FC Twente 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

FC Twente 2011-2012

Bericht door raymon » zo feb 05, 2012 6:05 pm

Gevonden in z'n fitness ruimte dus ik denk een hart aanval maar weet het niet zeker natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door peter » vr feb 10, 2012 9:52 pm

Twente - Heracles 2-3....

We zijn nog in de race. :smallgrin.gif:

Houden we Douglas ook weer even in de gaten.

D_skilled

Bericht door D_skilled » vr feb 10, 2012 10:14 pm

Hoe deed Duarte het? Leuke speler.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 10, 2012 10:38 pm

Douglas lekker neutraliseren :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Alexander

Bericht door Alexander » zo feb 19, 2012 6:07 pm

Zeer intelligente rode kaart van Wisgerhof bij een 3-0 voorsprong.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do feb 23, 2012 11:24 am

Op vi.nl, voor degenen die het nog niet weten:
Peter Wekking bracht een bezoek aan Frans Thijssen. De veertienvoudig international had een mooie carrière als speler en werkt tegenwoordig als assistent-trainer bij het beloftenelftal van FC Twente, de talentenfabriek van de Tukkers.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 01, 2012 8:14 pm

Voor de Epi's en andere Bantjes die wellicht niet in de PSV topic lezen, in die topic dwaalden we nogal van het onderwerp af en hadden we het opeens uitgebreid over jullie club:
Cruijff schreef:Dit is scorebordjournalistiek. Feitelijk heeft Rishi gelijk, Twente heeft amper minder steken laten vallen dan Ajax, zeker als je meeneemt dat we met een niet geannuleerde goal van Jantje ze gewoon thuis gepakt hadden. Maarja als als als. Overigens is dat eigenlijk in mijn ogen de enige wedstrijd waarin Twente niet thuis geef, of waar Ajax wellicht gewoon prima speelde. Eigenlijk hadden we na de wedstrijden tegen o.a. De Graafschap, Heerenveen, Vitesse, Lyon, PSV en Twente het idee dat het een prima seizoen zou gaan worden. Helaas al wel iets te vaak gelijk gespeeld. Maar ik vind het scorebordjournalistiek om puur naar het aantal verliespunten te kijken, het voetbal van die gasten uit Enschede is gewoon prima en volgens een duidelijke filosofie.

Twente speelt dit seizoen soms een beetje stroef, met name de wedstrijden dat Co Fer een beetje op het middenveld dumpte zag je dat het met Fer in de ploeg vaak zeer matig ging, nadat hij gewisseld werd opeens wel liep. Of juist dat ze een voorsprong weggaven nadat hij inviel. Alleen bij hun 2-2 tegen Twente bracht Fer 'iets' met de gelijkmakende goal, maar ook juist in die wedstrijd vond ik hem erg slecht. Twente - Excelsior heb ik toevallig ook gezien, was gewoon echt een leuke wedstrijd. Een hele gekke wedstrijd ook natuurlijk met 2 maal die duivelse Maatsen. Maar verder een heel open potje in een hoog tempo waar Twente wel wat slordig met het balbezit was. Echter, er zit altijd een duidelijk idee achter hun speelwijze met hun bewegende middenvelders, sterke buitenspelers en natuurlijk Luuk de Jong. Twente-Excelsior vond ik onvergelijkbaar met Ajax-Utrecht, de ene wedstrijd hoog tempo, open, spectaculair, natuurlijk vrij veel fouten maar die zie je tijdens PSV-Ajax ook achter elkaar. Ajax-Utrecht was echt een gigantische draak van een wedstrijd, alles zo traag als stront, geen enkel spelidee, geen bezieling.

Twente ontwikkelt door met Chadli in een Ruiz rol, Luuk de Jong en altijd gevaarlijke buitenspelers. Welke ze ook opstellen. Dat hebben ze al een paar jaar goed voor elkaar. Opnieuw zijn ze titelkandidaat, ik vind ze defensief echter wel wat minder dan de afgelopen 2 jaren. En dat ze die doelpunten van Janko verkocht hebben dat zou ze uiteindelijk wel net die ene verliesbeurt op kunnen leveren waardoor ze de titel verspelen. Wat je ook van Janko vindt, hij maakt ze wel altijd gewoon. Met het hoofd, voet, desnoods met een aambei die uit z'n reet steekt. Of hij nou bij Tukkers, Oostenrijkers, bij Porto of desnoods Ajax in de spits staat, die legt ze er wel in (of als het moet tegen Ajax in een bekerfinale). Wel het soort afmaker dat Ajax dit seizoen in 9 van de 10 wedstrijden mist. Wil zeker niet zeggen dat hij absoluut de gewenste Ajax is, maar m'n slotconclusie van dit lange verhaal is eigenlijk dat Twente al een aantal jaren structureel een goede ploeg voor Nederland is, met minder middelen dan PSV op een effectieve manier een goede ploeg op heeft weten te bouwen, mee gaat doen om de titel en dat ik denk (hoop) dat ze het niet niet gaan redden.
Cruijff schreef:Overigens ook knap hoe ze bepaalde tegenstanders in Europa de afgelopen seizoenen goed partij bieden en zelfs diverse keren keihard uit het toernooi knikkerden. Laatst bij Steaua bij temperaturen ver onder nul doodleuk de uitwedstrijd winnen, terwijl ze dat een jaar eerder ook al in Rusland hadden geflikt onder Siberische omstandigheden. Petje af hoor.

