PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Demosthenes » zo dec 09, 2012 7:34 pm

Na de transferperiode in de winter valt er misschien meer te zeggen over wie kampioen wordt, maar creëerde Ajax maar zoveel kansen tegen Vitesse en Twente.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » zo dec 09, 2012 7:35 pm

Jöhnk schreef:PSV probeert het tenminste. De spelopvatting van Twente is weer om te huilen.
McLaren is een schijtluis.

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Laudrup » zo dec 09, 2012 8:07 pm

Demosthenes schreef:Na de transferperiode in de winter valt er misschien meer te zeggen over wie kampioen wordt, maar creëerde Ajax maar zoveel kansen tegen Vitesse en Twente.
Die kansen die het tegen PSV wel wist te creëren bedoel je? Je kan wel zeuren over het aantal niet gecreëerde kansen tegen Twente en Vitesse, maar ondertussen haalde Ajax hetzelfde resultaat als PSV tegen die clubs en veegde Ajax PSV in eigen huis van het veld.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Frisse » zo dec 09, 2012 10:20 pm

wimpey schreef:Twente gaat dit easy winnen. Ik vind psv dom spelen.
Jöhnk schreef:PSV probeert het tenminste. De spelopvatting van Twente is weer om te huilen.
Troosteloze ploeg. Speelden vandaag ook met Boschker, Bengtsson, Brama, Janssen en Bulykin in de as. Verlies je in Nederland over een heel seizoen wel een stuk of 8 uitwedstrijden mee, denk ik.

Bizarre zet van McClaren om Bulykin in de spits te zetten tegenover Marcelo. Kan ik geen logische redenering voor verzinnen.

Jinne schreef:Hele slechte wedstrijd dit. Typerend dan ook dat de Invisible man scoort.
Matavz speelde sterk. Won vrijwel al z'n kopduels, liep goed, zette vier keer een medespeler vrij voor de goal (drie keer doorgekaatst op Narsingh in de diepte, één keer afgelegd op Lens) en scoorde uit z'n enige kans.

Jöhnk schreef:Heb alleen de tweede helft gezien, en vond PSV toen wel goed spelen. Niet met al te veel vernuft, maar wel met heel veel pressie op de opbouw van Twente. Daardoor kwam Twente er totaal niet aan te pas. Denk trouwens ook dat zo'n tactiek tegen Ajax heel effectief zou zijn geweest, al kun je je afvragen of zoiets met Van Bommel mogelijk is. Die loopt toch net iets liever naar achteren dan naar voren.

Conclusie: PSV dikverdiend gewonnen, en Advocaat heeft met PSV voor de tweede keer een negatieve spiraal doorbroken.
Eens. PSV kan de verdediging ontlasten door de speelstijl die het met name in thuiswedstrijden hanteert. In uitwedstrijden gaat dat een stuk moeilijker. Tweede helft van vandaag was zoals PSV-Vitesse, behalve dat PSV nu wel net genoeg kansen af wist te maken.

Gaat tussen Ajax, PSV en Vitesse, denk ik.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo dec 09, 2012 11:34 pm

Met Invisible man bedoelde Jinne Wijnaldum.

PSV heeft 5 Eredivisie wedstrijden zonder Van Bommel gespeeld en ze alle 5 gewonnen. Waarvan één met 3-0 van Feyenoord en één met 3-0 van Twente. Dat geeft te denken.

Als NEC thuis een goede dag heeft en NAC er in Breda een lekkere vechtwedstrijd van weet te maken dan geloof ik echt niet dat PSV uit de komende 2 wedstrijden 6 punten gaat halen.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Frisse » zo dec 09, 2012 11:44 pm

Goedemorgen. Was toevallig net in discussie met iemand anders over Matavz (die ook nog scoorde en ook wel eens wordt verweten niet aanwezig genoeg te zijn). Die andere persoon had de wedstrijd met z'n ogen dicht gekeken. Vandaar dat ik wat happig was. :blush.gif:

Wijnaldum vond ik overigens ook niet onzichtbaar. Kwam weer veel in scoringspositie...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door jabu » ma dec 10, 2012 12:08 am

Hij kwam inderdaad wel in positie ja :smallgrin.gif: , dus onzichtbaar was hij deze wedstrijd niet te noemen. Al had hij dit wellicht deze keer wel gewild.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Demosthenes » ma dec 10, 2012 8:19 am

Die kansen die het tegen PSV wel wist te creëren bedoel je? Je kan wel zeuren over het aantal niet gecreëerde kansen tegen Twente en Vitesse, maar ondertussen haalde Ajax hetzelfde resultaat als PSV tegen die clubs en veegde Ajax PSV in eigen huis van het veld.
De resultaten? Ik heb het idee dat de JC-revolutie was ingezet om het spel te veranderen, de afstand tot de top te verkleinen, om niet als een stel angsthazen te worden afgebluft door RM. Blijkbaar is dat veranderd, gaat het nu om de resultaten, behalve dat 4-1 verliezen tegen RM-B+ weer beter is dan met 2-0 verliezen van RM. Uit verliezen van Dortmund wordt gezien als een prima prestatie!

Ajax stond ooit voor aanvallend voetbal, dat hield in: veel kansen missen, maar de intentie was om te winnen met aanvallend voetbal. Dat laatste wordt door PSV dit seizoen beter uitgevoerd, per wedstrijd scoort PSV één doelpunt meer en die zwakke verdediging heeft minder tegentreffers dan de Ajaxverdediging, m.a.w. is aanvallen toch de beste verdediging?

Ajax was thuis kansloos tegen Vitesse en mag z'n handen dicht knijpen dat McLaren iedereen liet verdedigen, want iedere Twente-aanval zorgde voor gevaar. Het huidige spel zorgt ervoor dat de tribunes niet meer vol zijn, op tv te zien, volgens Thijs geschat op 10.000 à 15.000 seizoenkaarthouders die verstek laten gaan, zonder dat er sprake is van een vakantie. Blijft Ajax zo voetballen, dan zullen de punten wel blijven komen, maar de toeschouwers ook?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PSV 2012-2013

Bericht door El Clavo » ma dec 10, 2012 8:57 am

Joh, maak je niet zo druk. Dit was een teringkoude avond tegen een nietszeggende tegenstander. Of denk je dat er 10000 uit protest tegen het spel thuis bleven?

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » ma dec 10, 2012 9:06 am

RM-B+?

Demo, kap eens met dat aanstellen. Als ik jouw berichten lees krijg ik zin om nooit meer van me leven tegen een voetbal aan te trappen of er naar te kijken.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » ma dec 10, 2012 9:52 am

Demosthenes schreef: Blijft Ajax zo voetballen, dan zullen de punten wel blijven komen, maar de toeschouwers ook?
Jij komt sinds Ajax - Vitesse sowieso niet meer, toch?! Vond je Ajax tegen psv vorige week trouwens óók zo slecht als tegen Vitesse en Twente? Want die wedstrijd komt in je klaagzang immers niet voor. Past niet in het plaatje? Ik heb Ajax tegen psv namelijk wel 15 kansen zien creeren, waarvan er vele gemist werden...
Frisse schreef: Matavz speelde sterk.
Wereldspits. Snap niet dat ie geen basisplaats heeft. :hypocrite.gif: Ik vond Hutchinson gisteren sterk. Verder speelt psv vooral opportunistisch (die kansen komen zelden voort vanuit combinaties), is het teamverband (eenheid van denken en handelen) ver te zoeken. Bovendien heeft psv te weinig spelers die met het hoofd spelen. Het is een ploeg die met z'n krachten smijt. Dat in combinatie met hetgeen voor een defensie moet doorgaan maakt psv geen kampioensploeg.

Titelrace gaat tussen Ajax, de kakkies en Vitesse. En Ajax wordt gewoon weer kampioen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » ma dec 10, 2012 9:59 am

Vitesse gisteren zien spelen? Gaat 'm ook niet worden, Wimpey. En de kakkies ook niet. Als je Elabdelloui ofzo als rechtsback moet opstellen :excited.gif: Al spelen die wel de komende wedstrijden thuis. Maar wanneer Ajax die thuis gewoon pakt is er niks aan de hand.

Ik blijf erbij, Ajax wordt gewoon kampioen. Ajax speelt als team. Ajax heeft daarnaast ieder jaar weer spelers die na de winterstop opstaan. Dit jaar hebben we met Fischer en Hoessen twee parels erbij. Misschien met Andersen nog een crack. Tel daarbij de klasse van Eriksen, Siem en Babel (als spits) op en we hebben ook nog eens de meeste creatieve spelers.

Twente moet het hebben van Chadli en Tadic. De verdediging en middenveld zijn ruk en hebben 0 creativiteit. De pass waarmee Toby Eriksen vrij voor de keeper zet :biggthumpup.gif:

Voor PSV geldt hetzelfde. Al vind ik die nog een tikkeltje slechter.

Vitesse mist straks Bony. En zonder Bony vind ik de rest ook stukken minder. Die lange Japanner voor Bony :excited.gif:

Ajax wordt, zoals ik al maanden roep, gewoon weer kampioen. Omdat we de best voetballende ploeg hebben. En die ploeg gaat alleen maar beter voetballen. Wat als Derk zijn angst overwint, als Toby stappen maakt, Van Rhijn een beetje leert verdedigen, Daley ietsjes sterker wordt... We worden kampioen!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door 999 » ma dec 10, 2012 10:02 am

Mwah, eerste 10 minuten waren voor Psv.Na die tien minuten ging het een beetje gelijk op en zou Twente met de kans van Fer onterecht op voorsprong kunnen komen.Daarna was het over bij Twente.

Wat me vooral opviel is het schijterig staan te voetballen van Twente.En dan vraag je je natuurlijk af, net zoals wij dat doen bij AJAX - Psv (zeker als je ziet hoe AJAX wederom te kijk werd gezet in Madrid ) , lag dat nu aan Psv of aan Twente ...

Persoonlijk viel Twente mij zeer tegen.Al was de overwinning van Psv dik verdient ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door 999 » ma dec 10, 2012 10:03 am

Mwah, eerste 10 minuten waren voor Psv.Na die tien minuten ging het een beetje gelijk op en zou Twente met de kans van Fer onterecht op voorsprong kunnen komen.Daarna was het over bij Twente.

Wat me vooral opviel is het schijterig staan te voetballen van Twente.En dan vraag je je natuurlijk af, net zoals wij dat doen bij AJAX - Psv (zeker als je ziet hoe AJAX wederom te kijk werd gezet in Madrid ) , lag dat nu aan Psv of aan Twente ...

Persoonlijk viel Twente mij zeer tegen.Al was de overwinning van Psv dik verdient ...

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » ma dec 10, 2012 10:31 am

999 schreef: Persoonlijk viel Twente mij zeer tegen.Al was de overwinning van Psv dik verdient ...
Zeker. Maar ik vat die McC niet. Ajax deed het vorig weekend voor: alles ging terug op Waterman, die de lange haal gaf. Wat doet Twente: die zetten 0 druk, waardoor die knoeiers bij psv opbouwend niet in de problemen kwamen.

Strootman kon telkens easy de bal ophalen, in rust aannemen en de aanval inleiden. Twente deed geen poging om de defensieve en opbouwende zwakte van psv bloot te leggen. Dus kon psv het eigen spelletje spelen en makkelijk winnen. En dan nog kreeg Twente via Fer en Tadic enorme kansen.

Gebruikersavatar
Frisse
Berichten: 374
Lid geworden op: do aug 09, 2012 8:42 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Frisse » ma dec 10, 2012 10:44 am

wimpey schreef:
Frisse schreef: Matavz speelde sterk.
Wereldspits. Snap niet dat ie geen basisplaats heeft. :hypocrite.gif: Ik vond Hutchinson gisteren sterk. Verder speelt psv vooral opportunistisch (die kansen komen zelden voort vanuit combinaties), is het teamverband (eenheid van denken en handelen) ver te zoeken. Bovendien heeft psv te weinig spelers die met het hoofd spelen. Het is een ploeg die met z'n krachten smijt. Dat in combinatie met hetgeen voor een defensie moet doorgaan maakt psv geen kampioensploeg.

Titelrace gaat tussen Ajax, de kakkies en Vitesse. En Ajax wordt gewoon weer kampioen.
Hoe vond je Matavz gisteren spelen, Wimpey? Vond dit een betere pot dan het gros van de wedstrijden die ik Sigthorsson in Ajax 1 heb zien spelen, bijvoorbeeld.

Een ploeg met het combinerend vermogen van Ajax en de op cruciale momenten directere manier van spelen van PSV, dat zou voor mij een zeer aantrekkelijk elftal maken. Die eeuwige rondo van Ajax is ook niet alles.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » ma dec 10, 2012 10:50 am

Ajax moet bij balverlies ook veel sneller druk zetten op de tegenstander. Dan ga je automatisch ook wat directer spel krijgen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52108
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door wimpey » ma dec 10, 2012 1:50 pm

Frisse schreef: Hoe vond je Matavz gisteren spelen, Wimpey?
Eerste 70 minuten gezien. Hij viel me niet op. Matavz zal nooit een speler worden waaraan een topclub zijn aanvalsspel kan ophangen. Ik vond Strootman en Hutchinson sterk. Verder vooral veel domme voetballers gezien.
Een ploeg met het combinerend vermogen van Ajax en de op cruciale momenten directere manier van spelen van PSV, dat zou voor mij een zeer aantrekkelijk elftal maken.
Doe mij maar combinatievoetbal. Je zag vorig weekend hoe 'goed' psv met een druk zettende tegenstander kan omgaan.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Khraa » do dec 13, 2012 12:49 pm

Clubs maken ‘winst’ dankzij PSV en gemeente Eindhoven
Donderdag, 13 december 2012 om 09:13Voor het eerst sinds vier jaar hebben de clubs uit de Eredivisie het afgelopen seizoen weer winst gemaakt; in totaal werd er 22 miljoen euro overgehouden. Er is daarbij wel enigszins sprake van een vertekend beeld, aangezien PSV 43 miljoen mocht incasseren van de gemeente Eindhoven.

Dat bedrag kreeg de huidige koploper van Nederland voor een stuk grond. Zonder die bijdrage hadden de Eredivisieclubs een gezamenlijk verlies van 21 miljoen euro geleden, meldt de Volkskrant. dat zou nog altijd een forse verbetering geweest zijn ten opzichte van het seizoen 2010/11, aangezien het totale verlies van de achttien clubs in die jaargang liefst 59 miljoen euro bedroeg.

Met dank aan de grondverkoop is PSV met een positief saldo van 27,7 miljoen de club die de grootste winst behaalde, gevolgd door Ajax (9,7 miljoen) en Feyenoord (6,5 miljoen). Het grootste verlies was voor Vitesse: 22,7 miljoen. Volgens de Arnhemse club ‘een bewuste keuze om onze doelstelling te realiseren’. “We zijn ook niet gedwongen spelers te verkopen. Voorzitter Merab Jordania staat garant.”
Voetbalzone

Staat hier eigenlijk niet gewoon dat PSV zonder de deal met de gemeente een verlies draait van 16 miljoen?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door mattie » do dec 13, 2012 2:31 pm

Net als griekenland/spanje is het wachten op het volgende steunpakket..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » do dec 13, 2012 3:01 pm

Advocaat vindt het oncollegiaal van Ajax dat ze een belastende verklaring indienen tegen Marcelo.

Want een elleboog in iemand zijn gezicht planten is vriendelijk :excited.gif:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=178245


Wat is er toch aan de hand met die PSV'ers? Zijn ze aan de pillen die Reis nog in zijn kluisje had liggen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV 2012-2013

Bericht door beelzebub » do dec 13, 2012 3:11 pm

Kijk, daar begint het al. We hadden het vorig weekeind over een voorbeeldfunctie van de profs, zie hier.

1. Eerst die klap/tik
2. Wegmoffelen/goedpraten.

Zo gaat het bij de amateurs ook jaren. Nee, we drinken er wel een biertje over en praten het uit. Geen gedoe met papieren en verklaringen, boetes, minpunten etc....

Zo laat je de rotte appels hangen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV 2012-2013

Bericht door LucaS » do dec 13, 2012 3:53 pm

Tja, wie kaatst kan de bal terug verwachten:
'Oncollegiale verklaring van PSV in strafzaak Suarez zet kwaad bloed bij Ajax'

25 november 2010

Volgens De Telegraaf heeft de oncollegiale en belastende verklaring van PSV in de strafzaak tegen Suarez kwaad bloed gezet bij Ajax. Niet alleen de belastende verklaring van Bakkal maar ook het toevoegen van foto's en medisch dossier van de clubarts zou bij Ajax niet goed zijn gevallen. Eerder gaf Ajax in 2008 in een zaak tegen Afellay wel een 'collegiale verklaring'. Suarez werd uiteindelijk voor zeven duels geschorst.
Ajax Netwerk
Ajax stemde woensdag schoorvoetend in met het schikkingsvoorstel. De directie, staf en spelers hebben moeite met de hoge straf, maar vinden het signaal dat de club naar de samenleving toe moet afgeven het belangrijkst. Een tucht- en eventuele beroepszaak zouden de indruk kunnen wekken dat het wangedrag van Suarez wordt getolereerd en dus neemt Ajax zijn verlies, aldus De Telegraaf
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Marillion » do dec 13, 2012 4:03 pm

In dit soort situaties doen clubs er goed aan om niet naar de ander te kijken om zogenaamd collegiaal te zijn. Maar in plaats daarvan kritisch te zijn naar haar eigen spelers. Als iemand zich misdraagt dan gaat het dáár mis. Niet bij de andere partij die vervolgens feitelijk slechts bevestigd wat er is gebeurd.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV 2012-2013

Bericht door Lionel » do dec 13, 2012 4:57 pm

Mee eens. Als Suarez als een idioot iemand bijt moet de club de bond al voor zijn en hem voor bijvoorbeeld een maand schorsen.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie