SC Heerenveen

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52058
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door wimpey » zo feb 17, 2013 6:36 pm

Yopi schreef: Zijn probleem ligt eerder op het menselijke vlak, denk ik. Van Basten is een loner, alles draait bij hem om Van Basten. Voor het trainersvak is hij niet empathisch genoeg.
Hij is enigszins wereldvreemd. Dacht ooit dat een bijstandsmoeder 10 K gulden per maand opstreek. Hij lijkt me niet dom en hij beschikt over zelfkennis: dus waarom doet ie zichzelf dit aan? Golfen is leuk, hij heeft een prachtig huis met een grote tuin. Toch dat zwarte gat? Het gebrek aan aandacht?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Zuidema » zo feb 17, 2013 6:50 pm

wimpey schreef: Hij lijkt me niet dom en hij beschikt over zelfkennis: dus waarom doet ie zichzelf dit aan? Golfen is leuk, hij heeft een prachtig huis met een grote tuin. Toch dat zwarte gat? Het gebrek aan aandacht?

Ik kan niet in de kop van Van Basten kijken, maar het lijkt me een behoorlijk beklemmend vooruitzicht om al rentenierend op je miljoenen nog 40 jaar van je leven uit te zitten met wat gegolf en met wat gezon bij dat prachtige huis in je grote tuin. Eigenlijk ben je dan vanaf je 35ste al aan het doodgaan. Zeker als je altijd superactief bent geweest als topsporter lijkt me dat behoorlijk confronterend. Je gaat volgens mij dan toch weer op zoek naar nieuwe uitdagingen, een nieuwe kick met flink wat adrenalinestoten. En dan blijkbaar weer het liefst in de branche waarbinnen je (in een andere rol) heb geexcelleerd. Vreemd blijft dan wel dat Van Basten er na enkele jaren nat gaan kennelijk nog niet van overtuigd is dat ie wat ongeschikt is voor het trainersvak. Zal ook wel bij de mentaliteit van een topsporter horen. Never surrender.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2013 6:56 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef: Zijn probleem ligt eerder op het menselijke vlak, denk ik. Van Basten is een loner, alles draait bij hem om Van Basten. Voor het trainersvak is hij niet empathisch genoeg.
Hij is enigszins wereldvreemd. Dacht ooit dat een bijstandsmoeder 10 K gulden per maand opstreek. Hij lijkt me niet dom en hij beschikt over zelfkennis: dus waarom doet ie zichzelf dit aan? Golfen is leuk, hij heeft een prachtig huis met een grote tuin. Toch dat zwarte gat? Het gebrek aan aandacht?
Een bijstandsmoeder pakt toch ook al gauw een ton per jaar zei ie toen inderdaad. :smallgrin.gif:

Waarschijnlijk was hij in de veronderstelling dat bij elke Nederlander het jaarinkomen een vergelijkbare stijging door had gemaakt als bij hemzelf tussen 1986 en 1989...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Le T. » zo feb 17, 2013 7:43 pm

Yopi schreef: Zijn probleem ligt eerder op het menselijke vlak, denk ik. Van Basten is een loner, alles draait bij hem om Van Basten. Voor het trainersvak is hij niet empathisch genoeg.
Het ontbreekt hem ook gewoon aan tactisch inzicht, inzicht in kwaliteiten van spelers, en inzicht in leerprocessen.
Hij is enigszins wereldvreemd. Dacht ooit dat een bijstandsmoeder 10 K gulden per maand opstreek. Hij lijkt me niet dom en hij beschikt over zelfkennis: dus waarom doet ie zichzelf dit aan? Golfen is leuk, hij heeft een prachtig huis met een grote tuin. Toch dat zwarte gat? Het gebrek aan aandacht?
Hij is net te dom om zijn eigen beperkingen door te hebben, en zelfkennis heeft hij nou juist absoluut niet. Dat heeft natuurlijk ook te maken met dat iedereen zijn hele leven hem heeft verteld hoe fantastisch hij is, dat vormt mede een persoonlijkheid. Als hij nou had beseft dat hij niet het grootste voetballicht is wat er rondloopt dan had hij zijn trainerscarriere heel anders ingericht en had het nog best wat kunnen worden. Maar hij dacht het op zijn imago, met smoesjes en zijdezachte handschoentjes van de pers zich er wel doorheen te bluffen. En ergens wist hij ook wel dat hij niet de deskundigheid had die bij hem werd verondersteld, dat weet je als je smoesjes aan het verzinnen bent.

