Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door joey » wo sep 30, 2009 1:40 pm

wimpey schreef:C.A. haalde er gewoon te weinig uit, Koeman deed dat veel beter. Hij was ook wat handiger, vond ik. De geboren leider Chivu aanvoerder maken i.p.v. born loser Grim bijv.
Chivu had dan ook de pest aan Adriaanse. En hij was niet de enige.

Adriaanse lag niet goed bij de leiding, het klikte niet met de spelers, het voetbal was slecht en het publiek riep om zijn hoofd. Vanwege dat alles is hij ontslagen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 30, 2009 1:45 pm

:bis.gif:
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 30, 2009 2:14 pm

joey schreef:
wimpey schreef:C.A. haalde er gewoon te weinig uit, Koeman deed dat veel beter. Hij was ook wat handiger, vond ik. De geboren leider Chivu aanvoerder maken i.p.v. born loser Grim bijv.
Chivu had dan ook de pest aan Adriaanse. En hij was niet de enige.

Adriaanse lag niet goed bij de leiding, het klikte niet met de spelers, het voetbal was slecht en het publiek riep om zijn hoofd. Vanwege dat alles is hij ontslagen.
True, maar kijk voor de gein waar Ajax vandaan kwam en naartoe ging. Ajax was echt een teringzooi toen Co daar aankwam... dat hebben we allemaal bewust mee kunnen maken. Adriaanse deed dingen fout, maar ook een hoop goed. Hij haalde de bezem door de selectie en deed aankopen waar Ajax echt beter van werd.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 30, 2009 2:29 pm

Mwah, deed aankopen... er was ook nog een td. Adriaanse had Maxwell bijvoorbeeld nog nooit zien spelen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 30, 2009 2:30 pm

Beenhakker ook niet. Alleen Blind had hem zien spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 30, 2009 2:35 pm

Precies. Als Maxwell een half jaar later dat toernooi had gespeeld, was hij dan een aankoop van Koe geweest?

Volgens mij was het aankoopbeleid toen ook al niet veel. Ajax had gewoon een paar gelukjes achter elkaar. Dat Zlatan voor Ajax koos, bijvoorbeeld. Zo'n speler kan ik nog wel scouten. Of dat Trabelsi werd aangeboden, terwijl negen van de tien keer aangeboden spelers er weinig van kunnen. Zoals Beenhakker toen zei: 'Ik zag na een paar minuten al dat Hatem in het pulletje viel.' Typisch Ajax dan wel weer: Mido scouten als linksbuiten. Daar begrijp ik dus niets van.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo sep 30, 2009 3:31 pm

Dus alles hing van toevalligheid aan elkaar?

Dus het was stomtoevallig dat Adriaanse dergelijke spelers wilde/scoutte? En het is zeker stomtoevallig dat alle trainers ná Adriaanse, een heel ongelukkige hand in aankopen hadden.... yeah right dat is mij te gemakkelijk.
Whitey on the moon.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 30, 2009 3:51 pm

Inderdaad, bij Ajax is het vaak toeval. Ajax kent geen duidelijk beleid op dit punt, het is soms dit en soms dat. Soms heeft de trainer het voor het zeggen, soms (zoals in die tijd) de TD. Soms slaan de TD en de trainer elkaar de kop in, soms mag een trainer geld uitgeven schijnbaar zonder dat iemand daar controle over uitoefent. Soms 'denken' makelaars mee, soms worden de makelaars juist buiten de deur gezet. Ik volg het al heel wat jaren en kan er geen touw aan vastknopen.

Die zomer werden er spelers gehaald, maar Adriaanse stond toen (zoals Luuk wel eens heeft gezegd) min of meer onder curatele. Ze hadden allang besloten dat ze niet met hem verder wilden, het was wachten op een geschikt moment om hem te lozen. Om die reden had hij niet meer zoveel te zeggen over het aankoopbeleid. Dat had Beenhakker naar zich toe getrokken.

Arthur

Bericht door Arthur » wo sep 30, 2009 3:59 pm

Het beste wat Co toen gedaan heeft is Winter en Witschge eruit gooien.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo sep 30, 2009 4:06 pm

en de keuze voor Eigen Jeugd, hiervan profiteert Ajax nog steeds.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo sep 30, 2009 4:19 pm

Daarvoor stroomde er namelijk nooit een jeugdspeler door. :hypocrite.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » wo sep 30, 2009 4:45 pm

maar dat lag niet aan Co, maar aan Morten Olsen en Jan Wouters. Hoewel, de laatste deed het ook met eigen jeugd, maar die waren de dertig al lang gepasseerd... Co en Louis werkte wel veel met de jeugd

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo sep 30, 2009 6:04 pm

Van die jeugdspelers onder Co zitten er enkele nu zelfs zonder club. Zo goed waren ze dus. Nee, Co selecteerde veel jeugd, maar het merendeel kon er geen hout van. Een kleine greep zo uit mijn hoofd: Kanu, De Cler, Hersi, Van der Gun, Van der Meyde, Ikedia, Hosé, Bobson en Yakubu.

LucaS

Bericht door LucaS » wo sep 30, 2009 6:14 pm

Hij had beter nog 8 spelers kunnen kopen? Was daar uberhaupt geld voor? Volgens mij wist Co en het AJaxbestuur dat Ajax er slecht voorstond en dat de selectie niet bijzonder was. Vandaar dar ook werd afgesproken dat er langere tijd voor uitgetrokken kon worden om Ajax weer terug te brengen waar het hoorde. Maar goed, Feyenoorder L.B. en Enge A v E hebben samen een geslaagde campagne ontwikkeld om Co buiten te werken. Tot schade van onze mooie club, maar goed, er zijn natuurlijk voor dit soort mensen grotere belangen.

wimpey

Bericht door wimpey » wo sep 30, 2009 6:57 pm

LucaS schreef: Tot schade van onze mooie club,
Ik betwijfel of Ajax onder CA ook de dubbel zou hebben gewonnen en het seizoen daarop een mooie CL zou hebben gespeeld.

De lat ging wel steeds verder omlaag in de jaren daarna. CA werd volgens Leo ontslagen vanwege slechte europese prestaties. Dat was op Creep nog veel meer van toepassing, maar die mocht gewoon blijven aankloten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma okt 05, 2009 9:58 pm

Er werd zonet bij VI ook eindelijk eens een link gelegd tussen de zaakwaarnemer van Jol en bepaalde aankopen. Werd vervolgens ook weer afgezwakt door Derksen, maar er werd tenminste iets over gezegd.

Over Pantelic waren Derksen, Van der Gijp en Kraaij het eens: bakt er helemaal niets van.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 05, 2009 10:27 pm

Welke link werd er dan gelegd, Enganche?

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » ma okt 05, 2009 10:31 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 4:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma okt 05, 2009 10:38 pm

Dat is dan ook overduidelijk. Wie dat niet ziet...

Zullen ze bij Essel niet zo leuk vinden. Straks gaat Raiola met onze talentjes aan de haal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di okt 06, 2009 7:44 am

Overduidelijk inderdaad, maar er zijn genoeg mensen die er niet in geloven hoor, Joey.

joey
Erelid

Bericht door joey » di okt 06, 2009 10:06 am

Ach ja, clubliefde maakt blind.

Dit krijg je als je de knowhow niet in huis hebt.

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 06, 2009 10:09 am

Wat een onzin. Niemand ontkent dat Ajax zaken doet met deze figuren. Alleen de suggestie dat deze figuren de macht hebben overgenomen bij Ajax is absurd. Dat heeft niets met clubliefde te maken, dat heeft te maken met het feit dat daar aanwijzingen noch bewijzen voor zijn.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di okt 06, 2009 10:16 am

Het geeft te denken dat er een hoop voetballers bij ons naar binnen zijn gewandeld die op zijn minst een bedenkelijk niveau hebben. Dat is in mijn ogen ook macht. De macht dat je een club als Ajax zo ver krijgt om over te gaan tot het aankopen van verrekte beroerde spelers.

LucaS

Bericht door LucaS » di okt 06, 2009 10:21 am

Welke spelers van de betreffende makelaars zijn van bedenkelijk nivo (buiten eventueel Atouba, hoewel ik ook daar nog even een slag om de arm hou)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di okt 06, 2009 10:21 am

joey schreef:Dat is dan ook overduidelijk. Wie dat niet ziet...

Zullen ze bij Essel niet zo leuk vinden. Straks gaat Raiola met onze talentjes aan de haal.
Vast niet, maar wat is het verschil tussen Essel en Raiola? Of uberhaupt tussen zaakwaarnemer A en zaakwaarnemer B? Dat onderscheid wordt hier altijd een beetje gekunsteld gemaakt. Volgens mij zijn alle zaakwaarnemers hetzelfde. Die lui zijn er niet voor Ajax, maar voor zichzelf en hun spelers.

Plaats reactie