Edit: oh shit dit is niet de Twente maar de PSV topic! :smallgrin.gif:
wimpey schreef:
Jim schreef: Twente verloor thuis op een haartje na van Excelsior. Ook van Vitesse kon men thuis niet winnen.
Heb het gevoel dat McC voor C.A. die ploeg veel goeds doet. McC doet "gewoon normaal". Geen rare poespas als een 1-mans middenveld tegen psv.

Twente is kwalitatief inderdaad een stuk minder dan de voorbije 2 seizoenen. Maar ze kunnen maar zó nét goed genoeg blijken te zijn. Op mij maken ze de meest stabiele indruk. Ik vind AZ de best voetballende ploeg, maar die hebben te weinig scorend vermogen. En ze vangen ineens ook veel tegengoals.

De druk ligt bij psv, ik hoop nog op Ajax (maar dat kakt wel weer in) en ik denk Twente.

FCT-Bantje

Bericht door FCT-Bantje » vr mar 02, 2012 11:29 am

Cruijff schreef:Voor de Epi's en andere Bantjes die wellicht niet in de PSV topic lezen, in die topic dwaalden we nogal van het onderwerp af en hadden we het opeens uitgebreid over jullie club:
Thanx :biggthumpup.gif:

Maar had ze stiekem ook al gelezen in het PSV topic.

Kan helaas niet kijken zondag. Moet uit eten met de buren. :1evil.gif:

999

Bericht door 999 » ma mar 05, 2012 8:54 am

VIJFDE KEER ROOD VOOR DOUGLAS

EINDHOVEN – Niet alleen FC Twente in zijn totaliteit zette bij de 2-6 overwinning in Eindhoven een record neer, maar ook verdediger Douglas, al was dat van minder allooi. De tot Nederlander genaturaliseerde Braziliaan incasseerde in de tweede helft bij een 0-4 voorsprong van FC Twente een domme rode kaart vanwege een natrappende beweging richting Ola Toivonen. Het was geen opvallende manier van natrappen, maar scheidsrechter Pol van Boekel constateerde het desondanks en had geen andere keus dan rood geven. Dat betekende de vijfde rode kaart van Douglas in dienst van FC Twente en zoveel uitsluitingen heeft geen enkele andere FC Twente-speler in heden en verleden achter zijn naam staan. „In de rust had ik er nog voor gewaarschuwd, dat PSV alleen nog terug in de wedstrijd zou kunnen komen, als we iets doms zouden doen. Uitgerekend dat gebeurde”, mopperde FC Twente-trainer Steve McClaren ondanks de ruime zege. „We hebben twintig minuten erg onder druk gestaan na de rode kaart voor Douglas, maar daarna pakten we het weer goed op. Toch heb ik aan de tweede helft een nare smaak in mijn mond overgehouden.” Douglas zelf mocht na afloop niet reageren op zijn rode kaart. De vaak emotionele verdediger heeft recent meermaals aangegeven zijn leven te hebben gebeterd, waardoor de rode kaart extra beladen was.
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 05, 2012 12:41 pm

Die jongen gaat het nooit leren. Hoe kun je jezelf in die situatie bij een 0-4 voorsprong nu weer verliezen in zo'n domme actie.
Hij zal nu in ieder geval de uitwedstrijd tegen NEC missen en wellicht ook de confrontatie met Feyenoord. Dan heb je het echt niet begrepen.
Nil volentibus arduum

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma mar 05, 2012 12:43 pm

Marillion schreef:Die jongen gaat het nooit leren. Hoe kun je jezelf in die situatie bij een 0-4 voorsprong nu weer verliezen in zo'n domme actie.
Hij zal nu in ieder geval de uitwedstrijd tegen NEC missen en wellicht ook de confrontatie met Feyenoord. Dan heb je het echt niet begrepen.
Daarom.. kost ze minimaal 2 punten :hypocrite.gif:
Vakkie 129

ferry

Bericht door ferry » ma mar 05, 2012 2:38 pm

De aanklager betaald voetbal van de KNVB wil Douglas voor drie duels schorsen. Dat maakte de voetbalbond vanmiddag bekend. De verdediger van FC Twente moet nog laten weten of hij akkoord gaat met het schikkingsvoorstel.

Douglas gaf gisteren, in de door zijn club met 6-2 gewonnen uitwedstrijd tegen FC Twente, een trap op de achillespees van Ola Toivonen. Bij het schikkingsvoorstel is rekening gehouden met de strafkaart van Douglas, die al voor de vijfde keer het veld werd uitgestuurd als speler van FC Twente. (ANP/Redactie)

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mar 05, 2012 2:38 pm

Schikkingsvoorstel is 3 wedstrijden. Edit: een fucking seconde te laat! :666.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

ferry

Bericht door ferry » ma mar 05, 2012 2:44 pm

Thijs schreef:Schikkingsvoorstel is 3 wedstrijden. Edit: een fucking seconde te laat! :666.gif:
:biggrin.gif:

Dan mist ie NEC, Feyenoord en De Graafschap. Mwoah, zullen ze wel accepteren.

Ride
Contacteer:

Bericht door Ride » ma mar 05, 2012 3:23 pm

Ferry schreef:
Thijs schreef:Schikkingsvoorstel is 3 wedstrijden. Edit: een fucking seconde te laat! :666.gif:

Kost ze dus minimaal 4 punten :smallgrin.gif:
Vakkie 129

FCT-Bantje

Bericht door FCT-Bantje » ma mar 05, 2012 6:41 pm

Ride schreef:
Ferry schreef:

Kost ze dus minimaal 4 punten :smallgrin.gif:
4 punten?

Nee das teveel. NEC moet met Bengtson ook gewonnen kunnen worden, net zoals de graafschap. Als je daar niet wint dan ligt dat niet aan het gemis van Douglas. Feyenoord is een ander verhaal, maar in de Kuip met Douglas was ook geen succes dus...

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 05, 2012 8:24 pm

Felicitaties met de veegpartij van gister, FCT-Bantje. Ook voor niet-Tukkers was het een geweldig schouwspel!

Het had in de 1e helft veel weg van een partijtje 'unopposed', maar Twente speelde het geweldig uit. Jullie hebben een heerlijke voorhoede, met daarachter veel fysiek en loopvermogen. Lijkt weer op het Twente van 09/10. Ploeg waarmee je kampioen kunt worden. :biggthumpup.gif:

Ik zie zo gauw geen betere ploeg in Nederland.

FCT-Bantje

Bericht door FCT-Bantje » ma mar 05, 2012 8:31 pm

Thx, was inderdaad een heerlijke middag! Als we het niveau van de eerste helft de rest van de competitie evenaren komt het wel goed, maar dat zal helaas niet gaan. Nederlandse competitie is altijd apart dus we zullen het zien.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 05, 2012 8:52 pm

Tadic naar Twente volgens snor? 7,7 miljoen, waarvan 7 ton naar de zaakwaarnemer.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mar 05, 2012 8:59 pm

Prijzig. Wel een goede speler. Geen echte topper alleen, denk ik. Wordt druk op de flanken met Chadli, John, Verhoek en Tadic. Berghuis is ook afgeschreven, lijkt me.
Face your fears and live your dreams, No Fear

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » ma mar 05, 2012 9:09 pm

Ik wist ook niet wat ik hoorde. Wat is straks de restwaarde ?

Bij Fer deed Twente al moeilijk.

Munsterman gaat MvB straks nog achterna
Weer op zoek naar een Interim coach..

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 05, 2012 9:11 pm

Ze hebben wel veel buitenspelers. Chadli zal wel weggaan.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma mar 05, 2012 9:16 pm

mattie schreef:Ik wist ook niet wat ik hoorde. Wat is straks de restwaarde ?

Bij Fer deed Twente al moeilijk.

Munsterman gaat MvB straks nog achterna
Mocht het zeven miljoen zijn, dan is er een restwaarde als Tadic niet brengt wat er verwacht wordt, die restwaarde is er bij Sulejmani nauwelijks en die kostte ruim 16 miljoen. Niet iedere aankoop brengt een paar jaar later het dubbele op. Ruiz heeft toch meer opgebracht dan hij heeft gekost? Arnautovic ook, Chadli zal meer opbrengen, De Jong zal meer opbrengen en dan zijn er altijd die miskopen (Twente heeft er veel van)

Douglas is ook nog steeds niet verkocht een een Europese topper en verkopen zal lastig zijn als hij nu al voor de vijfde keer rood heeft gekregen (Dan is drie wedstrijden schorsing niet veel voor een recidivist)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 05, 2012 9:24 pm

Ome Joop gooit steeds vaker met z'n euro's. Moet 'ie mee oppassen want op lange termijn gaat Twente het op die manier niet bolwerken. Voor Fer werd al teveel geld betaald en dit is ook weer een belachelijk bedrag. Wel een leuke speler die Tadic. Maar 7,7 miljoen?
Nil volentibus arduum

999

Bericht door 999 » ma mar 05, 2012 9:36 pm

Lekker laten strooien met euro's die Joop ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie