PSV 2011-2012
Moderator: mods
Re: PSV 2011-2012
Er zit nogal een grijs gebied tussen beide uitersten, Base.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dan heb jij zeker wel een quote-lijstje voor me of nietBaseman schreef: Een coach die wekelijks voornamelijk zegt dat zijn team mentaal niet geschikt is voor de top, komt inderdaad veel beter over...

Vakkie 129
PSV heeft ook spelers verkocht, Baseman. Dit zijn wel zorgwekkende cijfers. Maar gelukkig was er nog wel een transferpotje van 10 miljoen. 

De spelers die verkocht zijn zijn niet opgenomen in deze begroting, zij staan in de volgende.
PS: Genee is ook positief over de reactie van Rutten:
PS: Genee is ook positief over de reactie van Rutten:
Een stukje uit zijn nieuwe column in het AD.Dat deed Fred Rutten afgelopen zaterdag duidelijk wel na afloop van FC Twente - PSV. Persoonlijk vond ik het een verademing om de oefenmeester van PSV eens zo te zien. Weg waren de onhandig overdachte zinnetjes. Plots sprak hij vlammende teksten en weigerde hij naar goed voorbeeld van zijn aanvoerder arbiter Blom zelfs de hand te schudden.
Eindelijk kregen we eens een blik op het binnenste van Rutten. Zijn overtrokken reactie gaf aan dat hij meer dan ooit op scherp staat. Met een vuur waar het de afgelopen jaren juist zo aan ontbrak. Fred pikt het niet meer. De twijfel die er in Eindhoven rondwaart over zijn functioneren en de onzekerheid over zijn toekomst maken van hem een gedreven man. We moeten er helemaal niet van opkijken als hij PSV dit seizoen kampioen maakt en vervolgens lekker de eer aan zichzelf houdt. Toedeledoki!
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ach Rutten liet zich gewoon zwaar kennen. Hoe hij ook naar die grensrechters rende om 'heel subtiel' Blom over te slaan. Die hem vervolgens keihard negeerde.
Stond 'ie daar in z'n apenpakkie.

Stond 'ie daar in z'n apenpakkie.
Verlies is trouwens wat hoger dan 10 miljoen.
PSV is voor het tweede opeenvolgende jaar diep in de rode cijfers beland. De eredivisieclub uit Eindhoven heeft het seizoen 2010-2011 afgesloten met een verlies van 15,5 miljoen euro. Een jaar eerder kwam PSV 17,5 miljoen euro tekort.
De clubleiding liet vanochtend bij de presentatie van de jaarcijfers weten dat het resultaat iets beter is dan het verwachte verlies van circa 20 miljoen euro. De lucratieve deal met de gemeente Eindhoven is niet opgenomen in het afgelopen boekjaar.
Door de grondtransactie van de gemeente Eindhoven en PSV, de steun van bedrijven en investeerders ziet de toekomst er wel een stuk zooniger uit voor PSV. Zonder die acties zou PSV nu technisch bankroet zijn geweest, door een negatief eigen vermogen. Pas in het seizoen 2011/12 zijn de gevolgen van de sanering zichtbaar zijn in de cijfers.
PSV verkocht grond om het Philips Stadion en trainingscentrum De Herdgang aan de gemeente. Met die deal was 48 miljoen euro gemoeid.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Het is in ieder geval fijn om te horen dat alles goed gaat bij PSV: Rutten gedraagt zich als een malloot, het verlies over vorig seizoen was maar 17,5 miljoen, en PSV wordt verward met PSG. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Ajaciedjuh
Er zit in ieder geval 2 miljoen progressie in! 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Baseman, je komt op mij vrij normaal over.. maar hoe kan je nou blij zijn met de volslagen idiote reactie van Rutten?
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Is het nu dan wel wanbeleid? Of is een verlies van 15.5 miljoen nog steeds een milde vorm van uitstekend beleid?Baseman schreef:Hoezo wanbeleid?
Dit had Sanders voor, tijdens en na de deal met de gemeente al aangegeven...dit seizoen zou er nog een verlies zijn van zo'n 10 miljoen en vanaf volgend seizoen moet de begroting sluitend zijn.
Mijn hemel wat heb ik me verbaasd over jouw reacties in dit topic. Het verlies is ingecalculeerd en daarmee is het geen wanbeleid. Voor je kijken, doorlopen.

