FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

999

Re: FC Twente

Bericht door 999 » wo mei 18, 2016 3:39 pm

Marillion schreef:Het lijkt me helder dat alle wedstrijden van Twente uit het afgelopen seizoen dan moeten worden geschrapt. Beetje lullig wel voor PSV. Hebben ze de huldiging al gehad en moeten ze alsnog de schaal inleveren bij Ajax. Maar ja, het is niet anders.
Via een over het hoofd geziene spelregel in het KNVB reglement :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 18, 2016 3:51 pm

Ik lees dat zelfs Cambuur weer in aanmerking komt om alsnog volgend jaar weer eredivisie te spelen.

999

Bericht door 999 » wo mei 18, 2016 3:51 pm

Om 18.00 uur houdt FC Twente, in de persoon van Onno Jacobs, een persconferentie over het besluit van de licentiecommissie van de KNVB om de club te laten degraderen naar de Jupiler League. Die persconferentie is live te zien op TV Oost en de website/apps.

FC Twente behoudt de licentie om betaald voetbal te spelen, maar moet komend jaar uitkomen in de Jupiler League. Dat heeft de licentiecommissie van de KNVB vanmiddag bekendgemaakt aan de club. Om 18.00 uur gaat FC Twente reageren op dat besluit en de eventuele vervolgstappen.
Rtv Oost.
Blij met de punten ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 18, 2016 3:52 pm

999 schreef:
Yopi schreef:
Het lulligste is het natuurlijk voor de fans. Vooral voor die fans die niet meededen aan de Joop-hype, en die Doyen liever buiten de deur hielden. Misschien zijn dat er niet eens zo veel.
Dit bedoel ik dus, wat konden de spelers er aan doen dat Joop de zaak aan het besodemieteren was ?.
Ja hallo, Veendam en Haarlem moeten dan ook terugkomen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 3:55 pm

999 schreef:
Yopi schreef:
Het lulligste is het natuurlijk voor de fans. Vooral voor die fans die niet meededen aan de Joop-hype, en die Doyen liever buiten de deur hielden. Misschien zijn dat er niet eens zo veel.
Dit bedoel ik dus, wat konden de spelers er aan doen dat Joop de zaak aan het besodemieteren was ?.
Daardoor kwam het geld binnen. En wie werden van dat geld betaald???

Dit gebeurt precies voor de transferperiode. Spelers kunnen dus hun conclusies trekken.

Opgewonden stemming in Tukkerland:

http://www.fctwente.net/page/forum

Wie weet blijft Cambuur er nu in. De een zijn dood is de ander zijn brood.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 3:55 pm

Diezelfde spelers die het niet vreemd vonden dat er bij Twente een stukje beter betaald werd dan bij vergelijkbare clubs?
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 3:59 pm

Stoute KNVB, maar moeten ze niet gewoon bij 'tovenaar' Munsterman zijn?
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 4:06 pm

Het is een soort handreiking van de LC naar Twente toe, eigenlijk willen ze gewoon de licentie intrekken.
YNWA

De Dominee

Bericht door De Dominee » wo mei 18, 2016 4:11 pm

Volgens de regels moeten ze dat ook doen. Dat willen ze niet, omdat Ajax dan kampioen wordt. Toch moet het. Tijd voor een advocaat, Ajax.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 4:16 pm

Nee doe maar niet die advocaat, als je het zo zelf verkloot moet je de mond dichthouden en je nog een tijdje blijven schamen, een kampioenschap van achter de bestuurstafel zit ik niet op te wachten.
YNWA

999

Bericht door 999 » wo mei 18, 2016 4:24 pm

Volgens Yopi : regels zijn regels dan moet je op de blaren zitten dus als dit niet mag volgens de regels dan zijn wij volgens de regels kampiopen :onfire.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif: :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

of: Ik stel voor Psv kampioen maar wij direct geplaatst voor CL. :smallgrin.gif:
Blij met de punten ...

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 4:44 pm

Doyen-deal was aanleiding

In december 2015 trok de licentiecommissie de licentie in, tenzij de club volledig zou meewerken aan een onafhankelijk onderzoek door dhr. Knüppe naar de structuur van de club en de aanbevelingen uit dat onderzoek voor 1 mei 2016 zou opvolgen. De conclusie van de licentiecommissie is dat FC Twente voldaan heeft aan deze voorwaarden. Tegelijkertijd stuitte de commissie de afgelopen maanden op nog meer belastende informatie. Als die informatie in december 2015 bekend was, had de commissie de licentie per direct en onvoorwaardelijk ingetrokken.
Nou het spel is op de (stront)wagen, ik ben benieuwd de komende tijd.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » wo mei 18, 2016 5:28 pm

Vaag hoor. Dit kun je toch niet maken richting de clubs die promotie/degradatie spelen? Volkomen onduidelijk wat daar nu mee gebeurt. Als het gunstig uitpakt voor de knvb dan halen Willem II en De Graafschap het en dan degradeert Twente en blijft Cambuur behouden zonder dat ze ervoor hebben moeten spelen (?). Maar als Willem II verliest als club die eigenlijk geen nacompetitie had hoeven spelen, wat gebeurt er dan met die Jupiler League club die recht heeft op promotie?

Wat een geblunder dit allemaal.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 18, 2016 5:31 pm

InnerHarbour schreef:Het is een soort handreiking van de LC naar Twente toe, eigenlijk willen ze gewoon de licentie intrekken.
Precies. Ze kunnen maar beter blij zijn en niet zo piepen. Ik zit RTV Oost te kijken en och wat vinden ze dat ze onrecht wordt aangedaan.. :excited.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » wo mei 18, 2016 5:35 pm

InnerHarbour schreef:Nee doe maar niet die advocaat, als je het zo zelf verkloot moet je de mond dichthouden en je nog een tijdje blijven schamen, een kampioenschap van achter de bestuurstafel zit ik niet op te wachten.
Helemaal mee eens, maar het zou wel lachen zijn om de reacties uit den lande te zien.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 5:43 pm

brigade zuid schreef:Precies. Ze kunnen maar beter blij zijn en niet zo piepen. Ik zit RTV Oost te kijken en och wat vinden ze dat ze onrecht wordt aangedaan.. :excited.gif:
Ze blijven maar roepen: we voldoen toch aan alle eisen, terwijl het toch duidelijk wordt uitgelegd.
De conclusie van de licentiecommissie is dat FC Twente voldaan heeft aan deze voorwaarden. Tegelijkertijd stuitte de commissie de afgelopen maanden op nog meer belastende informatie. Als die informatie in december 2015 bekend was, had de commissie de licentie per direct en onvoorwaardelijk ingetrokken.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo mei 18, 2016 6:46 pm

Terecht dat Twente degradeert. Ze hebben gewoon vals gespeeld.

Zou men komend seizoen nu ook gratis toegang verlenen aan de fans van alle Jupiler League teams? ;)

Aan de Twente fans nu om te laten zien dat ze in roerige tijden achter de club staan. Als Ajax het hele seizoen tegen MVV, tegen Helmond Sport en Telstar enzo zou spelen, zou dat voor mij niet uitmaken. Ik zou gewoon blijven gaan.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mei 18, 2016 6:52 pm

Voor mij zou er ook niets veranderen............ :hypocrite.gif:
YNWA

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mei 18, 2016 6:56 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Vaag hoor. Dit kun je toch niet maken richting de clubs die promotie/degradatie spelen? Volkomen onduidelijk wat daar nu mee gebeurt. Als het gunstig uitpakt voor de knvb dan halen Willem II en De Graafschap het en dan degradeert Twente en blijft Cambuur behouden zonder dat ze ervoor hebben moeten spelen (?). Maar als Willem II verliest als club die eigenlijk geen nacompetitie had hoeven spelen, wat gebeurt er dan met die Jupiler League club die recht heeft op promotie?

Wat een geblunder dit allemaal.
Het zal inderdaad een hoofdpijndossier zijn voor de KNVB. Maar wel goed dat ze optreden, anders was Twente er wel heel makkelijk vanaf gekomen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » wo mei 18, 2016 7:53 pm

Waag het niet zeg! We hebben die titel zelf weggegeven, dan past alleen stilzwijgend met schaamrood op de wangen in een donkere hoek gaan zitten.

Psv is de terechte kampioen, liever nog de club opheffen dan op die manier een titel ritselen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mei 18, 2016 8:13 pm

Waarom denken jullie eigenlijk dat als de licentie in mei 2016 wordt ingetrokken en de straf is dat ze vanaf komend seizoen in deJL moeten spelen, de resultaten van de afgelopen competitie met terugwerkende kracht worden geschrapt?

Sandro

Bericht door Sandro » wo mei 18, 2016 8:22 pm

Wie is jullie?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mei 18, 2016 8:27 pm

Ik dacht zelf eerlijk gezegd dat een smilie overbodig was. Natuurlijk gebeurd dat niet. De eindstand staat vast want Twente heeft alle wedstrijden gespeeld. Het was een ander verhaal geweest wanneer de club halverwege de competitie de licentie had verloren. Ik zou er overigens ook absoluut geen interesse in hebben. We hebben die wedstrijden allemaal gewoon gespeeld en dan is het aan Ajax om zoveel mogelijk punten te halen.

Ik ben wel benieuwd naar de gevolgen voor de nacompetitie én voor de club Twente. In de nacompetitie krijg je nu de rare situatie dat Willem II niet kan degraderen maar wel tegen NAC moet spelen. Dat heeft invloed op de gang van zaken voor meerdere clubs. En dan kan het volgens mij ook nog zo zijn dat de beslissing in hoger beroep anders uitpakt.

Voor Twente zal de vraag zijn wat de financiële impact is. Contracten met spelers en sponsoren. Staan er clausules in? Moeten ze Eredivisie salarissen betalen terwijl de inkomsten naar Jupiler League niveau gaan? Als dat ongunstig uitpakt zou het alsnog de nekslag kunnen zijn. Dat zou ik persoonlijk toch erg zonde vinden. Twente blijft een mooie club.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mei 18, 2016 10:35 pm

FIOD zit er ook bovenop:

http://www.volkskrant.nl/sport/fiod-ope ... ~a4303080/

Het ziet ernaar uit dat de LC heeft zitten knutselen om niet te hoeven doen wat het eigenlijk moest doen: FC Twente de licentie ontnemen. En daar is FC Twente nu boos en verbijsterd over. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo mei 18, 2016 10:51 pm

De wereld op z'n kop idd. Ik hoop dan ook dat dit bekrachtigd gaat worden en dat er niet een of ander konijn uit een een hoge hoed komt dat ze weer ermee wegkomen.

Plaats reactie