PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » zo mei 12, 2019 9:39 pm

Marillion schreef:Malen, Gakpo, Ihattaren, Rosario en Sadilek. Allemaal jonge spelers die onder Van Bommel de kans hebben gekregen. Ook ten koste van meer gevestigde namen. Dat is voor PSV begrippen echt zwaar bovengemiddeld.

Begin van het seizoen liep het ook gewoon heel behoorlijk. Kijk ook eens naar de uitslagen. Ze scoorden makkelijk. Het spel met de opkomende Angelino en Dumfries was goed. De Jong schoot alles binnen. Ik zal echt niet beweren dat PSV de show heeft gestolen dit seizoen maar net doen alsof het allemaal helemaal niets was is echt onzinnig. Sterker nog, het doet onrecht aan het kampioenschap van Ajax want we hadden onze handen er meer dan vol aan.
Ik weet het niet zeker maar die nieuwe jongens zijn toch vooral de tweede seizoenshelft het team ingekomen?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » zo mei 12, 2019 9:42 pm

Volgens Van Bommel speelde PSV na de winterstop beter dan ervoor. Dat heeft hij tenminste vrij lang volgehouden.

Ach, de wittebroodsweken... Daar til ik weer minder zwaar aan.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » ma mei 13, 2019 2:04 am

raymon schreef:
Marillion schreef:De periode dat het goed ging moet natuurlijk ook wel op zijn naam worden bijgeschreven. Je bent als coach verantwoordelijk voor winst én verlies.

Nu lachen we ze uit. Maar het scheelde niet zoveel of ze hadden ons met een minder elftal toch weer te pakken gehad.
Wanneer ging het dan ‘goed’? Die veegpartij tegen Ajax schrijf ik op het conto van Ten Hag. Verder kan ik me weinig hoogstaands herinneren.
Het eerste kwart van het seizoen was goed, met best leuk voetbal. Ik ben een zelfverklaarde Bommel hater, maar was toen toch best onder de indruk van hem als coach. Gelukkig hield hij dat toneelspel niet lang vol
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » ma mei 13, 2019 4:00 am

Van Bommel had en heeft dan ook vrijwel dezelfde groep als dat Cocu had. Slechts kleine wisselingen. Dus hi kon prima verdergaan waar Cocu gestopt was.
Dat het in eerste instantie wel liep is dan ook niet heel gek. Diezelfde ploeg was tenslotte vlak daarvoor kampioen geworden. Dat het later toch helemaal misliep is een groter vraagteken.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » ma mei 13, 2019 5:06 am

In het begin was het spel frisser en leuker om te zien dan onder Cocu. Positief, naar voren voetballen in plaats van het saaie Cocu spelletje. Gelukkig stortte het in en bleek Von Bommel toch niet zo'n goede trainer te zijn.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 13017
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » ma mei 13, 2019 5:15 am

Gezond verstand schreef:In het begin was het spel frisser en leuker om te zien dan onder Cocu. Positief, naar voren voetballen in plaats van het saaie Cocu spelletje. Gelukkig stortte het in en bleek Von Bommel toch niet zo'n goede trainer te zijn.
Dat vond ik wel meevallen. Cocu was vaak gewoon een angsthaas, Van Bommel heeft dat minder. Daardoor leek het beter.
En vorig seizoen won PSV ook met 3-0 van Ajax.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » ma mei 13, 2019 6:30 am

Dat mag je vinden. Maar het verschil tussen Cocu en de eerste maanden van dit seizoen was groot, heel groot. Het verschil tussen Cocu en het tweede deel van het seizoen echter niet. Cocu verloor overigens ook dik van Ajax met Keizer.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2019 7:13 am

Gezond verstand schreef:In het begin was het spel frisser en leuker om te zien dan onder Cocu. Positief, naar voren voetballen in plaats van het saaie Cocu spelletje. Gelukkig stortte het in en bleek Von Bommel toch niet zo'n goede trainer te zijn.
Vond PSV in het begin van het seizoen ook gewoon prima voetballen hoor. Daarna werd het minder. Veel minder.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » ma mei 13, 2019 8:17 am

Conclusie: Van Bommel was aan het begin van het seizoen een goeie trainer maar later niet meer? Zoals Ten Hag van gedaante verandert in de CL?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma mei 13, 2019 8:27 am

Van Bommel roept in NL aversie op. Veel meer dan Cocu, dat was een mak lam. De gunfactor die edsv had, is door het gezeur van trainer en aanvoerder en het geduikel van Lozano minder geworden.

Denk dat de oppervlakkige volger verward is. Die ziet bij edsv een pupillenteam en een trainer met een grote muil. En bij Ajax lopen flink wat oudere spelers en een trainer met een accent. De enige constante is dat Ajax altijd een poging waagt om tot aantrekkelijk voetbal te komen.

Lothar zal best wat kunnen, maar van boosheid en opzichtige mind games gaat zijn team niet goed ballen. Wel knap dat ze de race met Ajax lang volhielden, wat technisch en qua inzicht vond ik die selectie vrij beperkt. Edsv geeft veel geld uit aan spelers die compleet floppen. Wanneer ze de VCL niet overleven, wordt de gap met Ajax nog groter.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2019 8:29 am

Hopen dat die tegen Porto ofzo loten. Laat ze maar lekker in de EL punten voor Nederland bij elkaar sprokkelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: PSV

Bericht door Gezond verstand » ma mei 13, 2019 8:48 am

Jöhnk schreef:Conclusie: Van Bommel was aan het begin van het seizoen een goeie trainer maar later niet meer? Zoals Ten Hag van gedaante verandert in de CL?
jij trekt die conclusie, niet ik. Ik heb namelijk nergens gezegd dat hij een goede trainer is. Alleen zijn start was wel opzienbarend.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » ma mei 13, 2019 8:50 am

Het geeft vooral aan hoe slecht de NL competitie is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV

Bericht door Alexander » ma mei 13, 2019 9:47 am

Gelukkig kan je met zo een verdedigend blok zelfs in Nederland geen kampioen worden. Die Schwaab, Hendriks en Rosario zijn toch echt vreselijk matige voetballers. Laf van de trainer om dat middenveld het hele seizoen zo te laten.

Yopii
Berichten: 19173
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma mei 13, 2019 10:29 am

Lothar zal best wat kunnen, maar van boosheid en opzichtige mind games gaat zijn team niet goed ballen.
Triest gedrag, geforceerde onzin.

PSV had alle tijd om zich op te laden voor de wedstrijd tegen AZ en verliest. Hij had beter zijn werk kunnen doen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » ma mei 13, 2019 10:36 am

Yopii schreef:
Lothar zal best wat kunnen, maar van boosheid en opzichtige mind games gaat zijn team niet goed ballen.
Triest gedrag, geforceerde onzin.

PSV had alle tijd om zich op te laden voor de wedstrijd tegen AZ en verliest. Hij had beter zijn werk kunnen doen.
vBommel zal wel de 3 extra dagen dat ze vrij hadden (17 ipv de 14 die ze normaal gesproken vrij hadden) wel aanhalen als reden. :excited.gif:

Overigens vind ik het bizar dat PSV al zo snel de handdoek in de ring gooide wat betreft het aantal doelpunten. Ik heb niet het idee dat ze er absoluut alles aan hebben gedaan om meer doelpunten te scoren. Misschien omdat ze niet beter kunnen, maar volgens mij dachten ze echt dat ze dat aantal nooit meer zouden kunnen verkleinen wat in mijn ogen onzin is. Stel dat er nog maar 5 doelpunten waren overgeweest, dan wordt zo'n laatste wedstrijd een stuk interessanter. Nee, PSV heeft absoluut gekregen wat ze dit jaar verdiend hebben en dat is 0,0.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » ma mei 13, 2019 10:41 am

Alexander schreef:Gelukkig kan je met zo een verdedigend blok zelfs in Nederland geen kampioen worden. Die Schwaab, Hendriks en Rosario zijn toch echt vreselijk matige voetballers. Laf van de trainer om dat middenveld het hele seizoen zo te laten.
Het middenveld is juist de plek waar ie heeft lopen puzzelen deze 2e seizoenshelft. 16 punten laten liggen in 16 wedstrijden, terwijl de competitie het enige was waar ze voor speelden.