Overigens ben ik wel benieuwd of ze met de transfers van Matavz, Mertens, Strootman, Willems, Tyton, Betancourt, Sinouh, Wijnaldum, Derijck, Ibrahim en nu wel tot een positief saldo kunnen komen. Ik tel hier namelijk toch al gauw weer 6-7 miljoen aan salariskosten plus ongeveer 33 miljoen aan transfers. Daar kun je vervolgens Dzsudszak, Berg, Koevermans en Maza vanaf halen. Qua salarishouding misschien zelfs een positief saldo, maar qua afschrijvingen komt er dus fors wat bij. Ga je dan nu zwarte cijfers schrijven? Ik waag dat te betwijfelen.
- peter
Precies. Het viel allemaal wel mee. 15.5 miljoen verlies is natuurlijk niet iets waar je je druk over maakt.Sanders is niet geschrokken: ‘PSV is een buitengewoon gezond bedrijf’
Dinsdag, 1 november 2011 om 14:27
PSV presenteerde dinsdagochtend de jaarcijfers en maakte bekend dat er over het afgelopen jaar een verlies van ruim vijftien miljoen euro geleden is. Toch heeft algemeen directeur Tiny Sanders aangegeven dat er sprake is van een ‘gemengd beeld’ en dat PSV er financieel goed voorstaat.
/
“PSV heeft een groot verlies geboekt, maar we moeten bedenken dat het de cijfers tot en met 30 juni betreft”, legt Sanders uit op de officiële website van zijn club. De beleidsbepaler geeft aan dat het cijfers van vóór de financiële herstructurering betreft. “Na 30 juni hebben we een overeenkomst met de gemeente en investeerders gesloten. De gevolgen daarvan zijn nog niet zichtbaar in deze jaarrekening.”
“Wel kan ik zeggen dat we aanvankelijk op een groter verlies leken af te gaan, namelijk 25 miljoen euro. Uiteindelijk is het resultaat meegevallen omdat we meer Europa Cup-duels hebben gespeeld dan begroot, meer sponsorgelden hebben binnengehaald en extra overige inkomsten hadden”, vervolgt Sanders. “PSV is een buitengewoon gezond bedrijf”, heeft de directeur laten weten aan het ANP.
VZ
Een buitengewoon gezond bedrijf nog wel......
Het kan natuurlijk ook geen gewoon gezond bedrijf zijn, gewone gezonde bedrijven maken 2 jaar lang geen verlies van 25% van de omzet.
Het kan natuurlijk ook geen gewoon gezond bedrijf zijn, gewone gezonde bedrijven maken 2 jaar lang geen verlies van 25% van de omzet.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
-
Tip voor Feyenoord: zeggen dat je op meer verlies had gerekend, dus eigenlijk winst behaald hebt.
Voor PSV maken die cijfers niets uit, de gemeente heeft zich financieel verbonden aan PSV; als PSV zo belangrijk is 2011, dan is PSV dat ook in 2012, 2013 enz, anders moet worden aangetoond dat PSV niet meer belangrijk is voor Eindhoven. Het geld zal worden overgemaakt.
Voor PSV maken die cijfers niets uit, de gemeente heeft zich financieel verbonden aan PSV; als PSV zo belangrijk is 2011, dan is PSV dat ook in 2012, 2013 enz, anders moet worden aangetoond dat PSV niet meer belangrijk is voor Eindhoven. Het geld zal worden overgemaakt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Menig club zal hierdoor in Categorie 1 bij Zeist vallen.. Ben benieuwd of ze het LEF hebben om ook PSV in categorie 1 te stoppen.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Ik zeg nergens dat PSV uitstekend beleid heeft gevoerd, wel dat dit vanaf volgend seizoen het geval zal zijn.Peter schreef:Is het nu dan wel wanbeleid? Of is een verlies van 15.5 miljoen nog steeds een milde vorm van uitstekend beleid?
Ik verbaas me alleen over de reacties op de cijfers hier, aangezien Sanders dit verlies al meerdere malen heeft aangegeven. Dus verrassend is het zeker niet.
En nee, goed beleid is het ook niet.
PS: Ik zie nu dat mijn opmerking 'Hoezo wanbeleid?' anders overkomt...ik vroeg me hiermee af waarom dit nieuws zo onverwacht kwam, ik wilde er niet mee aangeven dat ik geen probleem heb met het verlies

Qua salaris is PSV zeker gedaald, helemaal als na dit seizoen Isaksson en Engelaar verdwenen zijn.Qua salarishouding misschien zelfs een positief saldo, maar qua afschrijvingen komt er dus fors wat bij. Ga je dan nu zwarte cijfers schrijven? Ik waag dat te betwijfelen.
De nieuwe spelers vallen ook binnen het salarisplafond van PSV.
Qua afschrijvingen heb je inderdaad een punt, maar desondanks zou de begroting sluitend moeten worden. Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe PSV dat verwerkt in de cijfers.
Nee, anders zou Ajax ook in categorie 1 staan.mattie schreef:Menig club zal hierdoor in Categorie 1 bij Zeist vallen.. Ben benieuwd of ze het LEF hebben om ook PSV in categorie 1 te stoppen.
Bij mijn weten komt een club niet in categorie 1 zolang het eigen vermogen het verlies op kan vangen, dit kan PSV nu dankzij de deal met de gemeente (en Ajax dankzij de beursgang).
-
Toch blijft het raar dat de gemeente (gemeenschapsgeld) hier geld aan heeft bijgedragen, in welke vorm dan ook. Bij een beursgang maak je gebruik van particulieren die willen investeren.
Als PSV nu de CL misloopt, wat zijn dan de consequenties?
Als PSV nu de CL misloopt, wat zijn dan de consequenties?
Whitey on the moon.
Raar dat Baseman het maar steeds heeft over de beursgang... Dat is toch compleet iets anders dan dat kerstpakket van PSV!
IK GELOOF!!!!!!
Baseman heeft in deze dan ook een klein beetje boter op zijn hoofd. 17.5 en 15.5 de voorbije 2 boekjaren in de min: zonder overheidssteun was het 'gewoon' Ende Gelände geweest voor psv.
En wanneer psv wederom CL-inkomsten zou mislopen, schrijven ze daar komend seizoen gewoon weer rode cijfers. 30 miljoen in spelers pompen, is dan ook totaal onverantwoord.
En wanneer psv wederom CL-inkomsten zou mislopen, schrijven ze daar komend seizoen gewoon weer rode cijfers. 30 miljoen in spelers pompen, is dan ook totaal onverantwoord.
-
Stel dat ze in de winterstop nog steeds op zes punten staan, dan wordt er weer geld ingepompt, er is nu geen weg terug.En wanneer psv wederom CL-inkomsten zou mislopen, schrijven ze daar komend seizoen gewoon weer rode cijfers. 30 miljoen in spelers pompen, is dan ook totaal onverantwoord.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- peter
Update 1 november 21:10 uur - Aanklager verhoogt straf Strootman naar twee duels
Kevin Strootman ging niet akkoord met het schikkingsvoorstel van twee duels, waarvan één voorwaardelijk, maar had dit wellicht beter wel kunnen doen. De aanklager betaald voetbal heeft de straf dinsdagavond verhoogd naar twee duels, waarvan geen voorwaardelijk. PSV en Strootman hebben de mogelijkheid ook tegen deze eis in beroep te gaan. Doet PSV dat niet, dan mist de international de competitieduels met Heracles Almelo (thuis) en De Graafschap (uit).

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
En jawel hij heeft twee duels gekregen. 

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Daar kon je wel een beetje op wachten. Dat gezever van Rutten zat ze natuurlijk ook niet lekker in Zeist.
Nil volentibus arduum