FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » di aug 09, 2016 10:51 am

Khraa schreef:Toch wonderlijk dat een licentie per 1 november kan worden ingetrokken. Lekker midden in het seizoen.
Kan het, in het geval van Twente, gekker? :confused.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » zo aug 21, 2016 7:05 pm

Om het met betrekking tot Twente maar eens een keer over voetbal te hebben: wie heeft ünal gezien? Hij maakt een zuivere hattrick met drie echt goede goals. Gehuurd van Man City. Beetje Zlatan achtige speler vind ik.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » zo aug 21, 2016 7:13 pm

Vorig jaar speelde hij bij NAC.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » zo aug 21, 2016 7:33 pm

Ik zie het. Scoorde daar ook veel in de wedstrijden dat hij speelde. Een Zlatan op Eredivisie niveau is toch leuk om erbij te hebben. Moet ie het wel blijven laten zien natuurlijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » za sep 17, 2016 7:29 pm

Weer twee goals van ünal.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » za sep 17, 2016 7:51 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Weer twee goals van ünal.
Enorm leuke pot tussen Twente en Ado.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » di okt 04, 2016 11:24 am

Huh? :confused.gif:
Technisch manager Van Leeuwen verruilt FC Twente voor Esbjerg

Technisch manager Ted van Leeuwen (64) verlaat FC Twente om per direct aan de slag te gaan bij de Deense club Esbjerg fB, waar hij sportief directeur wordt. Esbjerg is momenteel hekkensluiter in de Deense Superliga. De club heeft na twaalf duels slechts zeven punten verzameld. Van Leeuwen was sinds vorig jaar zomer in dienst bij FC Twente. "Iedereen weet dat Esbjerg in een moeilijke situatie zit", zegt Van Leeuwen op de website van de Deense club. "Ik kan geen wonderen verrichten. Normaal gesproken werk ik bij clubs aan projecten voor één of twee jaar, maar zoveel tijd hebben we hier niet."

"Ik zal snel beginnen om de club goed te leren kennen en maak een analyse van de organisatie. Mijn eerste indruk is dat de club een goede organisatie heeft en dat er vooral op sportief vlak problemen zijn." Van Leeuwen zal zich in de komende periode onder meer bezighouden met het transferbeleid van Esbjerg. "Ik focus me voorlopig op het eerste team en ga kijken hoe we ons in de winter kunnen versterken."

FC Twente
Na een loopbaan in de sportjournalistiek ging Van Leeuwen in 2002 als voetbalbestuurder aan de slag. Hij was achtereenvolgens werkzaam bij AGOVV, Vitesse, Valletta FC, Anorthosis Famagusta en sinds juni vorig jaar bij FC Twente. Van Leeuwen leidde de club in een financieel zware periode, waarin de Tukkers ternauwernood hun proflicentie behielden. Het is nog niet bekend wie zijn opvolger wordt bij de club uit Enschede.

Bron: nusport.nl
Wat zit hier achter? Ik heb de indruk dat die kerel zijn vak wel verstaat. Heeft bij verschillende clubs met een bescheiden budget slim spelers gehaald. En dan nu naar Denemarken voor Esbjerg waarvan "Iedereen weet dat Esbjerg in een moeilijke situatie zit"?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » di okt 04, 2016 12:13 pm

De munten zullen bij Twente niet geweldig zijn, zit Carlsberg soms achter Esbjerg.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » di okt 04, 2016 12:25 pm

Paar maanden terug waren er al sterke geruchten dat hij na de transferperiode weg zou gaan bij Twente. Hij was er niet zo gelukkig mee dat hij Van Halst boven zich kreeg.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » ma nov 07, 2016 9:49 am

Toch nog een lijkje?
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41190
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » ma nov 07, 2016 3:49 pm

Als ik bij zo'n bericht lees dat je met het begeleiden van transfers van Mokotjo en Hulscher een miljoen kunt verdienen weet ik weer dat ik echt het verkeerde vak heb gekozen.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » ma nov 07, 2016 4:31 pm

Marillion schreef:Als ik bij zo'n bericht lees dat je met het begeleiden van transfers van Mokotjo en Hulscher een miljoen kunt verdienen weet ik weer dat ik echt het verkeerde vak heb gekozen.
Als Raiola dat bericht leest, denkt hij dat Jansen het verkeerde beroep heeft gekozen :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Twente

Bericht door Mr. Ajax » do nov 10, 2016 4:13 pm

Demosthenes schreef:
Marillion schreef:Als ik bij zo'n bericht lees dat je met het begeleiden van transfers van Mokotjo en Hulscher een miljoen kunt verdienen weet ik weer dat ik echt het verkeerde vak heb gekozen.
Als Raiola dat bericht leest, denkt hij dat Jansen het verkeerde beroep heeft gekozen :ajaxsmiley.gif:

:biggrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » vr dec 16, 2016 12:11 pm

http://www.nu.nl/voetbal/4366449/fc-twe ... talen.html
FC Twente vreest voor witwasdeal en weigert transfersom te betalen

FC Twente weigert een transfersom van 6,3 miljoen euro over te maken voor de Mexicaanse aanvaller Jesus Corona, die tussen 2013 en 2015 bij de club uit Enschede speelde.

De Eredivisieclub vreest verder betrokken te raken bij een witwasconstructie, zo meldt NRC op basis van uitgelekte documenten.

Het bedrag moet overgemaakt worden naar een rekening op de Britse Maagdeneilanden. Matias Bunge, de Argentijnse zaakwaarnemer van Corona, daagt FC Twente voor het sporttribunaal CAS omdat het huidige bestuur van de club de eerder gemaakte afspraken niet nakomt.

"FC Twente wil niet betalen voordat honderd procent zeker is dat er geen onregelmatigheden rondom de transfer plaatsvinden", aldus een woordvoerder van de club.

Twente leende drie jaar geleden een bedrag van 2,9 miljoen euro voor de aankoop van Corona van bedrijven geregistreerd op de Maagdeneilanden. Die bedrijven werden eveneens vertegenwoordigd door Bunge.

Gage
Corona werd in 2015 met hulp van Bunge weer verkocht aan FC Porto. De zaakwaarnemer streek daarbij zowel bij FC Twente als FC Porto een miljoen euro gage op.

FC Twente kan de transfersom van 6,3 miljoen euro wel betalen, omdat de club het bedrag ontvangt van FC Porto. Het bestuur van Twente wil dat voorlopig echter niet doen omdat het signalen heeft dat een medewerker van een Mexicaans drugskartel betrokken is bij de deal, wat zou duiden op een witwasconstructie.

Ook vreest de club dat Corona zelf een deel van de transfersom ontvangt. In dat geval kan de Belastingdienst nog een grote naheffing sturen naar FC Twente. Dat kan de club, die de laatste jaren kampt met financiële problemen, niet gebruiken.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Twente

Bericht door WP_Legend » za dec 24, 2016 8:59 am

Assaidi naar Twente...

Ben heel benieuwd, ik vond het vroeger echt een heerlijke speler om naar te kijken!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » wo feb 08, 2017 8:34 am

Dweilen met de kraan open.

Als je de eigen broek niet kan ophouden, handen aftrekken en failliet laten gaan.
YNWA

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente

Bericht door Jöhnk » wo feb 08, 2017 9:38 am

Dit is toch ongelofelijk. Ze halen doodleuk nieuwe spelers in de winterstop, en even later houden ze het handje op bij de gemeente.

Bijna net zo potsierlijk als PSV toentertijd. Die hielden eerst het handje op en gingen daarna als een gek tekeer op de transfermarkt.

En die gemeenten blijven maar geld in de bodemloze put gooien. Onbegrijpelijk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » wo feb 08, 2017 10:00 am

Klopt en bovendien eerst een paar zaken verdraaien en liegen naar de gemeente.

Eerst die transferperiode met een paar versterkingen uitrollen en pas daarna komen de lijken uit de kast.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FC Twente

Bericht door Arthur » wo feb 08, 2017 7:37 pm

Onmiddellijk failliet verklaren en al hun uitslagen van dit seizoen ongedaan maken.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » wo feb 08, 2017 8:03 pm

Arthur schreef:Onmiddellijk failliet verklaren en al hun uitslagen van dit seizoen ongedaan maken.
Ik krijg een deja-vu. De geschiedenis herhaalt zich.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » do feb 09, 2017 4:05 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Arthur schreef:Onmiddellijk failliet verklaren en al hun uitslagen van dit seizoen ongedaan maken.
Ik krijg een deja-vu. De geschiedenis herhaalt zich.
Ook wat de uitslagen ongemoeid laten, vrees ik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33762
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Twente

Bericht door zeux » zo feb 12, 2017 1:41 pm

Dat Woudenstein is zo'n klein stadionnetje, dat de camera niet zo hoog kan hangen, waardoor je als kijker dichter op het voetbal zit. Ik vind dat wel fijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » vr apr 07, 2017 10:02 am

Update: Burgemeester bevestigt: supportershome Vak P gaat dicht

Vrijdag, 7 april 2017 om 10:48



De politie deed donderdagavond een inval in het supportershome van FC Twente, tijdens de wedstrijd tegen PSV. Er werd een handelshoeveelheid drugs gevonden en de politie hield vijf mensen aan. Onno van Veldhuizen, burgemeester van Enschede, overweegt om het supportershome te sluiten, zo laat hij weten tegenover TC Tubantia.

“Een voetbalstadion moet een plek zijn waar mensen veilig, ongestoord en vrij kunnen genieten van een mooie voetbalwedstrijd. De handel van drugs vanuit het supportershome is absoluut ontoelaatbaar en zorgt voor ongewenste situaties”, reageert Van Veldhuizen op de gebeurtenissen van donderdagavond. “Ik ga mij daarom op zeer korte termijn beraden op mogelijke bestuurlijke maatregelen. Sluiting van het home behoort hierbij tot de mogelijkheden.”

Naar aanleiding van de inval moesten de supporters van FC Twente nog tijdens de wedstrijd tegen PSV het stadion verlaten. Na de wedstrijd braken er rond De Grolsch Veste rellen uit tussen supporters en de politie.

Update vrijdag 7 april 10.48 uur – Burgemeester bevestigt: supportershome Vak P gaat dicht
Burgemeester Onno van Veldhuizen heeft vrijdag op een persconferentie bevestigd dat het supportershome van Vak P bij FC Twente dicht gaat. Het home is nog niet dicht, maar er wordt zo snel mogelijk actie ondernomen om het clubhuis te sluiten.


Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door Jinne » do jun 01, 2017 9:04 am

Unal naar Villarreal voor 14 miljoen. Zo doet City goede zaken voor een speler die ze voor 2.5 hebben gekocht. Daardoor ze hun tweede elftal vol blijven kopen met buitenlandse talenten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » do jun 01, 2017 9:46 am

Jinne schreef:Unal naar Villarreal voor 14 miljoen. Zo doet City goede zaken voor een speler die ze voor 2.5 hebben gekocht. Daardoor ze hun tweede elftal vol blijven kopen met buitenlandse talenten.
Tot nu toe wel één van de weinige financiële succesjes hoor.
Over het algemeen hebben al die legers verhuurde spelers bakken met geld gekost.

Plaats reactie