Vitesse
Moderator: mods
Re: Vitesse
Maar in de eerste helft des te meer. In de tweede helft schoot Ibarra nog op de paal, en waren ze nog een paar keer gevaarlijk. Vitesse is zwak op vier posities: spits, backs en coach.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Je vergeet nog de sfeerloze, uhm...'ambiance' te melden...

Welke kansen van Vitesse?
Vitesse heeft nauwelijks kansen weten te creëren, ze blonken uit in corners en met name afstandsschoten. Ook het schot op de paal was een schot van buiten de 16.
Vitesse heeft een team dat erg leuk voetbal laat zien, tot een meter of 18 van de goal van de tegenstander. Daarna is het opvallend vaak ontzettend matig.
PSV kreeg het voor elkaar om 2 300% kansen te missen vroeg in de 2e helft en liet daarmee Vitesse in de wedstrijd, de scheids leek het blijkbaar ook spannend te vinden en weigerde PSV een 100% strafschop te geven en daarmee ook Wallace zijn 2e gele kaart. Daarna kwam PSV heel goed weg met die bal op de paal.
Maar inderdaad, de laatste jaren domineert Vitesse tegen PSV maar wint PSV wel.
Vitesse heeft nauwelijks kansen weten te creëren, ze blonken uit in corners en met name afstandsschoten. Ook het schot op de paal was een schot van buiten de 16.
Vitesse heeft een team dat erg leuk voetbal laat zien, tot een meter of 18 van de goal van de tegenstander. Daarna is het opvallend vaak ontzettend matig.
PSV kreeg het voor elkaar om 2 300% kansen te missen vroeg in de 2e helft en liet daarmee Vitesse in de wedstrijd, de scheids leek het blijkbaar ook spannend te vinden en weigerde PSV een 100% strafschop te geven en daarmee ook Wallace zijn 2e gele kaart. Daarna kwam PSV heel goed weg met die bal op de paal.
Maar inderdaad, de laatste jaren domineert Vitesse tegen PSV maar wint PSV wel.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wat was die Ibarra weer goed he. Proest. Wat een ongelooflijk slechte voetballer is dat, zeg. Zijn evenknie (alleen had hij nog wat meer diepgang, maar ook meer oogkleppen) aan de overkant was ook hopeloos, trouwens.
Sowieso was het niveau om te janken van beide kanten. Deed echt pijn aan je ogen. Zeer slechte pot.
Sowieso was het niveau om te janken van beide kanten. Deed echt pijn aan je ogen. Zeer slechte pot.
Basemen heeft de wedstrijd niet gezien. In de eerste helft bleef PSV met kunst- en vliegwerk overeind. Ballen van de lijn etcetera. Ook bijvoorbeeld Wijnaldum geeft dat toe. Maar ja, je hebt er niks aan.
Het was inderdaad Ajax-niveau.Peter schreef:Wat was die Ibarra weer goed he. Proest. Wat een ongelooflijk slechte voetballer is dat, zeg. Zijn evenknie (alleen had hij nog wat meer diepgang, maar ook meer oogkleppen) aan de overkant was ook hopeloos, trouwens.
Overigens vond ik Ibarra beter dan de meeste anderen. Zie hem ook liever spelen dan die egoïstische Labylamlul.
Gingen ze bij NEC-almere City weer uit hun dak?Ramona schreef:Je vergeet nog de sfeerloze, uhm...'ambiance' te melden...![]()
Ik kwam er in de 55e minuut in. Vitesse kreeg nog een 'kans', dat schot van Ibarra. psv was gewoon beter. Ik vond m.n. Bruma zeer goed spelen. Heeft zich goed ontwikkeld t.o.v. vorig seizoen.Wouter schreef:Basemen heeft de wedstrijd niet gezien. In de eerste helft bleef PSV met kunst- en vliegwerk overeind. Ballen van de lijn etcetera. Ook bijvoorbeeld Wijnaldum geeft dat toe. Maar ja, je hebt er niks aan.
Sowieso wint psv vrijwel altijd in Arnhem. Ik vind dat onderhand wel een echte kampioensploeg. Zijn stukken beter dan Ajax. Met dank aan het TH dat het verdomt om kwaliteitsspelers die vertrekken adequaat te vervangen.
PSV heeft ook wel terecht gewonnen (je wint altijd terecht als de scheidsrechter geen beslissende fouten maakt) maar in de eerste helft heeft Vitesse wel degelijk kansen gehad. Van de 20e minuut tot de rust stond PSV met de rug tegen de muur.
Vitesse moet met deze selectie veel hoger kunnen staan. Maar Bosz denkt dat het een goed idee is om Propper in de spits te zetten. En onze zwakzinnige clubleiding wil die man contractverlenging geven. Zucht...
Vitesse moet met deze selectie veel hoger kunnen staan. Maar Bosz denkt dat het een goed idee is om Propper in de spits te zetten. En onze zwakzinnige clubleiding wil die man contractverlenging geven. Zucht...
Bal nog voor de lijn, enkelvoud.Wouter schreef:Basemen heeft de wedstrijd niet gezien. In de eerste helft bleef PSV met kunst- en vliegwerk overeind. Ballen van de lijn etcetera.
Vitesse kreeg tig corners en vrije trappen, maar werd daaruit maar 1 hele keer gevaarlijk.
Verder hielden ze het bij kansloze afstandsschoten, de schoten in de 16 werden uitstekend geblokt. Labyad had 1 prima afstandsschot, maar daarop volgde een prima redding van Zoet. Dat was het wel zo'n beetje de 1e helft.
Kunst- en vliegwerk was er nauwelijks voor nodig om de 0-1 te behouden. Vitesse ziet er indrukwekkend uit en blaft veel, ze bijten echter verrassend weinig.
De 2e seizoenshelft van vorig seizoen was Bruma al vaak goed, dit seizoen is hij bijna altijd erg goed.wimpey schreef:Ik vond m.n. Bruma zeer goed spelen. Heeft zich goed ontwikkeld t.o.v. vorig seizoen.
De paar wedstrijden dat hij niet erg goed is, is hij wel erg slecht (met name de 1e helft tegen Feyenoord). Dat moet er nog uit, maar het komt gelukkig weinig voor.
Van der Heijden had ook een grote kans, maar hij besloot om wat voor reden dan ook om te kappen in plaats van te schieten. Verder waren er meer momenten waarop er meer in zat. Leerdam had in de tweede helft nog een vrije kopkans, maar hij kopte zo slap in dat Zoet de bal makkelijk kon vangen.
Maar je hebt wel gelijk over het niet bijten. De ploeg is niet effectief genoeg. Bosz lijkt voor de schoonheidsprijs te gaan in plaats van voor resultaat.
Maar je hebt wel gelijk over het niet bijten. De ploeg is niet effectief genoeg. Bosz lijkt voor de schoonheidsprijs te gaan in plaats van voor resultaat.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Wouter schreef:Gingen ze bij NEC-almere City weer uit hun dak?Ramona schreef:Je vergeet nog de sfeerloze, uhm...'ambiance' te melden...![]()

Kan niet in de toekomst kijken... :))
Ik kom weinig meer in de Goffert, maar volgens mij zit het altijd zo goed als vol en gaan er ook altijd veel uitsupporters mee... Het kan verkeren...

Tja, in Madurodam krijgen ze het stadion ook vol.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Echt? Ik zou die Ibarra een enkeltje Ecuador geven, hoor. Zo dom, zo dom. Zaterdag liet hij ook weer zien over geen enkel gevoel van diepte te beschikken. Lag zoveel ruimte bij Willems, maar hij bleef veelvuldig stil in positie staan. Sowieso is het qua rendement een nutteloze toevoeging. Levert nooit.Wouter schreef:Het was inderdaad Ajax-niveau.Peter schreef:Wat was die Ibarra weer goed he. Proest. Wat een ongelooflijk slechte voetballer is dat, zeg. Zijn evenknie (alleen had hij nog wat meer diepgang, maar ook meer oogkleppen) aan de overkant was ook hopeloos, trouwens.
Overigens vond ik Ibarra beter dan de meeste anderen. Zie hem ook liever spelen dan die egoïstische Labylamlul.
Ja, echt. Ibarra is technisch niet de beste, maar loopt zich altijd het snot voor de ogen voor de ploeg en draagt ook verdedigend zijn steentje bij. Is ook de een van de snelste spelers van de eredivisie, wat bij counters nuttig kan zijn.
Labyad is alleen maar een egoïstische stoorzender. Ik snap niet dat PSV-supporters zo'n trauma hebben opgelopen door zijn vertrek. Ik ben die gast liever kwijt dan rijk.
Labyad is alleen maar een egoïstische stoorzender. Ik snap niet dat PSV-supporters zo'n trauma hebben opgelopen door zijn vertrek. Ik ben die gast liever kwijt dan rijk.
Labyad had een uitstekende speler kunnen zijn, als hij de juiste mentaliteit had gehad en niet voor het geld was vertrokken.
Op zijn 17e debuteerde hij bij PSV, op zijn 18e had hij al een basisplaats, op zijn 19e vertrok hij naar Sporting en sindsdien heeft hij vooral stilgestaan. Hij is nu geen betere voetballer dan bij zijn vertrek bij PSV. Hij is wel een stuk rijker, dat is toch iets...
Op zijn 17e debuteerde hij bij PSV, op zijn 18e had hij al een basisplaats, op zijn 19e vertrok hij naar Sporting en sindsdien heeft hij vooral stilgestaan. Hij is nu geen betere voetballer dan bij zijn vertrek bij PSV. Hij is wel een stuk rijker, dat is toch iets...
Zag ik het nou goed dat hij Vejinovic wegstuurde bij een vrije trap? Dat zegt wel wat, over allebei trouwens.
Nil volentibus arduum
Klopt en klopt.
Al moet ik wel zeggen dat Labyad ook een prima trap heeft en Vejinovic deze wedstrijd zijn eerdere vrije trappen netjes tegen de muur schoot, dus heel vreemd was het niet. Voor PSV humor trouwens dat Labyad zijn vrije trap ook netjes tegen de muur kwam
Al moet ik wel zeggen dat Labyad ook een prima trap heeft en Vejinovic deze wedstrijd zijn eerdere vrije trappen netjes tegen de muur schoot, dus heel vreemd was het niet. Voor PSV humor trouwens dat Labyad zijn vrije trap ook netjes tegen de muur kwam

Zat ik ook aan te denken, toen ik dat zag.Marillion schreef:Zag ik het nou goed dat hij Vejinovic wegstuurde bij een vrije trap? Dat zegt wel wat, over allebei trouwens.

Even later zag ik Vejinovic een poging tot voorzet doen met links. Bal kwam in de Rijn terecht. Goede speler, maar atletisch is ie niet.
Die fout maken meer jeugdspelers bij psv.Baseman schreef:Labyad had een uitstekende speler kunnen zijn, als hij de juiste mentaliteit had gehad en niet voor het geld was vertrokken.

Onlangs gingen er hier en daar stemmen op dat Ajax die jongen had moeten halen. Maar als ik dan zoiets zie lijkt me dat niet zo'n goed plan. Als hij zich daar al laat wegsturen door zo'n snotneus gaat hij Ajax niet bij de hand nemen.wimpey schreef:Zat ik ook aan te denken, toen ik dat zag.Marillion schreef:Zag ik het nou goed dat hij Vejinovic wegstuurde bij een vrije trap? Dat zegt wel wat, over allebei trouwens.Vejinovic had Labad een knal moeten verkopen.
Even later zag ik Vejinovic een poging tot voorzet doen met links. Bal kwam in de Rijn terecht. Goede speler, maar atletisch is ie niet.
Nil volentibus arduum
Wat had hij dan moeten doen?
Labyad een klap geven? Mijn zegen heeft hij, maar dat zal Vitesse ook geen goed gedaan hebben...hij was overduidelijk zwaar over de zeik op dat moment, maar hij koos voor het teambelang.
Vejinovic is in balbezit en bij dode spelmomenten een prima speler trouwens, in de omschakeling bij balverlies en puur verdedigend is hij kwetsbaar. Hem gebruiken als enige VCM is een risico.
Labyad een klap geven? Mijn zegen heeft hij, maar dat zal Vitesse ook geen goed gedaan hebben...hij was overduidelijk zwaar over de zeik op dat moment, maar hij koos voor het teambelang.
Vejinovic is in balbezit en bij dode spelmomenten een prima speler trouwens, in de omschakeling bij balverlies en puur verdedigend is hij kwetsbaar. Hem gebruiken als enige VCM is een risico.
Als hij een sterke persoonlijkheid was dan zou Labyad het zeer waarschijnlijk uberhaupt niet proberen. En doet hij het dan wel stuur je 'm resoluut weg.
Prima, als hij niet zo is. Maar in relatie tot de mogelijke interesse vanuit Ajax is dat voor mij een reden om af te haken. Op zo'n positie wil ik graag iemand zien die wat sterker in zijn schoenen staat. Iemand die zich laat wegsturen gaat het elftal namelijk niet op sleeptouw nemen. Hij is teveel een mooi weer voetballer.
Prima, als hij niet zo is. Maar in relatie tot de mogelijke interesse vanuit Ajax is dat voor mij een reden om af te haken. Op zo'n positie wil ik graag iemand zien die wat sterker in zijn schoenen staat. Iemand die zich laat wegsturen gaat het elftal namelijk niet op sleeptouw nemen. Hij is teveel een mooi weer voetballer.
Nil volentibus arduum
Ik vind dat je het verkeerd voorstelt. Vejinovic bleef voor de bal knokken totdat aanvoerder Kashia het pleit in het voordeel van de egoïst beslechtte, ookal was afgesproken dat Vejinovic de vrije trappen zou nemen. Bosz toonde ook aan een slappe coach te zijn, want in plaats van Labyad subiet te wisselen en hem de huid vol te schelden, verving hij Vako.
Wtf was Vitesse aan het doen gisterenavond?
Leek wel matchfixing, zo slecht heb ik ze dit seizoen nog niet gezien...echt waardeloos.
Leek wel matchfixing, zo slecht heb ik ze dit seizoen nog niet gezien...echt waardeloos.