijken. Pas toen Maher een aanbod van AZ kreeg, vroeg Ajax hem of hij in onze opleiding wilde komen spelen. Voor de familie Maher voelde dat niet goed, de interesse van AZ leek op dat moment oprechter.Bert schreef:Zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Ajax wilde Maher, maar was niet doortastend genoeg. Net als met Clasie (komt uit Haarlem!): Ajax wilde hem, maar was te laat.
Onzin. dat was 10 jaar terug. In die tijd kan er nog zo veel met zo'n jongen gebeuren. Het had ook gewoon de 2e Oulida kunnen worden. Wat overigens nog steeds kan, want ik vind het nogal een hype.Yopi schreef:Maher liep in de achtertuin van Ajax rond, Ajax kende hem maar heeft hem laten lopen. Zoiets mag niet meer gebeuren.
Maher komt niet naar Ajax, want Ajax betaalt geen tien miljoen. Simpel.
Tuurlijk! Bertje zat samen met Adam in groep 6. Dus die heeft hem zien spelen.Jabu schreef:Was hij 10 jaar geleden al zo'n groot talent?
Scouts worden betaald om talent te herkennen, Jabu.Jabu schreef:Was hij 10 jaar geleden al zo'n groot talent?
Of iemand die de beslissing nam herkende het talent niet. Lijkt me stug dat Maher als 10-jarige het dikste jongetje van de klas was of een klompvoet had.Jabu schreef:Dat snap ik, Bertje. Alleen hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat op 10 jarige leeftijd het talent er vanaf droop.
Of juist wel. Wat hebben die jongens nu heel laten zien?wimpey schreef:Of iemand die de beslissing nam herkende het talent niet. Lijkt me stug dat Maher als 10-jarige het dikste jongetje van de klas was of een klompvoet had.Jabu schreef:Dat snap ik, Bertje. Alleen hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat op 10 jarige leeftijd het talent er vanaf droop.
Talent van Lens, Narsingh, Elia en Amrabat werd evenmin op waarde geschat.
Ik meende dat hij wel werd opgemerkt, maar dat hij nog een keer moest komen opdagen. Dat kon toen Ajax de enige fatsoenlijke jeugdopleiding was, maar de laatste jaren moet je gewoon concurreren met andere jeugdopleidingen en dan kun je je minder arrogantie veroorloven.Cruijff schreef:Maher is met zijn ouders zelf twee maal naar de Ajax Talentendagen gekomen, maar werd niet opgemerkt. Nu zijn/waren die middagen ook een beetje onzin. Er lopen 85 kleine mannetjes over een veld en een aantal coaches staan daar naar te kijken. Pas toen Maher een aanbod van AZ kreeg, vroeg Ajax hem of hij in onze opleiding wilde komen spelen. Voor de familie Maher voelde dat niet goed, de interesse van AZ leek op dat moment oprechter.Bert schreef:Zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Ajax wilde Maher, maar was niet doortastend genoeg. Net als met Clasie (komt uit Haarlem!): Ajax wilde hem, maar was te laat.
Ik denk dat de truc wel is dat je een beetje door niveau en fysiek ontwikkelingsstadium heen kunt kijken zodat je het talent kunt zien. Dat geldt ook voor spelers van boven de 18 trouwens, en wat dat betreft zou ik dan weer niet teveel op de posters van AT of wie uit de omgeving dan ook rekenen, want al zijn ze volgroeid en ze zijn 300 keer met de bal te bewonderen geweest, de meeste mensen zien het gewoon niet. Het lijkt me wel zaak dat een scout tot te minderheid behoort die wel kan kijken.Demosthenes schreef:Ik heb sterk de indruk dat het TH alleen maar een posters op AT hoeft te benaderen, die zien dat blijkbaar wel goed, die zien aan een tienjarige dat hij een wereldster wordt.
Een (jeugd)scout moet vooral het potentieel kunnen herkennen, lijkt me. En dat is zeker niet makkelijk, omdat je met legio onzekere factoren te maken hebt. Maar goed, zo'n scout doet het voor z'n brood, dus daar mag je ook wat van verwachten...Demosthenes schreef: Ik heb sterk de indruk dat het TH alleen maar een posters op AT hoeft te benaderen, die zien dat blijkbaar wel goed, die zien aan een tienjarige dat hij een wereldster wordt.
Een jeugdscout zal zeker iets herkennen als een speler geselecteerd wordt, maar dat wil niet zeggen dan een speler tien jaar later (Maher 10-20) ook aan die verwachtingen voldoet.wimpey schreef:Een (jeugd)scout moet vooral het potentieel kunnen herkennen, lijkt me. En dat is zeker niet makkelijk, omdat je met legio onzekere factoren te maken hebt. Maar goed, zo'n scout doet het voor z'n brood, dus daar mag je ook wat van verwachten...Demosthenes schreef: Ik heb sterk de indruk dat het TH alleen maar een posters op AT hoeft te benaderen, die zien dat blijkbaar wel goed, die zien aan een tienjarige dat hij een wereldster wordt.
We moeten het ook weer niet moeilijker maken dan het is. Je mag van een beleidsbepaler bij een topclub verwachten dat ze een degelijke kosten- / batenanalyse kunnen maken v.w.b. een potentiele aankoop. Maar in de praktijk blijkt dat velen daartoe niet in staat zijn.
Toen Babel debuteerde was zo'n beetje zijn eerste actie een aanname waarbij de bal meters hoog opsprong, waar hij vervolgens goed op reageerde en op kracht en snelheid nog wat van maakte, een goal zelfs. En dan gaat bijna iedereen roepen dat het een enorm talent is dat zich in het eerste aandient. Dan denk ik, er zal nog wat kracht bijkomen, snelheid kan snel minder worden, maar het gebrek aan coördinatie dat tot verkeerde balaannames leidt blijft. Dat is nou typisch aangeboren.Demosthenes schreef:Ik probeer altijd talent te herkennen en weet dat ik dat, gelukkig, niet kan, ik zou niet alwetend willen zijn (maar wil wel wijzer worden) Ik geniet wel als ik in Ajax 1 een speler zie, die ik uit de jeugd ken, die ik als ± zestienjarige zag uitblinken, dat is voor mij altijd de meerwaarde van Ajax geweest.
Ik denk niet dat je het iemand kwalijk kunt nemen, iets niet te herkennen, misschien was "het" er gewoon op die leeftijd (nog) niet.
Om de een of andere reden zagen de trainers van Feyenoord heel veel in (de achttienjarige) spits Castaignos, trainers van Oranje onder 16 (of ook al onder vijftien, al was hij toen nog geen aanvaller) t/m Jong Oranje zagen veel in spits Castaignos. De scouts van Inter zagen in hem een mogelijk toekomstige topper en afgelopen zomer was Twente bereid miljoenen voor hem te betalen.Ik zeg niet dat ik het wel zou kunnen, maar van spelers van aanvallers of aanvallende middenvelders van een jaar of 18 hoef ik maar een paar balcontacten te zien om mijn interesse te wekken. Zoveel heb je niet nodig, gewoon omdat het gros van de profvoetballers een bal helemaal niet zo kan raken.