PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » vr nov 29, 2019 1:54 pm

Welk ingrepen zijn er nog mogelijk uit de categorie schijnoplossingen? De volgende kaarten zijn al gespeeld:

- keeper slachtofferen
- aanvoerder inwisselen
- trainer ondersteunen met mentor/klankbord

Ik wacht met smart op het volgende 'leuke idee' van Toon.

zeux

Bericht door zeux » vr nov 29, 2019 2:03 pm

Kwa spiegelen, MvB = BvM toch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr nov 29, 2019 2:18 pm

Jöhnk schreef:Welk ingrepen zijn er nog mogelijk uit de categorie schijnoplossingen? De volgende kaarten zijn al gespeeld:

- keeper slachtofferen
- aanvoerder inwisselen
- trainer ondersteunen met mentor/klankbord

Ik wacht met smart op het volgende 'leuke idee' van Toon.
Ze kunnen de assistenten nog inwisselen (Rotterdamse ontdekking).
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano

Bericht door Mano » vr nov 29, 2019 3:08 pm

Ongeloof over ontluisterend PSV: 'Het probleem ligt denk ik niet bij Van Bommel'
Gepubliceerd: Vrijdag 29 november 2019 om 14:32

Willy van de Kerkhof kan zijn ogen nauwelijks geloven na wéér een wanprestatie van PSV. Donderdagavond was Sporting Portugal met 4-0 te sterk voor de ploeg van trainer Mark van Bommel, die daardoor uit de Europa League ligt.

Van de Kerkhof vindt dat er te veel door de ondergrens zakken bij zijn geliefde PSV. "Als je onze vriend Dumfries ziet spelen tegen Sporting, vraag ik me af waarom hij elke keer als een rechtsbuiten speelt", reageert de oud-international bij Omroep Brabant. "Door die fout vallen er twee doelpunten."

Als het aan Van der Kerkhof ligt, wordt Van Bommel voorlopig niét het slachtoffer van de PSV-crisis. "Ik vind dat Mark moet blijven", zegt hij. "Het probleem ligt denk ik niet bij hem. Als ik de ploeg zie spelen, worden de goals achterin veel te makkelijk weggegeven en worden er geen duels gewonnen."

Na afloop van de nederlaag in Portugal zei Van Bommel dat hij zichzelf nog steeds als de aangewezen persoon ziet om het tij te keren
:biggrin.gif:
ligt niet aan MvB maar aan Dumfries. De nieuwe aanvoerder.
Als hij de achterlijn niet mag halen, is het toch aan MvB om te zorgen dat hij dat ook niet doet :confused.gif:
:biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Nihad

Bericht door Nihad » za nov 30, 2019 1:43 am

Ongelofelijk eigenlijk hoe de media en co MvB de hand boven zijn hoofd blijft houden. Was dit Ten Hag geweest dan zou hij compleet afgemaakt zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » za nov 30, 2019 12:03 pm

Zeker te weten.En nog, let maar op mocht AJX niet lukken om te overwinteren in de CL. dan gaan er weer een heleboel los in de media.
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 30, 2019 12:47 pm

Het is irritant maar in feite ook gunstig. Bommel moet blijven.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za nov 30, 2019 1:02 pm

Tja. Wij zijn Ajax.

Nihad

Bericht door Nihad » za nov 30, 2019 3:16 pm

Jöhnk schreef:Het is irritant maar in feite ook gunstig. Bommel moet blijven.
Ja zeker, maar hij kan niet blijven verliezen. Op een gegeven is het krediet echt op. De psv supporters willen van hem af.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo dec 01, 2019 12:03 pm

Boabdil schreef:Ongelofelijk eigenlijk hoe de media en co MvB de hand boven zijn hoofd blijft houden. Was dit Ten Hag geweest dan zou hij compleet afgemaakt zijn.
Klopt helemaal MvB komt bij 040 vandaan en EtH is gewoon een trainer zonder verleden bij Ajax
Weer op zoek naar een Interim coach..

Yopii

Bericht door Yopii » zo dec 01, 2019 2:33 pm

Boabdil schreef:
Jöhnk schreef:Het is irritant maar in feite ook gunstig. Bommel moet blijven.
Ja zeker, maar hij kan niet blijven verliezen. Op een gegeven is het krediet echt op. De psv supporters willen van hem af.
Geef dier man nog wat tijd. :neutral.gif:

Natuurlijk krijgt Ajax meer kritiek als het slecht gaat. Hoge bomen vangen veel wind.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo dec 01, 2019 2:40 pm

Boabdil schreef:Ongelofelijk eigenlijk hoe de media en co MvB de hand boven zijn hoofd blijft houden. Was dit Ten Hag geweest dan zou hij compleet afgemaakt zijn.
Ik verbaas me ook over Lothar's arrogantie. Het ligt aan alles en iedereen, behalve aan hem. Alsof PSV blij mag zijn met hem als coach en dat die slechte serie resultaten niet aan hem te wijten zijn. :excited.gif:
Whitey on the moon.

Yopii

Bericht door Yopii » zo dec 01, 2019 2:54 pm

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/na ... ~ab2e1d6c/

Hmm, als fanboy Rik Elfrink al signaleert dat er onrust is binnen de selectie van PSV en ontevredenheid over de keuzes van MVB, dan moet het flink mis zijn...

Wat als PSV vandaag 'per ongeluk' van Emmen verliest? :confused.gif:

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » zo dec 01, 2019 9:54 pm

1-1 in Emmen,

einde van Bommel?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 01, 2019 9:55 pm

Ze pakken vanavond toch maar mooi een punt bij Emmen. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo dec 01, 2019 10:07 pm

Ze staan nog maar 4 punten voor op de kakkies.

Vandaag nog mazzel dat wereldgoal van Emmen werd afgekeurd vanwege overtreding.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 01, 2019 10:14 pm

Lukkien is een goede trainer. Emmen beheerst het positiespel beter dan mbesv.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo dec 01, 2019 10:20 pm

Gaizka1985 schreef:1-1 in Emmen,

einde van Bommel?
Beetje overdreven dit. Emmen uit is traditioneel lastig, ze hebben er nog nooit gewonnen in de eredivisie, dus een gelijkspel zal hem juist steviger in het zadel helpen. Uitstekende prestatie!

wimpey

Bericht door wimpey » zo dec 01, 2019 10:27 pm

Die Van Bommel staat relaxed de pers te woord. Lijkt geen urgentie of druk te hebben of voelen. Funest in topsport, lijkt me.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 01, 2019 10:41 pm

Misschien toch nog een keer van aanvoerder wisselen? :smallgrin.gif:

Zo'n totale ineenstorting als PSV nu ondergaat is echt wel bijzonder. Komen er op dat vlak al records in zicht?
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo dec 01, 2019 10:45 pm

Met zulke analyses kom je er wel weer bovenop:
Mark van Bommel: 'Het goede voetbal uit de eerste helften tegen Heerenveen en Emmen moet je vast houden'

Mark van Bommel gaf in gesprek met Fox Sports aan dat de teleurstelling heel erg groot was. "Zeker als je het verschil ziet tussen de eerste en de tweede helft", aldus Van Bommel. "De technische uitvoering in de eerste helft vond ik heel erg goed, op de eerste kans van Emmen na. We hadden het fantastisch voor elkaar. We moeten daar 0-3, 0-4 of zelfs 0-5 maken. Dat doen we dan niet."

Van Bommel ging verder: "In de tweede helft heb je fases waarin je goed aan het voetballen bent, maar laat de technische uitvoering je in de steek. Daardooor heb je op momenten waarop je de bal in de ploeg moet houden, wat je in de eerste helft wel doet, de bal nu verliest en daardoor moet je achteruit. Dat is het verschil tussen de eerste en tweede helft."

De trainer van PSV werd gevraagd wat er nu anders moet bij PSV. "We hebben nu twee keer laten zien dat we heel goed kunnen voetballen. Alleen het komt dan uit op het resultaat", zo gaf hij aan. "Dat helpt. Het goede voetbal is een garantie. Niet op succes, maar het is wel een voorwaarde. Het goede voetbal uit de eerste helften tegen Heerenveen en Emmen moet je vast houden en te gaan winnen."

Van Bommel heeft het geloof dat hij steeds dichter bij de oplossing komt. "Dat stralen de jongens ook uit. De energie die ik elke dag met hun op het veld heb en ook het plezier. Dat is er gewoon", zei hij daarover. "

Bron: PN
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » ma dec 02, 2019 7:19 am

Fijn dat PSV eindelijk iedereen plezier oplevert
I think I lost my fucking headache

Yopii

Bericht door Yopii » ma dec 02, 2019 8:41 am

Intussen werkt Ome Toon aan een nieuw boek: 'Het gebrek aan succes'. Dit zal worden gepresenteerd op de dag dat Ajax de titel pakt. :smallgrin.gif:

Maar serieus, als het hele stadion zich volgende week tegen Van Bommel keert, is er geen houden meer aan.

Voor ons in elk geval geruststellend dat PSV nu echt uit de titelrace ligt. Dertien punten, dat gat gaan ze nooit meer dichten.

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 02, 2019 8:41 am

D'n excuustrommel is ook nog niet leeg. Europese wedstrijden mag je namelijk niet als deel van een slechte reeks zien. Zoals ik het zie. Vind ik.

https://www.ed.nl/psv/van-bommel-over-s ... ~a720e81a/

wimpey

Bericht door wimpey » ma dec 02, 2019 8:55 am

Yopii schreef: Maar serieus, als het hele stadion zich volgende week tegen Van Bommel keert, is er geen houden meer aan.
Misschien gebruikt mbesv het seizoen 2013/14 als schild voor Van Bommel? Toen kwam ome Guus koffie drinken op de Herdgang om rookie Cocu ('het moet uit jezelf komen!') in het zadel te houden. Door Ajax' falen leek Cocu in de jaren daarna best op een redelijke trainer. Wellicht dat ze v.w.b. rookie Van Bommel op hetzelfde scenario hopen.

Of misschien weerhouden die oppervlakkige managementboekjes van Gerbrands hem er wel van om Van Bommel eruit te smijten. Zo van: als je zo van leiderschap en coaching bent en dat opschrijft, dan kun je moeilijk iemand eruit tyfen. :smallgrin.gif:

Ze zullen bij mbesv met deze situatie in hun maag zitten. Positiespel van Emmen was gister na rust beduidend beter dan dat van mbesv. Van Bommel is een clubicoon, hij faalt opzichtig, maar weigert zelf op te stappen. Lastig, lastig...

Bij Ajax zijn ze er hopelijk inmiddels achter dat clubiconen vaak matige trainers blijken te zijn. Wel grappig dat mbesv in dezelfde valkuilen trapt waarin Ajax zich jarenlang bevond. Misschien moet mbesv maar eens tegen een andere club gaan benchmarken. :smallgrin.gif:

Plaats reactie