Een verliezende Van Bommel is altijd mooi om te zien. Al was het beeld gister niet zo iconisch als van die vorige nederlaag tegen AZ. De lachende dames.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » ma mei 13, 2019 11:43 am

Jinne schreef: Een verliezende Van Bommel is altijd mooi om te zien.

Hear hear!!! :ajaxsmiley.gif: :headbang.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma mei 13, 2019 1:14 pm

Ze krijgen woensdag nog wel even een kampioensschaal te zien.

Mocht de KNVB nog iemand zoeken voor dat klusje ben ik geloof ik wel beschikbaar. :666.gif:
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » ma mei 13, 2019 3:07 pm

raymon schreef:
Yopii schreef:
Lothar zal best wat kunnen, maar van boosheid en opzichtige mind games gaat zijn team niet goed ballen.
Triest gedrag, geforceerde onzin.

PSV had alle tijd om zich op te laden voor de wedstrijd tegen AZ en verliest. Hij had beter zijn werk kunnen doen.
vBommel zal wel de 3 extra dagen dat ze vrij hadden (17 ipv de 14 die ze normaal gesproken vrij hadden) wel aanhalen als reden. :excited.gif:

Overigens vind ik het bizar dat PSV al zo snel de handdoek in de ring gooide wat betreft het aantal doelpunten. Ik heb niet het idee dat ze er absoluut alles aan hebben gedaan om meer doelpunten te scoren. Misschien omdat ze niet beter kunnen, maar volgens mij dachten ze echt dat ze dat aantal nooit meer zouden kunnen verkleinen wat in mijn ogen onzin is. Stel dat er nog maar 5 doelpunten waren overgeweest, dan wordt zo'n laatste wedstrijd een stuk interessanter. Nee, PSV heeft absoluut gekregen wat ze dit jaar verdiend hebben en dat is 0,0.
Het ging bij PSV ook moeizaam de laatste weken. Ik had ook eerlijk gezegd verwacht dat ze qua doelsaldo nog wel een poging gingen wagen, maar alleen tegen Willem 2 dat er niks aan deed kwamen er 4 op het scorebord. PSV zat blijkbaar ook in een soort verlammende stress. Gisteren tegen AZ leek het echt nergens op. Zag Lothar minzaam lachen na de 1-0 van Utrecht, maar daar bleef gelukkig niks van over. PSV zelf leek tegen AZ ook weer stijf te staan van de zenuwen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma mei 13, 2019 3:53 pm

Toen duidelijk was dat het wel eens op doelsaldo aan zou kunnen komen kwam hij met die variant met De Jong achter de spits. Onbegrijpelijk, het zou veel logischer zijn geweest om de kracht van je topscorer zo optimaal mogelijk te benutten. Nu kwam hij op een positie te spelen die niet bij hem past.

Meer aanvallers opstellen wil niet zeggen dat je dan ook beter kunt aanvallen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » ma mei 13, 2019 4:34 pm

Had dat tegen HTC gezegd!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » ma mei 13, 2019 5:31 pm

GangstaRiB schreef:Het ging bij PSV ook moeizaam de laatste weken.
Niet alleen de laatste weken. Voor de winterstop ging het ook vaak stroef maar dan wonnen ze in de laatste minuut. Misschien was dat toch geen kwaliteit maar gewoon geluk?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PSV

Bericht door Sandro » ma mei 13, 2019 8:34 pm

Het was een dun koordje waarop ze balanceerden. Ging vaak net goed, maar dat gaat niet altijd goed. En gelukkig valt het moment dat het niet meer goed gaat vroeg genoeg.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma mei 13, 2019 8:47 pm

Aanvallend hebben ze het probleem dat ze te afhankelijk zijn van De Jong en de ingevingen van Bergwijn en Lozano. Vanaf het middenveld komt er geen doelpunt maar ook weinig assists.

In het eerste gedeelte van het seizoen kwam veel gevaar vanaf de vleugels vandaan bij Angelino en Dumfries. Maar die konden dat niet het hele seizoen brengen. Waarschijnlijk omdat het veel kracht kost én omdat tegenstanders zich daarop instellen. Als het dan van een ander moet komen moet je niet kijken naar de middenlinie.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie