PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

999

Re: PSV

Bericht door 999 » di dec 06, 2016 10:52 pm

Ik wacht op het verhaal van Cocu :smallgrin.gif: doe ik anders nooit ...
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di dec 06, 2016 10:53 pm

Ramselaar: 'We creëerden vandaag veel kansen, maar het was niet genoeg. We hebben er alles aan gedaan vandaag'.

Hahahahaha.

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 06, 2016 10:57 pm

Heeft hij dat echt gezegd? Bijzonder
I think I lost my fucking headache

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di dec 06, 2016 10:58 pm

Niet gunstig voor Ajax maar wel een heroisch punt en plaatsing voor een enorm beperkt Rostov. Een back die het na twee schijnbewegingen wel mooi vindt en z'n man laat lopen, middenvelders die rustig dribbelen totdat iemand de bal komt afpakken. Eindeloos ballen zomaar wegschieten ook. Ze hielden wel steeds goed de ruimtes klein en deden aandoenlijk hun best. Vond ze in augustus beter. Missen ze inmiddels spelers of was Ajax toen zo slecht? Als ze de volgende ronde tegen ons moeten geef ik ze zo weinig kans in elk geval.

Yopii

Bericht door Yopii » di dec 06, 2016 10:58 pm

Dan zijn de PSV-supporters realistischer. Van PN, tijdens de wedstrijd:

http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum10/2832-6.php

Ik zou er ook gek van worden. :aai.gif:

En hilarisch is ook het commentaar van Cocu:
Dat er geen resultaat is wil niet zeggen dat de spelers een slechte wedstrijd hebben gespeeld.
Niet cynisch bedoeld; hij meent het echt. :excited.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » di dec 06, 2016 11:27 pm

Zo slecht was het niet overall gezien en bizar dat ze niet fluitend derde worden. Uit bij Rostov hadden ze moeten winnen en thuis tegen Atletico minimaal gelijkspelen. Maar ja, als je de cadeautjes niet uitpakt..
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

999

Bericht door 999 » di dec 06, 2016 11:32 pm

Luuk de Jong woest op arbitrage
37 min geleden
Luuk de Jong verliet dinsdagavond witheet het veld van het Philips Stadion na de Champions League-uitschakeling van PSV. De aanvoerder was na het 0-0 gelijkspel tegen FK Rostov woedend op de arbitrage.

"Ja, vanwege dat laatste moment! Elk klein duwtje van mij betekende een vrije trap tegen. In de slotfase wordt mijn hoofd bijna van mijn lichaam getrokken. En dat zien ze dan weer over het hoofd", brieste De Jong in gesprek met Veronica.

"We hebben gestreden, maar het was niet genoeg", ging de spits verder. "We hebben wel kansen gehad, maar helaas gingen ze er niet in. We schoten een paar keer tekort in de afronding en misten overtuiging voor de goal."

De Jong zag PSV in Eindhoven constant tegen een Russische muur oplopen. "Ze speelden héél compact. Ze wisten na hun overwinning op Bayern dat ze hier niet meer hoefden te komen, en ja, dat ligt ze lekker. We kwamen er maar moeilijk doorheen. In het laatste kwartier kregen we wat kansen, maar dan moet je ze maken."
Blij met de punten ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di dec 06, 2016 11:38 pm

Ik was totaal niet onder de indruk van Rostov. Of de keeper nu uittrapte, ze een vrije trap namen of een pass naar voren probeerden te geven. Ze leverden de bal direct weer in.

Wat een fluitconcert bij de entree van Siem. Hij was er een paar keer nog het dichtste bij, naast die bal van Ramselaar die van de lijn werd gehaald natuurlijk. Verder heeft PSV echt véél te weinig laten zien.

beelzebub schreef:Zo slecht was het niet overall gezien en bizar dat ze niet fluitend derde worden. Uit bij Rostov hadden ze moeten winnen en thuis tegen Atletico minimaal gelijkspelen. Maar ja, als je de cadeautjes niet uitpakt..
Mwa. Een campagne met slechts 2 punten is natuurlijk gewoon wel slecht.
Rostov heeft tussendoor nog even van Bayern gewonnen hè. Al vraag ik me echt af hoe als je ze vandaag weer zag spelen...

...En dat ze thuis minimaal gelijk hadden moeten spelen tegen Atletico? Is dat niet wat overdreven? De gedachte dat ze op die avond nu echt zo goed speelden lijkt vooral te zijn ontstaan in de hoofden van een paar analytici.

beelzebub

Bericht door beelzebub » di dec 06, 2016 11:53 pm

Als als als... Ze kregen een pingel en maakten 'm niet.

Enfin, hopelijk loten we Rostov. Zou een mooie revanche zijn.

Toppie

Bericht door Toppie » wo dec 07, 2016 7:36 am

Met geluk kampioen dit jaar en afgaan in de CL I like it :smallgrin.gif:

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » wo dec 07, 2016 8:30 am

beelzebub schreef:Als als als... Ze kregen een pingel en maakten 'm niet.

Enfin, hopelijk loten we Rostov. Zou een mooie revanche zijn.
Gemengde gevoelens, want Rostov stelde niets voor, maar schakelt wel PSV uit!

Die uitschakeling vind ik een meevaller, wie had daar op gerekend? Aan de andere kant: zonder doordeweekse verplichtingen kan PSV ieder weekend uitgerust voetballen en Ajax heeft tot nu toe alle punten verspeeld na een Europese wedstrijd (Verbeter me maar als dat niet zo is)

Tegen Rostov? Ajax heeft nu een ander team, wie weet. Het zou wat zijn als Rostov tegen Feyenoord/AZ loot, als die zich plaatsen, worden er dan drie Nederlandse clubs uitgeschakeld? Een Europees record?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel

Bericht door Lionel » wo dec 07, 2016 9:32 am

Ik zat gisteren in het stadion. Ik had de tent afgebroken hoor als Ajax zo zou spelen. Ik kon mijn ogen niet geloven. Wat een angst.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 07, 2016 10:31 am

Op z'n Hollands om het middenveld heen voetballen:

Afbeelding

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 07, 2016 10:36 am

Een wedstrijd die je moet winnen en dan begin je met een 5-3-2 opstelling. Geen wonder dat die vrouw van Cocu er met de melkboer vandoor gegaan is, no balls at all.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 07, 2016 11:14 am

Lionel schreef:Ik zat gisteren in het stadion. Ik had de tent afgebroken hoor als Ajax zo zou spelen. Ik kon mijn ogen niet geloven. Wat een angst.
Waarom denk je dat Ajax supporters zo vaak en hartgrondig op Ajax mopperen? Onze lat ligt veel hoger. Zelfs wanneer Ajax een volkomen kutwedstrijd aflevert is het nog vele malen attractiever.
InnerHarbour schreef:Een wedstrijd die je moet winnen en dan begin je met een 5-3-2 opstelling. Geen wonder dat die vrouw van Cocu er met de melkboer vandoor gegaan is, no balls at all.
Niet met een melkboer, met een stukadoor. :smile-ajax.gif:
Je moet maar eens opzoeken wat 'Cocu' in het Frans betekent. Cocu is dus letterlijk 'een Cocu'. :smallgrin.gif:

Alexander

Bericht door Alexander » wo dec 07, 2016 11:30 am

De slechtste wedstrijd die ik dit jaar heb gezien. Wat een verschrikkelijke ploeg dat PSV.

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 07, 2016 12:03 pm

Afbeelding

Ha bedankt Jöhnk, zeer verhelderend.
Daar zie je het weer, steeds hetzelfde liedje. Voetbal Nederlandse School anno 2016: opzij, terug, balletje breed. Schwaab in een cruciale rol: hoofdrol in de opbouw, maar steeds de veilige weg naar de back of naar Moreno, in plaats van Pröpper in te spelen. En kijk dat gat achter de spitsen eens, dan weet je het wel. :biggrin.gif:

Lijkt het trouwens maar zo of deed Siem niet eens mee? :smallgrin.gif:

Je kunt uren praten over andere factoren (scheids, geluk, gebrek aan inzet), maar daar ligt het niet aan. PSV heeft internationaal gezien geen geweldige spelers. Dan moet je het hebben van goed teamspel. En dus van een werkende tactiek, zodat je alles eruit haalt. De tactiek van Cocu werkte niet, en dus houdt het op. Sterker nog, als je zo voetbalt, kom je al in de problemen tegen Roda en Willem II.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 07, 2016 1:04 pm

Ik heb niets gezien van deze wedstrijd maar op basis van dat plaatje kan ik me levendig voorstellen hoe het er uit heeft gezien. Blij dat mijn agenda een beter programma had. :smile-ajax.gif:

PSV kan zich nu dus volledig gaan richten op de strijd om de landstitel. Dat maakt dat het voor Ajax erg belangrijk is om de resterende competitieduels tegen Twente en PSV te winnen. Dan zetten we ze op 9 punten en is er sprake van een buffer. Die kan van pas komen afhankelijk van hoever Ajax in de EL komt (misschien hebben we het maar over één rondje extra).
Nil volentibus arduum

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 07, 2016 1:28 pm

Over zelfbedrog gesproken:
De 22-jarige Brenet haalt wel enig vertrouwen uit de wedstrijd tegen Rostov, ook met het oog op de topper op 18 december in de Arena tegen Ajax. "Het liefst maak ik voor de winterstop al een hoop goed met PSV en dus moeten we een beetje spelen zoals we tegen Rostov gedaan hebben."
Moeten ze vooral doen. :drecul.gif:

999

Bericht door 999 » wo dec 07, 2016 1:40 pm

Jongens, in al ons leedvermaak, vergeet niet dat ook wij tegen Rostov de bietenbrug zijn opgegaan .. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo dec 07, 2016 1:50 pm

Sterker nog. Hadden we maar 0-0 thuis en 2-2 uit gespeeld. Dan hadden we die confrontatie gewonnen.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo dec 07, 2016 1:51 pm

Daarom moeten we ze weer loten straks, dan kunnen we zien hoe de vlag ervoor hangt. Sinds een paar jaar hebben de Russen ook een competie die van augustus tot mei loopt, dus we treffen bijna dezelfde ploeg als in augustus.

Dit zwalkende PSV kan Bazoer goed gebruiken. Zouden ze er 12 miljoen voor over hebben? Voor de helft van de prijs krijgen ze Passie en Vuur al is Lemic niet meer welkom in Eindhovuh.
Laatst gewijzigd door beelzebub op wo dec 07, 2016 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 07, 2016 1:54 pm

Yopii schreef:Over zelfbedrog gesproken:
De 22-jarige Brenet haalt wel enig vertrouwen uit de wedstrijd tegen Rostov, ook met het oog op de topper op 18 december in de Arena tegen Ajax. "Het liefst maak ik voor de winterstop al een hoop goed met PSV en dus moeten we een beetje spelen zoals we tegen Rostov gedaan hebben."
Moeten ze vooral doen. :drecul.gif:
Afgaande op alle reacties na de wedstrijd lijkt het er serieus op dat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat het erg goed was. Ik zou zeggen: ga zo door.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 07, 2016 1:55 pm

Siem de Jong beseft dat hij moet scoren voor krediet bij PSV-publiek

Siem de Jong was dinsdag in het cruciale Champions League-duel met FK Rostov (0-0) dicht bij zijn eerste goal voor PSV. De aanvallende middenvelder beseft dat hij een goal nodig heeft om krediet op te bouwen bij het Eindhovense publiek.

"Ik heb het nog niet helemaal laten zien hier", zegt De Jong, die dinsdag in het Philips Stadion als invaller binnen de lijnen kwam. "Ik had er heel graag eentje ingeschoten. Voor mezelf, maar ook voor de club."

Het belangrijkste moment voor de 27-jarige De Jong kwam tien minuten voor tijd toen hij de grootste kans van PSV onbenut liet. Na een voorzet van Luciano Narsingh schoot hij recht op Rostov-doelman Soslan Dzhanaev.

"Ik reikte net tot de bal, maar kon hem net niet meer sturen. Anders was hij er waarschijnlijk ingegaan. Heel erg balen. Zo’n balletje moet net een keer goed vallen, dan dwing ik ook krediet af bij het publiek. Op dit moment heb ik dat nog niet echt verdiend."

Fluitconcert
De onvrede bij de PSV-aanhang over de prestaties van de ploeg was hoorbaar tegen Rostov. De Jong kwam een halfuur voor tijd zelfs onder een snerpend fluitconcert in het veld. Santiago Arias maakte voor hem plaats.

"Maar ik had niet het idee dat dat fluiten specifiek voor mij bedoeld was. Ik denk dat het misschien was omdat ze liever wilden dat er een centrale verdediger uit zou gaan."

"Uiteindelijk gingen we in het laatste kwartier wel echt aanvallender spelen. We wilden iets forceren en creëerden ook kansen. Op het laatst werd de bal nog van de lijn gehaald. Heel jammer, we hebben er alles aan gedaan."

Yopii

Bericht door Yopii » wo dec 07, 2016 2:09 pm

Cruijff schreef:De onvrede bij de PSV-aanhang over de prestaties van de ploeg was hoorbaar tegen Rostov. De Jong kwam een halfuur voor tijd zelfs onder een snerpend fluitconcert in het veld. Santiago Arias maakte voor hem plaats.
"Maar ik had niet het idee dat dat fluiten specifiek voor mij bedoeld was. Ik denk dat het misschien was omdat ze liever wilden dat er een centrale verdediger uit zou gaan."
Die Siem toch. Hij wilde zo graag met zijn broer samen spelen. Zou hij er al een beetje van genieten? :hypocrite.gif:
"Uiteindelijk gingen we in het laatste kwartier wel echt aanvallender spelen.
Nee maar.... :aai.gif:

Ja Jöhnk, ze zijn serieus tevreden over zichzelf. Harry van Raaij gaf het al aan, deze spelers zijn in hun eigen mythe gaan geloven.

Plaats reactie