FC Twente 2011-2012

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Demosthenes » za nov 19, 2011 11:10 pm

Giacomo Puccini schreef:Opvallend toch hoe veel punten FC Twente laat liggen. Ze spelen wat mij betreft het beste en mooiste voetbal van alle ploegen in de Eredivisie, maar ze weten het niet in punten om te zetten.
Ach, ze staan maar vijf punten voor op Ajax.

Niet in punten omzetten? Twente voetbalt voor een plaats in de CL, Ajax haalt zo de EL niet direct, maar wel de nacompetitie, of is die afgeschaft?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door 999 » vr nov 25, 2011 8:39 am

STAM HAALT ZIJN GELIJK

ALMELO – Wigan Athletic-speler Ronnie Stam heeft een klinkende overwinning behaald in de rechtszaak die hij tegen zijn oud-werkgever FC Twente had aangespannen. Stam had de gang naar de rechter gemaakt, omdat FC Twente weigerde het in de arbeidsovereenkomst afgesproken percentage over de transfersom uit te betalen aan de speler. De rechtbank van Almelo heeft FC Twente nu veroordeeld tot het alsnog uitbetalen van het percentage, wat neerkomt op een bedrag van 140.000 euro, plus rente en proceskosten.

Vanuit Engeland reageerde Stam opgelucht. „Ik heb recht op dat bedrag en wilde mijn gelijk halen. Mijn advocaten Ken Watanabe en Joes Blakborn waren er net als ikzelf honderd procent van overtuigd dat we zouden winnen, maar ik had wel gedacht dat het langer zou gaan duren. De rechtbank heeft echter zo snel uitspraak gedaan, omdat de zaak in de ogen van de rechter heel duidelijk was.”

De door Stam gewonnen rechtszaak kan interessant zijn voor veel andere voetballers, omdat de rechtbank van Almelo nadrukkelijk afstand neemt van een in het voetbal veel voorkomend verschijnsel. Bij moeilijk verlopende transferonderhandelingen willen clubs nogal eens druk uitoefenen op de speler om het in de arbeidsovereenkomst vastgelegde percentage van de transfersom te laten vallen.

De rechtbank van Almelo beoordeelt deze gang van zaken als zeer onjuist, blijkt uit het vonnis. „Partijen zijn in 2008 weloverwogen dat vereiste overeengekomen en het zou ridicuul zijn om die eis zonder slag of stoot terzijde te schuiven. Als dat zou gebeuren, dan zet dat de deur open naar scherpe onderhandelingen, waarbij de oude club telkens die aan de speler toekomende transfervergoeding opnieuw ter discussie kan stellen en zelfs daarmee de transfer kan tegenhouden. Deze gang van zaken komt de kantonrechter zeer onjuist voor.” Volgens advocaat Blakborn van Van Diepen en Van der Kroef Advocaten is deze zaak belangrijk met het oog op de jurisprudentie. „Clubs zullen in de toekomst niet meer zo gemakkelijk spelers onder druk kunnen zetten om hun percentage te laten vallen nu deze uitspraak er ligt.”

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door peter » za nov 26, 2011 4:52 pm

999 schreef:
STAM HAALT ZIJN GELIJK

ALMELO – Wigan Athletic-speler Ronnie Stam heeft een klinkende overwinning behaald in de rechtszaak die hij tegen zijn oud-werkgever FC Twente had aangespannen. Stam had de gang naar de rechter gemaakt, omdat FC Twente weigerde het in de arbeidsovereenkomst afgesproken percentage over de transfersom uit te betalen aan de speler. De rechtbank van Almelo heeft FC Twente nu veroordeeld tot het alsnog uitbetalen van het percentage, wat neerkomt op een bedrag van 140.000 euro, plus rente en proceskosten.

Vanuit Engeland reageerde Stam opgelucht. „Ik heb recht op dat bedrag en wilde mijn gelijk halen. Mijn advocaten Ken Watanabe en Joes Blakborn waren er net als ikzelf honderd procent van overtuigd dat we zouden winnen, maar ik had wel gedacht dat het langer zou gaan duren. De rechtbank heeft echter zo snel uitspraak gedaan, omdat de zaak in de ogen van de rechter heel duidelijk was.”

De door Stam gewonnen rechtszaak kan interessant zijn voor veel andere voetballers, omdat de rechtbank van Almelo nadrukkelijk afstand neemt van een in het voetbal veel voorkomend verschijnsel. Bij moeilijk verlopende transferonderhandelingen willen clubs nogal eens druk uitoefenen op de speler om het in de arbeidsovereenkomst vastgelegde percentage van de transfersom te laten vallen.

De rechtbank van Almelo beoordeelt deze gang van zaken als zeer onjuist, blijkt uit het vonnis. „Partijen zijn in 2008 weloverwogen dat vereiste overeengekomen en het zou ridicuul zijn om die eis zonder slag of stoot terzijde te schuiven. Als dat zou gebeuren, dan zet dat de deur open naar scherpe onderhandelingen, waarbij de oude club telkens die aan de speler toekomende transfervergoeding opnieuw ter discussie kan stellen en zelfs daarmee de transfer kan tegenhouden. Deze gang van zaken komt de kantonrechter zeer onjuist voor.” Volgens advocaat Blakborn van Van Diepen en Van der Kroef Advocaten is deze zaak belangrijk met het oog op de jurisprudentie. „Clubs zullen in de toekomst niet meer zo gemakkelijk spelers onder druk kunnen zetten om hun percentage te laten vallen nu deze uitspraak er ligt.”
Van alle markten thuis. Speelde nog een geweldige rol in Letters from Iwo Jima. :smallgrin.gif:

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door D_skilled » zo nov 27, 2011 6:25 pm

0-0 geëindigd. :biggthumpup.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Thijs » zo nov 27, 2011 6:30 pm

Mooi, als ze hadden gescoord hadden ze ons record wedstrijden-scoren-op-rij gebroken uit 1995. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Demosthenes » zo nov 27, 2011 6:45 pm

Thijs schreef:Mooi, als ze hadden gescoord hadden ze ons record wedstrijden-scoren-op-rij gebroken uit 1995. :biggthumpup.gif:
Waren mooie tijden; weliswaar nog geen internet (althans ik niet) maar naar de radio luisteren (af en toe in de tuin , niet te hard) en je niet afvragen:"Staat Ajax voor?", maar "Met hoeveel zal Ajax leiden?".
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door El Clavo » vr dec 02, 2011 8:27 am

Waarom speelden ze nu weer met rouwbanden? Zit dat ding standaard aan de shirts genaaid ofzo?

FCT-Bantje
Berichten: 288
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:41 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door FCT-Bantje » vr dec 02, 2011 9:16 am

El Clavo schreef:Waarom speelden ze nu weer met rouwbanden? Zit dat ding standaard aan de shirts genaaid ofzo?
Was in verband met de dood van Gary Speed

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Thijs » vr dec 02, 2011 12:01 pm

Wat heeft FC Twente met Gary Speed te maken dan?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Marillion » vr dec 02, 2011 12:08 pm

Dat zal dan wel op verzoek van Fulham zijn geweest. Niet dat hij daar een directe link mee had maar beter kan ik niet verzinnen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Pride of Amsterdam » vr dec 02, 2011 12:25 pm

Thijs schreef:Wat heeft FC Twente met Gary Speed te maken dan?
Hij is waarschijnlijk een keer in de regio op vakantie geweest.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Pride of Amsterdam » vr dec 02, 2011 12:25 pm

Thijs schreef:Wat heeft FC Twente met Gary Speed te maken dan?
Hij is waarschijnlijk een keer in de regio op vakantie geweest.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Jesse » vr dec 02, 2011 12:39 pm

Pride of Amsterdam schreef:Hij is waarschijnlijk een keer in de regio op vakantie geweest.
:icon_biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door El Clavo » vr dec 02, 2011 2:28 pm

FCT-Bantje schreef:
El Clavo schreef:Waarom speelden ze nu weer met rouwbanden? Zit dat ding standaard aan de shirts genaaid ofzo?
Was in verband met de dood van Gary Speed
Aha. Een waar Twente icoon is heengegaan. Of had hij binding met de regio? Sorry, volgens mij was het Epi die hier nogal vol over was. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door peter » vr dec 02, 2011 2:56 pm

Het is een heel mooi gebaar. Twente heeft namelijk nog nooit tegen een voetbalteam gespeeld waar Gary Speed onder contract stond, Dat was slechts voorbestemd aan clubs als PSV en Feyenoord, dus dan moet je toch op een andere manier deze icoon eren.

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door wimpey » vr dec 02, 2011 4:58 pm

FCT-Bantje schreef: Was in verband met de dood van Gary Speed
Kan Twente dat niet beter overlaten aan clubs waarmee Gary Speed wél wat had en omgekeerd? Leeds United bijv. :confused.gif:

Ik zie die Munsterman ertoe in staat om de familie van die man uit te nodigen en ze een lullig blommetje in de middencirkel in de hand te duwen, terwijl 30.000 man in het Twengels het "you'll never walk alone" inzet.

Zoals al eens eerder opgemerkt: Twente heeft het cultiveren van leed tot kunst verheven.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door LucaS » vr dec 02, 2011 6:26 pm

Twente is gewoon heel erg maatschappelijk betrokken. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Demosthenes » za dec 03, 2011 1:28 am

LucaS schreef:Twente is gewoon heel erg maatschappelijk betrokken. :hypocrite.gif:
Klopt, ik verwacht binnenkort een Twentse-bloemenhulde voor de pas benoemde "animal cops", die schapen daar hebben het immers zwaar.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48038
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door peter » di dec 06, 2011 1:58 pm


Twente-voorzitter Munsterman wilde af van Van Halst


UTRECHT - Manager algemene zaken Jan van Halst vertrok eind september bij FC Twente, officieel omdat hij toe was aan een nieuwe uitdaging. Het afscheid blijkt echter bepaald niet vrijwillig tot stand gekomen.
Foto: ANP

Het initiatief tot het vertrek van Van Halst kwam van Twente-voorzitter Joop Munsterman.

Van Halst, die acht jaar lang in zakelijke functies werkzaam was bij Twente, praat er liever niet over.

''Natuurlijk heeft het pijn gedaan'', erkent hij deze week in het NUsport-magazine.

''Maar wat heeft het voor zin om het op te rakelen? Ik ben daar fysiek weg, maar in m'n hart heb ik nooit afscheid van FC Twente genomen. Ze hebben afscheid van mij genomen, niet andersom.''

Munsterman zou achter de rug van Van Halst om, mensen tegen hem hebben opgezet. De reden blijft gissen voor Van Halst.

Op de vraag of de voorzitter het wellicht niet kon verkroppen dat de populaire Van Halst vollere zalen trok dan hij, haalt de oud-speler van de Enschedese club zijn schouders op. ''Zou kunnen, ik weet het niet. Ik weet wel dat ik zonder dat gedoe nog gewoon bij FC Twente had gezeten.''

Niet teruggeweest

Van Halst is sinds zijn laatste werkdag nog niet teruggeweest in de Grolsch Veste. ''Maar dat zal heus nog wel eens gebeuren. Op een officieel afscheid zit ik niet te wachten. Ik ben door het personeel wel in het zonnetje gezet, van de FC heb ik niks meer vernomen.''

''Ach, misschien is het wel beter zo. Ik zei toen maar dat ik toe was aan iets anders, misschien is dat ook wel zo. Heb ik er lang genoeg gezeten, het werd ook wel eens tijd om me buiten m’n comfortzone te begeven. Ik word nu directeur van Verzuimreductie, dat is praktisch in mijn achtertuin.''

Nu.nl

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door GangstaRiB » di dec 06, 2011 2:38 pm

Zowiezo kent Twente een groot verloop in personeelsleden. Van Halst weg, Preud'homme na één seizoen weg terwijl hij op een paar punten het kampioenschap mistte, Adriaanse waarvan het een publiek geheim is dat ze em nu al zat zijn in Twente.....

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door Le T. » di dec 06, 2011 3:30 pm

GangstaRiB schreef: Adriaanse waarvan het een publiek geheim is dat ze em nu al zat zijn in Twente.....
Zou kunnen. Maar ik heb ook het idee dat Adriaanse's houding tegenover de pers ook aanleiding is om hem bij de eerste de beste gelegenheid de problemen in te schrijven. Ze zeiden allemaal wel dat ze het zo leuk vonden om zo'n kleurrijke trainer terug te hebben in Nederland, maar als iemand zodanig kleurrijk is dat hij niet kruipt voor de pers dan krijg je dat terug, vroeg of laat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52153
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door wimpey » di dec 06, 2011 5:00 pm

GangstaRiB schreef:Zowiezo kent Twente een groot verloop in personeelsleden. Van Halst weg, Preud'homme na één seizoen weg terwijl hij op een paar punten het kampioenschap mistte, Adriaanse waarvan het een publiek geheim is dat ze em nu al zat zijn in Twente.....
Je ziet ook in andere organisaties dan Ajax dat bestuurders machtsspelletjes ten koste van voetbalmensen spelen.

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door GangstaRiB » di dec 06, 2011 9:35 pm

Le T. schreef:
GangstaRiB schreef: Adriaanse waarvan het een publiek geheim is dat ze em nu al zat zijn in Twente.....
Zou kunnen. Maar ik heb ook het idee dat Adriaanse's houding tegenover de pers ook aanleiding is om hem bij de eerste de beste gelegenheid de problemen in te schrijven. Ze zeiden allemaal wel dat ze het zo leuk vonden om zo'n kleurrijke trainer terug te hebben in Nederland, maar als iemand zodanig kleurrijk is dat hij niet kruipt voor de pers dan krijg je dat terug, vroeg of laat.
En Wisgerhof die als eerste ging piepen toen ie er een keer naast stond.. die stort z'n hart uit in het plaatselijk suffertje en de pers ruikt een hype.

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door GangstaRiB » wo dec 07, 2011 12:16 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef:Zowiezo kent Twente een groot verloop in personeelsleden. Van Halst weg, Preud'homme na één seizoen weg terwijl hij op een paar punten het kampioenschap mistte, Adriaanse waarvan het een publiek geheim is dat ze em nu al zat zijn in Twente.....
Je ziet ook in andere organisaties dan Ajax dat bestuurders machtsspelletjes ten koste van voetbalmensen spelen.
Nou ja.. van een zieltogend bestaan naar kampioen van Nederland. Munsterman heeft het wat dat betreft goed in de handen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente 2011-2012

Bericht door InnerHarbour » wo dec 14, 2011 1:00 pm

Alcoholverbod rond stadion De Grolsch Veste
:ajaxsmiley.gif:
YNWA

Plaats reactie