Mee eens, maar staat hij ook die plek?Jabu schreef:Feyenoord creëert inderdaad een stuk meer kansen dan Ajax doet, en die kansen schopt Bakkal er eerder in. Het is geen wondervoetballer maar hij is wel een stuk beter dan Immers.
Feyenoord
Moderator: mods
-
Re: Feyenoord
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Een ongelukkige periode en uitverkiezing tot pispaal maakt hem kennelijk in de ogen van sommigen een middelmatige voetballer.Peter schreef:Prachtige discussie over Pelle. Een seizoen vol doelpunten maakt blijkbaar een goede voetballer van 'm.
Face the facts, die gozer kwam er niet aan te pas in de Serie A, ging op basis van een aardig Jeugd-EK naar AZ waar hij grandioos flopte, ging terug naar de Serie A/B en faalde opnieuw en speelt nu op z'n 28e bij een subtoppertje in de Eredivisie. Gewoon categorie Malki dan wel Vleminckx, hoor.
Hij kan wel een stuk beter voetballen dan onze eigen spits.
Wollt ihr den totalen Mensch?
Hij wordt beter gebruikt dan onze spits.....Le T. schreef:Een ongelukkige periode en uitverkiezing tot pispaal maakt hem kennelijk in de ogen van sommigen een middelmatige voetballer.Peter schreef:Prachtige discussie over Pelle. Een seizoen vol doelpunten maakt blijkbaar een goede voetballer van 'm.
Face the facts, die gozer kwam er niet aan te pas in de Serie A, ging op basis van een aardig Jeugd-EK naar AZ waar hij grandioos flopte, ging terug naar de Serie A/B en faalde opnieuw en speelt nu op z'n 28e bij een subtoppertje in de Eredivisie. Gewoon categorie Malki dan wel Vleminckx, hoor.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Welke wedstrijden kijk jij?Jabu schreef:Feyenoord creëert inderdaad een stuk meer kansen dan Ajax doet, en die kansen schopt Bakkal er eerder in. Het is geen wondervoetballer maar hij is wel een stuk beter dan Immers.
IK GELOOF!!!!!!
Het spel wordt op hem afgestemd. Of dat uiteindelijk beter is voor het team, is de vraag.Khraa schreef:Hij wordt beter gebruikt dan onze spits.....Le T. schreef:Een ongelukkige periode en uitverkiezing tot pispaal maakt hem kennelijk in de ogen van sommigen een middelmatige voetballer.Peter schreef:Prachtige discussie over Pelle. Een seizoen vol doelpunten maakt blijkbaar een goede voetballer van 'm.
De Wouters laten het lelijk afweten. Jammer dat Bosz uitgerekend tegen Feyenoord altijd voor een extra naïeve tactiek kiest.
Kakkerlakken staan er goed voor 

Misschien moet Sightorsson dan ook wat meer de bal goed aannemen, zuiver kaatsen en afspelen, met de borst klaarleggen etc, dan komt er vast wel iemand op het idee om die kwaliteiten van hem beter te gebruiken. Maar ja, daar moet je wel een bepaald talent voor hebben en dat heb ik nog niet in die mate kunnen ontdekken.Khraa schreef:Hij wordt beter gebruikt dan onze spits.....Le T. schreef: Hij kan wel een stuk beter voetballen dan onze eigen spits.
Eens met Le T.
Het zijn andere types. Pelle kun je aanspelen met zijn rug naar het doel. Sigthorsson moet juist met zijn gezicht naar het doel spelen om daar voorzetten vanaf de flank te promoveren tot doelpunten. Niet te vergelijken die twee. Wel zijn het in mijn ogen allebei matige spitsen in de zin dat ze allebei nogal wat kwaliteiten missen die een echt goede spits zou moeten bezitten.
Nil volentibus arduum
Ze zijn vooral eendimensionaal.
Je moet ze goed gebruiken, dan hebben ze voldoende waarde. Zeker voor eredivisie-begrippen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Met jou ben ik het ook voor een groot deel eens, geen van beiden zijn ook maar een halve Kluivert, echter het verschil tussen Sig en Pellè valt wat mij betreft wel heel erg in het voordeel van laatstgenoemde uit. Pellè wint ontzettend veel duels, dan is het in de Kuip jammer dat ballen die hij doorkopt voor de voeten van Lex Immers belanden of in de loop worden meegegeven aan Ruben Schaken waardoor het rendement vrij laag blijft.Marillion schreef:Het zijn andere types. Pelle kun je aanspelen met zijn rug naar het doel. Sigthorsson moet juist met zijn gezicht naar het doel spelen om daar voorzetten vanaf de flank te promoveren tot doelpunten. Niet te vergelijken die twee. Wel zijn het in mijn ogen allebei matige spitsen in de zin dat ze allebei nogal wat kwaliteiten missen die een echt goede spits zou moeten bezitten.
Wanneer de ballen van Pellè bij bijvoorbeeld Viktor Fischer of Siem de Jong terechtkomen, komt die Italiaan niet alleen boven de 20 goals uit, maar ook op een vergelijkbaar aantal assists. Kolbeinn zou absoluut doelpunten hebben gemaakt tegen Olympique Lyon indien hij goed werd aangespeeld, Sulejmani verklootte dat op een vreselijke manier. Maar je ziet ook op de momenten dat er wel voorzetten komen hij vrijwel alle duels verliest tegen sterkere/grotere tegenstanders. In heel wat wedstrijden zie je Sig vrijwel niet.
Pellè heeft altijd een dominante rol, ook als hij een matige wedstrijd speelt. Hij maakt ook behoorlijk knappe goals, zijn Feyenoord ploegmaatjes leggen die ballen vaak allesbehalve panklaar, uit heel lastige situaties rondt hij dan indrukwekkend secuur af. Conclusie: beiden komen niet in de buurt van het ideaalplaatje van een Ajax spits, maar als wij Pellè zouden opstellen zou dat wel een flinke verbetering zijn ten opzichte van Sigthórsson.
Ik heb het idee dat de kwaliteiten van een lange spits dikwijls onderschat worden omdat ze niet lijken op de echt hele goede voetballers. Je kunt met 1.90 meter nou eenmaal niet zo bewegen als Cruijff of Maradona, en ze worden dan ook vaak voor kopkrachtige houten klazen aangezien. Ze zijn vaak iets minder beweeglijk, maar als ze een goede coördinatie hebben dan kunnen ze dingen die kleine spitsen nooit zullen kunnen, gewoon omdat die paslengte, de reach, daar niet voor hebben en ze de bal nooit zo goed af kunnen schermen. Goede coordinatie komt ook nog wat minder voor bij lange mensen, omdat lengte het ingewikkelder maakt.Marillion schreef:Het zijn andere types. Pelle kun je aanspelen met zijn rug naar het doel. Sigthorsson moet juist met zijn gezicht naar het doel spelen om daar voorzetten vanaf de flank te promoveren tot doelpunten. Niet te vergelijken die twee. Wel zijn het in mijn ogen allebei matige spitsen in de zin dat ze allebei nogal wat kwaliteiten missen die een echt goede spits zou moeten bezitten.
Pelle heeft een uitstekende coordinatie, Sightorsson duidelijk een mindere. Maar ook Pelle glipt natuurlijk niet zomaar eventjes langs zijn man met een zeer snelle korte actie gevolgd door een versnelling. Nee, daar is hij het type speler niet voor. Als Sightorsson niet met de rug naar de goal kan spelen, dan hou je een vrij trage, traag handelende speler zonder actie over. Hij kan wel aardig op een bal inkomen, ook met het hoofd, maar dat is het dan. Als je een spits wil die het puur van het afmaken moet hebben, dan kun je beter een snelle behendige jongen hebben want anders moeten er wel zoveel strakke voorzetten de zestien in komen dat rendement niet realistisch is.
Ze hebben nieuwe merchandise in Rotterdam. Ik denk dat het slecht gaat verkopen.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Als ze dat Legi afplakken blijft het juiste woord over.
Afgelopen zondag dacht ik een uur lang: "Feyenoord is toch wel sterker dan ik dacht." Maar in de slotfase werden ze zo hard aan alle kanten voorbij gelopen en weggespeeld...Ik baal er nog steeds van dat die gelijkmaker niet viel.
Afgelopen zondag dacht ik een uur lang: "Feyenoord is toch wel sterker dan ik dacht." Maar in de slotfase werden ze zo hard aan alle kanten voorbij gelopen en weggespeeld...Ik baal er nog steeds van dat die gelijkmaker niet viel.
En wederom boezemt het hondstrouwe legioen in een kolkende kuip de tegenstander angst in! (Fey-Her 1-2 op het moment) 

Wat zie ik nu? Het hondstrouwe legioen vertrekt voor het laatste fluitsignaal? Dat deden toch alleen die joden?
15 mei 2011.
-
Rood Pelle, niet voor een kopstoot volgens AN, maar een kopstootbeweging? Het verschil???

Van FN:
Op FN (Mag het na onze 0-0!) gaan de meesten aardig tekeerAanvoerder Graziano Pelle heeft zich in de slotfase van het duel tegen Heracles op domme manier laten provoceren. Hij maakte in de 89ste minuut een kopstoot beweging en moest vervolgens met direct rood van het veld. Hem staat een schorsing van enkele wedstrijden in het vooruitzicht.

Van FN:
De jostiband als shirt sponsor zou wel passend zijn. We moedigen Immers ook een stel mongolen aan.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
-
In het interview na afloop (http://foxsports.nl/video/165988-koeman ... stand.html) staat hij constant te wiebelen, doet hij dat altijd of is hij "een beetje vertwijfeld"? Hij verwijt alleen Pelle iets als ernaar wordt gevraagd, Koeman vindt het in ieder geval een terechte rode kaart. Het zal meespelen dat hij aanvoerder is, m.a.w. als Feyenoorder twee wedstrijden waarvan één voorwaardelijk?Le T. schreef:Heeft Koeman de sfeer er alweer ouderwets in zitten?
Pelle is voor 3 wedstrijden geschorst, en één voorwaardelijk. Feyenoord heeft dat geaccepteerd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Geaccepteerd? Ik heb het voorval niet gezien, maar volgens Van Hanegem was het geen rode kaart. Pelle deed niks verkeerd.
Grapje hoop ik?Jöhnk schreef:Volgens Van Hanegem was het geen rode kaart. Pelle deed niks verkeerd.