Vitesse
Moderator: mods
Re: Vitesse
Het was gewoon een drama. Het lijkt echt helemaal nergens meer op. Zou het dan toch door de trainerswissel komen? Vitesse heeft geen geweldige selectie dit seizoen maar zo slecht als nu was het voor de winterstop niet.
Eigenlijk zal al die huurspelers van Chelsea pure prut. Brown, Solanke, Nathan.. Volgens mij is Mitchell van Bergen beter dan die gasten.Sandro_Calááábro schreef:Of ze presteren al jaren ondermaats. Ze hebben vaak een goede fase waarin ze laten zien goed te kunnen voetballen en dan ineens stort alles weer in. Slappe hap.Skampie schreef:Ze zitten al jaren beetje in de play off gebieden te rommelen en bereiken niet zo veel meer.
Das het plekje waar ze thuis horen...
Rob Maas lijkt me ook niet iemand die nu met z'n vuist op tafel gaat slaan.Wouter schreef:Het was gewoon een drama. Het lijkt echt helemaal nergens meer op. Zou het dan toch door de trainerswissel komen? Vitesse heeft geen geweldige selectie dit seizoen maar zo slecht als nu was het voor de winterstop niet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Verbaasd me inderdaad dat die gehypte Nathan (top 5 talent wereldwijd) zo weinig laat zien!
Ouch, pijnlijk voor Vitas maar het moest gebeuren:ze dekken een stuk van de lege plekken af met zeil tijdens wedstrijden. Het wordt er vast gezelliger op 

Het blijft een vreselijk stadion. Of het nu vol zit of niet. Vitesse heeft net als Ajax een deel van haar charme verloren met de verhuizing naar een nieuw stadion destijds. En ja, ik weet het. Vooruitgang, nieuwe tijden en zo.
Vitesse zal het liefst naar een kleiner stadion verhuizen. Het is gewoon te groot voor de hoeveelheid publiek. Zet diezelfde mensen in een stadion met een capaciteit van 15.000 of 20.000 en het ziet er veel beter uit. Maar dat is natuurlijk niet haalbaar. De club en het stadion zijn tot elkaar veroordeeld.
Vitesse zal het liefst naar een kleiner stadion verhuizen. Het is gewoon te groot voor de hoeveelheid publiek. Zet diezelfde mensen in een stadion met een capaciteit van 15.000 of 20.000 en het ziet er veel beter uit. Maar dat is natuurlijk niet haalbaar. De club en het stadion zijn tot elkaar veroordeeld.
Nil volentibus arduum
Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik vind het Gelredome toch altijd nog meer sfeer hebben dan de Arena. Puur omdat je dichter op het veld zit. Nu zit ik alleen in het Geldredome als Vitas tegen Ajax speelt en dan zal het vast voller zitten dan anders, maar toch.
Ik vind het Gelredome juist best een aardig stadion... Alleen die hoeken... de hoeken van het stadion zijn vreselijk, maar verder kloppen de meeste dingen. Je zit pal op het veld, het heeft maar één ring met lange steile tribunes. Vanaf elke rij heb je een prima zicht.
Het oude stadion Monnickenhuizen was afgrijselijk lelijk, hetzelfde gold voor het oude Diekman stadion van Twente en uiteraard ook voor de Oude Goffert, waarvan ik die Goffert nog wel een boel charme vond hebben.

Overigens Sandro, mag ik je vragen wanneer je voor het laatst in de Arena een thuiswedstrijd hebt bezocht? Ben je sinds het moment dat de 'fieldseats' er zijn, sinds aan 3 van de 4 kanten de grachten volledig dicht zijn alweer geweest?
Ehmm, was het enige moment dat Nederland Vitesse charmant vond niet juist net nadat ze het Gelredome hadden geopend? Toen wonnen ze vrijwel elk potje, was het stadion wél uitverkocht, zag je mooie acties van die Curovic en Perović, een hoop goals van Nikos Machlas en later had je die Fransman Didier Martel, zorgde zowel in Utrecht als in Arnhem altijd voor spektakel.Marillion schreef:Het blijft een vreselijk stadion. Of het nu vol zit of niet. Vitesse heeft net als Ajax een deel van haar charme verloren met de verhuizing naar een nieuw stadion destijds.
Het oude stadion Monnickenhuizen was afgrijselijk lelijk, hetzelfde gold voor het oude Diekman stadion van Twente en uiteraard ook voor de Oude Goffert, waarvan ik die Goffert nog wel een boel charme vond hebben.

Zal zeker een factor spelen dat je ervaringen van 'stadionbeleving' alleen gestoeld zijn op de dagen dat Ajax de tegenstander is. Dat maakt qua intentie bij elke club in Nederland toch wel even een verschilletje.Sandro_Calaaabro schreef:Mag ik het zeggen? Ja, ik mag het zeggen: ik vind het Gelredome toch altijd nog meer sfeer hebben dan de Arena. Puur omdat je dichter op het veld zit. Nu zit ik alleen in het Geldredome als Vitas tegen Ajax speelt en dan zal het vast voller zitten dan anders, maar toch.

Overigens Sandro, mag ik je vragen wanneer je voor het laatst in de Arena een thuiswedstrijd hebt bezocht? Ben je sinds het moment dat de 'fieldseats' er zijn, sinds aan 3 van de 4 kanten de grachten volledig dicht zijn alweer geweest?
Ja, ik ben er sindsdien wel geweest en dat heeft het er wel beter op gemaakt. Maar zoals je schrijft, zit je qua zicht pal op het veld in het Geldredome.
De ellende begint in Arnhem al wanneer je bij het stadion komt. Van buitenaf heeft het namelijk echt meer weg van een grote bouwmarkt dan van een voetbalstadion. Binnen zijn met name die hoeken inderdaad afschuwelijk lelijk.
Ik weet wel dat Monnikenhuizen hopeloos oud en vervallen was. Maar daar vond je als liefhebber nog wel de ouderwetse voetbalcultuur. Ik kwam daar altijd met veel plezier. Vitesse had ook daar al een leuk elftal en het waren vaak aantrekkelijke wedstrijden. Het was ook nog de tijd dat je gewoon lekker op eigen gelegenheid naar de wedstrijd kon. Bij de komst van het Gelredome moest het ook ineens een combi worden.
Ik weet wel dat Monnikenhuizen hopeloos oud en vervallen was. Maar daar vond je als liefhebber nog wel de ouderwetse voetbalcultuur. Ik kwam daar altijd met veel plezier. Vitesse had ook daar al een leuk elftal en het waren vaak aantrekkelijke wedstrijden. Het was ook nog de tijd dat je gewoon lekker op eigen gelegenheid naar de wedstrijd kon. Bij de komst van het Gelredome moest het ook ineens een combi worden.
Nil volentibus arduum
Marillion schreef:De ellende begint in Arnhem al wanneer je bij het stadion komt. Van buitenaf heeft het namelijk echt meer weg van een grote bouwmarkt dan van een voetbalstadion.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Ja ik houd ook van zulke nostalgische dingen. Om diezelfde reden blijf ik een zwak hebben voor FC Wageningen en vind ik het prachtig dat, ondanks dat die club niet meer bestaat, twee oude mannetjes nog steeds een aantal keer per maand het gras maaien op de Wageningse Berg.Marillion schreef:Ik weet wel dat Monnikenhuizen hopeloos oud en vervallen was. Maar daar vond je als liefhebber nog wel de ouderwetse voetbalcultuur. Ik kwam daar altijd met veel plezier. Vitesse had ook daar al een leuk elftal en het waren vaak aantrekkelijke wedstrijden. Het was ook nog de tijd dat je gewoon lekker op eigen gelegenheid naar de wedstrijd kon. Bij de komst van het Gelredome moest het ook ineens een combi worden.

Toen Vitesse in het Gelredome speelde is Vitesse-Ajax ook weleens geen buscombi geweest. Wel of geen combi ligt dus niet aan het stadion maar aan de burgemeester van Arnhem en nog wat andere dingen.
Bij FC Groningen heb je dat ook, dat 'Bouwmarkt gevoel' wanneer je de buitenkant van het stadion ziet. Echter aan de binnenkant is de Euroborg dan weer een prachtig stadion.Marillion schreef:De ellende begint in Arnhem al wanneer je bij het stadion komt. Van buitenaf heeft het namelijk echt meer weg van een grote bouwmarkt dan van een voetbalstadion. Binnen zijn met name die hoeken inderdaad afschuwelijk lelijk.
Ben trouwens ook blij dat ik ook Groningen-uit in het goeie ouwe Oosterpark nog een aantal keer heb meegemaakt. In vak ONO. Das geen tribute aan die Japanse oud Feyenoord speler

Nog een pluspuntje aan het Gelredome: er ligt een prima grasmat!Sandro_Calaaabro schreef:Ja, ik ben er sindsdien wel geweest en dat heeft het er wel beter op gemaakt. Maar zoals je schrijft, zit je qua zicht pal op het veld in het Geldredome.
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat ze exact doen met het weer naar buiten rollen van de grasmat en waar ze die mat 'bewaren' wanneer hij niet in het stadion ligt. In de buitenlucht neem ik aan?
In de Arena staan er nu de hele week kunstmatige lampen vol op te schijnen en er is een heel team aan 'groundsmen' mee in de weer, maar de kwaliteit van de grasmat is nog steeds droevig hoor.

Het grootste probleem van Vitesse/Gelredome is dat het aan de Nijmeegseweg ligt. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Dank voor deze eye-opener. Zo bezien woon ik ook aan de Nijmeegseweg namelijk en daarmee toch nog een beetje in Nijmegen. Mooi!
Batavierenweg.beelzebub schreef:Het grootste probleem van Vitesse/Gelredome is dat het aan de Nijmeegseweg ligt.
Dat is het adres ja, maar het ligt wel degelijk aan de Nijmeegseweg.Wouter schreef:Batavierenweg.beelzebub schreef:Het grootste probleem van Vitesse/Gelredome is dat het aan de Nijmeegseweg ligt.
BATAVIERENWEG! 
Waarom woon jij trouwens in Arnhem? Je hoort daar niet

Jij hoort er wel.Wouter schreef:BATAVIERENWEG!
Waarom woon jij er niet?

Omdat het lot mij slecht gezind was en ik naar de Randstad moest verhuizen...
Gelukkig wel naar Rotterdam, Amsterdam was helemaal een drama geweest.

Gelukkig wel naar Rotterdam, Amsterdam was helemaal een drama geweest.

Ja voor je werk 'noodgedwongen' richting de Randstad eerst naar VoorburgWouter schreef:Omdat het lot mij slecht gezind was en ik naar de Randstad moest verhuizen...![]()

Sandro zal dan vast voor werk ofzo in Arnhem zijn beland.
Met een beetje mazzel kan hij een paar jaar goed door sparen en dan naar Nijmegen verhuizen, een stad die weer vele malen mooier is dan Arnhem.

Arnhem is mooier dan Nijmegen. Daar is geen discussie over mogelijk.
Wouter schreef:Arnhem is mooier dan Nijmegen. Daar is geen discussie over mogelijk.

Als je houdt van de harde arbeidersmentaliteit en niet van de veel sympathiekere sfeer van een studentenstad wel jaWouter schreef:Arnhem is mooier dan Nijmegen. Daar is geen discussie over mogelijk.

Integreren jij! Vitesse is na Sparta de oudste club in het betaalde voetbal.
Maar even serieus: waarom woon je in Arnhem als je Nijmegen zo veel mooier vindt? En die "harde" arbeidersmentaliteit valt toch wel mee? Hoewel, als je in Malburgen woont misschien niet...
Maar even serieus: waarom woon je in Arnhem als je Nijmegen zo veel mooier vindt? En die "harde" arbeidersmentaliteit valt toch wel mee? Hoewel, als je in Malburgen woont misschien niet...
Ik zou graag verhuizen maar daar is het het moment niet voor.
Arnhem Noord is Arnhem Zuid niet, maar er hangt over het algemeen toch een heel andere vibe in Arnhem dan in Nijmegen. Ik heb ook in Nijmegen gewoond dus weet waar ik het over heb.
Arnhem Noord is Arnhem Zuid niet, maar er hangt over het algemeen toch een heel andere vibe in Arnhem dan in Nijmegen. Ik heb ook in Nijmegen gewoond dus weet waar ik het over heb.