PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2020 1:49 pm

Lionel schreef:
ma feb 03, 2020 1:01 pm
Blaagje van 17 is de enige die kan voetballen.
Precies. Doet denken aan VDV t.t.v. Adriaanse.

Die jongen gaat naar Raiola. M.a.w.: die gaat komende zomer koersen. Hij heeft i.m.o. de potentie om beter te worden dan Ziyech.

Gisteren was ie een van de 2 aanvallers. Ongelooflijk. Heb je zo'n kut-middenveld, zet je je met afstand beste speler in de aanval. Zo kansloos.

Yopii

Bericht door Yopii » ma feb 03, 2020 2:10 pm

Hij bakte er dan ook niet veel van, al zag je bij vlagen wel dat hij kan voetballen.

VDV, mooi voorbeeld: golden boy, blablabla, een biografie op zijn twintigste of zo, maar uiteindelijk is het er toch niet echt uitgekomen.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 03, 2020 2:45 pm

Yopii schreef:
ma feb 03, 2020 2:10 pm
Hij bakte er dan ook niet veel van, al zag je bij vlagen wel dat hij kan voetballen.

VDV, mooi voorbeeld: golden boy, blablabla, een biografie op zijn twintigste of zo, maar uiteindelijk is het er toch niet echt uitgekomen.
Zo lust ik er nog een paar. Ziyech wordt dit jaar 27 en speelt nog altijd in NL... Eriksen had er gezien z'n talent ook meer uit moeten halen.

Ihattaren heeft een enorm fijne linkerpoot. Mij lijkt wel dat ie op z'n gewicht moet letten. Niet dat ie een VDV of Sneijder wordt, maar in dat opzicht is ie geen Ziyech. :smallgrin.gif: Of ie de drive van Hakim en het plezier heeft, is ook nog maar de vraag. Z'n close band met een zuur figuur als Van Bommel lijkt me geen pré. Van navelstaren word je niet beter.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 03, 2020 2:58 pm

Voor zo'n jongen is de juiste omgeving natuurlijk belangrijk. Ik bedoel, van wie moet hij PSV op het moment wat leren? Het is niet zo gek dat hij luisterde naar Van Bommel. Dat was z'n trainer, ook nog eens een bekende oud speler en iemand met een dominante persoonlijkheid.

Niet om 'm naar Ajax te praten maar als hij dagelijks met spelers als Ziyech en Tadic op het veld zou staan heeft hij hele andere voorbeelden.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » ma feb 03, 2020 3:10 pm

Bekijk de huidige perikelen eens in dit licht :hypocrite.gif: #complotdenken2.0
Schoonpapa algemeen voorzitter, Lothar als TD en Mino als eigenaar :hypocrite.gif: :biggrin.gif:
Raiola wil club kopen

Ambitie kan spelersmakelaar Mino Raiola niet worden ontzegd. Als het aan de Haarlemmer ligt, koopt hij ooit nog eens een club. Dat zegt hij in een interview met het AD.

Eerder was al duidelijk geworden dat de 47-jarige Raiola zich informeel kandidaat gesteld had om Sepp Blatter op te volgen. Na een paar gesprekken met Michael van Praag, kwam hij daar echter op terug. Raiola vindt Van Praag momenteel de beste tegenkandidaat om Blatter op te volgen. Maar over vier jaar wil hij het misschien wel zelf proberen. Dat hij dan geen spelersmakelaar meer kan zijn, neemt Raiola op de koop toe.

Mocht het niet lukken als FIFA-president, dan opteert de zaakwaarnemer van spelers als Riccardo Kishna, Zlatan Ibrahimovic en Mario Balotelli ook nog voor het kopen van een eigen voetbalclub. Dat was al bijna gebeurd met het Engelse Queens Park Rangers, onthult hij in het AD.

'Als QPR niet op één doelpunt gepromoveerd was naar de Premier League, was die deal rondgekomen', zegt Raiola. Hij kon naar eigen zeggen ook AS Roma kopen. AC Milan ziet hij eventueel ook wel zitten, maar dan wel tegen een goede prijs.
moeten ze PSV nog wel iets verder het moeras in duwen...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 03, 2020 9:50 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:
ma feb 03, 2020 1:01 pm
Blaagje van 17 is de enige die kan voetballen.
Precies. Doet denken aan VDV t.t.v. Adriaanse.

Die jongen gaat naar Raiola. M.a.w.: die gaat komende zomer koersen. Hij heeft i.m.o. de potentie om beter te worden dan Ziyech.

Gisteren was ie een van de 2 aanvallers. Ongelooflijk. Heb je zo'n kut-middenveld, zet je je met afstand beste speler in de aanval. Zo kansloos.
Ihattaren speelde op het middenveld hoor. Bruma, Lammers en Gakpo stonden in de aanval (al hebben ze Onana exact 0 x tot een redding laten komen).

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 04, 2020 10:04 am

wimpey schreef:
ma feb 03, 2020 2:45 pm
Yopii schreef:
ma feb 03, 2020 2:10 pm

Zo lust ik er nog een paar. Ziyech wordt dit jaar 27 en speelt nog altijd in NL... Eriksen had er gezien z'n talent ook meer uit moeten halen.

Ihattaren heeft een enorm fijne linkerpoot. Mij lijkt wel dat ie op z'n gewicht moet letten. Niet dat ie een VDV of Sneijder wordt, maar in dat opzicht is ie geen Ziyech. :smallgrin.gif: Of ie de drive van Hakim en het plezier heeft, is ook nog maar de vraag. Z'n close band met een zuur figuur als Van Bommel lijkt me geen pré. Van navelstaren word je niet beter.
Bij balbezit speelde hij op het middenveld. Bij balverlies hoefde hij niet helemaal mee terug. Maar die jongen kan fantastisch goed voetballen. Gaf ook echt een geweldige steekbal in de tweede helft. Hij heeft ook een aardige individuele actie. Iets wat Donny en Ziyech bijvoorbeeld niet hebben. DIe jongen komt er wel hoor. Pas 17 jaar.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee

Bericht door De Dominee » di feb 04, 2020 1:13 pm

Jammer dat hij naar Raiola is gegaan. Anders had ik hem graag naar Ajax zien komen komende zomer. Alhoewel: misschien wil Raiola PSV nu wel een hak zetten en komt Ajax zodoende in beeld :drecul.gif: .
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di feb 04, 2020 1:30 pm

Raiola brengt geen spelers naar Ajax.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 04, 2020 1:38 pm

Het lijkt niet waarschijnlijk inderdaad. Tenzij hij denkt dat dit in zijn belang is. Want Raiola is niet zozeer tegen Ajax maar vóór z'n eigen BV.

Meest waarschijnlijk is dat die jongen komende zomer naar het buitenland gaat. PSV heeft geld nodig voor de renovatie. Ihattaren heeft de status van een groot talent en is dus verkoopbaar. In een aantal grotere competities kijken ze niet op een paar miljoen bij een gokje en daar ligt dan voor Raiola weer een mooie commissie klaar bij één van z'n min of meer vaste afnemers. Als Ajax 'm zou willen halen gaat het prijskaartje vermoedelijk ook nog eens omhoog.
Nil volentibus arduum

Mano

Bericht door Mano » di feb 04, 2020 1:48 pm

We halen hem wel op na zijn mislukte buitenland ervaring :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 04, 2020 1:57 pm

Is toch geen peil op te trekken? Stel we verlengen met Gravenberch en we willen Stengs als opvolger voor Ziyech? Dan zitten we opeens vol in de Raiola boot. Kan dan zo maar dat we ook nog gaan voor een speler van de PSV-Raiola-stal.

Alexander

Bericht door Alexander » di feb 04, 2020 3:29 pm

Gravenberch gaat nooit verlengen bij Ajax, let maar op. Krijgen zo het traject wat we al 10 keer gehad hebben.

Arthur

Bericht door Arthur » di feb 04, 2020 3:32 pm

Ik geloof er ook niks van. Ik had hem daarom ook nooit mee laten doen met het eerste voordat hij had bijgetekend.

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 04, 2020 6:14 pm

Jullie denken dat scouts zondag onder de indruk zijn geraakt?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 04, 2020 7:27 pm

Mijn gevoel is dat Raiola wel degelijk iets tegen Ajax heeft. Werkelijk al zijn spelers worden richting uitgang gedirigeerd, waarbij zij ook regelmatig worden aangespoord tot het creëren van een conflict.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 04, 2020 7:45 pm

Maar dat is dan toch vooral in zijn belang? Immers, wanneer een speler vertrekt kan hij weer een transfer verzorgen.

Ik volg hem verder niet maar het lijkt me dat hij deze strategie over de hele markt toepast. Hooguit niet bij de absolute topclubs waar hij op een andere manier een groter belang heeft. Waarom zou Raiola specifiek Ajax tegenwerken? Dat beeld ontstaat omdat wij aan de kant van Ajax emotioneel betrokken zijn.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 04, 2020 7:57 pm

Zou bijtekenen (en dus later een misschien wel grotere transfer maken) echt in alle gevallen slechter zijn? En waarom altijd dat overhitte sfeertje? Raiola heeft meerdere keren willens en wetens onrust gezaaid. Zlatan die Van der Vaart moest blesseren, Kishna die De Boer moest provoceren, Kluivert die Ten Hag in diskrediet moest brengen, De Ligt die moest toestaan dat er in de media met een arbitragezaak werd gedreigd.

Deze strategie past hij zeker niet toe bij alle clubs. Bij PSV en AZ tekenen zijn talenten bij. Ook Berghuis tekende bij bij Feyenoord.

Waarom? Raiola is gewoon een emotionele man met een hekel aan Ajax. En hij geeft die emoties de ruimte. Dat is misschien wel zijn kracht, wie zal het zeggen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 04, 2020 8:07 pm

De spelers die jij nu bij Ajax noemt kon hij elders meer dan uitstekend kwijt op de markt. En in sommige gevallen was er ook haast bij (Kishna gezien zijn fysiek). Je kunt de situatie van een talent bij AZ of zelfs PSV niet vergelijken met die bij Ajax. Het is spoken zien.

Raiola denkt in eerste instantie aan het belang van zichzelf en dat van zijn clienten. Niet voor niets willen spelers zich maar al te graag door hem laten vertegenwoordigen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 04, 2020 8:19 pm

Kinderen overtuigen is hij goed in ja.

Malen was prima verhandelbaar, net als de talenten bij AZ. Ik zie het verschil niet echt. Bij Ajax moeten en zullen ze allemaal weg. Nogmaals: is dat altijd ideaal? :confused.gif:

Ik ben ook wel benieuwd naar voorbeelden van dat hij zijn ‘cliënten’ de opdracht gaf om medespelers te blesseren, bij andere clubs. Ik volg Ajax inderdaad het beste maar dit lijkt me wel vrij uniek.

De Dominee

Bericht door De Dominee » di feb 04, 2020 9:10 pm

Jöhnk schreef:
di feb 04, 2020 7:27 pm
Mijn gevoel is dat Raiola wel degelijk iets tegen Ajax heeft. Werkelijk al zijn spelers worden richting uitgang gedirigeerd, waarbij zij ook regelmatig worden aangespoord tot het creëren van een conflict.
Goede kans dat hij nu ook iets tegen PSV heeft of aan het ontwikkelen is. Als dat erger / verser is dan zijn aversie tegen Ajax, kan hij er wel eens voor kiezen om het belang van Ajax te dienen om PSV pijn te doen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 04, 2020 9:26 pm

Alleen als dat zijn belangen ten goede komt. Wij maken ons er hier nogal druk om maar voor Raiola zijn Ajax en PSV natuurlijk relatief klein bier. Die man speelt clubs, spelers en eventuele andere kandidaten tegen elkaar uit om er voor zichzelf en zijn clienten, veelal op korte termijn, het beste uit te halen.

Natuurlijk kun je soms beargumenteren dat het soms op lange termijn beter zou zijn om een speler ergens te laten blijven. Maar de ontwikkeling kan dan ook stagneren. Als je zoveel mogelijk meteen toeslaat kun je waarschijnlijk het meeste geld verdienen. Laten we eerlijk zijn. Veel mensen kunnen zijn bloed misschien wel drinken maar als je naar zijn banksaldo kijkt doet hij toch iets goed. En zijn clienten kunnen er ook wel mee lachen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di feb 04, 2020 9:44 pm

De Dominee schreef:
di feb 04, 2020 9:10 pm
Jöhnk schreef:
di feb 04, 2020 7:27 pm
Goede kans dat hij nu ook iets tegen PSV heeft of aan het ontwikkelen is. Als dat erger / verser is dan zijn aversie tegen Ajax, kan hij er wel eens voor kiezen om het belang van Ajax te dienen om PSV pijn te doen.
Ik denk dat het wel meevalt. Ome Toon zit ook in zijn stal en Van Bommel viel simpelweg niet te handhaven. Ik zie Ihattaren daar wel verlengen. Of anders voor een megabedrag vertrekken (daar waar Raiola bij Ajax-spelers de prijs altijd probeert te drukken, als het moet via valse trucs).

@Marillion: jij zet Raiola neer als berekenend en rationeel. Ik denk dat hij dat juist niet is. Waarmee ik niet zeg dat hij niet succesvol is. Ik denk namelijk dat hij daarom zo aanspreekt. Dat machogedrag, dat emotionele: het spreekt bij bepaalde doelgroepen enorm tot de verbeelding.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 04, 2020 10:08 pm

Ik vraag me af of je vooral op basis van emotie zoveel geld bij elkaar kunt verdienen. Dat gaat één keer goed, twee keer goed. Maar als je eigenlijk continu succesvol bent dan lijkt het er toch wel op dat er een plan achterzit.
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » di feb 04, 2020 10:37 pm

Jöhnk schreef:
di feb 04, 2020 7:57 pm
Zou bijtekenen (en dus later een misschien wel grotere transfer maken) echt in alle gevallen slechter zijn? En waarom altijd dat overhitte sfeertje? Raiola heeft meerdere keren willens en wetens onrust gezaaid. Zlatan die Van der Vaart moest blesseren, Kishna die De Boer moest provoceren, Kluivert die Ten Hag in diskrediet moest brengen, De Ligt die moest toestaan dat er in de media met een arbitragezaak werd gedreigd.

Deze strategie past hij zeker niet toe bij alle clubs. Bij PSV en AZ tekenen zijn talenten bij. Ook Berghuis tekende bij bij Feyenoord.

Waarom? Raiola is gewoon een emotionele man met een hekel aan Ajax. En hij geeft die emoties de ruimte. Dat is misschien wel zijn kracht, wie zal het zeggen.
:biggthumpup.gif:

Zijn benadering is duidelijk emotioneel. Aan Ajax (en Cruijff!) heeft hij duidelijk de pest. Dat heeft niets te maken met de mensen die er zitten, want het is al zo vanaf de start van zijn loopbaan, ten tijde van Zlatan en zo. Zelfs toen Martin Jol er zat, zijn eigen protégé. heeft hij niet één goede speler naar Ajax gebracht, maar wel prutsers.

Juventus daarentegen krijgt steevast de beste spelers uit zijn stal, nu De Ligt weer.
Ook verkoopt hij duidelijk liever naar Italië dan naar een ander groot voetballand. Een buitenproportioneel deel van zijn stal verkast op een dag richting Laars, terwijl daar, behalve bij Juventus, het grote geld allang niet meer zit.

Zijn straatvechtersgedrag valt in de pul bij types als Zlatan: niet praten maar erop slaan. Hij beschermt 'zijn jongens' als een maffiabaas.

Er gaat heus genoeg mis met spelers van hem. Waar zit Bouy nu? Maar van zulke spelers hoor je niets meer. Talenten laten zich inpakken door mooie verhalen over Pogba en Zlatan. De mislukkelingen blijven buiten beeld.

Wie voor Raiola werkt, zet het geld voorop. Ome Mino lult je nog jaren bij kleinere clubs binnen, en intussen ben je aardig binnengelopen. Zoals hij over Bouy zei: 'Hij is wel mooi financieel onafhankelijk'. Wat die jongen verder met zijn leven moet, is niet zijn probleem.

Plaats reactie