PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo nov 20, 2016 4:38 pm

En deflatie, als je ze kwijt wilt. :smallgrin.gif:

Natuurlijk, het gaat gewoon om (gebrek aan) kwaliteit. De kwaliteit van de spelers is altijd het belangrijkste. Dat hebben ze overal door behalve in Nederland. Hier heerst het goeroe-denken, en doen we net alsof een trainer van een ezel een renpaard kan maken.

Guardado is constant aan het kwakkelen en lijkt er niet zoveel zin meer in te hebben. Dan is PSV dus zijn belangrijkste speler kwijt. Het middenveld verzwakt, dus de aanvoer naar de spitsen is van mindere kwaliteit. Dan valt Luuk de Jong door de mand, want hij is geen speler die zelf iets kan forceren.

PSV heeft spelers lopen die liever waren vertrokken. Guardado, Willems, De Jong, Narsingh wellicht ook. Hoewel het in het geval van Narsingh weinig uitmaakt, want hij kan er toch geen zak van.

Denken jullie trouwens dat Guardado in de winterstop vertrekt?

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: PSV

Bericht door Javiskamp » zo nov 20, 2016 8:44 pm

@wimpey

Gargamel... Edsv... het zit je wel hoog he?
Vertel nou eens waar die hekel vandaan komt

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo nov 20, 2016 10:39 pm

Wimpey houdt gewoon van bijnamen. :neutral.gif: :smallgrin.gif:

Ik ben het trouwens niet met hem eens. Gargamel zit niet op de knaken, hij weet het niet meer. Zeker niet nu hij niet meer bij AZ spelers kan halen die hij kent.

Wouter
Berichten: 18984
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo nov 20, 2016 11:00 pm

Yopii schreef:En deflatie, als je ze kwijt wilt. :smallgrin.gif:

Natuurlijk, het gaat gewoon om (gebrek aan) kwaliteit. De kwaliteit van de spelers is altijd het belangrijkste. Dat hebben ze overal door behalve in Nederland. Hier heerst het goeroe-denken, en doen we net alsof een trainer van een ezel een renpaard kan maken.

Guardado is constant aan het kwakkelen en lijkt er niet zoveel zin meer in te hebben. Dan is PSV dus zijn belangrijkste speler kwijt. Het middenveld verzwakt, dus de aanvoer naar de spitsen is van mindere kwaliteit. Dan valt Luuk de Jong door de mand, want hij is geen speler die zelf iets kan forceren.

PSV heeft spelers lopen die liever waren vertrokken. Guardado, Willems, De Jong, Narsingh wellicht ook. Hoewel het in het geval van Narsingh weinig uitmaakt, want hij kan er toch geen zak van.

Denken jullie trouwens dat Guardado in de winterstop vertrekt?
Mwah, De Jong zit aan zijn top bij PSV, Narsingh mag blij zijn dat hij mee mag doen en Willems is alleen maar minder geworden het afgelopen jaar. Als Propper en Guardado ook nog eens uit vorm zijn wordt het lastig.

Ik denk dat PSV tweede wordt. Ze hebben wel een betere selectie dan Feyenoord. Ajax heeft echter met Ziyech en Dolberg een enorme kwaliteitsimpuls gekregen.

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo nov 20, 2016 11:37 pm

Wouter schreef:Mwah, De Jong zit aan zijn top bij PSV, Narsingh mag blij zijn dat hij mee mag doen en Willems is alleen maar minder geworden het afgelopen jaar.
Mee eens, maar weten ze dat zelf ook?
Als Propper en Guardado ook nog eens uit vorm zijn wordt het lastig.
Inderdaad, het middenveld...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV

Bericht door Ajaciedjuh » ma nov 21, 2016 6:27 am

psv speelt slecht en staan slechts 4 punten achter ons cluppie. Die doen gewoon nog mee tot het einde van het seizoen. In de winterstop halen ze Van Ginkel en een buitenspeler. Verder zal Locadia er weer bij zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma nov 21, 2016 9:49 am

We moeten inderdaad niet overdrijven. Ze hebben een mindere periode maar het gat is niet groot. Zeker niet als je kijkt naar het aantal wedstrijden dat nog gespeeld moet worden. Ik verwacht ook dat ze gewoon tot het einde van de competitie mee blijven doen in de titelstrijd.

Maar het is lekker dat ze wat punten laten liggen tegen kleinere clubs. Daarmee zijn de misstappen van Ajax tegen Roda en Willem II ten opzichte van PSV min of meer onschadelijk gemaakt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma nov 21, 2016 11:23 am

Ajaciedjuh schreef:psv speelt slecht en staan slechts 4 punten achter ons cluppie. Die doen gewoon nog mee tot het einde van het seizoen. In de winterstop halen ze Van Ginkel en een buitenspeler. Verder zal Locadia er weer bij zijn.
Precies ...

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma nov 21, 2016 12:17 pm

Zou kunnen, maar dan moet het gat niet (veel) groter worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma nov 21, 2016 12:32 pm

Open deur :smallgrin.gif:

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma nov 21, 2016 2:31 pm

Ach, wat heet. Het kan zomaar zijn dat PSV in de winterstop een straatlengte achterstand heeft op Ajax en Feyenoord, en dat er weinig meer te repareren valt. Ze krijgen nog twee zware CL-wedstrijden - eens kijken of ze dan nog fut hebben voor de competitie...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Thijs » ma nov 21, 2016 2:56 pm

Nouja, ze krijgen nu ADO-thuis, Roda-uit, Eagles-thuis. En dan mogen ze naar ons.

Wij nu Heerenveen-uit, Groningen-thuis, Twente-uit. Zou al heel blij zijn als het gat hetzelfde is als we ze in de ArenA krijgen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma nov 21, 2016 3:06 pm

Namen zeggen niets als PSV gelijkspeelt tegen Willem II.

Nee, ik zou geen voorspelling durven te doen. Ook niet dat PSV tot het einde mee doet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma nov 21, 2016 3:35 pm

Yopii schreef:Namen zeggen niets als PSV gelijkspeelt tegen Willem II......
Laat staan als je er thuis van verliest. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma nov 21, 2016 3:37 pm

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma nov 21, 2016 3:52 pm

Dus misschien is het niet zo handig om op basis van een dip in te schatten dat PSV niet mee kan.

Voorlopig staan ze slechts vier punten achter op Ajax en zijn er pas 13 van de 34 wedstrijden gespeeld. De selectie is grotendeels intact gebleven ten opzicht van vorig jaar. Naast de mindere periode van Guardado hebben ze volgens mij vooral last van het ontsporen van de combi Willems / De Jong. Want veel belangrijke doelpunten uit de afgelopen twee seizoenen vielen uit een gevaarlijke voorzet van Willems richting De Jong. Van die laatste hebben we hier meerdere keren mogen lezen dat Ajax zo'n speler had moeten halen. Nu hebben we Dolberg tot de nieuwe verlosser uitgeroepen en kan De Jong helemaal niets meer goed doen. De waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.

Net als Thijs zou ik er absoluut voor tekenen als het gat nog steeds vier punten is wanneer Ajax-PSV op het programma staat.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma nov 21, 2016 4:07 pm

Wie zegt dan dat ze niet meer mee kunnen? :confused.gif:

Ik heb Luuk de Jong nooit zo bijzonder gevonden. Hij is niet voor niets mislukt in Duitsland en Engeland. Een leuke spits voor de Eredivisie, waar veel tijd en ruimte is, maar te traag en te log voor hogerop. Maat hij is dus wel een leuke spits voor de Eredivisie, en hij zal wel weer gaan scoren.
Ik kan me voorstellen trouwens dat andere spelers zich aan hem ergeren. Hij raakt geen knikker en hangt de dominee uit.

De geruchten gaan dat Guardado het in de winterstop voor gezien houdt bij PSV. In dat geval hebben ze er een probleem bij. Want hoe zit het dan met de hiërarchie?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PSV

Bericht door Sandro » ma nov 21, 2016 5:26 pm

Marillion schreef:Naast de mindere periode van Guardado hebben ze volgens mij vooral last van het ontsporen van de combi Willems / De Jong. Want veel belangrijke doelpunten uit de afgelopen twee seizoenen vielen uit een gevaarlijke voorzet van Willems richting De Jong.
Ik heb het even opgezocht. Twee seizoenen geleden gaf Willems 7 assists op De Jong. Er zullen best belangrijke goals bijgezeten hebben, maar op de totale productie stellen 7 goals niet zoveel voor. En Willems gaf ook 4 assists op andere spelers. Ik denk dat dat beeld van die combi Willems/De Jong vooral is blijven hangen omdat de goals vrijwel identiek waren: allemaal kopgoals.

Afgelopen seizoen was het al een heel stuk minder. O.a. door een langdurige blessure van Willems. Dus ik vind het beeld dat soms geschetst wordt van het belang en de kracht van de Willems/De Jong combi nogal overdreven.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma nov 21, 2016 5:33 pm

Hmm, dat valt inderdaad wat tegen wat betreft cijfers. Al zal er hier en daar ook nog een indirect verband zijn met een bal die dan in tweede instantie alsnog valt. Dan is het blijven hangen door de sterke gelijkenis tussen de doelpunten. En misschien ook door het feit dat ze nu allebei zijn weggezakt.

Maar wat De Jong betreft. De meningen lopen nogal sterk uiteen. Hij is een spits met een aantal specifieke kwaliteiten maar zeer zeker ook met een aantal gebreken. Je kunt met hem niet heel veel kanten op want divers is hij niet. Met diezelfde kwaliteiten was het eerst een en al lof voor hem en nu kan hij er niets meer van. Beide lijkt me niet helemaal terecht. Bij PSV liepen ze de polonaise toen hij zijn contract verlengde en nu moet hij volgens een deel van diezelfde supporters op de bank. En ik heb ook hier gelezen dat PSV het beter had gedaan dan Ajax door hem wel te halen.

In het voetbal telt alleen de korte termijn. Zo blijkt maar weer.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18976
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma nov 21, 2016 11:02 pm

In voetbal telt alleen kwaliteit.

Spelers kunnen een tijdje beter lijken dan ze zijn, maar dat houdt een keer op.

Ik beweer niet dat De Jong er niets van kan. Wel dat hij geen topspits is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41096
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di nov 22, 2016 11:54 am

Er is denk ik uberhaupt niemand te vinden die dat stelt. Hij is niet voor niets mislukt in Duitsland en Engeland.

Wel is hij in goede doen een hele bruikbare spits voor een club als PSV. Dat heeft hij in de afgelopen seizoenen wel laten zien want hij heeft toch een behoorlijk aantal doelpunten gemaakt. Veel beter gaat hij niet meer worden. Het is wat het is. Fysiek sterk, houterig en goed voor ongeveer 20 doelpunten in een jaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV

Bericht door beelzebub » di nov 22, 2016 12:18 pm

Als je hem in het rijtje (ex)-spitsen met een PSV/Twente achtergrond mag zetten, op welke plek komt-ie dan volgens jullie? :ajaxsmiley.gif:

Ik zou zeggen in de middenmoot:

- Arnold Bruggink
- Jan Vennegoor of Hesselink
- Luuk de Jong
- Rene Eijkelkamp
- Boudewijn Pahlplatz
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Thijs » di nov 22, 2016 12:37 pm

Ja precies, die boerenpummel-categorie van bonkige figuren. Al vond ik Bruggink nog wel een leuke speler.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » di nov 22, 2016 1:08 pm

Thijs schreef:Ja precies, die boerenpummel-categorie van bonkige figuren. Al vond ik Bruggink nog wel een leuke speler.
bruggink was een hele meneer in duitsland. kon heel goed voetballen, werd zelfs aanvoerder meen ik te herinneren. Mistte echter de explosiviteit voor een topspeler.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10316
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » di nov 22, 2016 1:09 pm

Vennegoor heeft het toch veel verder geschopt dan Bruggink?

Bruggink was misschien een wat meer sierlijke speler, maar ik vond Vennegoor toch wel iets belangrijker.

Plaats reactie