Die zijn goed.De Dominee schreef: Ihattaren en Gakpo niet te vergeten.

Aankopen gaat steeds vaker mis bij ze. Gutierrez, Luckassen, Ramselaar, die Ozzies.
Moderator: mods
Mee eens.wimpey schreef:Die zijn goed.De Dominee schreef: Ihattaren en Gakpo niet te vergeten.Die opleiding van edsv loopt aardig.
![]()
Niet tussendoor.LucaS schreef:Hebben we niet de bekerfinale nog tussendoor?
Frappant toch dat die Guti zelfs Perreiro er niet uit heeft gespeeld.wimpey schreef:Die zijn goed.De Dominee schreef: Ihattaren en Gakpo niet te vergeten.Die opleiding van edsv loopt aardig.
![]()
Aankopen gaat steeds vaker mis bij ze. Gutierrez, Luckassen, Ramselaar, die Ozzies.
Ik zou er niet teveel achter zoeken.LucaS schreef:Het zal wel Calimero zijn, maar mag ik zeggen dat ik het bizar vind dat AZ-PSV in de laatste speelronde gepland is?
Het programma wordt niet bedacht, het speelplan wordt door een computerprogramma van een universiteit in Barcelona elke keer in elkaar gedraaid. Een computer algoritme die allerlei variabelen meeweegt: ook dingen als Koningsdag & 4/5 mei voor de deur en veel politie nodig in Amsterdam? Dan geen grote druk op politie Amsterdam Amstelland rondom het voetbal... Marathon van Rotterdam op 7 april? Dan wél een thuiswedstrijd van Excelsior, maar zeker níét eentje van Feyenoord in hetzelfde weekend.LucaS schreef:Ik bedoelde het ook niet als bewuste bevoordeling, maar de kans is wel heel groot dat AZ zich dan al voor de play-offs heeft geplaatst én dat PSV nog in de kampioensrace zit. En ja, dat had je ook voor het seizoen kunnen bedenken
Die Gakpo lijkt een talentvolle jongen inderdaad. Ihattaren lijkt me de volgende Affelay. Geen fan van. Bergwijn is natuurlijk eigenlijk van ons, net als Malen. Wie hebben ze nog meer? Rosario? Kwam die ook niet van ons vandaan...?wimpey schreef:Die zijn goed.De Dominee schreef: Ihattaren en Gakpo niet te vergeten.Die opleiding van edsv loopt aardig.
![]()
Oh ja Romero. Die is al ruim een jaar in aanpassing aan het Eindhovense hogeschoolvoetbal.Peter schreef: Overigens is het natuurlijk wel vrij bijzonder dat je 20 miljoen kapotslaat op Romero en Guti en dat je ze vervolgens nooit gebruikt. Kun je allemaal schuiven onder 'aanpassingsproblemen', maar voor die prijs mag je toch verwachten dat ze meer dan 5 potjes in PSV-1 spelen in jaargang 1.
Onana, Nico, De Ligt, Frenkie, Ziyech, Tadic zouden sowieso bij PSV in de basis staan.Marillion schreef:Ze hebben vooral een ander elftal. Ajax heeft een aantal spelers waar creativiteit op de eerste plaats staat. Spelers ook die de bal graag in de voeten willen hebben. PSV heeft, zeker op het middenveld, minder creativiteit. Defensief is het daar dan weer iets degelijker.
De transfers van Gutierrez en Romero lijken inderdaad dure missers. Al kan Gutierrez nog van waarde zijn als ze op het middenveld last krijgen van blessures en schorsingen. Van Romero bestond even het beeld dat hij na de winterstop zou aansluiten. Is die jongen weer geblesseerd of zo? Hij lijkt inmiddels ook gepasseerd door die twee jeugdspelers.
EDIT
Romero zit kennelijk in Zuid Amerika.
Als het waar zou zijn dat ze op de meeste posities minimaal gelijkwaardig zouden zijn EN DAN OOK NOG EENS mentaal veel sterker zouden zijn, dan zouden ze wel beter presteren. Maar ze presteren juist duidelijk minder, en dat ook nog met het nodige geluk.wimpey schreef:Vind trouwens dat edsv op de meeste posities zeker niet onder doet voor Ajax. En mentaal zijn ze een stuk sterker. Hun makke lijkt me dat ze met hun krachten smijten in combi met een niet al te brede selectie.
Is Onana zo veel beter dan Zoet dan? Hij doet af en toe rare dingen...Lionel schreef:Onana, Nico, De Ligt, Frenkie, Ziyech, Tadic zouden sowieso bij PSV in de basis staan.Marillion schreef:Ze hebben vooral een ander elftal. Ajax heeft een aantal spelers waar creativiteit op de eerste plaats staat. Spelers ook die de bal graag in de voeten willen hebben. PSV heeft, zeker op het middenveld, minder creativiteit. Defensief is het daar dan weer iets degelijker.
De transfers van Gutierrez en Romero lijken inderdaad dure missers. Al kan Gutierrez nog van waarde zijn als ze op het middenveld last krijgen van blessures en schorsingen. Van Romero bestond even het beeld dat hij na de winterstop zou aansluiten. Is die jongen weer geblesseerd of zo? Hij lijkt inmiddels ook gepasseerd door die twee jeugdspelers.
EDIT
Romero zit kennelijk in Zuid Amerika.
Je vergeet dat Ajax ook gewoon grilliger is. Prachtig voetbal tegen Bayern en Real, kansloos verliezen van PSV, Feyenoord en zelfs Heracles.Ajax Rules schreef:Als het waar zou zijn dat ze op de meeste posities minimaal gelijkwaardig zouden zijn EN DAN OOK NOG EENS mentaal veel sterker zouden zijn, dan zouden ze wel beter presteren. Maar ze presteren juist duidelijk minder, en dat ook nog met het nodige geluk.wimpey schreef:Vind trouwens dat edsv op de meeste posities zeker niet onder doet voor Ajax. En mentaal zijn ze een stuk sterker. Hun makke lijkt me dat ze met hun krachten smijten in combi met een niet al te brede selectie.
Winnen in de 93e minuut is niet ALLEEN maar geluk, maar voor een groot deel wel. Ook/juist als het zo vaak voorkomt. Er is geen trainer die in de 92e minuut relaxed achterover zit: "Ja, het staat nu wel 1-1, maar dat was ook onze tactiek. Die goal gaat over twintig seconden wel vallen schat ik zo in".
Nee, het lijkt me duidelijk dat Ajax meer kwaliteit heeft. Alleen is het nog de vraag of we daar iets voor gaan kopen. Want competities bij elkaar optellen (wat zinnig is in het kader van een vergelijking van kwaliteit van de selecties) is natuurlijk onzinnig als het gaat om de verdeling van prijzen.