PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » wo jan 30, 2013 1:24 pm

Rishi schreef:Engelaar past 2x in Dickey Sulejmani.
Qua salaris niet. :smallgrin.gif:

Engelaar pakt 1.7 M per seizoen. Hij wacht 1 februari af en laat dan zijn contract afkopen. Denk dat Ajax met Miki wel eens hetzelfde kan gaan doen...

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 30, 2013 1:26 pm

Frank de Boer: 'Vraagprijs Maher te hoog'

Frank de Boer reageerde tijdens de persconferentie voor het bekerduel met Vitesse geruchten rondom Adam Maher. De middenvelder van AZ staat in de nadrukkelijke belangstelling van PSV, maar ook Ajax werd aan de middenvelder gelinkt. De Amsterdamse trainer geeft echter aan dat Ajax Maher niet kan betalen. "Maher is een speler die in de belangstelling staat van elke Nederlandse topclub. Het prijskaartje is echter voor ons veel te hoog", zegt De Boer.

--> en voor psv dus ook. Tenzij de "vrienden" de knip trekken. Die andere potjes zullen onderhand weer leeg zijn. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 30, 2013 1:33 pm

Ook al zou het waar zijn.. Frank zou natuurlijk niet zeggen dat hij de vraagprijs wel mooi vindt.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 30, 2013 1:38 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Engelaar past 2x in Dickey Sulejmani.
Qua salaris niet. :smallgrin.gif:

Engelaar pakt 1.7 M per seizoen. Hij wacht 1 februari af en laat dan zijn contract afkopen. Denk dat Ajax met Miki wel eens hetzelfde kan gaan doen...
Alleen als ze een club achter de hand hebben waar ze in de 2e seizoenshelft terecht kunnen. Want eenmaal afgekocht zitten ze niet meer aan de deadline vast. In iedere andere situatie blijven ze natuurlijk gewoon tot de laatste dag van hun contract zitten.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo jan 30, 2013 1:39 pm

Maher liep in de achtertuin van Ajax rond, Ajax kende hem maar heeft hem laten lopen. Zoiets mag niet meer gebeuren.

Maher komt niet naar Ajax, want Ajax betaalt geen tien miljoen. Simpel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 30, 2013 1:56 pm

Zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Ajax wilde Maher, maar was niet doortastend genoeg. Net als met Clasie (komt uit Haarlem!): Ajax wilde hem, maar was te laat. Dáárom is het zo belangrijk dat je jonge spelers een concreet plan kunt bieden. Dus niet: Van der Vaart en Sneijder hebben bij Real Madrid gespeeld, dus is onze opleiding goed, dus moet je naar ons komen. Dan kun je nog steeds spelers mislopen, want spelers kunnen altijd een andere keuze maken. Maar dan heb je er wel alles aan gedaan.

Daarnaast is het natuurlijk belangrijk spelers op jonge leeftijd goed te scouten. Waarom speelt Maher bij AZ, Clasie bij Feyenoord en speelt half Utrecht bij PSV in plaats van Ajax (Afellay, Aissati, Labyad etc.)?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jan 30, 2013 2:00 pm

Bert schreef:Zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Ajax wilde Maher, maar was niet doortastend genoeg. Net als met Clasie (komt uit Haarlem!): Ajax wilde hem, maar was te laat.
Maher is met zijn ouders zelf twee maal naar de Ajax Talentendagen gekomen, maar werd niet opgemerkt. Nu zijn/waren die middagen ook een beetje onzin. Er lopen 85 kleine mannetjes over een veld en een aantal coaches staan daar naar te kijken. Pas toen Maher een aanbod van AZ kreeg, vroeg Ajax hem of hij in onze opleiding wilde komen spelen. Voor de familie Maher voelde dat niet goed, de interesse van AZ leek op dat moment oprechter.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo jan 30, 2013 4:03 pm

Yopi schreef:Maher liep in de achtertuin van Ajax rond, Ajax kende hem maar heeft hem laten lopen. Zoiets mag niet meer gebeuren.

Maher komt niet naar Ajax, want Ajax betaalt geen tien miljoen. Simpel.
Onzin. dat was 10 jaar terug. In die tijd kan er nog zo veel met zo'n jongen gebeuren. Het had ook gewoon de 2e Oulida kunnen worden. Wat overigens nog steeds kan, want ik vind het nogal een hype.

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 30, 2013 4:17 pm

Precies.

Achteraf makkelijk praten noem ik dat. Ajax heeft hem 'laten' lopen. Joh. Dat zal je altijd blijven houden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 30, 2013 4:44 pm

Laten lopen of niet, Ajax had wel degelijk alles op alles moeten zetten om die jongen binnen te halen; ook als hij achteraf een 'Oulida' zou blijken. Dan was hij immers nog steeds een groot talent.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » wo jan 30, 2013 5:10 pm

Was hij 10 jaar geleden al zo'n groot talent?

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 30, 2013 5:17 pm

Dit is trouwens de 2e transferperiode op rij dat psv dezelfde speler de kop op hol brengt, zonder met een bod van enige substantie voor AZ op de proppen te komen.

Gentlemen's agreement, tante Tiny? :hypocrite.gif:

Nihad

Bericht door Nihad » wo jan 30, 2013 5:28 pm

Jabu schreef:Was hij 10 jaar geleden al zo'n groot talent?
Tuurlijk! Bertje zat samen met Adam in groep 6. Dus die heeft hem zien spelen. :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 30, 2013 5:33 pm

Jabu schreef:Was hij 10 jaar geleden al zo'n groot talent?
Scouts worden betaald om talent te herkennen, Jabu.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » wo jan 30, 2013 5:37 pm

Dat snap ik, Bertje. Alleen hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat op 10 jarige leeftijd het talent er vanaf droop.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 30, 2013 5:40 pm

Jabu schreef:Dat snap ik, Bertje. Alleen hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat op 10 jarige leeftijd het talent er vanaf droop.
Of iemand die de beslissing nam herkende het talent niet. Lijkt me stug dat Maher als 10-jarige het dikste jongetje van de klas was of een klompvoet had.

Talent van Lens, Narsingh, Elia en Amrabat werd evenmin op waarde geschat.

jabu

Bericht door jabu » wo jan 30, 2013 5:46 pm

Dat is altijd zo makkelijk achteraf praten. Er zijn ook genoeg spelers geweest die Ajax zogenaamd terug moest halen en die ook slechts maar een korte opleving bleken te hebben. Bovendien ontkom je er niet aan dat sommige spelers het bij Ajax niet laten zien maar vervolgens op latere leeftijd in een andere omgeving opbloeien. (Jeugd)scouting en opleiden zijn geen exacte wetenschappen. Ajax kan niet iedereen aan zich binden en er zijn tal van factoren waarom iemand het niet maakt of juist later alsnog doorbreekt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 30, 2013 5:51 pm

wimpey schreef:
Jabu schreef:Dat snap ik, Bertje. Alleen hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat op 10 jarige leeftijd het talent er vanaf droop.
Of iemand die de beslissing nam herkende het talent niet. Lijkt me stug dat Maher als 10-jarige het dikste jongetje van de klas was of een klompvoet had.

Talent van Lens, Narsingh, Elia en Amrabat werd evenmin op waarde geschat.
Of juist wel. Wat hebben die jongens nu heel laten zien?
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jan 30, 2013 6:21 pm

Zie zo vaak een jeugdspeler iets opvallends doen, zag Wooter en Musampa een hele verdediging omspelen of recenter Goossens de mooiste voorzetten om een back krullen, Babel "in z'n uppie" een wedstrijd winnen, het zegt niet altijd wat. Ze spelen tegen "leeftijdsgenoten", maar komen later de beste spelers tegen in de leeftijd van 18 tot ± 35, dat is iets anders. Nooit zo genoten als van Ajax Cape Town onder 19/20, slechts twee spelers uit dat elftal hebben een contract in Europa verdiend.

Elia werd genoemd, vanaf 2009 zo maar zeven doelpunten gemaakt in de Bundesliga/Italië, is dat een wereldster geworden? Narsingh en Lens (net als Elia 25) beiden als rechtsbuiten of moet er één reserve staan, zouden we een aanval op CL-niveau hebben met Narsingh, Lens en Elia?

Ik heb sterk de indruk dat het TH alleen maar een posters op AT hoeft te benaderen, die zien dat blijkbaar wel goed, die zien aan een tienjarige dat hij een wereldster wordt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » wo jan 30, 2013 6:23 pm

Cruijff schreef:
Bert schreef:Zo zwart-wit is het natuurlijk niet. Ajax wilde Maher, maar was niet doortastend genoeg. Net als met Clasie (komt uit Haarlem!): Ajax wilde hem, maar was te laat.
Maher is met zijn ouders zelf twee maal naar de Ajax Talentendagen gekomen, maar werd niet opgemerkt. Nu zijn/waren die middagen ook een beetje onzin. Er lopen 85 kleine mannetjes over een veld en een aantal coaches staan daar naar te kijken. Pas toen Maher een aanbod van AZ kreeg, vroeg Ajax hem of hij in onze opleiding wilde komen spelen. Voor de familie Maher voelde dat niet goed, de interesse van AZ leek op dat moment oprechter.
Ik meende dat hij wel werd opgemerkt, maar dat hij nog een keer moest komen opdagen. Dat kon toen Ajax de enige fatsoenlijke jeugdopleiding was, maar de laatste jaren moet je gewoon concurreren met andere jeugdopleidingen en dan kun je je minder arrogantie veroorloven.

Arrogantie hoort bij Ajax, maar je moet het wel een beetje doseren. Dat geldt ook voor alles in de jeugd willen winnen, dat kan ten koste gaan van de individuele ontwikkeling, maar ook het idee dat spelers niet over hun salaris mogen onderhandelen omdat het stadion zo mooi is, dat ze allemaal wel willen komen omdat Cruijff af en toe wat roept en De Boer het zo fantastisch neerzet en spelers dan de grote Wim Jonk een hand mogen geven. Zo werkt het gewoon niet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Le T.

Bericht door Le T. » wo jan 30, 2013 6:34 pm

Demosthenes schreef:Ik heb sterk de indruk dat het TH alleen maar een posters op AT hoeft te benaderen, die zien dat blijkbaar wel goed, die zien aan een tienjarige dat hij een wereldster wordt.
Ik denk dat de truc wel is dat je een beetje door niveau en fysiek ontwikkelingsstadium heen kunt kijken zodat je het talent kunt zien. Dat geldt ook voor spelers van boven de 18 trouwens, en wat dat betreft zou ik dan weer niet teveel op de posters van AT of wie uit de omgeving dan ook rekenen, want al zijn ze volgroeid en ze zijn 300 keer met de bal te bewonderen geweest, de meeste mensen zien het gewoon niet. Het lijkt me wel zaak dat een scout tot te minderheid behoort die wel kan kijken.

wimpey

Bericht door wimpey » wo jan 30, 2013 7:38 pm

Demosthenes schreef: Ik heb sterk de indruk dat het TH alleen maar een posters op AT hoeft te benaderen, die zien dat blijkbaar wel goed, die zien aan een tienjarige dat hij een wereldster wordt.
Een (jeugd)scout moet vooral het potentieel kunnen herkennen, lijkt me. En dat is zeker niet makkelijk, omdat je met legio onzekere factoren te maken hebt. Maar goed, zo'n scout doet het voor z'n brood, dus daar mag je ook wat van verwachten...

We moeten het ook weer niet moeilijker maken dan het is. Je mag van een beleidsbepaler bij een topclub verwachten dat ze een degelijke kosten- / batenanalyse kunnen maken v.w.b. een potentiele aankoop. Maar in de praktijk blijkt dat velen daartoe niet in staat zijn.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jan 30, 2013 7:59 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Ik heb sterk de indruk dat het TH alleen maar een posters op AT hoeft te benaderen, die zien dat blijkbaar wel goed, die zien aan een tienjarige dat hij een wereldster wordt.
Een (jeugd)scout moet vooral het potentieel kunnen herkennen, lijkt me. En dat is zeker niet makkelijk, omdat je met legio onzekere factoren te maken hebt. Maar goed, zo'n scout doet het voor z'n brood, dus daar mag je ook wat van verwachten...

We moeten het ook weer niet moeilijker maken dan het is. Je mag van een beleidsbepaler bij een topclub verwachten dat ze een degelijke kosten- / batenanalyse kunnen maken v.w.b. een potentiele aankoop. Maar in de praktijk blijkt dat velen daartoe niet in staat zijn.
Een jeugdscout zal zeker iets herkennen als een speler geselecteerd wordt, maar dat wil niet zeggen dan een speler tien jaar later (Maher 10-20) ook aan die verwachtingen voldoet.

Waarom wordt speler X ineens dikker en dikker, terwijl iedereen weet dat hij gezond eet. Waarom test Feyenoord speler Y af, terwijl diezelfde speler een jaar of twee later naar PSV en Liverpool kan, dat niet doet en nu "bijna vergeten is". Waarom kan speler Z verkeerde vrienden krijgen? Waarom zag geen Spaanse, Portugese ploeg iets in Maxwell, terwijl daar honderden scouts wonen. Messi was zo klein dat hij alleen dankzij groeihormonen kon groeien, maar zou er nou nooit een speler zijn geweest die slecht reageerde op groeihormonen?

Ik probeer altijd talent te herkennen en weet dat ik dat, gelukkig, niet kan, ik zou niet alwetend willen zijn (maar wil wel wijzer worden) Ik geniet wel als ik in Ajax 1 een speler zie, die ik uit de jeugd ken, die ik als ± zestienjarige zag uitblinken, dat is voor mij altijd de meerwaarde van Ajax geweest.

Ik denk niet dat je het iemand kwalijk kunt nemen, iets niet te herkennen, misschien was "het" er gewoon op die leeftijd (nog) niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.

Bericht door Le T. » wo jan 30, 2013 8:10 pm

Demosthenes schreef:Ik probeer altijd talent te herkennen en weet dat ik dat, gelukkig, niet kan, ik zou niet alwetend willen zijn (maar wil wel wijzer worden) Ik geniet wel als ik in Ajax 1 een speler zie, die ik uit de jeugd ken, die ik als ± zestienjarige zag uitblinken, dat is voor mij altijd de meerwaarde van Ajax geweest.

Ik denk niet dat je het iemand kwalijk kunt nemen, iets niet te herkennen, misschien was "het" er gewoon op die leeftijd (nog) niet.
Toen Babel debuteerde was zo'n beetje zijn eerste actie een aanname waarbij de bal meters hoog opsprong, waar hij vervolgens goed op reageerde en op kracht en snelheid nog wat van maakte, een goal zelfs. En dan gaat bijna iedereen roepen dat het een enorm talent is dat zich in het eerste aandient. Dan denk ik, er zal nog wat kracht bijkomen, snelheid kan snel minder worden, maar het gebrek aan coördinatie dat tot verkeerde balaannames leidt blijft. Dat is nou typisch aangeboren.

Dan is het bij jonge spelers natuurlijk moeilijker, maar als je zo naar hele jonge spelers kijkt gaat het natuurlijk helemaal fout. Ik zeg niet dat ik het wel zou kunnen, maar van spelers van aanvallers of aanvallende middenvelders van een jaar of 18 hoef ik maar een paar balcontacten te zien om mijn interesse te wekken. Zoveel heb je niet nodig, gewoon omdat het gros van de profvoetballers een bal helemaal niet zo kan raken.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo jan 30, 2013 9:22 pm

Ik zeg niet dat ik het wel zou kunnen, maar van spelers van aanvallers of aanvallende middenvelders van een jaar of 18 hoef ik maar een paar balcontacten te zien om mijn interesse te wekken. Zoveel heb je niet nodig, gewoon omdat het gros van de profvoetballers een bal helemaal niet zo kan raken.
Om de een of andere reden zagen de trainers van Feyenoord heel veel in (de achttienjarige) spits Castaignos, trainers van Oranje onder 16 (of ook al onder vijftien, al was hij toen nog geen aanvaller) t/m Jong Oranje zagen veel in spits Castaignos. De scouts van Inter zagen in hem een mogelijk toekomstige topper en afgelopen zomer was Twente bereid miljoenen voor hem te betalen.

Lees ik nu iets over Castaignos, blijkt hij "ineens" niet te kunnen voetballen (gechargeerd), nu zien de kenners weinig in hem. Achteraf is het zo gemakkelijk.

Bekijk Oranje onder 17 of 18 van enkele jaren geleden eens, kijk naar de aanvallende middenvelders van toen of later, Sarpong diverse malen op toernooien uitgeroepen tot beste speler enz. Ik vind het niet zo eenvoudig, ik vind het wel vaak leuk om jeugdwedstrijden te zien.

Plaats reactie