Feitelijk is hij ook al lang ontmaskerd, alleen zit menigeen nog in de ontkenningsfase vanuit ziekelijke idolatie. Er wordt altijd wel weer iets verzonnen waarom elftallen onder hem er niks van bakken, maar de eenvoudigste verklaring is de meest logische en de onontkoombare: Hij kan er helemaal geen ene reet van.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door jabu » zo feb 17, 2013 8:12 pm

Vind je die eindeloze herhaling van je eigen standpunt zelf wel interessant, Le T.?

wimpey
Berichten: 52058
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door wimpey » zo feb 17, 2013 8:30 pm

Jabu schreef:Vind je die eindeloze herhaling van je eigen standpunt zelf wel interessant, Le T.?
+ 1.

San Marco is voor mij de meest geniale, begaafde, onnavolgbare speler die ik ooit in Ajax-1 heb gezien. En hij is niet zo'n goede trainer. Big fuckin deal. Dat maakt van hem geen slecht mens.

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » zo feb 17, 2013 8:34 pm

wimpey schreef:
Yopi schreef: Zijn probleem ligt eerder op het menselijke vlak, denk ik. Van Basten is een loner, alles draait bij hem om Van Basten. Voor het trainersvak is hij niet empathisch genoeg.
Hij is enigszins wereldvreemd. Dacht ooit dat een bijstandsmoeder 10 K gulden per maand opstreek. Hij lijkt me niet dom en hij beschikt over zelfkennis: dus waarom doet ie zichzelf dit aan? Golfen is leuk, hij heeft een prachtig huis met een grote tuin. Toch dat zwarte gat? Het gebrek aan aandacht?
Het mooie is dat iedereen medelijden met hém heeft, terwijl hij club na club naar de vernieling helpt. Bassie heeft z'n bergen mafia-geld op de bank staan, maar de tienduizenden supporters die moeten werken voor een seizoenskaart die worden een loer gedraaid. En de ene keer geeft ie de schuld aan z'n spelers en dan weer aan de scheidsrechters... zelfkennis?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo feb 17, 2013 8:45 pm

GangstaRiB = Le T. ?

wimpey
Berichten: 52058
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door wimpey » zo feb 17, 2013 9:04 pm

GangstaRiB schreef: Het mooie is dat iedereen medelijden met hém heeft,
Ik heb geen greintje medelijden met welke trainer dan ook.

Bassie, Gullit, Blind e.c. doen het zichzelf aan. Ze begeven zich in een vakgebied dat ze niet beheersen. Eigen schuld.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door 999 » zo feb 17, 2013 10:17 pm

Tja, het bevestigd maar weer eens dat een goede voetballer niet automatisch ook een goede trainer is ...

Toen Co dat zei schoten ze hem af ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Jöhnk » zo feb 17, 2013 10:33 pm

Was ook een domme uitspraak. Ooit een paard een ruiter zien worden? Adriaanse sloot eigenllijk al bij voorbaat uit dat een oud-topspeler een goede trainer kon worden, en dat is natuurlijk onzin. De uitspraak kwam dan ook nogal jaloers over.

En dat terwijl Van Basten alleen maar mee wilde lopen. Hij stelde zich leergierig op, en dan werd hij zo behandeld omdat Co zonodig een statement wilde maken tegen de verkorte cursus voor oud-internationals.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door 999 » zo feb 17, 2013 10:39 pm

Dan ben ik degene die dus precies weet wat hij bedoelde met zijn uitspraak ? .. En hij heeft natuurlijk volkomen gelijk.Dat bewijs zien we steeds weer terug ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Jöhnk » zo feb 17, 2013 10:52 pm

Hoe hij het ook bedoelde, de uitspraak op zich was niet de oorzaak van de commotie. Het ging erom dat hij Van Basten weigerde als stagiair. Waarom zou je dat doen? Omdat je de garantie niet hebt dat hij een goede trainer wordt? Dan kun je het hele concept 'stage lopen' wel afschaffen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door 999 » zo feb 17, 2013 11:02 pm

Mawh, volgens mij bedoelde hij precies wat ik zeg.Hij betrok er, als ik me het goed herinner, ook nog andere ex-voetballers bij.En thats it.Niet elke goede voetballer is automatisch een goede trainer ... Overigens is deze uitspraak al lang gemeengoed in het voetbalwereldje ( niet van dat paard, maar dat niet elke goede voetballer enz. ) ...

Net zoals elke elke goede bestuurderr in het bedijfsleven automatisch een goede bestuurder is bij een voetbalclub ..

Afijn, vind het wel jammer voor MVB ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Yopi » zo feb 17, 2013 11:37 pm

Jöhnk schreef:Hoe hij het ook bedoelde, de uitspraak op zich was niet de oorzaak van de commotie. Het ging erom dat hij Van Basten weigerde als stagiair. Waarom zou je dat doen? Omdat je de garantie niet hebt dat hij een goede trainer wordt? Dan kun je het hele concept 'stage lopen' wel afschaffen.

Klopt, Adriaanse wilde Van Basten niet bij Ajax hebben, zelfs niet als stagiaire bij de jeugd. Letterlijk: 'Ik zou niet weten wat Van Basten bij Ajax zou moeten doen.'
Dat kon meneer de wijsneus niet weten. Misschien school er wel een groot trainerstalent in Van Basten. Het is niet meer dan redelijk om oud-spelers van dat niveau een kans te geven.
Later, toen Van Basten als bondscoach een paar wedstrijden won, veranderde Adriaanse trouwens van mening. Toen riep hij opeens dat hij er blijkbaar naast had gezetenen en die trainerscursussen nergens voor dienden. Altijd al een dramaqueen geweest, die Co. :smallgrin.gif:

Het probleem van Van Basten is dat hij zó onder de indruk is van Van Basten. Zijn universum ziet er als volgt uit: de maan draait om de zon en de zon om Marco. Ik neem hem nog steeds kwalijk dat zijn trainerschap bij Ajax als 'wel interessant' beschouwde. Eerst keerde hij de portemonnee om, Sno kon er ook nog net bij, toen sloeg hij aan het knoeien door in het wilde weg opstellingen te maken en met spelers te schuiven en toen het niet liep had hij niet meer zo'n zin en liet hij het zitten. Tijdens zijn afscheidspersconferentie toonde hij geen greintje spijt, geen begin van gêne over zijn falen. Integendeel, hij voerde weer een mooe show op en iedereen trapte erin. Sommige mensen zagen die wanvertoning zelfs als het bewijs van zijn grootsheid.

Wat mij betreft kan hij heel erg de pot op. Hij heeft Ajax bijna naar de **** geholpen met zijn wanbeleid. Ik hoop dat hij hij héél erg ver bij de Arena vandaan blijft. Bah, wat een kerel. :1evil.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door peter » zo feb 17, 2013 11:46 pm

Zuidema schreef:
wimpey schreef: Vreemd blijft dan wel dat Van Basten er na enkele jaren nat gaan kennelijk nog niet van overtuigd is dat ie wat ongeschikt is voor het trainersvak. Zal ook wel bij de mentaliteit van een topsporter horen. Never surrender.
Noem het vreemd, maar ik heb daar dus wel veel sympathie voor. De man is een voetbalgrootheid en vindt het spelletje dusdanig leuk dat hij trainer wordt van SC Heerenveen. Dan kun je hem verwijten dat 'ie een plaat voor z'n kop heeft, maar het is ook wel tekenend voor de liefhebber die hij is.
In dat opzicht vind ik het vergelijk met Gullit ook wat misplaatst. Gullit trainde LA Galaxy of Grozny niet uit liefhebberij. Dat ging voornamelijk om de pecunia.

Van Basten heeft bij SCH ook een selectie waar je gewoon mee kan degraderen. Zoveel geld krijgen (van ons, PSV, noem het maar op) en het dan de laatste jaren zo verprutsen. Dat is ook wel een kunst, hoor. Die club bestaat uit een stel amateurs.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Yopi » ma feb 18, 2013 12:13 am

Liefhebber van zichzelf ja. :excited.gif:

Zie jij een toekomstige toptrainer in hem, Peter? Hij teert toch op zijn naam? Ik heb nog niets bijzonders van hem gezien.

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Yo » ma feb 18, 2013 12:31 am

Ter verdediging van v.Basten, ik heb nog geen enkele oud speler horen zeggen dat hij een slechte trainer is, terwijl meerdere spelers zich lovend over hem hebben uitgesproken. Dit vind ik meestal wel een goed referentiekader, als een trainer er niet zoveel van kan dan komt dat later altijd wel naar buiten.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Demosthenes » ma feb 18, 2013 7:55 am

MvB, veel te vroeg moeten stoppen met voetballen; kijk eens naar zijn erelijst, welke Nederlandse speler kan daar aan tippen?

Als trainer heeft hij het blijkbaar niet, ook al speelde het Nederlands elftal op het EK twee bijzonder mooie wedstrijden. Wat is er verkeerd gegaan dat hij zo wordt afgezeken? Hij is geen kampioen geworden met Ajax? Zijn meer trainers niet in geslaagd, met een veel betere selectie zelfs, een selectie met MvB.
Individuele prijzen
Topscorer Eredivisie: 1983/84, 1984/85, 1985/86, 1986/87
Nederlands voetballer van het jaar: 1985
Zilveren Schoen: 1984/84
Gouden Schoen: 1985/86
Trofeo Bravo: 1987
Beste speler EK voetbal: 1988
Topscorer EK voetbal: 1988
EK team van het toernooi: 1988, 1992
Onze d'Argent: 1987, 1992
Onze d'Or: 1988, 1989
World Soccer Wereldspeler van het jaar: 1988, 1992
IFFHS Voetballer van het jaar: 1988, 1989
Europees voetballer van het jaar: 1988, 1989, 1992
UEFA Voetballer van het jaar: 1989, 1990, 1992
Topscorer Europacup I: 1988/89
Topscorer Serie A: 1989/90, 1991/92
Wereldvoetballer van het jaar: 1992


Hij slaagt niet bij Heerenveen? Doet me niet veel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Baseman » ma feb 18, 2013 8:22 am

Wat hebben zijn prijzen als voetballer te maken met zijn presteren als trainer?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door jabu » ma feb 18, 2013 8:32 am

Wie zegt dat ze iets met elkaar te maken hebben?

Van Basten zou m.i. veel meer respect moeten krijgen als één van de grootste Ajacieden en Nederlandse voetballers aller tijden. So what als hij geen geweldige trainer zou zijn? Dat maakt hem, zoals hierboven ook al door iemand anders gesteld, geen slecht mens die door de eigen Ajacieden zo met de grond moet worden gelijk gemaakt. Dat Van Bommel liefhebbers uit Eindhoven iets tegen Van Basten hebben is nog tot daar aan toe, voor mij blijft hij een held. Maar dit lijkt te gebeuren met iedereen die niet 100 % met Cruijff in één lijn marcheert of hij nou Van Basten, Blind, Van Gaal of Adriaanse heet. Niet alleen hun professionele kwaliteiten worden besproken maar ze moeten gelijk helemaal afgemaakt worden. Geheel in lijn met het huisblad.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door jabu » ma feb 18, 2013 9:45 am

wimpey schreef:Hij lijkt me niet dom en hij beschikt over zelfkennis: dus waarom doet ie zichzelf dit aan? Golfen is leuk, hij heeft een prachtig huis met een grote tuin. Toch dat zwarte gat? Het gebrek aan aandacht?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door peter » ma feb 18, 2013 9:54 am

Jabu schreef:Maar dit lijkt te gebeuren met iedereen die niet 100 % met Cruijff in één lijn marcheert of hij nou Van Basten, Blind, Van Gaal of Adriaanse heet. Niet alleen hun professionele kwaliteiten worden besproken maar ze moeten gelijk helemaal afgemaakt worden. Geheel in lijn met het huisblad.
Errug vergezocht. Denk dat dit er namelijk helemaal niets mee te maken heeft. Nederland maakt er een sport van om mensen neer te sabelen.

Van Basten blijft een grootheid. Beste Nederlandse voetballer die ik live heb zien spelen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33686
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door zeux » ma feb 18, 2013 9:57 am

Jabu schreef:Wie zegt dat ze iets met elkaar te maken hebben?

Van Basten zou m.i. veel meer respect moeten krijgen als één van de grootste Ajacieden en Nederlandse voetballers aller tijden. So what als hij geen geweldige trainer zou zijn? Dat maakt hem, zoals hierboven ook al door iemand anders gesteld, geen slecht mens die door de eigen Ajacieden zo met de grond moet worden gelijk gemaakt. Dat Van Bommel liefhebbers uit Eindhoven iets tegen Van Basten hebben is nog tot daar aan toe, voor mij blijft hij een held. Maar dit lijkt te gebeuren met iedereen die niet 100 % met Cruijff in één lijn marcheert of hij nou Van Basten, Blind, Van Gaal of Adriaanse heet. Niet alleen hun professionele kwaliteiten worden besproken maar ze moeten gelijk helemaal afgemaakt worden. Geheel in lijn met het huisblad.
Die afzeikcultuur is door Geen Stijl natuurlijk pas echt salonfähig gemaakt (ook De T.).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: SC Heerenveen 2012-2013

Bericht door Le T. » ma feb 18, 2013 10:38 am

Jabu schreef:Vind je die eindeloze herhaling van je eigen standpunt zelf wel interessant, Le T.?
Het is geen herhaling maar een aanvulling, maar zit ik je in de weg bij je immer voortdurende ontkenningsfase?
Jabu schreef:Wie zegt dat ze iets met elkaar te maken hebben?

Van Basten zou m.i. veel meer respect moeten krijgen als één van de grootste Ajacieden en Nederlandse voetballers aller tijden. So what als hij geen geweldige trainer zou zijn? Dat maakt hem, zoals hierboven ook al door iemand anders gesteld, geen slecht mens die door de eigen Ajacieden zo met de grond moet worden gelijk gemaakt. Dat Van Bommel liefhebbers uit Eindhoven iets tegen Van Basten hebben is nog tot daar aan toe, voor mij blijft hij een held. Maar dit lijkt te gebeuren met iedereen die niet 100 % met Cruijff in één lijn marcheert of hij nou Van Basten, Blind, Van Gaal of Adriaanse heet. Niet alleen hun professionele kwaliteiten worden besproken maar ze moeten gelijk helemaal afgemaakt worden. Geheel in lijn met het huisblad.
Van Basten deed maar wat graag mee met die afzeikcultuur toen hij werd geprezen voor zijn ongeslagen status tegen Luxemburg en Albanië en hij lekker Van Gaal en Davids ging afzeiken. Een slecht mens is was overdreven, maar laten we nou niet doen alsof hij geen misbruik heeft gemaakt van zijn verering ten koste van Ajax, het NL eftal en enkele reputaties.

Ik voel zelf geen enkele behoefte om hem als voetballer kleiner te maken dan hij was vanwege zijn trainerskwaliteiten, maar ik heb dan ook nooit de behoefte gevoeld om bij voorbaat in hem een grote trainer te zien omdat hij zo'n fantastisch balgevoel had. Als we het over respect geven hebben dan gaat het om respect voor grote voetballers voor hun voetbalprestaties, maar ook over respect voor grote trainers voor hun trainersprestaties. Daar schortte het bij en rondom Van Basten nou juist aan, dat begon al bij respect voor het vak en vakmanschap in het algemeen, ook het respect voor de trainersprestaties van Cruijff dus.
Yopi schreef:
Jöhnk schreef:Hoe hij het ook bedoelde, de uitspraak op zich was niet de oorzaak van de commotie. Het ging erom dat hij Van Basten weigerde als stagiair. Waarom zou je dat doen? Omdat je de garantie niet hebt dat hij een goede trainer wordt? Dan kun je het hele concept 'stage lopen' wel afschaffen.

Klopt, Adriaanse wilde Van Basten niet bij Ajax hebben, zelfs niet als stagiaire bij de jeugd. Letterlijk: 'Ik zou niet weten wat Van Basten bij Ajax zou moeten doen.'
Dat kon meneer de wijsneus niet weten. Misschien school er wel een groot trainerstalent in Van Basten. Het is niet meer dan redelijk om oud-spelers van dat niveau een kans te geven.
Later, toen Van Basten als bondscoach een paar wedstrijden won, veranderde Adriaanse trouwens van mening. Toen riep hij opeens dat hij er blijkbaar naast had gezetenen en die trainerscursussen nergens voor dienden. Altijd al een dramaqueen geweest, die Co. :smallgrin.gif:

Het probleem van Van Basten is dat hij zó onder de indruk is van Van Basten. Zijn universum ziet er als volgt uit: de maan draait om de zon en de zon om Marco. Ik neem hem nog steeds kwalijk dat zijn trainerschap bij Ajax als 'wel interessant' beschouwde. Eerst keerde hij de portemonnee om, Sno kon er ook nog net bij, toen sloeg hij aan het knoeien door in het wilde weg opstellingen te maken en met spelers te schuiven en toen het niet liep had hij niet meer zo'n zin en liet hij het zitten. Tijdens zijn afscheidspersconferentie toonde hij geen greintje spijt, geen begin van gêne over zijn falen. Integendeel, hij voerde weer een mooe show op en iedereen trapte erin. Sommige mensen zagen die wanvertoning zelfs als het bewijs van zijn grootsheid.

Wat mij betreft kan hij heel erg de pot op. Hij heeft Ajax bijna naar de **** geholpen met zijn wanbeleid. Ik hoop dat hij hij héél erg ver bij de Arena vandaan blijft. Bah, wat een kerel. :1evil.gif:
Ik had zelf na 3 maanden NL efltal al wel door dat Van Basten geen flauw benul had wat hij aan het doen was en al zijn energie richtte op het verzinnen van smoesjes en uitvluchten. Kan het misschien zijn dat een vakman als Adriaanse die in het voetbalwereldje zit al veel sneller doorhad dat hij het vak niet serieus nam? En dat in combinatie met zijn godenstatus, veronderstelde toptrainersgave en de steun van Cruijff en de Telegraaf gevaarlijk was voor zowel Ajax als Adriaanse zelf? Je kunt niet zeggen dat Adriaanse ongelijk heeft gekregen, wat voor hork hij daarin ook was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie