Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

martijn401

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door martijn401 » do aug 20, 2009 9:27 am

Verstandig had geweest als Jol er niet op in was gegaan, maar ik vind het ergens wel lekker. Co plaatst een paar laffe stoten en <beng Jol terug met een snoei hard directe vol op de gok van Co. Het is daarnaast gelijk een signaal naar iedereen die wat op te merken heeft over de nieuwe werkwijze bij Ajax; laat het duidelijk zijn, het is nu tijd voor resultaten anders zien we nooit meer mooi voetbal. Poetsen doe je niet in je maat kostuum!

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 9:28 am

LucaS schreef:Ach, dat is helemaal niet kwetsend. Hij zegt niet dat Jol een lompe boer is en er niet uitziet, hij zegt dat Ajaxtrainers in pak verschijnen. Er werd mij op mijn werk ook verteld dat ik ook op "casual friday' een pak met stropdas aan moest toen ik promotie kreeg. Het past voor Adriaanse blijkbaar in zijn opvatting dat veel zaken die bij Ajax belangrijk waren nu overboord gezet worden. Dus het was niet de kern van zijn beweringen, maar het was ook zeker niet compleet irrelevant.
Tja, er past heel veel in Adriaanse opvatting... maar als ze hem bekritiseren, is het huis te klein.

Wat de speelwijze betreft, Adriaanse hoeft zich geen zorgen te maken. Zodra Jol gaat verliezen, komt de roep om aanvallend voetbal vanzelf. Dat zou hij trouwens kunnen weten, want ook in zijn tijd werd de Berlijnse Muur gepikt zolang er gewonnen werd. Pas toen Adriaanse een paar wedstrijden achter elkaar verloor, werd het tegen hem gebruikt.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do aug 20, 2009 9:33 am

het oproer was groot omdat hij uit wraak handelde t.a.v. leo beenhakker's kritiek. Supporters zien niet graag hun cluppie ingezet worden als wapen in de ruzie tussen 2 passanten. daar is Ajax niet voor.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 9:35 am

Je legt nu de verantwoordelijkheid precies verkeerd. Er was geen sprake van wraak, er was sprake van dat Co ontslagen zou worden bij de eerste de beste tegenvallende reeks. Beenhakker heeft speeltjes gespeeld om adriaanse buiten te werken, ik vind het bizar dat dat blijkbaar nu de schuld van Adriaanse is.
I think I lost my fucking headache

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do aug 20, 2009 9:42 am

adriaanse koos zelf ervoor om het wapen Ajax in te zetten. als ie een kerel had geweest had ie gezegd Ajax blijft haar huisstijl, aanvallend voetbal, trouw en zo niet mag beenhakker het doen. Dan had hij een vent geweest en dan had hij nu kritiek mogen hebben, luuk.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 9:49 am

Inderdaad, zo principieel was hij niet. Hij koos voor overleven, net als Jol dat nu doet.

Ajax moet presteren, kampioen worden, de CL halen, de begroting rond krijgen. Voor experimenten is geen plaats. Toen niet en nu niet. Als Jol vrolijk gaat voetballen en net zo presteert als Van Basten vorig seizoen (met min of meer dezelfde groep) haalt hij het einde van het seizoen óók niet.

Dat wil niet zeggen dat het voetbal van Ajax nu de schoonheidsprijs verdient. En het spijt me wel dat ik bij Jol niet eens de intentie bespeur om Ajax mooi en dominant voetbal te laten spelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 20, 2009 9:53 am

LucaS schreef:En toen was het oproer groot. Nu niet, Jol kan als hij wil 10 verdedigers opstellen
Idd in die context zei Co het ook zondag.. dat er heilige huisjes zijn omgevallen bij AJAX tov zijn tijd bij AJAX.. en als voorbeeld gaf ie het trainingspak van Jol en het feit dat hij felle kritiek kreeg over de Berlijnse muur en er nu geen probleem wordt gemaakt van verdedigend voetbal.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 9:58 am

Wie zegt dat er geen probleem van wordt gemaakt? Heel wat mensen binnen Ajax zullen het maar niets vinden. Die roeren zich nog wel als de resultaten tegenvallen.

Van VDB, Coronel en Slop mag het voorlopig allemaal. Die willen kampioen worden.

martijn401

Bericht door martijn401 » do aug 20, 2009 10:02 am

joey schreef:Inderdaad, zo principieel was hij niet. Hij koos voor overleven, net als Jol dat nu doet.

Ajax moet presteren, kampioen worden, de CL halen, de begroting rond krijgen. Voor experimenten is geen plaats. Toen niet en nu niet. Als Jol vrolijk gaat voetballen en net zo presteert als Van Basten vorig seizoen (met min of meer dezelfde groep) haalt hij het einde van het seizoen óók niet.

Dat wil niet zeggen dat het voetbal van Ajax nu de schoonheidsprijs verdient. En het spijt me wel dat ik bij Jol niet eens de intentie bespeur om Ajax mooi en dominant voetbal te laten spelen.
Ik zie ook het liefst mooi en dominant voetbal, maar het belangrijkste voor de club is dat we kampioen worden.
Maar goed,hoelang is Jol al aan het werk om te weten of hij die intentie niet heeft. De selectie is nog niet eens op orde.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 10:06 am

Simpel, ik heb hem er nog nooit over gehoord. Nu niet en in het verleden ook niet. Jol haalt doorgaans het beste uit zijn groep met 'realistisch' voetbal.

999

Bericht door 999 » do aug 20, 2009 10:07 am

joey schreef:Simpel, ik heb hem er nog nooit over gehoord. Nu niet en in het verleden ook niet. Jol haalt doorgaans het beste uit zijn groep met 'realistisch' voetbal.
En realistich kan ( op den duur ) niet mooi zijn ?.
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » do aug 20, 2009 10:12 am

Dat is waar , maar dat was ook niet onverstandig bij de clubs die hij getraind heeft.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 10:14 am

Wie weet, maar het heeft geen prioriteit. En ik weet ook niet of hij dat voor elkaar krijgt, los van de vraag of het hem interesseert. Optimaal presteren en ook nog mooi voetbal spelen, dat lukt alleen de allerbeste trainers.

Maar Ajax kiest ook helemaal niet voor romantiek of amusementswaarde. Ajax kiest voor het resultaat. Ajax heeft Jol niet voor niets aangesteld. Je kunt niet jaar in jaar uit op te grote voet blijven leven. Ajax is allang niet meer dat kleine clubje uit De Meer, Ajax is een bedrijf geworden.

Kales had Adriaanse beloofd dat hij drie jaar de tijd kreeg om kampioen te worden. Daar kon je aan zien dat Kales de voetbalwereld (en die van Ajax) niet helemaal begreep. Trainers op dit niveau hebben geen tijd om iets op te bouwen. Ze moeten gewoon presteren. Adriaanse dacht geloof ik dat het allemaal om hem draaide. Hij wilde eens op zijn gemak zijn levenswerk gaan neerzetten. Zo werkt het dus niet. In de top wordt een trainer die niet presteert vervangen. Volgende.

999

Bericht door 999 » do aug 20, 2009 10:18 am

joey schreef:Wie weet, maar het heeft geen prioriteit. En ik weet ook niet of hij dat voor elkaar krijgt, los van de vraag of het hem interesseert. Optimaal presteren en ook nog mooi voetbal spelen, dat lukt alleen de allerbeste trainers.

Maar Ajax kiest ook helemaal niet voor romantiek of amusementswaarde. Ajax kiest voor het resultaat. Ajax heeft Jol niet voor niets aangesteld. Je kunt niet jaar in jaar uit op te grote voet blijven leven. Ajax is allang niet meer dat kleine clubje uit De Meer, Ajax is een bedrijf geworden.

Kales had Adriaanse beloofd dat hij drie jaar de tijd kreeg om kampioen te worden. Daar kon je aan zien dat Kales de voetbalwereld (en die van Ajax) niet helemaal begreep. Trainers op dit niveau hebben geen tijd om iets op te bouwen. Ze moeten gewoon presteren. Adriaanse dacht geloof ik dat het allemaal om hem draaide. Hij wilde eens op zijn gemak zijn levenswerk gaan neerzetten. Zo werkt het dus niet. In de top wordt een trainer die niet presteert vervangen. Volgende.
Ik denk dat wij eens een keertje realistisch moeten worden, bijna vijftien jaar na 1995, tig trainers versleten, tig spelers aangetrokken, en die moesten ( zouden ) allemaal het AJAX spel terug op de mat toveren ..
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » do aug 20, 2009 10:19 am

Met mooi voetbal zoals we allemaal voor ogen hebben zal Ajax nooit mee kunnen draaien in de CL , daar is het spelersmateriaal gewoon niet goed genoeg voor.
Laten ze maar werken aan een goed draaiend systeem waarmee je ook in Europa een beetje overeind kan blijven. Dan zullen we op termijn echt wel lekker aanvallend spel zien tegen de kleinere tegenstanders in de eredivisie.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 20, 2009 10:27 am

joey schreef:Wie zegt dat er geen probleem van wordt gemaakt?
Mwah je zegt het zelf al.. binnen AJAX telt maar 1 ding en dat is CL halen.. en onder de supporters is er ook wel een omslag hoor.. zie je hier toch ook op AT. Volgens mij is Lucas zo'n beetje de enige die principieel blijft wat dat betreft.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 10:34 am

brigade zuid schreef:
Mwah je zegt het zelf al.. binnen AJAX telt maar 1 ding en dat is CL halen.. en onder de supporters is er ook wel een omslag hoor.. zie je hier toch ook op AT. Volgens mij is Lucas zo'n beetje de enige die principieel blijft wat dat betreft.
Binnen Ajax is dan binnen de top van Ajax. Managers zijn managers, die willen scoren. Dat wil niet zeggen dat iedereen binnen Ajax zo denkt. En het kan nog veranderen, hoor. Als Jol het niet redt, kan het zomaar zijn dat we over een jaar met veel poeha 'terug naar de basis' gaan. Alles is mogelijk.

999

Bericht door 999 » do aug 20, 2009 10:49 am

brigade zuid schreef:
Mawh, ik denk dat ik niks nieuws zeg dat op een enkeling na iedereen hier op dat forum in principe aanvallend, mooi 4-3-3 voetbal wil zien.En dat we allemaal heel graag aan die principes zouden willen vasthouden.

Maar dan moet je wel de spelers er voor hebben.Dan moet er natuurlijk wel een basis zijn om die principes ook te realiseren.Is er die ?.Zijn deze spelers " geboren " met het 4-3-3 systeem ?.Hoelang en hoeveel verschillende trainers ( bijna allemaal uit de AJAX school ) hebben we nu niet gehad om die " principes " terug te laten zien op het veld ?.

Lucas vind b.v. Vermaelen een goede verdediger ( uit zijn reacties te lezen bij de Arsenal wedstrijden ), maar hoeveel keren heeft deze verdediger laten zien dat ie die AJAX principes aan kan ?.Volgens mij nog nooit .. en hij is niet de enige ..
Blij met de punten ...

gaizka

Bericht door gaizka » do aug 20, 2009 11:16 am

Donkey Shot schreef:
LucaS schreef:Waarom moet Adriaanse zijn mond houden? Hij is voetbalanalist, het zou een beetje raar zijn als hij niets zou mogen zeggen over clubs waarvoor hij ooit heeft gewerkt.
Joey meet met twee maten, want Cruijff mag doorlopend veel ergere dingen over werknemers van Ajax zeggen, zelfs als hij niet als voetbalanalist een wedstrijd van Ajax bespreekt.
De Berlijnse muur variant van Ajax werd in Co's bewind geïntroduceerd. een beetje boter op het hoofd heeft Co wel.
Dat gaf Co zondag ook aan, hij constateerde dat Ajax het met een 3 mans middenveld internationaal niet ging redden en ging daarop experimenteren met een verdedigende variant. Toen was dat, 1 van de redenen, van zijn ontslag en nu Jol het doet vind iedereen het prima. Co constateert dat alleen, en terecht.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 11:24 am

Wie heeft het over internationaal? In de Nederlandse competitie speelde hij ook zo. Gokken op een countertje met VDV. En dat terwijl hij gewoon heel goede voetballers tot zijn beschikking had. Veel betere dan we nu hebben.

Maar wil je soms zeggen dat Adriaanse alleen iets constateerde? En dat er geen waardeoordeel zat bij zijn opmerkingen over wat wel of niet 'des Ajax' was?

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 11:24 am

En waarom zou hij geen waardeoordeel mogen geven?

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 11:26 am

Mag wel, maar volgens Gaizka constateert hij alleen iets. Dat is natuurlijk niet waar, hij vindt het gewoon fout dat Jol Ajax op deze manier laat voetballen en dat hij in een trainingspak op de bank zit.

gaizka

Bericht door gaizka » do aug 20, 2009 11:36 am

joey schreef:Mag wel, maar volgens Gaizka constateert hij alleen iets. Dat is natuurlijk niet waar, hij vindt het gewoon fout dat Jol Ajax op deze manier laat voetballen en dat hij in een trainingspak op de bank zit.
Dat is waar, met het constateren doelde ik op het feit dat hij toen der tijd afgerekend werd op die manier van voetballen en Jol er nu ´mee weg komt´.
Ofwel, het is de laatste 8 jaar zo slecht gegaan dat het de achterban niet meer uitmaakt hoe er gewonnen wordt, als er maar gewonnen wordt.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 11:39 am

Dus? Hugo Borst vindt het ook fout dat Ajax op deze manier voetbalt

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 11:42 am

Dat is een waarheid als een koe. Maar dan moet er wel gewonnen worden.

Adriaanse verloor met Ajax bijna alle belangrijke wedstrijden. Daarom is hij ontslagen, niet vanwege de Berlijnse Muur.

Plaats reactie