SC Heerenveen

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door wimpey » ma feb 18, 2013 10:51 am

Le T. schreef: Van Basten deed maar wat graag mee met die afzeikcultuur toen hij werd geprezen voor zijn ongeslagen status tegen Luxemburg en Albanië en hij lekker Van Gaal en Davids ging afzeiken.
De bondscoach die het WK 2002 miste, achtte het nodig bondscoach Van Basten af te zeiken. Dat was pot en ketel.

Dat is alsof Bush jr. Obama gaat verwijten dat hij een slechte president van de USA is.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2013 11:04 am

Ierland was toen heel goed, Wimpey. Wanneer leer je het nou :1evil.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 18, 2013 11:06 am

Rishi schreef:Ierland was toen heel goed, Wimpey. Wanneer leer je het nou :1evil.gif:
Sorry. :blush.gif: Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media. Het was de schuld van de spelers en de media.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 18, 2013 11:24 am

Jabu schreef:Wie zegt dat ze iets met elkaar te maken hebben?

Van Basten zou m.i. veel meer respect moeten krijgen als één van de grootste Ajacieden en Nederlandse voetballers aller tijden. So what als hij geen geweldige trainer zou zijn? Dat maakt hem, zoals hierboven ook al door iemand anders gesteld, geen slecht mens die door de eigen Ajacieden zo met de grond moet worden gelijk gemaakt. Dat Van Bommel liefhebbers uit Eindhoven iets tegen Van Basten hebben is nog tot daar aan toe, voor mij blijft hij een held. Maar dit lijkt te gebeuren met iedereen die niet 100 % met Cruijff in één lijn marcheert of hij nou Van Basten, Blind, Van Gaal of Adriaanse heet. Niet alleen hun professionele kwaliteiten worden besproken maar ze moeten gelijk helemaal afgemaakt worden. Geheel in lijn met het huisblad.
Allemachtig, Jabu! Dit had ik niet van jou verwacht!

Van Basten had ervoor kunnen kiezen om een handjesschuddende legende te worden, zoals Pele, maar hij moest zo nodig trainer worden. Dan moet hij net als elke andere trainer presteren, anders krijgt hij kritiek.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma feb 18, 2013 11:26 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Het mooie is dat iedereen medelijden met hém heeft,
Ik heb geen greintje medelijden met welke trainer dan ook.

Bassie, Gullit, Blind e.c. doen het zichzelf aan. Ze begeven zich in een vakgebied dat ze niet beheersen. Eigen schuld.
Ik heb zeker geen medelijden want zoals Wimpey zegt, hij kiest er zelf voor. Wel vind ik het het vervelend om te zien dat het, om welke reden dan ook, niet lukt. Van Basten is één van mijn jeugdhelden. Behoort tot de beste spitsen die het spelletje heeft gekend en hij heeft dat een aantal seizoenen bij Ajax laten zien. Ik zie daarom graag dat het goed gaat met zo iemand en ik gun hem het beste als trainer. Om diezelfde reden heb ik sowieso altijd een beetje een dubbel gevoel bij de aanstelling van oud spelers. Zeker als trainer ben je vroeg of laat een keer aan de beurt. Bij jongens als Blind en Van Basten had ik liever alleen de herinnering gehad aan de successen als speler en niet die aan het pijnlijke aftreden als trainer.

Aan Van Basten kun je in ieder geval zien dat hij graag trainer wil zijn en succes wil halen. Anders was hij nooit ingestapt bij Heerenveen. Hij wil graag maar het lukt niet. Waar dat aan ligt weet ik niet. Heerenveen heeft haar complete voorhoede ingeleverd en er is onrust binnen de club. Dat zal niet meehelpen. Of er met deze groep (veel) meer in zit? Geen idee. Er gaan weken voorbij dat ik Heerenveen niet zie spelen.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2013 11:27 am

Heerenveen had vorig seizoen een erg sterke voorhoede. Janmaat was ook niet onaardig voor Heerenveen begrippen. Die mis je nu. Logisch dat het niet goed gaat.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 18, 2013 11:41 am

Is de selectie van Heerenveen zoveel minder dan die van NEC of ADO Den Haag? :confused.gif:

Hoeveel spelers heeft Van Basten gekocht?

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2013 11:43 am

Het gaat ook om het verwachtingspatroon. Bij NEC of Ado is er niet zo heel veel veranderd. Ook makkelijker werken voor een coach.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 18, 2013 11:46 am

Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat MVB niet zo'n goeie trainer is in de praktijk.Heeren hoort niet op deze plaats in de ranglijst te staan als je naar de selectie kijkt ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 18, 2013 11:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2013 11:47 am

Zou ook heel goed kunnen. Of geen goede trainer voor een club als Heerenveen.
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 18, 2013 11:50 am

Kan ook.Vind het zoals al eerder gezegd ontzettend jammer voor zo'n grootse voetballer als MVB was.Maarja, dat telt niet in de topsport.Overigens zien we niet dat MVB wat geleerd heeft van zijn avontuur bij AJAX ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 18, 2013 11:55 am

999 schreef:Kan ook.Vind het zoals al eerder gezegd ontzettend jammer voor zo'n grootse voetballer als MVB was.Maarja, dat telt niet in de topsport.Overigens zien we niet dat MVB wat geleerd heeft van zijn avontuur bij AJAX ..
Precies. Hij is geen goede trainer, lijkt dat zelf niet in de smiezen te hebben en het is doodzonde dat hij zijn enorme reputatie als speler nu als trainer te grabbel gooit. Word dan lekker analyst wanneer je het thuis niet altijd uithoudt!

Ik vrees voor Cocu dat hem hetzelfde lot wacht. Die zat vorig seizoen als een verschrikt vogeltje op de bank van psv. Die zou er ook verstandig aan doen om te beginnen bij MVV of Telstar.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2013 12:00 pm

Daar ben ik het wel mee eens. Laat die gasten toch eerst een paar jaar ervaring opdoen.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 18, 2013 12:12 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Van Basten deed maar wat graag mee met die afzeikcultuur toen hij werd geprezen voor zijn ongeslagen status tegen Luxemburg en Albanië en hij lekker Van Gaal en Davids ging afzeiken.
De bondscoach die het WK 2002 miste, achtte het nodig bondscoach Van Basten af te zeiken. Dat was pot en ketel.

Dat is alsof Bush jr. Obama gaat verwijten dat hij een slechte president van de USA is.
Wat flauw. Van Basten proberen te vergelijken met Van Gaal..... Daar zitten lichtjaren aan prijzen tussen.

Van Basten heeft, ondanks dat ie Ajax én Heerenveen naar de filistijnen heeft geholpen, nog steeds de sympathie van de Nederlandse pers. De Telegraaf is verdacht stil en die ouwe zeiksnor bij VI probeert nu het hoogste management van falen te betichten. Het moet gezegd worden, de Van Basten lobby werkt uitstekend.
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2013 12:14 pm

Van Basten was/is wel een betere bondscoach. Heel simpel.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 18, 2013 12:20 pm

Rishi schreef:Van Basten was/is wel een betere bondscoach. Heel simpel.
Van Gaal is nu toch aardig bezig. En met bovenstaande redenatie kunnen we het ons wel veroorloven om Bassie straks weer als bondscoach neer te zetten. :biggrin.gif:

Maar terug naar Heerenveen, want Louis heeft z'n eigen topic.

Hoelang krijg Bassie nog?
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 18, 2013 12:21 pm

GangstaRiB schreef: Wat flauw. Van Basten proberen te vergelijken met Van Gaal..... Daar zitten lichtjaren aan prijzen tussen.
Van Gaal heeft als bondscoach tussen 2000 en 2002 grandioos gefaald.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2013 12:24 pm

GangstaRiB schreef:
Rishi schreef:Van Basten was/is wel een betere bondscoach. Heel simpel.
Van Gaal is nu toch aardig bezig. En met bovenstaande redenatie kunnen we het ons wel veroorloven om Bassie straks weer als bondscoach neer te zetten. :biggrin.gif:

Maar terug naar Heerenveen, want Louis heeft z'n eigen topic.

Hoelang krijg Bassie nog?
Ik hoop nog een tijdje. Bij Heerenveen is het een chaos.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 18, 2013 12:26 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Wat flauw. Van Basten proberen te vergelijken met Van Gaal..... Daar zitten lichtjaren aan prijzen tussen.
Bassie deed het grandioos goed?
Whitey on the moon.

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 18, 2013 12:33 pm

Hij plaatste zich in ieder geval. Verliezen van Portugal is geen schande. Van Ierland verliezen wel.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 18, 2013 12:43 pm

GangstaRiB schreef:Wat flauw. Van Basten proberen te vergelijken met Van Gaal..... Daar zitten lichtjaren aan prijzen tussen.
Als je puur naar het resultaat kijkt, zoals jij blijkbaar doet ('prijzen') ontkom je er niet aan om vast te stellen dat Van Gaal het destijds beroerd heeft gedaan als bondscoach.

[quote[Van Basten heeft, ondanks dat ie Ajax én Heerenveen naar de filistijnen heeft geholpen, nog steeds de sympathie van de Nederlandse pers. De Telegraaf is verdacht stil en die ouwe zeiksnor bij VI probeert nu het hoogste management van falen te betichten. Het moet gezegd worden, de Van Basten lobby werkt uitstekend.[/quote]

Nou, nou...
Het is niet de schuld van de pers dat het op dit moment rommelt bij Heerenveen. En het is ook niet de schuld van de pers dat het management bij Heerenveen de PR niet goed op orde heeft.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma feb 18, 2013 12:48 pm

Yopi schreef:
GangstaRiB schreef:Wat flauw. Van Basten proberen te vergelijken met Van Gaal..... Daar zitten lichtjaren aan prijzen tussen.
Als je puur naar het resultaat kijkt, zoals jij blijkbaar doet ('prijzen') ontkom je er niet aan om vast te stellen dat Van Gaal het destijds beroerd heeft gedaan als bondscoach.
Van Basten heeft, ondanks dat ie Ajax én Heerenveen naar de filistijnen heeft geholpen, nog steeds de sympathie van de Nederlandse pers. De Telegraaf is verdacht stil en die ouwe zeiksnor bij VI probeert nu het hoogste management van falen te betichten. Het moet gezegd worden, de Van Basten lobby werkt uitstekend.
Nou, nou...
Het is niet de schuld van de pers dat het op dit moment rommelt bij Heerenveen. En het is ook niet de schuld van de pers dat het management bij Heerenveen de PR niet goed op orde heeft.
Nee Van Basten maakt er een rotzooitje van. De hele club krijgt het voor z'n kiezen, terwijl er één hoofdschuldige is. Hij heeft misschien niet het elftal om 5de te eindigen, maar hij staat nu in de degradatiezone en begint weer iedereen af te blaffen. Dat bedoel ik met de Van Basten lobby die uitstekend z'n werk doet. Niemand wijst naar Van Basten, terwijl hij de grootste wanprestatie in de geschiedenis van die mooie club aan leveren is.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » ma feb 18, 2013 12:52 pm

GangstaRiB schreef:
wimpey schreef:
Bassie deed het grandioos goed?
Draaien. Van Gaal heeft gefaald als bondscoach. Maar dat wil je niet toegeven.

999

Bericht door 999 » ma feb 18, 2013 12:53 pm

Wat is dat toch steeds bij somiggen ?.Van Gaal er bij halen ?.We hebben het over MVB nu.Overigens ging MVB ook met het NLD Elftal de mist in een toernooitje eerder ...
Blij met de punten ...

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma feb 18, 2013 12:56 pm

Dat komt doordat er binnen de club een machtsstrijd aan de gang is. Het klinkt gek, maar soms is het een voordeel voor een trainer als zoiets gaande is. Dat hebben we bij Ajax ook gezien.

Bij Heerenveen hebben ze op een onhandige manier RVDV buiten de deur gezet, een man met een lange geschiedenis bij de club. Binnen de voetbalwereld kent iedereen hem en iedereen heeft een mening over hem. Dan wordt zo'n conflict al snel onderwerp van landelijke discussie. Journalisten krijgen dan medelijden met een trainer, want die moet onder moeilijke omstandigheden werken, enzovoorts.

Zoveel mensen zijn er niet meer die Van Basten een (aankomende) toptrainer vinden. Wel vindt menigeen het pijnlijk om hem te zien ploeteren.

Plaats reactie