Met nog meer pech ziet een rechter aanleiding om de contracten van spelers op hun verzoek te ontbinden omdat zij in wezen ook bedonderd zijn door FC Twente.Marillion schreef:Ik wil eerst wel eens zien of ze degradatie uberhaupt overleven. Met een beetje pech zitten er geen clausules in de contracten en moeten ze spelers een dik Eredivisie salaris blijven betalen. Sponsors haken misschien wel af. Sowieso zullen de inkomsten (onder meer tv gelden) afnemen. En de club staat er natuurlijk al heel slecht voor.
FC Twente
Moderator: mods
Re: FC Twente
Wollt ihr den totalen Mensch?
-
De facto is dat natuurlijk al het geval, Twente verliest haar licentie (ergo alle contracten die daaronder vallen gaan ook verloren) en krijgt vervolgens een nieuwe licentie (waar de 'oude' contracten niet meer onder vallen). Maar misschien mis ik iets en zie jij als jurist nog een andere route?Le T. schreef:Met nog meer pech ziet een rechter aanleiding om de contracten van spelers op hun verzoek te ontbinden omdat zij in wezen ook bedonderd zijn door FC Twente.Marillion schreef:Ik wil eerst wel eens zien of ze degradatie uberhaupt overleven. Met een beetje pech zitten er geen clausules in de contracten en moeten ze spelers een dik Eredivisie salaris blijven betalen. Sponsors haken misschien wel af. Sowieso zullen de inkomsten (onder meer tv gelden) afnemen. En de club staat er natuurlijk al heel slecht voor.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
-
Tja, na de beursgang van Ajax hadden al onze spelers ook transfervrij kunnen vertrekken, omdat er kort gezegd juridisch een "nieuwe" werkgever ontstond. Bizarre risico's heeft de club toen gelopen. De interessante vraag voor FC Twente is of door de overgang van de ene licentie naar de andere ook een nieuwe werkgever ontstaat.
- Jinne
- Site Admin
Kennelijk heeft een medewerker gelekt. Iemand die ook bij de KNVB in een of andere raad zit, dus het is allemaal een complot volgens de Tukkers.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Ik zit niet zo in het arbeidsrecht, maar het lijkt me dat zo'n speler een overeenkomst heeft met een nette werkgever die zich aan de regels houdt en een licentie heeft om in de eredivisie uit te komen. Als het dan een bende oplichters blijkt die slechts op een te laag niveau voor die spelers mag uitkomen dan lijkt me niet dat FC Twente haar deel van de overeenkomst gestand doet en gerechtigd is om ze aan hun zijde van het contract te houden en afkoopsommen te bedingen. Kort gezegd komt het er op neer dat die spelers hier niet voor getekend hebben, indien ze dit geweten hadden, hadden ze vermoedelijk niet getekend.Andriy Demchenko schreef:De facto is dat natuurlijk al het geval, Twente verliest haar licentie (ergo alle contracten die daaronder vallen gaan ook verloren) en krijgt vervolgens een nieuwe licentie (waar de 'oude' contracten niet meer onder vallen). Maar misschien mis ik iets en zie jij als jurist nog een andere route?
Wollt ihr den totalen Mensch?
Het licentiesysteem is niet bedoeld om een club te straffen met degradatie. Er bestaat namelijk maar één licentie voor profvoetbal, dus er is er geen sprake van een licentie voor eredivisie en één voor jupiler league.
Eerst wordt de licentie ingetrokken omdat niet aan de voorwaarden worden voldaan en vervolgens wordt diezelfde licentie weer verleend. Dat slaat nergens op. Het gevolg is wel dat Twente dan instroomt op het laagste profniveau en dat is het compromis. Maar het reglement is daarvoor misbruikt. Wordt juridisch nog interessant.
Eerst wordt de licentie ingetrokken omdat niet aan de voorwaarden worden voldaan en vervolgens wordt diezelfde licentie weer verleend. Dat slaat nergens op. Het gevolg is wel dat Twente dan instroomt op het laagste profniveau en dat is het compromis. Maar het reglement is daarvoor misbruikt. Wordt juridisch nog interessant.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Mogen we stellen dat Jopie Munsterman meer kapot heeft gemaakt dan hij Twente lief heeft ?.En dat hij achteraf de zoveelste dromer in het voetbal is geweest die een club bijna ten gronde heeft gericht, of is dat te kort door de bocht ?.
Blij met de punten ...
Ik denk dat Epi Drost die vraag het beste kan beantwoorden.
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 8#p1101378
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 8#p1101378
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Nee, dat is duidelijk.999 schreef:Mogen we stellen dat Jopie Munsterman meer kapot heeft gemaakt dan hij Twente lief heeft ?.En dat hij achteraf de zoveelste dromer in het voetbal is geweest die een club bijna ten gronde heeft gericht, of is dat te kort door de bocht ?.
De zoveelste provinciebaron die gedreven door ijdelheid en grootheidswaan zijn club (bijna) de vernieling in heeft geholpen.
@Sandro: de licentie afpakken kan uiteraard. Het zal er dus om gaan of FCT terecht opnieuw een licentie is verleend. Hoe zit het? Wat zijn daartoe de voorwaarden? Hebben de andere clubs daar nog iets over te zeggen?
Die voorwaarden zijn niet anders dan de voorwaarden die ze hadden geschonden waardoor ze de licentie kwijt geraakt zijn. Afpakken kan zeker, maar het is zwart/wit: of je voldoet aan de voorwaarden om profvoetbal te mogen spelen of niet. Je kunt niet op terechte gronden een nieuwe licentie verlenen die exact gelijk is aan degene die je net had ingetrokken.Yopi schreef:@Sandro: de licentie afpakken kan uiteraard. Het zal er dus om gaan of FCT terecht opnieuw een licentie is verleend. Hoe zit het? Wat zijn daartoe de voorwaarden?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Dus?
http://www.fctwente.net/content/knvb_ko ... n?id=94119
Logisch natuurlijk.
En hoe moeten we dit plaatsen?
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=278577
Lekken of klokkenluiden?
Blijkbaar weet de KNVB via deze Porcu van de lijken in de kast?
http://www.fctwente.net/content/knvb_ko ... n?id=94119
Logisch natuurlijk.
En hoe moeten we dit plaatsen?
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=278577
Lekken of klokkenluiden?
Blijkbaar weet de KNVB via deze Porcu van de lijken in de kast?

-
Het is net zo'n poldermodel als Advocaat als assistent van Blind.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko
Eerder pappen en nathouden.
Als je FCT keihard denkt te moeten aanpakken, doe dat dan.
Als je FCT keihard denkt te moeten aanpakken, doe dat dan.
Probleem is wel dat als het een beetje tegenzit het over en uit is met FC Twente ...
Blij met de punten ...
Tja, wat kan de KNVB daar aan doen? Ze mogen in Tukkerland best in de spiegel kijken.
http://www.twentefans.nl/nieuws/21456/- ... BiFeV2L.97
Is de gebeten hond, gezien de reacties.
Komt nota bene uit Vak P...
Mmmh, ik denk niet dat een burgerrechter dat toelaat dat door deze maatregel een club finaal in de vernieling gaat.
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
Dus maar blijven pappen en nat houden terwijl ze het zelf verkloot hebben? Volgens mij moet een rechter zich gewoon bezig houden met feiten en niet aan liefdadigheid doen.
Ben geen jurist, maar ik neem aan dat de rechter niet zal oordelen over de rechtvaardigheid van interne regels (licentieregels) van de KNVB, lijkt me. Hij zal alleen bepalen of een en ander correct is verlopen.
Dat lijkt me ook, Yopi...
Ik heb uit de Twente-hoek nog geen persoon gehoord die de schuld bij zichzelf legt. Niemand die zegt "We hebben er echt een grote bende van gemaakt", alleen maar Calimero gedrag en wijzen naar anderen...
Ik heb uit de Twente-hoek nog geen persoon gehoord die de schuld bij zichzelf legt. Niemand die zegt "We hebben er echt een grote bende van gemaakt", alleen maar Calimero gedrag en wijzen naar anderen...
- Jinne
- Site Admin
Ze mogen ook gewoon naar Breda volgend jaar. Leuke potjes.
Grappig hoe dat altijd werkt bij klokkenluiders. Over het feit dat hij daadwerkelijk illegale praktijken aan het licht heeft gebracht hoor je helemaal niemand. Nee hoor, alleen het feit dat ze naar buiten zijn gekomen is kwalijk.Yopi schreef:Tja, wat kan de KNVB daar aan doen? Ze mogen in Tukkerland best in de spiegel kijken.
Inderdaad, ik zou me drukker maken over het feit dat er daadwerkelijk van alles is misgegaan op bestuur en directieniveau. Als er niets verkeerd was gedaan viel er ook niets te lekken.
Nil volentibus arduum
- Jinne
- Site Admin
En het dan wel hebben over het 'oude FC Twente' en het 'nieuwe FC Twente'.
Mmm, De Graafschap of Twente... Ze hebben geen van beiden vrienden gemaakt de laatste weken. Lastig, lastig. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Wat ik me overigens afvraag. Stel nu dat de rechter FC Twente gelijk geeft dat het niet mogelijk is om de licentie af te nemen en hem dan weer terug te geven. Is dan de KNVB weer aan zet om opnieuw een straf te bepalen?
Eerder heb ik gelezen dat ze de keuze hadden tussen een boete en het ontnemen van de licentie. De eerste straf vonden ze te licht en de tweede te zwaar. Daarom is deze constructie bedacht. Als ze nu opnieuw moeten kiezen kan het dus ook zijn dat ze het dan wel laten bij het ontnemen van de licentie. Dan heb je als club je hoger beroep gewonnen en sta je een paar dagen later allemaal op straat.
Eerder heb ik gelezen dat ze de keuze hadden tussen een boete en het ontnemen van de licentie. De eerste straf vonden ze te licht en de tweede te zwaar. Daarom is deze constructie bedacht. Als ze nu opnieuw moeten kiezen kan het dus ook zijn dat ze het dan wel laten bij het ontnemen van de licentie. Dan heb je als club je hoger beroep gewonnen en sta je een paar dagen later allemaal op straat.
Nil volentibus arduum