De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Jesse » za mei 05, 2012 5:20 pm

Hahaha, dat zou een mooie stunt zijn.

:biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
667
Berichten: 170
Lid geworden op: wo apr 14, 2004 2:51 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door 667 » za mei 05, 2012 7:02 pm

Had generaal niet 500 euro ingezet? En waar is het vakantiegeld van Cruijff gebleven?

:666.gif:

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Rooie » do jul 24, 2014 7:06 pm

Groningen alvast met een lekkere start voor dit seizoen, gaan er kansloos af tegen Aberdeen...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door InnerHarbour » do jul 24, 2014 7:13 pm

Tja hier wordt nogal lacherig gedaan over hte Schotse voetbal.
YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Arthur » do jul 24, 2014 9:37 pm

En terecht. Helaas moeten we ook lacherig doen over het Nederlandse voetbal.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jul 24, 2014 9:57 pm

Het is toch ook wel hilarisch. Ieder jaar roepen trainers dat ze voor "een prijs" gaan, lees Europees voetbal. Als ze dat dan halen, gaan ze helemaal uit hun dakje, grooooot feest, laat die champagne maar in je mik glijden, geweeeeeldig. En dan eind juli, begin augustus uitgeschakeld worden door bijvoorbeeld een club uit Cyprus (ADO ergens in 2012 ofzo), Luxemburg (Utrecht) of Schotland (Grun). Om het over de kakkies maar niet te hebben.

Het gaat met dit tempo niet lang meer duren of onze landskampioen moet ook voorrondes CL gaan spelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Marillion » do jul 24, 2014 10:00 pm

Nou zeg, wat een gestuntel is het toch ieder jaar in die voorrondes. Als dit het dan is zou ik me er gedurende het seizoen niet zo druk om maken. Kies dan wat vaker voor spektakel voor het publiek en kijk een keertje minder naar de ranglijst.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door brigade zuid » vr jul 25, 2014 10:06 am

Arthur schreef:En terecht. Helaas moeten we ook lacherig doen over het Nederlandse voetbal.
De afgelopen jaren zijn ze er al heel wat keertjes afgegaan tegen clubjes uit Luxemburg, Bulgarije of Schotland. Ik zeg speel eens wat vaker 5-3-2.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door InnerHarbour » vr jul 25, 2014 11:57 am

Arthur schreef:En terecht. Helaas moeten we ook lacherig doen over het Nederlandse voetbal.
Dan zou ik als ik jou was toch maar een stuk lacheriger doen over het Nederlandse voetbal, uitgeschakeld worden door een Schotse middenmoter, pffffffffff, hoe was het vorig jaar? Werd Utrecht vorig jaar er niet uitgeknikkerd door een Luxemburgs clubje? Misschien kunnen ze aan Koeman en van Gaal vragen hoe Catenaccio te spelen.......... :excited.gif:
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Thijs » vr jul 25, 2014 12:27 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Het gaat met dit tempo niet lang meer duren of onze landskampioen moet ook voorrondes CL gaan spelen.
Dat zal wel meevallen. Onder ons staan nog aardig wat landen waarbij de landskampioen direct in de CL stroomt: Oekraïne, Turkije, België, Griekenland en Zwitserland. Pas bij het niveau Oostenrijk moeten we ons zorgen gaan maken. En hé, wat stelt hun kampioen nou voor?! :ajaxsmiley.gif:

Nee, even serieus. We staan momenteel als land 8e in Europa. Dit zijn de puntenaantallen van onze 'concurrenten':

6. Frankrijk - 56.500
7. Rusland - 46.998
8. Nederland - 44.312
9. Oekraïne - 40.966
10. België - 36.300
11. Turkije - 34.200
12. Griekenland - 33.600

Vanaf plek 10 valt er een EL-deelnemer weg. België vaardigt vijf teams af, Oekraïne (en wij) zes. Voordeel voor België is dat zij hun behaalde punten delen door vijf, en wij onze behaalde punten door zes. Een Belgische overwinning levert ze dus meer op dan een Nederlandse overwinning ons oplevert.

FC Groningen had de volgende ronde anders tegen Real Sociedad gemoeten, dat was sowieso wel einde verhaal geweest. Daarbij tellen voorronde-potjes amper mee. Wat belangrijker is, is dat wij ons eens gaan plaatsen voor de volgende ronde, Feyenoord sowieso EL haalt en PSV en Twente eens gaan knallen in de EL-poulefase. Van PEC hoef je natuurlijk niet erg veel te verwachten.

Voor elke overwinning in de poulefases krijgt Nederland er 0,333 punten bij. België etc. 0,4 punten. Maar zoals we kunnen zien hebben we op die landen nog wel een aardige voorsprong staan.

De rekensom is simpel: hebben we wéér een net een vergelijkbaar Europees seizoen als de vorige twee seizoenen, terwijl de andere landen ook ongeveer vergelijkbaar presteren, dan staan we volgend jaar 9e. Nog steeds niets aan de hand. Daarna nog een jaar kut: 15e. (Paniek) 5e jaar op rij kut: 17e. Onder Bulgarije, Griekenland, Roemenië en Oostenrijk. Niveau Denemarken en Tsjechië. Kampioen 3e voorronde CL, en de nummer 2 in de eredivisie stroomt dan in dezelfde ronde in als FC Groningen gisteren..

Als we naar Ajax kijken: wij staan momenteel 30e. (61,862)
Middenmoot potje 3. Zolang wij 3e worden in de CL-poules en vervolgens hooguit een rondje EL spelen zal daar geen verandering in komen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Arthur » za jul 26, 2014 10:04 am

InnerHarbour schreef:
Arthur schreef:En terecht. Helaas moeten we ook lacherig doen over het Nederlandse voetbal.
Dan zou ik als ik jou was toch maar een stuk lacheriger doen over het Nederlandse voetbal, uitgeschakeld worden door een Schotse middenmoter, pffffffffff, hoe was het vorig jaar? Werd Utrecht vorig jaar er niet uitgeknikkerd door een Luxemburgs clubje? Misschien kunnen ze aan Koeman en van Gaal vragen hoe Catenaccio te spelen.......... :excited.gif:
En Motherwell, ook uit het land waar we niet lacherig over mogen doen, vliegt eruit tegen een IJslandse club.

Zie hier de hilarische reactie van de commentator: http://www.visir.is/sjadu-sigurmark-atl ... 4140729313

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door InnerHarbour » za jul 26, 2014 11:50 am

Mensen geen woorden in de mond leggen, nergens beweer ik dat er niet lacherig over het Schotse voetbal gedaan mag worden Arthur, het staat alleen wat sneu als de Nederlandse clubs uitgeschakeld worden door die uit datzelfde Schotland, Luxemburg of Oostenrijk.

Enige bescheidenheid zou ons beter passen of is die derde plaats op het WK met catenaccio voetbal jou ook naar het hoofdgestegen en denk je dat het hier allemaal wel wat voorstelt?
YNWA

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Demosthenes » zo aug 03, 2014 8:53 pm

Enige bescheidenheid zou ons beter passen of is die derde plaats op het WK met catenaccio voetbal jou ook naar het hoofdgestegen en denk je dat het hier allemaal wel wat voorstelt?
Na de wedstrijd tussen de landskampioen (Ajax) en de bekerwinnaar (PEC) mag toch wel duidelijk zijn dat het niveau in Nederland niet al te hoog is? Wat een troosteloze bedoening, al zullen er altijd kenners zijn die lichtpuntjes zien.

Ajax in de CL:
Middenmoot potje 3. Zolang wij 3e worden in de CL-poules en vervolgens hooguit een rondje EL spelen zal daar geen verandering in komen.
Het doel van de JC-revolutie was nou juist daar wel verandering in aan te brengen. Ajax heeft wel hoger gestaan, had een kans op poule 2, wat nooit lukte. Had Zagreb maar zijn sportieve plicht gedaan, dan zou Ajax misschien het jaar erop net in poule 2 kunnen zitten en ... Nu moet Ajax zich zorgen maken om een niet al te sterke ploeg uit poule 4, een neerwaartse spiraal?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Duke » zo aug 03, 2014 8:55 pm

Ben wel benieuwd hoe Zwolle het gaat doen in Europa.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Demosthenes » zo aug 03, 2014 10:13 pm

Duke schreef:Ben wel benieuwd hoe Zwolle het gaat doen in Europa.
Zwolle hoeft geen voorronde te spelen? Wat een geluk voor Zwolle.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 1:45 am

Jawel, ze spelen één voorronde.

Vanaf volgend seizoen is het zo dat de bekerwinnaar de dans die voorrondes heet ontspringt en meteen aan de poulefase deelneemt. Nu dus nog niet.

Welke club je in een voorronde treft en (vooral in het geval 't een onbekende naam is) hoe sterk die ploeg vervolgens is, is elk seizoen weer een verrassing. Wanneer PEC Zwolle de poulefase van de EL haalt geef ik ze een goede kans om Europees te overwinteren.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 8:20 am

Jawel, ze spelen één voorronde.

Vanaf volgend seizoen is het zo dat de bekerwinnaar de dans die voorrondes heet ontspringt en meteen aan de poulefase deelneemt. Nu dus nog niet.
Een voorronde? Wordt een probleem, vrees ik.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Duke » ma aug 04, 2014 8:31 am

Waarom? Ze hebben een CL-deelnemer 2 keer verslagen, doelcijfers 6-1.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Marillion » ma aug 04, 2014 8:54 am

Het is natuurlijk de vraag of ze compleet blijven. Het kan bijvoorbeeld zomaar zijn dat Ajax deze week Mokotjo en Boer ophaalt. Kunnen ze dat dan opvangen?

Maar Zwolle speelt natuurlijk heel leuk, zeker als je kijkt naar hun budget. Met een beetje mazzel moeten ze in Europa wel iets klaar kunnen spelen. Al zal veel afhangen van hoe de loting er uit ziet natuurlijk. Zou wel leuk zijn als er weer eens een Nederlandse club wat goede resultaten neer weet te zetten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13431
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Arthur » ma aug 04, 2014 9:30 am

Duke schreef:Waarom? Ze hebben een CL-deelnemer 2 keer verslagen, doelcijfers 6-1.
Omdat Nederlandse clubs die het nationaal leuk doen altijd knikkende knietjes krijgen zodra ze de grens over moeten.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 10:04 am

Arthur schreef:
Duke schreef:Waarom? Ze hebben een CL-deelnemer 2 keer verslagen, doelcijfers 6-1.
Omdat Nederlandse clubs die het nationaal leuk doen altijd knikkende knietjes krijgen zodra ze de grens over moeten.
Ze hoeven de grens niet over, in Rotterdam werd verloren van Besiktas en, naar ik heb begrepen, straalde PSV tegen de nummer vier (vorig seizoen) van de eerste divisie in Oostenrijk, ook niet echt "iets" uit. Groningen verloor thuis van Aberdeen, het zal wel geen 2013-2014 worden (verliezen van Luxemburg en Petrolul), maar veel vertrouwen heb ik er nog niet in.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 12:09 pm

Gisteren heeft het Spaanse Levante met 1-0 een oefenwedstrijd van Ado den Haag verloren. Op het WK verloor Spanje van een flink met Eredivisie spelers doordrenkt Nederlands elftal. Met 5-1 maar liefst. En werd men uitgeschakeld in de poulefase.

Die Spanjaarden krijgen zo te zien dus meteen knikkende knietjes als ze in een vliegtuig stappen en hebben waarschijnlijk zo snel mogelijk een aantal goede aankopen en een hervorming van de opleiding nodig om weer een beetje mee te tellen. Help! Code rood voor het Spaanse voetbal.


Demo vul deze post ajb even aan tot een lap tekst van minimaal 6 alinea's waarin je zo duidelijk als voor jou mogelijk is gaat betogen wat er allemaal fout gaat. Jij bent daar i.t.t. mij erg goed in. :ajaxscarf.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 12:27 pm

Demo vul deze post ajb even aan tot een lap tekst van minimaal 6 alinea's waarin je zo duidelijk als voor jou mogelijk is gaat betogen wat er allemaal fout gaat. Jij bent daar i.t.t. mij erg goed in
Zal het laatste niet ontkennen :ajaxsmiley.gif: De zes alinea's heb ik vandaag al gegeven, even scrollen, misschien in een andere topic.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 12:30 pm

Demosthenes schreef:De zes alinea's heb ik vandaag al gegeven, even scrollen, misschien in een andere topic.
Of in 6 verschillende topics...

...Hoe kan ik jouw humeur weer een beetje opvrolijken? :smallgrin.gif: Met een gratis kaartje voor Ajax-Vitesse? :smile-ajax.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: De Nederlandse coëfficiënt voor Europees voetbal

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 2:50 pm

Cruijff schreef:
Demosthenes schreef:De zes alinea's heb ik vandaag al gegeven, even scrollen, misschien in een andere topic.
Of in 6 verschillende topics...

...Hoe kan ik jouw humeur weer een beetje opvrolijken? :smallgrin.gif: Met een gratis kaartje voor Ajax-Vitesse? :smile-ajax.gif:
Mijn humeur is prima, maak je geen zorgen, heb nu genoeg vrije tijd om naar Ajax te gaan, maar ik wacht tot er weer een bal vooruit wordt gespeeld; lees over de ontluistering die ik meemaakte bij Ajax - Vitesse seizoen 2012-2013, de wedstrijdtopic als die nog ergens te vinden is.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie