Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: Feyenoord

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 11:36 am

Duke schreef: Maar waarom is die Stefanik dan niet bij Ajax in beeld geweest, als die lijntjes zo kort zijn.
Lobotka komt van Trencin. Iemand die een goede pot speelt tegen de kakkies is niet automatisch Ajax-waardig.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 16, 2013 12:35 pm

Alsjeblieft niet. We hebben nu al te veel contractspelers.

Zou Koeman het nog naar zijn zin hebben? Dit gaat geen leuk jaar worden in Rotterdam.
Nil volentibus arduum

wimpey

Bericht door wimpey » ma sep 16, 2013 3:57 pm

El Salvador aan de Maas: http://www.nusport.nl/voetbal/3576827/b ... noord.html

Kreng gaat ons in de uitwedstrijd natuurlijk wel weer de das om doen. :1evil.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 16, 2013 4:01 pm

Leuke speler. Wie gaat er sneuvelen is dan de volgende vraag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 16, 2013 4:01 pm

Ach, gelukkig maar. Otman hebben ze ook wel hard nodig om van het huidige middenveld nog een beetje chocola te maken.

Wij zijn gebaat bij een iets sterkere concurrentie in de middenmoot van de Eredivisie.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma sep 16, 2013 4:13 pm

We zullen binnenkort wel horen dat hij genoegen neemt met een veel lager salaris, hij is "Feyenoorder-in-hart-en-nieren", hij miste het fantastische publiek enz. enz. Hij verdiende minimaal een miljoen netto in Rusland, zal natuurlijk hier tevreden zijn met € 500.000 bruto (Geleend bij de Vrienden van Feyenoord, tegen een rente van 5%????)
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma sep 16, 2013 4:16 pm

Het grappige is dat hij tussen de 85 en 90% van dat Russische miljoen ook gewoon al mee naar Nederland heeft genomen. Zijn contract is namelijk afgekocht. Die 5 ton van Feyenoord komt er dus nog als extraatje bovenop.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 16, 2013 7:11 pm

Duke schreef:Leuke speler. Wie gaat er sneuvelen is dan de volgende vraag.
Dat lijkt me niet zo'n lastige vraag. Ik verwacht dat Immers op de bank mag plaatsnemen. Die jongen is niet goed genoeg als je ooit iets wil bereiken.

Bakal is overigens een hele nuttige speler. Ik weet niet hoe het hem in Rusland is vergaan maar hij is denk ik goed voor zeker 10 doelpunten in een seizoen. Slimme deal van Feyenoord. Al is het natuurlijk korte termijn. Die jongen wil daarna zo snel mogelijk weer ergens heen waar hij meer kan verdienen.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » ma sep 16, 2013 7:38 pm

Ik raak steeds meer verbijsterd door die jonge kutjochies.
'Hij kijkt even wat minder naar het financiële plaatje'

Dat jochie gaat daar gewoon een ton of 7 verdienen. Compleet van de werkelijkheid los, die voetballertjes.
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma sep 16, 2013 11:28 pm

Marillion schreef: Bakal is overigens een hele nuttige speler. Ik weet niet hoe het hem in Rusland is vergaan maar hij is denk ik goed voor zeker 10 doelpunten in een seizoen. Slimme deal van Feyenoord. Al is het natuurlijk korte termijn. Die jongen wil daarna zo snel mogelijk weer ergens heen waar hij meer kan verdienen.
Daar kan ik nog wel iets over vertellen.

Ben Bakkal begin augustus in een hippe Moskouse nachtclub tegengekomen. Peukie in z'n bek, patserige fles Roberto Cavalli vodka van 250 euro in zijn linkerhand, blonde dame met waarschijnlijk een nog iets hoger uurtarief aan zijn rechterhand en een keurig opbollend pensje onder zijn T-shirt. Kortom, Otman had het goed. Wat hij daar zelf nog van mee kreeg, dan. Want hij was compleet van de kaart.

Ik was daar met wat vrienden, waaronder enkele Feyenoorders die hem aanspoorden om naar R'dam te komen. Gelukkig ook nog een Ajacied, die het ludieke idee had om een foto met Bakkal te maken. Toen Otman keurig poseerde, deed deze vriend echter een 'Suarezje': hij vloog met zijn tanden naar de hals van Bakkal (zonder echt te bijten, uiteraard). Bakkal kon er wel om lachen. Pleit voor hem. :biggthumpup.gif:

Wat me vooral bij is gebleven is de staat waarin hij daar rond liep. No way dat die de komende 2 maanden in staat is om 90 minuten vol te maken. Alles behalve afgetraind.

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 17, 2013 8:12 am

Dat was al het geval bij PSV...niet voor niets stond hij op voet van oorlog met Rutten en wilde PSV van hem af.
Wekelijks op stap in Stratum, zuipen, roken en een grote mond over hoeveel hij wel niet verdiende en hoe weinig hij ervoor deed. Hij heeft zelfs letterlijk gezegd dat hij alleen moeite doet in zijn laatste contractjaar, zodat hij daarmee een nieuw contract kan afdwingen en daarna weer kan profiteren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di sep 17, 2013 8:22 am

Aha, dan is het dus maar de vraag wat er van terecht gaat komen. Het is in ieder geval een verklaring waarom die jongen niet verder is gekomen tot nu toe. Want, mits fit en gemotiveerd, is het toch gewoon een prima speler.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » di sep 17, 2013 8:24 am

Marillion schreef:Want, mits fit en gemotiveerd, is het toch gewoon een prima speler.
Klopt, wat dat betreft zonde dat hij zo'n droevige instelling heeft.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di sep 17, 2013 12:29 pm

Ben Bakkal begin augustus in een hippe Moskouse nachtclub tegengekomen. Peukie in z'n bek, patserige fles Roberto Cavalli vodka van 250 euro in zijn linkerhand, blonde dame met waarschijnlijk een nog iets hoger uurtarief aan zijn rechterhand en een keurig opbollend pensje onder zijn T-shirt.
Beelden?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 4:24 pm

Scherrer schreef:
Marillion schreef: Ik weet niet hoe het hem in Rusland is vergaan
Daar kan ik nog wel iets over vertellen.

Ben Bakkal begin augustus in een hippe Moskouse nachtclub tegengekomen. Peukie in z'n bek, patserige fles Roberto Cavalli vodka van 250 euro in zijn linkerhand, blonde dame met waarschijnlijk een nog iets hoger uurtarief aan zijn rechterhand en een keurig opbollend pensje onder zijn T-shirt. Kortom, Otman had het goed. Wat hij daar zelf nog van mee kreeg, dan. Want hij was compleet van de kaart.

Ik was daar met wat vrienden, waaronder enkele Feyenoorders die hem aanspoorden om naar R'dam te komen. Gelukkig ook nog een Ajacied, die het ludieke idee had om een foto met Bakkal te maken. Toen Otman keurig poseerde, deed deze vriend echter een 'Suarezje': hij vloog met zijn tanden naar de hals van Bakkal (zonder echt te bijten, uiteraard). Bakkal kon er wel om lachen. Pleit voor hem. :biggthumpup.gif:
:biggrin.gif:

Goed verhaal! :biggthumpup.gif:

Duke

Bericht door Duke » do okt 03, 2013 12:42 pm

Feyenoord bikkelhard op weg naar titel

Feyenoord vond de afgelopen weken weer aansluiting bij het rijtje titelkandidaten. Ronald Koeman acht zijn ploeg sterk genoeg om een serieuze rol in de kampioensrace te spelen. Maar dan moet er volgens de trainer wel drastisch iets veranderen in de Kuip. En om dat voor elkaar te krijgen, zoekt de coach de confrontatie met zijn ploeg. Met de kans dat ergens onderweg de bom barst in Rotterdam-Zuid.

De spelers van Feyenoord zitten in het kleedlokaal en staren naar de grond. Ronald Koeman wandelt heen en weer en verheft zijn stem. 'Ik vraag het jullie nog één keer,' zo draait de 78-voudig international zijn selectie de duimschroeven aan. 'Zijn er spelers die zich buiten deze club om laten behandelen, of die ergens anders een trainingsprogramma volgen?'

De laatste toevoeging, die bij de eerste keer vragen door de coach nog ontbrak, is voor Stefan de Vrij aanleiding om zijn hand de lucht in te steken. De aanvoerder volgt al ruim een jaar een trainingsprogramma bij Rotterdammer Hans Kroon - om sterker en beter te worden - en daar wil hij niet om liegen.

Niet veel later is De Vrij zijn aanvoerdersband kwijt. De clubleiding ontkent bij monde van technisch directeur Martin van Geel dat er causaal verband is tussen de extra trainingen van De Vrij en het afnemen van de band. 'Want Ronald dacht daar al veel langer over na,' stelt Van Geel. Binnen de spelersgroep weten ze wel beter.

Koeman harder dan ooit
De bikkelharde degradatie van De Vrij is voor de selectie van Feyenoord nog maar eens een bevestiging dat er sinds de start van het seizoen een andere Ronald Koeman voor de groep staat. Natuurlijk, de coach was in zijn eerste twee seizoenen ook nooit de warme man die driftig strooide met schouderklopjes en her en der armen om schouders heensloeg. Maar sinds afgelopen zomer is Koeman harder dan ooit.

Niet alleen De Vrij werd afgelopen week gepasseerd als aanvoerder, indirect ook de nummers twee, drie en vier: Jordy Clasie, Joris Mathijsen en Ruben Schaken. Eens te meer is duidelijk: Koeman twijfelt niet meer. De nummer vijf op de lijst, Graziano Pellè, is volgens de coach al veel langer de leider in de kleedkamer en de coach beslist om nu ook formeel alle macht bij de Italiaanse doelpuntenmachine te leggen.

En dat terwijl een deel van de spelersgroep zich stoort aan het rijke arsenaal aan wegwerpgebaartjes van de Italiaan. Bovendien pakt de spits tijdens het seizoen af en toe een rustmomentje, uiteraard met goedkeuring van Koeman. 'Pellè is een ervaren jongen uit Italië die weet hoe je zakelijk een wedstrijd moet aanpakken en die ook weet hoe groepsprocessen lopen,' is de uitleg van de trainer. 'Hij moet qua spel en gedrag een voorbeeld zijn.'

Routinier Schaken uitzondering
Tegengas krijgt de coach in de Kuip maar zelden.Ruben Schaken geeft wel eens een weerwoord, maar hij is een uitzondering.

De selectie van Feyenoord stemde ruim twee seizoenen geleden Mario Been weg en een dergelijke coup ooit nog eens uithalen is uitgesloten. Bovendien weten veel spelers dat ze Koeman straks weer tegen kunnen komen als hij daadwerkelijk door Bert van Oostveen wordt gestrikt als bondscoach.
www.ad.nl

Korte versie van een uitgebreid artikel dat deze week in het AD stond. Teneur: Koeman zet alles op scherp om dit jaar kampioen te worden, zodat hij volgend seizoen bij de KNVB aan de slag kan.

Salvador Dali

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 03, 2013 12:47 pm

Het rommelt daar. Ik geloof er niet zo in dat ze kans hebben op de titel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 03, 2013 12:55 pm

Benieuwd of deze aanpak aanslaat. Ik gok van niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 03, 2013 1:02 pm

Natuurlijk spelen ze daar niet om de titel. Daar is simpelweg te weinig kwaliteit voor in huis. Ze eindigen sowieso achter Ajax, PSV, Twente en Vitesse schat ik zo in.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 03, 2013 1:02 pm

Koe is een simpele proleet. Vroeger of later komt zijn ware aard boven. Die man denkt alleen aan zichzelf.

Maar er zijn altijd mensen die vinden dat spelers er maar tegen moeten kunnen als ze moeten werken met een hork van een coach, hè? :hypocrite.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 03, 2013 1:04 pm

Ik snap er overigens helemaal niets van dat zo'n De Vrij dat op eigen houtje doet hoor. Zo iets overleg je toch minimaal met de club? Al is het maar zodat je trainingsprogramma's op elkaar kunt afstemmen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 03, 2013 1:06 pm

Koeman is alleen met zichzelf bezig, dus zijn de spelers op een gegeven moment ook alleen nog met zichzelf bezig. De privétraning van De Vrij is daar typerend voor, denk ik.

Koeman moet oppassen met het afbranden van zijn elftal en zijn spelers. In een verziekte sfeer is het lastig presteren.

Le T.

Bericht door Le T. » do okt 03, 2013 1:07 pm

Ik denk niet dat de hardheid van Koeman het probleem is. Het probleem met Koeman is dat hij niet voor zijn spelers gaat staan maar liever zijn eigen straatje schoonveegt. We hebben bij Ajax en ook PSV gezien dat spelers daarop reageren door voor zichzelf te gaan voetballen.

Pelle aanvoerder maken lijkt mij een logische beslissing, los van welk incident ook, dat sluit immers aan bij de normale hierarchie in de groep.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 03, 2013 1:18 pm

Le T. schreef:Ik denk niet dat de hardheid van Koeman het probleem is. Het probleem met Koeman is dat hij niet voor zijn spelers gaat staan maar liever zijn eigen straatje schoonveegt. We hebben bij Ajax en ook PSV gezien dat spelers daarop reageren door voor zichzelf te gaan voetballen.
Klopt, Koeman is als het er op aan komt voornamelijk in zichzelf geïnteresseerd. Als het mis gaat heeft hij nogal snel de neiging om zijn selectie publiekelijk af te vallen. Dat helpt niet in het samenwerkingsproces.

Aan de andere kant heeft hij het daar wel gewoon uitstekend gedaan. Feyenoord heeft de afgelopen jaren een betere klassering behaald dan wat met die groep logisch was geweest.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » do okt 03, 2013 1:19 pm

Yopi schreef:Het rommelt daar. Ik geloof er niet zo in dat ze kans hebben op de titel.
Het lijkt me wel een seizoen te worden waarin de kampioen niet veel punten gaat halen. Ik denk ook niet dat Feyenoord kampioen gaat worden, maar dat is dan omdat Koeman de zaak forceert.

Salvador Dali

Plaats reactie