Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Feyenoord

Bericht door Jöhnk » do okt 03, 2013 1:30 pm

Marillion schreef:
Aan de andere kant heeft hij het daar wel gewoon uitstekend gedaan. Feyenoord heeft de afgelopen jaren een betere klassering behaald dan wat met die groep logisch was geweest.
Zeker. Koeman heeft ook zeker (met name tactische) kwaliteiten. Hij heeft alleen, in mijn ogen, twee belangrijke minputen. Ten eerste dus dat hij egoïstish is. En ten tweede zijn onstuitbare drang om met een aanspeelpunt te spelen. Mede daardoor is op zeker moment bijna al het voetbal uit het elftal verdwenen.

Zijn voorkeur voor beperkte spelers als Immers, Sikora en Van Damme begrijp ik trouwens ook niet. Maar zo heeft iedere coach wel een blinde vlek.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » do okt 03, 2013 1:55 pm

Yopi schreef:Het rommelt daar. Ik geloof er niet zo in dat ze kans hebben op de titel.
In "het Rotterdamse" wordt ook verteld dat Mathijsen niet goed ligt in de groep, dat hij zijn eigen weg gaat, dat Pelle pissig is op Feyenoord dat hij deze zomer niet weg mocht voor een vriendenprijs (het schijnt dat hij zelf zijn contract moest afkopen voor een club in het Midden-Oosten) en dat er sprake is van een "kleine kabel". Mijn bron is niet van Geel, niet FN, niet het AD, maar ook weer geen kroegpraat. Ben benieuwd wat ervan naar buiten komt, Feyenoord weet wat dat betreft de media wel te bedienen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do okt 03, 2013 1:59 pm

Het artikel in het AD van deze week was opvallend hard van toon. Kan me niet voorstellen dat ze daar blij mee zijn bij Feyenoord. Er stond inderdaad ook een stukje over Pelle in, dat ie niet zo goed in de groep zou liggen, en gefrustreerd zou zijn omdat ie niet weg mocht afgelopen zomer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 03, 2013 2:36 pm

Die Pelle moet wel een beetje zijn plaats kennen. Eerlijk is eerlijk, hij presteert daar prima. Maar we moeten nu niet ineens doen alsof het een europese topschutter is. Hij heeft nergens anders iets laten zien. Feyenoord mag blij zijn met zijn prestaties maar hij mag op zijn beurt ook best blij zijn dat het elftal daar volledig op hem is afgestemd waardoor hij in het middelpunt van de aandacht kan staan.

Dat het met Matthijssen niet goed zou gaan kon iedereen toch op zijn klompen aanvoelen. Een oudere speler waar het beste duidelijk vanaf is voor meerdere jaren en tegen een dik salaris binnenhalen en hem dan ook nog neerzetten op een plek waar één van je talenten speelt (nou ja, talent...). Dat is vragen om problemen. Ik was destijds echt opgelucht dat hij daarheen ging en niet naar Amsterdam.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 03, 2013 3:13 pm

Marillion schreef:Die Pelle moet wel een beetje zijn plaats kennen. Eerlijk is eerlijk, hij presteert daar prima. Maar we moeten nu niet ineens doen alsof het een europese topschutter is. Hij heeft nergens anders iets laten zien. Feyenoord mag blij zijn met zijn prestaties maar hij mag op zijn beurt ook best blij zijn dat het elftal daar volledig op hem is afgestemd waardoor hij in het middelpunt van de aandacht kan staan.
Het is nou niet zo dat het hele elftal de ballen voor hem op een presenteerblaadje moet leggen, zo'n spits is het nou juist niet. Het is meer dat het elftal afhankelijk van hem is, want ook als hij niet zelf scoort of een assist geeft is zijn bijdrage aan de aanval doorgaans van groot belang. Die positie heeft hij zichzelf verworven en niet door de verwende vedette uit te hangen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 03, 2013 3:22 pm

Le T. schreef:
Marillion schreef:Die Pelle moet wel een beetje zijn plaats kennen. Eerlijk is eerlijk, hij presteert daar prima. Maar we moeten nu niet ineens doen alsof het een europese topschutter is. Hij heeft nergens anders iets laten zien. Feyenoord mag blij zijn met zijn prestaties maar hij mag op zijn beurt ook best blij zijn dat het elftal daar volledig op hem is afgestemd waardoor hij in het middelpunt van de aandacht kan staan.
....Het is nou niet zo dat het hele elftal de ballen voor hem op een presenteerblaadje moet leggen......
Kom op zeg, hij is plan A, B en C van Feyenoord.

Alles gaat richting Pelle. Doen ze dat niet dan zakken zijn cijfers zomaar tot de helft van wat ze nu zijn. Hij is absoluut belangrijk voor ze maar hij mag ook wel een beetje dankbaar zijn dat hij daar de kans krijgt en dat ze het spel zo op hem afstemmen. Om dan meteen wat chagrijnig te zijn als je niet mag vertrekken komt op mij een tikje ondankbaar over.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 03, 2013 3:48 pm

Marillion schreef:
Le T. schreef:
....Het is nou niet zo dat het hele elftal de ballen voor hem op een presenteerblaadje moet leggen......

Alles gaat richting Pelle. Doen ze dat niet dan zakken zijn cijfers zomaar tot de helft van wat ze nu zijn.
De cijfers van iedereen zakken dan, de punten en het aantal doelpunten en assists van anderen.
Hij is absoluut belangrijk voor ze maar hij mag ook wel een beetje dankbaar zijn dat hij daar de kans krijgt en dat ze het spel zo op hem afstemmen. Om dan meteen wat chagrijnig te zijn als je niet mag vertrekken komt op mij een tikje ondankbaar over.
Het zou, indien waar, op mij overkomen als weinig begripvol ten aanzien van het feit dat hij een contract heeft en dat Feijenoord blij is dat ze een spits hebben. Maar verder heeft Feijenoord hem gewoon uit eigenbelang gehuurd en daarna gekocht.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 03, 2013 3:54 pm

Ik vond Feyenoord zonde Pelle (seizoen 2011-12) eerlijk gezegd veel beter voetballen dan met. :blush.gif:

Vorig seizoen is Feyenoord vooral in het zadel gehouden door het scheidsrechterscorps. Niet door Pelle.

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 03, 2013 6:32 pm

Pelle is gewoon een niet meer dan matige spits. Geen aktie, geen snelheid, beperkte actieradius en volledig afhankelijk van aanvoer.

Gozer heeft in z'n hele carrière 1 qua doelpunten aardig seizoen gehad. In NL. Dus dan weet je het wel...

Duke

Bericht door Duke » do okt 03, 2013 8:11 pm

wimpey schreef:Pelle is gewoon een niet meer dan matige spits. Geen aktie, geen snelheid, beperkte actieradius en volledig afhankelijk van aanvoer.
Zoiets als Sightorsson dus?

Salvador Dali

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 8:02 am

Duke schreef: Zoiets als Sightorsson dus?
Sigthorsson, Matavz en Pelle ontlopen elkaar idd niet veel.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 8:34 am

wimpey schreef:
Duke schreef: Zoiets als Sightorsson dus?
Sigthorsson, Matavz en Pelle ontlopen elkaar idd niet veel.
en Hoesen en Bojan?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » vr okt 04, 2013 8:45 am

wimpey schreef:Pelle is gewoon een niet meer dan matige spits. Geen aktie, geen snelheid, beperkte actieradius en volledig afhankelijk van aanvoer.

Gozer heeft in z'n hele carrière 1 qua doelpunten aardig seizoen gehad. In NL. Dus dan weet je het wel...
Nederlandse competitie...

Topspitsen lopen hier niet rond.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 04, 2013 8:53 am

Marillion schreef:
Le T. schreef: ....Het is nou niet zo dat het hele elftal de ballen voor hem op een presenteerblaadje moet leggen......

Alles gaat richting Pelle. Doen ze dat niet dan zakken zijn cijfers zomaar tot de helft van wat ze nu zijn.
Le T. schreef: De cijfers van iedereen zakken dan, de punten en het aantal doelpunten en assists van anderen.
Oftewel, alles gaat inderdaad richting Pelle. In tegenstelling tot dat wat je eerder beweerde.
Nil volentibus arduum

Le T.

Bericht door Le T. » vr okt 04, 2013 9:07 am

Marillion schreef:
Le T. schreef: De cijfers van iedereen zakken dan, de punten en het aantal doelpunten en assists van anderen.
Oftewel, alles gaat inderdaad richting Pelle. In tegenstelling tot dat wat je eerder beweerde.
Dus als een speler zo goed is dat hij heel belangrijk is voor het elftal dan moet hij dankbaar zijn dat ze hem niet in de weg zitten bij het uitblinken? Jij doet het voorkomen alsof het zo'n spits is voor wie iedereen zich op moet offeren zodat hij de bal erin kan pissen. Zo ligt het niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 04, 2013 9:14 am

Hier gaan we het niet over eens worden. Ik schat zijn kwaliteiten eerder in zoals Wimpey ze beschreef:

Hij doet het uitstekend in Rotterdam hoor. Maar wel bij de gratie dat ze hem ook belangrijk maken en het spel op hem afstemmen. En daar komt nog bij dat clubs in de Eredivisie bijzonder slecht verdedigen want door zijn beperkingen is hij toch redelijk eenvoudig te bespelen. Aan dat laatste kan hij zelf niets doen. Maar hij zou zichzelf er een plezier mee doen als hij zich dat zou realiseren. Feyenoord is blij met Pelle maar Pelle moet wat mij betreft ook blij zijn met Feyenoord. Voordat hij kwam stond Guidetti er en toen maakte die jongen alle doelpunten. Wat zien we daar nu nog van terug?
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2013 10:07 am

Marillion schreef: En daar komt nog bij dat clubs in de Eredivisie bijzonder slecht verdedigen want door zijn beperkingen is hij toch redelijk eenvoudig te bespelen.
Daar verbaas ik me ook over. Gewoon 1 op 1 verdedigen, want aktie en snelheid 0. Je 2e CV zet je voor Pelle neer om de aanvoer af te snijden. Dag, Pelle. Het is ook geen speler met een grote longinhoud, die gaat sleuren en de zijkanten opzoekt wanneer ie niet bereikt wordt.

Vooruit verdedigen en Pelle is nergens. Het wordt pas een thema wanneer de tegenstander zich ingraaft of achteruit gaat lopen.

NL is, al jaren, het walhalla voor matige spitsen. Legio van die gasten hebben hier een vorstelijk contract in het buitenland verdiend. Blijkbaar kijken veel clubs enkel naar de topscorerslijst en niet naar de wijze waarop die goals tot stand komen.

Le T.

Bericht door Le T. » vr okt 04, 2013 11:04 am

Marillion schreef:Hier gaan we het niet over eens worden. Ik schat zijn kwaliteiten eerder in zoals Wimpey ze beschreef:

Sinds ik hem zag op een of ander jeugdtoernooi vond ik het wel een interessante speler, en heb ik heel goed meegekregen hoe hij doorgaans werd ingeschat, en dat getuigde niet van veel kijk op talent en kwaliteiten. Mij verbaasde het dan ook niet dat hij het goed deed bij Feijenoord, wel dat het bij AZ zo lang duurde voordat hij zijn klasse liet zien. Beetje jammer is dat de mensen die hem daarvoor altijd al helemaal verkeerd hadden ingeschat weigeren daarvan te leren en hun inschatting een beetje aan te passen. Maar misschien is dat omdat elke keer dat ze hem zien spelen hij hen eraan herinnert hoe erg ze er naast zaten.
Hij doet het uitstekend in Rotterdam hoor. Maar wel bij de gratie dat ze hem ook belangrijk maken en het spel op hem afstemmen. En daar komt nog bij dat clubs in de Eredivisie bijzonder slecht verdedigen want door zijn beperkingen is hij toch redelijk eenvoudig te bespelen. Aan dat laatste kan hij zelf niets doen. Maar hij zou zichzelf er een plezier mee doen als hij zich dat zou realiseren. Feyenoord is blij met Pelle maar Pelle moet wat mij betreft ook blij zijn met Feyenoord. Voordat hij kwam stond Guidetti er en toen maakte die jongen alle doelpunten. Wat zien we daar nu nog van terug?
Ik het liefst zo min mogelijk, want ik kan hem niet uitstaan, maar het was een heel behoorlijke spits en dat verandert niet door het verdere verloop van zijn carriere. De misvatting is dat Pelle zoveel beperkingen heeft. Die man kan erg goed voetballen, uitstekende lichaamscoordinatie, timing en balgevoel, dat in combinatie met een fors postuur maakt dat je op een bepaalde manier kan spelen die spitsen als Sightorsson of Matavz niet gegeven is. Dat zorgt niet alleen voor kansen voor Pelle, maar ook voor de anderen. Dat is geen aanpassing die Feijenoord vóór hem moet doen, maar een spel wat ze dankzij hem kunnen spelen.

Duke

Bericht door Duke » vr okt 04, 2013 2:40 pm

Hier verder over Feyenoord, aub.

Salvador Dali

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 3:40 pm

Duke schreef:Hier verder over Feyenoord, aub.
Oké, ik zie in Feyenoord een kampioenskandidaat en ja ik zie in Vitesse, PSV, Twente en Ajax ook kampioenskandidaten (Er kan er maar één kampioen worden, dat weet ik). Feyenoord heeft geen spelers verkocht, op een reservespeler na, heeft twee spelers aangetrokken en per seizoen ruim tien keer een scheidsrechter mee die op het gewenste moment een handje helpt.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr okt 04, 2013 8:25 pm

Prachtige discussie over Pelle. Een seizoen vol doelpunten maakt blijkbaar een goede voetballer van 'm. Face the facts, die gozer kwam er niet aan te pas in de Serie A, ging op basis van een aardig Jeugd-EK naar AZ waar hij grandioos flopte, ging terug naar de Serie A/B en faalde opnieuw en speelt nu op z'n 28e bij een subtoppertje in de Eredivisie. Gewoon categorie Malki dan wel Vleminckx, hoor.

Overigens kwam ene Lexie Immers ook nog tot 12 goals in de Eredivisie vorig jaar. Als je er 12 in kegelt op een 10-positie, dan moet je ook wel een aardige chef zijn. dat soort moyennes haalde Gotze niet bij Dortmund. :hypocrite.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » vr okt 04, 2013 11:43 pm

Peter schreef:Prachtige discussie over Pelle. Een seizoen vol doelpunten maakt blijkbaar een goede voetballer van 'm. Face the facts, die gozer kwam er niet aan te pas in de Serie A, ging op basis van een aardig Jeugd-EK naar AZ waar hij grandioos flopte, ging terug naar de Serie A/B en faalde opnieuw en speelt nu op z'n 28e bij een subtoppertje in de Eredivisie. Gewoon categorie Malki dan wel Vleminckx, hoor.

Overigens kwam ene Lexie Immers ook nog tot 12 goals in de Eredivisie vorig jaar. Als je er 12 in kegelt op een 10-positie, dan moet je ook wel een aardige chef zijn. dat soort moyennes haalde Gotze niet bij Dortmund. :hypocrite.gif:
Immers had topscorer kunnen worden, zo vaak staat hij op de juiste plaats. Feyenoord zal Immers wel vervangen door Bakkal, een betere voetballer, maar staat hij ook vaak op de juiste plaats? Bakkal scoorde voor Feyenoord geen twaalf keer (of ik moet me erg vergissen), Immers scoorde vorig seizoen dus vaker (ik neem aan dat het aantal klopt).

jabu

Bericht door jabu » za okt 05, 2013 6:41 am

Immers heeft per wedstrijd echter minimaal zes grote kansen nodig om er één in het netje te schoppen.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » za okt 05, 2013 8:14 am

Jabu schreef:Immers heeft per wedstrijd echter minimaal zes grote kansen nodig om er één in het netje te schoppen.
Dat vind op zich "wel lekker", maar het betekent ook dat hij grote kansen krijgt, dat zie ik bij Ajax niet meer, veel kansen missen, Ajax krijgt er niet zo veel; om bij Feyenoord te blijven, ik denk niet dat Bakkal zoveel kansen krijgt (en mist), het is geen wondervoetballer.

jabu

Bericht door jabu » za okt 05, 2013 12:45 pm

Feyenoord creëert inderdaad een stuk meer kansen dan Ajax doet, en die kansen schopt Bakkal er eerder in. Het is geen wondervoetballer maar hij is wel een stuk beter dan Immers.

Plaats reactie