Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door raymon » vr apr 10, 2015 7:28 pm

Ik heb Ramona een paar keer gezien maar nog nooit in een rokje.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wouter

Bericht door Wouter » vr apr 10, 2015 11:02 pm

Maar was dat op rokjesdag in Nijmegen? Ik meende dat ze wel een rokchick was.

Wouter

Bericht door Wouter » vr apr 10, 2015 11:08 pm

Ajax Rules schreef:
Wouter schreef:Amsterdam is in zekere zin een beetje zoals Brugge. Een groot Openluchtmuseum waar alles om toerisme draait. Rotterdam is daarentegen helemaal niet toeristisch. Het is een stad met "geheimpjes", een stad die mensen die er niet wonen niet kennen. Ik denk bijvoorbeeld dat vrijwel elke Nederlander wel eens in het Vondelpark is geweest, terwijl veel mensen van buiten Rotterdam het Kralingse Bos niet kennen. En dat terwijl het Kralingse Bos zo veel mooier is.

Daarnaast heb je in Amsterdam vaak het idee dat iedereen zichzelf heel hip vindt. In Rotterdam eerder het tegenovergestelde. Maar misschien is dat alleen maar mijn indruk.
Kom op nou toch Wouter.... Okee, het Kralingse Bos, die geef ik je. Maar dat is dan ook echt het enige positieve dat er over Rotterdam te zeggen is. Die stad zuigt gewoon zooooooooo hard. Zoals ze op Essos zeggen: "It is known"
Ik woon ook liever aan de Bergse Voorplas dan in de Bijlmer hoor :smallgrin.gif:... Terbregge, Hillegersberg en delen van Kralingen zijn gewoon mooi. Verder is het noorden van Rotterdam erg gezellig.

Zelf woon ik nu vrij aan een parkje en toch vlakbij allerlei winkels en leuke restaurantjes. En dat voor een prijs waarvoor ik in Amsterdam alleen een gaar kutappartement had kunnen kopen.

Het gebied rondom het Weena en de Coolsingel vind ik kil. Maar als je een tijdje in Rotterdam woont, weet je dat je daar juist niet moet zijn.

Khraa

Bericht door Khraa » za apr 11, 2015 7:46 am

Gisteren weer een avondje vertoeft op Katendrecht (terrasje tegenover Hotel New York) en ik werk in/tegen Kralingen aan. De bekende plekken van Rotterdam zijn lelijk, maar als je wat verder kijkt vind je mooie plekken.

Overigens is dat in Amsterdam bijna ook zo, alleen zijn daar de bekende plekken niet lelijk maar druk en duur.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Wouter

Bericht door Wouter » za apr 11, 2015 10:31 am

InnerHarbour schreef:
Wouter schreef:Mooie buurten: Arnhem Noord is prachtig.
Ik heb vrienden wonen in de Tooropstraat, al weet ik niet of dat Arnhem Noord is, maar dat is zeker een prachtige buurt, mooie huizen, rustige straten zo tegen de heuvel op.
Dat is de Gulden Bodem, toch? Tja, alle wijken rondom Sonsbeek zijn prachtig. En loeiduur :smallgrin.gif: ...Gulden Bodem, what's in a name...

Wouter

Bericht door Wouter » za apr 11, 2015 10:53 pm

Lekker op Woudenstein in het zonnetje gezeten vandaag. Eerste helft DRAMATISCH, tweede helft gelukkig wel redelijk. Met een goede Traoré.

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo apr 12, 2015 9:11 am

In Rotterdam bouwen ze zo snel, omdat ze niet op kwaliteit letten. Dat ding is nu al lek. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 12, 2015 11:46 am

YNWA

Wouter

Bericht door Wouter » zo apr 12, 2015 12:13 pm

Ten eerste is het een "zou kunnen gebeuren "-stuk, vol aannames.

Ten tweede zou ik het helemaal niet erg vinden om zonder Chelsea door te gaan. Mits de financiële consequenties niet al te dramatisch zijn uiteraard.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo apr 12, 2015 12:33 pm

Tja heeft iemand eigenlijk enig idee hoe jullie er financieel voorstaan?
YNWA

Poeder III

Bericht door Poeder III » di apr 14, 2015 10:07 am

De zoveelste poging van VI om iets zinvols over de Vitesse-Chelsea constructie de wereld in de te helpen.

Maar volgens mij vloeit er niet direct geld van Chelsea Vitesse in. Als Chelsea niet langer met Vitesse verbonden wil zijn is het enige nadeel dat er geen spelers meer instromen vanuit Londen. Gevolg, een kleinere selectie waarmee Bosz moet werken en door de FFP regels is Vitesse momenteel ook niet in staat om spelers aan te trekken.

Al het "buitenlandse" geld komt van Chigrinsky (wat natuurlijk wel een vriendje van Abramovic is), als hij ermee wil stoppen zal hij zijn aandelen moeten verkopen (als er al een partij in geïnteresseerd is :blush.gif: ).

Dit seizoen is er al duidelijk een aantal stappen gezet om de huishouding op orde te krijgen (lees: dure spelers gaan eruit en er worden geen exorbitante salarissen meer geboden). Op termijn zou dit kunnen betekenen dat Vitesse uberhaupt niet langer afhankelijk is van Chelsea om de selectie aan te vullen.

Om aan te sluiten bij Wouter, dat zou op zichzelf alleen maar een goede ontwikkeling zijn voor de mooiste club van Gelderland!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » di apr 14, 2015 10:47 am

Ik ruik kansen PoederIII.

Zet een crowdfundingactie op en koop als supporters die Rus uit.. :ajaxsmiley.gif:

Poeder III

Bericht door Poeder III » di apr 14, 2015 10:51 am

Voor hoeveel kan ik jou noteren :)

beelzebub

Bericht door beelzebub » di apr 14, 2015 12:00 pm

5 euro als het een echte supportersclub wordt en niet zo'n nepclub zoals deze ==> :necsjaal.gif:

Begin jaren negentig had ik nog wat sympathie voor Vitesse, zoals ik dat later met Heerenveen / PEC / Cambuur had. Totdat ze begonnen te winnen van Ajax of onsmakelijk gingen doen. :ajaxsmiley.gif:

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di apr 14, 2015 4:00 pm

:eusa_silenced.gif: :bis.gif:

Poeder III

Bericht door Poeder III » za apr 18, 2015 7:56 am

Chelsea wil door met Vitesse
ARNHEM - Chelsea wil de samenwerking met Vitesse voortzetten. Dat laat een woordvoerder van de Engelse topclub vrijdag weten.
Onlangs meldden diverse media dat Chelsea de Belgische club Moeskroen-Péruwelz wil gebruiken als satellietclub en zou dat dit nadelige gevolgen zou kunnen hebben voor Vitesse.

'Wij hebben een innige samenwerking met Vitesse, net als met veel andere clubs, en wij verwachten die voort te zetten', zo luidt de officiële verklaring.

De samenwerking tussen Vitesse en Chelsea stamt van 2010. Toen werd de Georgiër Merab Jordania eigenaar van Vitesse. Jordania, die inmiddels geen eigenaar meer is, behoorde tot het netwerk waar ook Chelsea-eigenaar Roman Abramovich deel van uitmaakt.

Vanaf de zomer van 2010 werd ieder seizoen een aantal spelers van de Londense club in Arnhem ondergebracht, in totaal 15 spelers. Dit seizoen maken de Chelsea-huurlingen Josh McEachran, Bertrand Traore en Wallace Oliveira dos Santos deel uit van de selectie van Vitesse.
Dit was voor VI waarschijnlijk, weer, een gevalletje bel en klepel. Chelsea heeft inmiddels 7 clubs waarmee zij formeel samenwerken en / of spelers uitlenen. Dan ook nog de losse verhuur.

Overigens heeft Vitesse door de jaren heen wel een kampioenskandidaat bij elkaar gehuurd:

Delac
Wallace - Rajkovic - Kalas - vAanholt
Matic - McEachran
Kakuta - Atsu - Piazon
Traoré

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za apr 18, 2015 8:12 am

Tot nu toe is alleen Matic een absolute topper gebleken... en die moest daarvoor eerst nog verkocht worden (Vitesse had een optie geloof ik... stomme zet!)

Atsu en Traore zouden misschien nog wel wat kunnen worden, de rest is voornamelijk opvulling gebleken, al had Kalas voor eredivisie begrippen goede mogelijkheden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr apr 24, 2015 8:53 pm

Peter Bosz wil graag dat fnoord derde wordt. Oude liefde roest niet.

Wouter

Bericht door Wouter » vr apr 24, 2015 10:42 pm

Ach, Vitesse laat het al 123 jaar lang afweten in de belangrijke wedstrijden. Je raakt er desondanks nooit aan gewend als supporter.

Poeder III

Bericht door Poeder III » di apr 28, 2015 8:58 am

Trend is ingezet tijdens de laatste wedstrijd van een seizoen of 16 geleden, Vitesse moest alleen maar even winnen van degradant Sparta om de voorronden van de Champions League in te gaan, vervolgens werd het met hangen en wurgen 2-2 meen ik.

Vervolgens kan elke Vitesse supporter wel een paar cruciale wedstrijden opnoemen waarin het elftal choked als het echt moet.

Maar, ze hebben een briljante inhaalrace ingezet waarmee toch de play-offs zijn bereikt waarin Vitesse absoluut niet kansloos is (als ze niet weer choken).

Wouter

Bericht door Wouter » di apr 28, 2015 5:04 pm

Haha, die allerlaatste bijzin van je is belangrijk. Ik kan me niet voorstellen dat Vitesse het redt tegen Heerenveen of AZ.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di apr 28, 2015 5:49 pm

Maar we hoeven dus niet veel te verwachten van Vitesse bij fnoord? 1. Omdat Vitesse het blijkbaar laat afweten in cruciale wedstrijden en 2. Omdat Peter Bosz voor fnoord is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di apr 28, 2015 5:52 pm

Een merkwaardig excuus. Alsof Feyenoord het niet vaak laat afweten in cruciale wedstrijden.

Nee, ik eis drie punten van Vitesse in de Kuip.

Wouter

Bericht door Wouter » di apr 28, 2015 7:37 pm

Het is voor Vitesse dankzij de wanprestatie aan het Prins Clausplein geen cruciale wedstrijd meer. Het moet immers wel heel gek lopen wil Vitesse derde worden.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » za mei 16, 2015 6:38 am

Laten we dat iid niet hopen! :eusa_silenced.gif:

Iets anders...
Vitesse heeft laagste bezettingsgraad van de eredivisie

Snap je dat nou? Zo'n bruisende stad met prachtige voorzieningen enzo bij...? :confused.gif:

:666.gif:

Plaats reactie