PSV
Moderator: mods
-
Re: PSV
Ieder jaar mag één van de acht kwartfinalisten een verrassing zijn, dit jaar PSV?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
- InnerHarbour
Graag gedaan, Madrid is authentiek Spaans in tegenstelling tot die tourist trap Barcelona. Metro is safe en schoon maar alles is ook goed te lopen, zeker voor iemand van jouw leeftijd.Lionel schreef:Dank u, dank u!

YNWA
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Hopelijk houden ze de 0 thuis, na de ozo domme 2e kaart van Perreiro..Demosthenes schreef:Ieder jaar mag één van de acht kwartfinalisten een verrassing zijn, dit jaar PSV?
Weer op zoek naar een Interim coach..
Wat ben ik trots op de verdediging vandaag. Zoet, Bruma, Isimat-Mirin, Moreno, Willems. Arias nam erg veel risico, maar legt altijd maximale passie op de mat. Ik vond het wel een tactische blunder van Cocu om Narsingh in plaats van Hendrix te laten spelen. In de return lekker met Lestienne en Locadia rond De Jong voetballen. Eventueel Locadia niet opstellen en dan in een 4-4-2 op die ene kans gokken. Atletico is een bizar goed collectief. Koke en Griezmann zijn van grote klasse. Verder niemand die echt verzaakt. Hopen op 1-1 of een stiekeme 0-1 in Madrid. We leven nog!
Vond het middenveld van Atletico ietsje beter dan dat van psv, generaal. Ietsje.
Zoet, Bruma en Willems zeer sterk trouwens. Willems is bezig aan z'n laatste psv-seizoen, lijkt me. Grote klasse. Return op 15/3 hoor ik net. Op 20/3 is psv - Ajax. Hopen op 0-0 en een slijtageslag in Madrid. 

- Giacomo Puccini
Ploegen aan elkaar gewaagd, prima resultaat voor PSV. Kans om door te gaan schat ik 50%
Ajax!
- Giacomo Puccini
Als psv 1x scoort moet Atletico er al 2 maken. 0-0 Thuis is gewoon een goede uitgangspositie.
Ajax!
- InnerHarbour
beelzebub schreef:Ik gok eerder Dinamo Kiev die de laatste Engelse ploeg eruit knikkert.

YNWA
Absoluut geen schande, maar Atletico is klassen beter. Ik denk dat generaal z'n lofzang op psv nu ook kan relativeren. psv weerde zich kranig, maar Atletico zal toch niet nog eens 3 of 4 open kansen missen. Aan de andere kant: koe en haas. Ik gaf psv vooraf 10% kans en nu nog steeds.
Atletico was beter, maar ik was met name in de tweede helft wel verrast en onder de indruk door het on-Nederlands goede verdedigen van PSV. Met tien man knokten ze zich knap naar de 0-0. Zoet keepte natuurlijk ook wel de wedstrijd van zijn leven.Absoluut geen schande, maar Atletico is klassen beter.
Jammer dat Pröpper de, overigens grotendeels door hemzelf gecreëerde, kans niet benutte, van zo'n momentje moet je het toch hebben tegen zo'n goede tegenstander met ook een bijzonder sterke verdediging.
Pröpper hield zich weer goed staande trouwens.
Daar heeft Ajax met Sinkgraven en Gudelj weer eens flink zitten pitten.
Van Ginkel kon het technisch niet bijbenen, maar werkte keihard. Ook een goede speler, maar Proper is wel een stukje beter.

Van Ginkel kon het technisch niet bijbenen, maar werkte keihard. Ook een goede speler, maar Proper is wel een stukje beter.
-
De beste ploeg komt niet altijd een ronde verder, uit 1-1 en dan zal Linkskens wel weer van stal gehaald worden: https://www.youtube.com/watch?v=TocNeb17eAs
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Puur technisch was hij altijd al de betere, maar in tegenstelling tot Van Ginkel, die gewoon altijd voor zijn plezier leek te voetballen, leek Pröpper in zijn eerste jaren wel bang voor het publiek. Pas onder Bosz bloeide hij op. Hij is in alles de tegenovergestelde persoonlijkheid van bijvoorbeeld Theo Janssen. Het verschil tussen het Broek en Alteveer zeg maar...wimpey schreef:Pröpper hield zich weer goed staande trouwens.Daar heeft Ajax met Sinkgraven en Gudelj weer eens flink zitten pitten.

Tja, 3-0 was een betere uitgangspositie geweest. Maar je moet wel kijken naar de verhoudingen. Atletico heeft een veel beter elftal en PSV moet ook nog een stuk van de wedstrijd met een man minder spelen. Als je dan op 0-0 uitkomt is dat toch heel aardig. Stel dat het nog een keer lukt om Atletico van scoren af te houden dan heeft PSV aan één uitval genoeg voor een stunt.Yopi schreef:Waarom vinden jullie het een goede uitgangspositie? PSV heeft in de poule geen uitwedstrijd gewonnen. En Atletico verliest thuis niet vaak, bij mijn weten.
Klasseverschil was erg groot. Zoals je kon verwachten.
Het viel mij van Atletico wat tegen wat ze aanvallend konden brengen. Zoet pakt met name die één tegen één natuurlijk geweldig. Maar verder creëert Atletico naar mijn bescheiden mening toch net even te weinig voor een club die zoveel centjes uitgeeft. Het positiespel ziet er allemaal wel netjes uit maar echt doorbijten doen ze niet.
Nil volentibus arduum
Klopt wel, maar dat was ook deels de verdienste van PSV. Die jongens vochten er flink voor om de boel dicht te houden.Het viel mij van Atletico wat tegen wat ze aanvallend konden brengen. Zoet pakt met name die één tegen één natuurlijk geweldig. Maar verder creëert Atletico naar mijn bescheiden mening toch net even te weinig voor een club die zoveel centjes uitgeeft. Het positiespel ziet er allemaal wel netjes uit maar echt doorbijten doen ze niet.
Ze hebben wat mij betreft ook een keurige prestatie geleverd. Gevochten voor wat ze waard waren en zelfs met een man minder nog overeind gebleven. Veel meer mag je niet vragen. Voor een stunt moet je dan een beetje geluk hebben dat zo'n kans van Pröpper wel valt. Want verder wist PSV natuurlijk ook geen vuist te maken.
Dat zal in de uitwedstrijd het probleem ook wel zijn. Ze moeten daar toch een keer een doelpunt maken. Strafschoppen zijn niet zo populair in Eindhoven dit jaar. Misschien dat ze met Luuk de Jong iets makkelijker een aanval kunnen opzetten. Maar het zal toch vooral tegenhouden worden. Zolang Atletico echter niet zo makkelijk een doelpunt maakt kan je hopen op een stunt.
Dat zal in de uitwedstrijd het probleem ook wel zijn. Ze moeten daar toch een keer een doelpunt maken. Strafschoppen zijn niet zo populair in Eindhoven dit jaar. Misschien dat ze met Luuk de Jong iets makkelijker een aanval kunnen opzetten. Maar het zal toch vooral tegenhouden worden. Zolang Atletico echter niet zo makkelijk een doelpunt maakt kan je hopen op een stunt.
Nil volentibus arduum