Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

gaizka

Re: Voetbalpraatprogramma's op TV

Bericht door gaizka » di aug 18, 2009 12:27 pm

joey schreef:Tim de Cler kan er niets van. En heeft er nooit iets van gekund.
Slaat natuurlijk nergens op, iemand die niets kan haalt nooit het Nederlands elftal.

De Tim de Cler van AZ was een uitstekende opkomende linksback.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 18, 2009 12:32 pm

Mwah, Sno zat ook bij Oranje.

De linksbackpositie is doorgaans zwak bezet.
Het stinkt aan alle kanten!

Beloki

Bericht door Beloki » wo aug 19, 2009 10:11 pm

Wie kaatst...
Reactie Jol op kritiek Adriaanse
19 augustus 2009 RvN

Op de persconferentie van Ajax reageerde Martin Jol op de kritiek van Co Adriaanse op Ajax en de keuzes en werkwijze van Martin Jol. De Ajax coach liet weten niet te luisteren naar kritiek van buitenstaanders. 'Als je daar teveel naar luistert, dan zit je hier maar een blauwe maandag, zoals Co. Als je dat niet doet, dan hoop je het langer vol te houden'.

'We zijn op zoek naar een eigen stijl. En tijdens dat zoeken moet je ook resultaten boeken. Dat is in het verleden ook wel eens een probleem geweest. Want er zijn hier ook trainers geweest, die hebben in de Hollandse school gespeeld, maar die zijn qua prestaties de minste geweest die er ooit bij Ajax gezet hebben.'
Ajax Netwerk
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 19, 2009 10:34 pm

Onverstandig van Jol. Hij kan beter zijn mond houden.

Adriaanse kennende zal hij hier weer op reageren. Zo blijf je aan de gang.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 19, 2009 10:48 pm

Wat een zielig mannetje die Jol. Eerst met 7 verdedigers spelen en vervolgens niet tegen kritiek van een analist kunnen
I think I lost my fucking headache

Beloki

Bericht door Beloki » wo aug 19, 2009 10:53 pm

Co'tje moet zijn mondje houden. Hij is afgegaan als een gieter in Amsterdam en gaat zich nu lekker tegen Jol aan bemoeien. Blij dat we die droeftoeter met zijn kleedkamer twee geleuter en zijn paaseieren niet als trainer hebben.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 19, 2009 10:56 pm

Ik ook, maar desondanks vind ik het niet verstandig wat Jol zegt. Als trainer van Ajax kun je dit soort opmerkingen beter niet persoonlijk nemen.

Aristides

Bericht door Aristides » wo aug 19, 2009 11:23 pm

Martin Jol zal er een dagtaak aan hebben om alle critici een weerwoord te bieden (Waarom zou hij?); het lijkt mij een "op het lijf geschreven taak" voor Cock Jol. Een echte Jol reageert, maar niet degene die de pers bedoelt en Cock komt vaak in beeld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 5:54 am

Waarom moet Adriaanse zijn mond houden? Hij is voetbalanalist, het zou een beetje raar zijn als hij niets zou mogen zeggen over clubs waarvoor hij ooit heeft gewerkt.
Joey meet met twee maten, want Cruijff mag doorlopend veel ergere dingen over werknemers van Ajax zeggen, zelfs als hij niet als voetbalanalist een wedstrijd van Ajax bespreekt.

999

Bericht door 999 » do aug 20, 2009 7:48 am

LucaS schreef:Waarom moet Adriaanse zijn mond houden? Hij is voetbalanalist, het zou een beetje raar zijn als hij niets zou mogen zeggen over clubs waarvoor hij ooit heeft gewerkt.
Joey meet met twee maten, want Cruijff mag doorlopend veel ergere dingen over werknemers van Ajax zeggen, zelfs als hij niet als voetbalanalist een wedstrijd van Ajax bespreekt.
Als er iemand is die zijn mond over AJAX dicht moet houden ( zeker w.b. dat het nietdes AJAX is ) is het Adriaanse wel.Ik kan me nog wel een paar wedstrijden voor de geest halen waar, wat het tactischs systeem betreft, de AJAX honden geen brood van lusten.En spelers als straf een keer of wat naar de kantine en terug te laten hobbelen is ook niet des AJAX.

Adriaanse is analist ?, dan moet ie de wedstrijden analyseren .. en niet zitten lullen of dat iemand een trainings pak aan heeft enz. enz. ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 7:50 am

Hij heeft niet meer dan gelijk dat onder Jol veel zaken waar Ajax voor stond dreigen te verdwijnen. Bijzonder dat daar niemand iets over zegt. Waarschijnlijk zijn de Ajacieden inmiddels zo naar succes aan het hunkeren dat het ze allemaal nietmeer uitmaakt. Nou, ik schaam me dood als Ajax een wedstrijd met een 451 opstelling begint. En dat heeft niets met het functioneren van Adriaanse te maken, die heeft ongetwijfeld ook het nodige fout gedaan

999

Bericht door 999 » do aug 20, 2009 7:57 am

LucaS schreef:Hij heeft niet meer dan gelijk dat onder Jol veel zaken waar Ajax voor stond dreigen te verdwijnen. Bijzonder dat daar niemand iets over zegt. Waarschijnlijk zijn de Ajacieden inmiddels zo naar succes aan het hunkeren dat het ze allemaal nietmeer uitmaakt. Nou, ik schaam me dood als Ajax een wedstrijd met een 451 opstelling begint. En dat heeft niets met het functioneren van Adriaanse te maken, die heeft ongetwijfeld ook het nodige fout gedaan
Dat heeft natuurlijk wel met Adriaanse te maken, je gaat toch niet iemand iets verwijten terwijl je zelf geen haar beter bent/was ?.

En dat hunkeren naar succes en dat het allemaal helemaal niks meer uitmaakt slaat toch nergens op ?.Ik dacht dat jij toch onderhand wel door hebt dat met deze spelers dat systeem, wat dan zo heilig is, niet op een redelijk goede manier ten uitvoer te brengen is.Juist jij, die toch door de jaren het een en ander heeft gezien wat AJAX betreft, zou toch onderhand eens moeten gaan beseffen dat dit AJAX zo niet door kan blijven gaan .. dan timmer je weer een nagel aan je eigen doodskist ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 8:00 am

Het gaat anders behoorlijk wat ploegen behoorlijk af om aanvallend te spelen.

Tja, Adriaanse was trainer, nu is hij analist. Het 'wegen' van zijn woordenmoet wat mij betreft onafhankelijk zijn van wat hij zelf 9 jaar terug heeft gedaan. Je kan hem op zijn hoogst als persoon geloofwaardig of ongeloofwaardig vinden. Maar dat doet niets af aan het feit dat hij gelijk of ongelijk heeft

999

Bericht door 999 » do aug 20, 2009 8:05 am

LucaS schreef:Het gaat anders behoorlijk wat ploegen behoorlijk af om aanvallend te spelen.

Tja, Adriaanse was trainer, nu is hij analist. Het 'wegen' van zijn woordenmoet wat mij betreft onafhankelijk zijn van wat hij zelf 9 jaar terug heeft gedaan. Je kan hem op zijn hoogst als persoon geloofwaardig of ongeloofwaardig vinden. Maar dat doet niets af aan het feit dat hij gelijk of ongelijk heeft
AZ zeker ?.

En waar heeft ie dan gelijk in ?.Dat het niet des AJAX is dat er een trainer op de bank zit in een trainings pak ?.Lekker belangrijk hé ?.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » do aug 20, 2009 8:18 am

Vete tussen Martin Jol en Co Adriaanse laait op

AMSTERDAM, donderdag

Martin Jol heeft zich geërgerd aan de uitlatingen van analyticus Co Adriaanse in Studio Voetbal. „Co en ik hebben nooit zo’n goede relatie gehad”, doelde hij op de sluimerende, maar zondag opgelaaide vete uit de tijd dat Adriaanse trainer en Jol speler van FC Den Haag was.

Jol stoorde zich aan Adriaanses kritiek naar aanleiding van PSV-Ajax, maar wilde er niet te zwaar aan tillen. „Als trainer van Ajax heb je met honderden meningen te maken en daar kun je naar luisteren of niet. Trainers die dat te veel doen, zitten hier een blauwe maandag, zoals Co”, stipte hij Adriaanses weinig succesvolle periode (medio 2000-november 2001) bij Ajax aan. „Ik hoop hier langer te zitten.”

„Ik ben eigenlijk meer verbaasd”, aldus Jol. „Dat Adriaanse de feiten niet kent. Misschien is hij te lang weggeweest. Maar hij vroeg zich af waar de vijf succesvolle aankopen van Marco van Basten waren. Iedereen weet welke spelers Marco heeft gekocht en hoe zij spelen. Vervolgens roept hij dat Jan Vertonghen een echte linksback is. Ik heb het hier nagevraagd, maar hij is echt als middenvelder opgeleid en daar speelt hij in de Belgische nationale ploeg ook.”

Door aan te geven dat hij zich niet te groot voelt om zijn elftal naar de mogelijkheden te laten voetballen, gaf hij Adriaanse nog een draai om de oren. „Je had hier mensen die geforceerd volgens de Hollandse School hebben gespeeld. Volgens mij waren die na 1995 het minst succesvol.”
Op verzoek van Duke :smallgrin.gif: Bron:De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 8:22 am

LucaS schreef: Joey meet met twee maten, want Cruijff mag doorlopend veel ergere dingen over werknemers van Ajax zeggen, zelfs als hij niet als voetbalanalist een wedstrijd van Ajax bespreekt.
Ahum, ik zeg nergens dat Adriaanse zijn mond moet houden. Ik stem alleen in met de laatste opmerking van Beloki.

Natuurlijk mag Adriaanse dat zeggen. Maar of hij het zou moeten willen zeggen is een andere vraag. Hij zou als geen ander kunnen weten hoe het is om in de positie van Jol te zitten en afgebrand te worden op bijzaken. Maar goed, in de voetbalwereld is het ieder voor zich en Adriaanse heeft ook zijn belangen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do aug 20, 2009 8:34 am

999 schreef:
Vete tussen Martin Jol en Co Adriaanse laait op

AMSTERDAM, donderdag

Martin Jol heeft zich geërgerd aan de uitlatingen van analyticus Co Adriaanse in Studio Voetbal. „Co en ik hebben nooit zo’n goede relatie gehad”, doelde hij op de sluimerende, maar zondag opgelaaide vete uit de tijd dat Adriaanse trainer en Jol speler van FC Den Haag was.

Jol stoorde zich aan Adriaanses kritiek naar aanleiding van PSV-Ajax, maar wilde er niet te zwaar aan tillen. „Als trainer van Ajax heb je met honderden meningen te maken en daar kun je naar luisteren of niet. Trainers die dat te veel doen, zitten hier een blauwe maandag, zoals Co”, stipte hij Adriaanses weinig succesvolle periode (medio 2000-november 2001) bij Ajax aan. „Ik hoop hier langer te zitten.”

„Ik ben eigenlijk meer verbaasd”, aldus Jol. „Dat Adriaanse de feiten niet kent. Misschien is hij te lang weggeweest. Maar hij vroeg zich af waar de vijf succesvolle aankopen van Marco van Basten waren. Iedereen weet welke spelers Marco heeft gekocht en hoe zij spelen. Vervolgens roept hij dat Jan Vertonghen een echte linksback is. Ik heb het hier nagevraagd, maar hij is echt als middenvelder opgeleid en daar speelt hij in de Belgische nationale ploeg ook.”

Door aan te geven dat hij zich niet te groot voelt om zijn elftal naar de mogelijkheden te laten voetballen, gaf hij Adriaanse nog een draai om de oren. „Je had hier mensen die geforceerd volgens de Hollandse School hebben gespeeld. Volgens mij waren die na 1995 het minst succesvol.”
Op verzoek van Duke :smallgrin.gif: Bron:De T.
:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 20, 2009 8:53 am

Jol kan zich beter richten op Ajax. Als trainer van Ajax moet je hier boven staan, want anders blijf je bezig. Sowieso word je als analist ingehuurd om kritisch naar zaken te kijken. Wat nu als een MvB een analyse opstelt waarin hij stelt dat Jol Vertonghen had moeten wisselen? Gaat Jol dan weer in de contra-attack? Man, man, man.

Vind Jol nodeloos op de man spelen ook. Beetje jammer als je dat nodig hebt om je punt te maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 8:56 am

Adriaanse speelt natuurlijk ook op de man.Het lijkt me niet nodig dat hij Jol op zijn uiterlijk beoordeelt. Maar goed, beetje kinderachtig weer, dit alles.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 20, 2009 8:58 am

Co is alleen niet werkzaam bij Ajax en boeit me dus niet zozeer. Als Co Jol een dikke vetklep vindt, dan is dat zijn pakkie 'an. Jol moet daar dan niet op reageren.

Overigens ben ik het nog eens ook met Co, want ik vind dat trainingspak en petje er niet uit zien, maar ieder zijn meug.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 9:02 am

Adriaanse geeft alleen maar een mening, waarbij het trainingspak natuurlijk niet de kern van zijn kritiek was. Jol maakt het door zijn reactie groter dan het is.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 20, 2009 9:13 am

Als dat niet de kern van zijn kritiek is, kan hij die opmerking beter achterwege laten. Misschien kunnen we het daar over eens zijn? Die opmerking is onnodig en kwetsend.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 9:17 am

Ach, dat is helemaal niet kwetsend. Hij zegt niet dat Jol een lompe boer is en er niet uitziet, hij zegt dat Ajaxtrainers in pak verschijnen. Er werd mij op mijn werk ook verteld dat ik ook op "casual friday' een pak met stropdas aan moest toen ik promotie kreeg. Het past voor Adriaanse blijkbaar in zijn opvatting dat veel zaken die bij Ajax belangrijk waren nu overboord gezet worden. Dus het was niet de kern van zijn beweringen, maar het was ook zeker niet compleet irrelevant.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do aug 20, 2009 9:19 am

LucaS schreef:Waarom moet Adriaanse zijn mond houden? Hij is voetbalanalist, het zou een beetje raar zijn als hij niets zou mogen zeggen over clubs waarvoor hij ooit heeft gewerkt.
De Berlijnse muur variant van Ajax werd in Co's bewind geïntroduceerd. een beetje boter op het hoofd heeft Co wel.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 20, 2009 9:21 am

En toen was het oproer groot. Nu niet, Jol kan als hij wil 10 verdedigers opstellen

Plaats reactie