PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey

Re: PSV

Bericht door wimpey » do okt 01, 2015 7:07 am

Yopi schreef: Maar wie was die prutser die voor het doel de bal niet onder controle kreeg? Die had natuurlijk de gelijkmaker moeten maken.
Pereiro. Was een gevalletje handelingssnelheid. :smallgrin.gif: Lijkt me op het oog een goede speler, maar het komt er totaal nog niet uit.
En zo ontsnapt PSV aan een historische nederlaag. Want wie weet hoe hoog de score oploopt als CSKA de druk erop houdt.
CSKA was ook niet veel joh. Ze hadden voor rust de mazzel dat psv zich presenteerde alsof het een schoolreisje was. Phillip zal vast héél boos zijn geworden in de rust. :neutral.gif:
Haha, Zoet beweert nu dat er meer in had gezeten. Dat is een wel erg rooskleurige voorstelling van zaken. :smallgrin.gif:
Z'n trainer vond psv voor rust aan de bal best goed en tussen de linies en positioneel dramatisch. Het 2e zinsdeel klopte idd wel. Eerste niet, die lui waren totaal apathisch.
Als het Ajax zou overkomen, zouden de spelers worden afgemaakt, dan waren ze geheid enorme prutsers.
FdB zou i.i.g. moeten weten hoe je dit psv zondag aanpakt. Niet geloven in het fabeltje dat psv op de counter zo gevaarlijk is bijv. Niet over-voorzichtig, maar volle bak druk op die tragisch zwakke backs en dat weerloze middenveld. Lijkt me wat teveel eer voor psv om te gaan breien uit angst voor iemand als Narsingh en de op een na beste spits in NL. :excited.gif:

Ik vind Ajax niet veel soeps, integendeel, maar dit psv bestaat vrijwel uitsluitend uit zwakke broeders en grijze muizen. Daar moet je als ambitieuze club met 3-0 van winnen.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 01, 2015 8:09 am

Maak eens een inschatting, Generaal: hoeveel punten gaat PSV nog halen?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do okt 01, 2015 9:26 am

Ik heb alleen de samenvatting even zitten loeren, maar daar vielen er een fors aantal door de mand, zeg.

Sommige goals waren zo verschrikkelijk slecht. Maher die dom balverlies lijdt, Brenet die er geen hout van kan en vervolgens centraal lopen ze te schutteren. Exemplarisch.

En m'n vriend Arias kwam er ook weer niet best vanaf. Als de tegenstander de bal heeft, dan houd je je hart vast. En ja, die andere back is nog een stuk slechter.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » do okt 01, 2015 9:52 am

Daarom. :biggthumpup.gif:

Wordt net gedaan of het kwam door een gebrek aan inzet. Maar het was gewoon een gebrek aan kwaliteit.
In de tweede helft geloofde CSKA Moskou het wel.

Arias speelde nooit bij Sporting. Omdat hij niet kan verdedigen. In Portugal houden ze daar niet van.

Het leven van een sportjournalist kan zo gemakkelijk zijn. 'Bij Ajax maken ze er een rotzooi van. Nee, dan PSV. Dat durft tenminste te investeren'. Denk toch dat het iets genuanceerder ligt. Ik zou bijvoorbeeld liever Tete laten doorstromen dan investeren in Poulsen of Arias.

Die Lestienne is wel een aardige speler. Op welke voorwaarden is hij bij PSV? Ik begrijp dat hij eigendom is van investeerders. Ik bedoel dan: hoe zit het werkelijk? Want hij is vast economisch eigendom van PSV, als je begrijpt wat ik bedoel. :666.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 01, 2015 12:48 pm

wimpey schreef: FdB zou i.i.g. moeten weten hoe je dit psv zondag aanpakt. Niet geloven in het fabeltje dat psv op de counter zo gevaarlijk is bijv. Niet over-voorzichtig, maar volle bak druk op die tragisch zwakke backs en dat weerloze middenveld. Lijkt me wat teveel eer voor psv om te gaan breien uit angst voor iemand als Narsingh en de op een na beste spits in NL. :excited.gif:

Ik vind Ajax niet veel soeps, integendeel, maar dit psv bestaat vrijwel uitsluitend uit zwakke broeders en grijze muizen. Daar moet je als ambitieuze club met 3-0 van winnen.
Mbt de snelheid maak ik me niet zo druk, want ik denk dar zowel Dijks en Tete sneller zijn dan de buitenspelers. Dat is ook een groot verschil met vorig jaar. Dus idd druk erop zetten. Achterhoede is veruit het minste gedeelte van psv. Middenveld wordt interessant als het Mexicaantje meedoet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do okt 01, 2015 1:21 pm

Was Lestienne niet een van de spelers die in 2020 Qatar aan de wereldtitel moeten helpen? Ik dacht dat hij daarom bij een Qatarese club onder contract staat die hem alleen wil verhuren. Of heeft PSV hem dan toch gekocht?

Mano

Bericht door Mano » do okt 01, 2015 3:04 pm

Yopi schreef: Die Lestienne is wel een aardige speler. Op welke voorwaarden is hij bij PSV? Ik begrijp dat hij eigendom is van investeerders. Ik bedoel dan: hoe zit het werkelijk? Want hij is vast economisch eigendom van PSV, als je begrijpt wat ik bedoel. :666.gif:

Beetje hetzelfde als iemand in een Mercedes rijdt en de ander zegt: Ach, is een leasebak.
Ja en? hij rijdt er wel lekker 3 a 5 jaar in.
Zelfde met Lesbienne. Geen eigendom maar hij schiet je naar de volgende ronde, dan zeg ik: Boeien! :excited.gif:
(je moet er geen 11 hebben)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do okt 01, 2015 3:59 pm

Mano schreef:
Yopi schreef: Die Lestienne is wel een aardige speler. Op welke voorwaarden is hij bij PSV? Ik begrijp dat hij eigendom is van investeerders. Ik bedoel dan: hoe zit het werkelijk? Want hij is vast economisch eigendom van PSV, als je begrijpt wat ik bedoel. :666.gif:

Beetje hetzelfde als iemand in een Mercedes rijdt en de ander zegt: Ach, is een leasebak.
Ja en? hij rijdt er wel lekker 3 a 5 jaar in.
Zelfde met Lesbienne. Geen eigendom maar hij schiet je naar de volgende ronde, dan zeg ik: Boeien! :excited.gif:
(je moet er geen 11 hebben)

En als die Mercedes op vrijwel elk moment kan worden teruggevorderd door de werkelijke eigenaar?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey

Bericht door wimpey » do okt 01, 2015 4:10 pm

Ajaciedjuh schreef: Middenveld wordt interessant als het Mexicaantje meedoet.
Je hebt in dat geval Klaassen, Bazoer en die Joego om te testen of de medische staf van psv z'n werk goed heeft gedaan. Misschien is enkel Klaassen nodig om die test uit te voeren. :hypocrite.gif: Misschien ook niet.

Het psv van de laatste weken is subtop eredivisie. Wanneer Ajax vanaf zondag geen 8 punten voorsprong op die lui heeft, dan ben je ook geen serieuze titelkandidaat. Heeft psv dit seizoen al een uitwedstrijd gewonnen, behalve die bij Cambuur na een vroege - en onterechte rode kaart?

elliquido

Bericht door elliquido » do okt 01, 2015 4:38 pm

Jeetje, met zo'n slechte TD en waardeloze aankopen toch PSV moeten verslaan. Het is me wat
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano

Bericht door Mano » do okt 01, 2015 6:04 pm

Mr. Ajax schreef: En als die Mercedes op vrijwel elk moment kan worden teruggevorderd door de werkelijke eigenaar?
je zit/zat zelf bij de bespreking van de overeenkomst, daar moet je dus harde afspraken over maken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

generaal

Bericht door generaal » do okt 01, 2015 6:50 pm

Yopi schreef:Maak eens een inschatting, Generaal: hoeveel punten gaat PSV nog halen?
Dat is volstrekt afhankelijk van de lappenmand. Met Guardado, Willems en De Jong in het veld ziet het er al heel anders uit. Lestienne is duidelijk een aanwinst. Hendrix ziet het spel erg goed. Pröpper vind ik nog te vaak achteloos in de kleine ruimte, en dromerig in de omschakeling. Thuis moet er in ieder geval gewonnen kunnen worden van Wolfsburg en CSKA. In Manchester zal dit PSV verliezen. Dus afhankelijk van het resultaat in Wolfsburg, zeg ik 9 of 10 punten als eindstand :hypocrite.gif: .

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 01, 2015 7:04 pm

Mano schreef:
Mr. Ajax schreef: En als die Mercedes op vrijwel elk moment kan worden teruggevorderd door de werkelijke eigenaar?
je zit/zat zelf bij de bespreking van de overeenkomst, daar moet je dus harde afspraken over maken.
Precies, je spreekt toch gewoon een looptijd af voor de overeenkomst. Net zoals met een leaseauto. Zolang je het overeengekomen bedrag netjes betaald komen ze 'm echt niet ophalen hoor. Je hebt alleen geen mogelijke winst op een transfer wanneer de speler goed presteert.

@Generaal: Ik ben bang dat je dan toch iets te positief rekent. De overwinning tegen United was natuurlijk een geweldige opsteker maar ik zie PSV die andere twee thuiswedstrijden echt niet zomaar winnen. Zo'n Wolfsburg heeft volgens mij ondanks het verlies van De Bruyne echt nog wel een aardige ploeg.

Toevallig zit ik zaterdag bij Gladbach-Wolfsburg dus ik zal eens wat scoutwerk doen. Ik begrijp alleen dat het ook Oktoberfest is dus of mijn informatie veel waard is kan ik niet garanderen. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr okt 02, 2015 10:15 am

Wolfsburg wint gewoon in Eindhoven hoor. Lijkt me niet dat PSV de volgende ronde haalt. Die moeten thuis 1-0 winnen van CSKA en zich plaatsen voor de EL. Prima prestatie dan.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr okt 02, 2015 11:37 am

PSV staat (nog) bovenaan in de poule, waarom niet? :ajaxsmiley.gif:

Zeker thuis moeten ze nog 4 punten kunnen pakken. Uit nog wat bijmekaar harken en je komt een end.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » vr okt 02, 2015 12:23 pm

4 punten vind ik alweer wat realistischer.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » vr okt 02, 2015 1:27 pm

Mwah. Winnen van CSKA en gelijk tegen Wolfsburg? Dat is best ambitieus, hoor. Zou lekker voor ze zijn, want je hoopt natuurlijk wel dat ze de tweede..uuh... overwinteren in de Europa League. :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr okt 02, 2015 2:28 pm

Yopi schreef: Wordt net gedaan of het kwam door een gebrek aan inzet. Maar het was gewoon een gebrek aan kwaliteit.
De wereld ziet er wel ff wat anders uit met een De Jong, Willems en Guardado he. Ik bedoel zo een Brenet kan er echt geen klote van.

Lionel

Bericht door Lionel » vr okt 02, 2015 2:34 pm

Als je bij Ajax Bazoer, Klaassen en Riedewald/AEG weghaalt is het ook gewoon ruk tegen CSKA.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 02, 2015 2:59 pm

brigade zuid schreef:
Yopi schreef: Wordt net gedaan of het kwam door een gebrek aan inzet. Maar het was gewoon een gebrek aan kwaliteit.
De wereld ziet er wel ff wat anders uit met een De Jong, Willems en Guardado he. Ik bedoel zo een Brenet kan er echt geen klote van.
Absoluut, dat is één van de grote problemen van Nederlandse clubs in de CL. Als iedereen fit is én in goede doen dan hebben clubs een elftal dat een keer voor een stunt kan zorgen, vaak ook nog afhankelijk van de intensiteit waarmee de tegenstander speelt.

Maar zodra er een aantal basisspelers wegvallen gaat de kwaliteit direct omlaag. Daar kom je in de Eredivisie dan in de regel nog wel mee weg. Maar in Europa ga je gelijk nat.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr okt 02, 2015 8:00 pm

Wat ik dit seizoen van Ajax zie is enorm wisselvallig. Ik verwacht dat zondag weer. Er zullen periodes zijn dat het er goed uit ziet en het zal ook af en toe weer drama zijn. Met een beetje mazzel winnen we van Psv maar het kan ook zomaar 0-3 worden.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr okt 02, 2015 10:06 pm

Een deel van de eerste helft tegen Rapid uit en ADO thuis.dan heb je het qua aanvaardbaar voetbal wel aardig gehad, dit prille seizoen.

Ben bang dat PSV vol op de counter gaat spelen en dan gokt op de snelheid van met name Narsingh, typisch zo'n speler die alleen tegen Ajax excelleert. Ik hoop dat Dijks hem aankan.

peter

Bericht door peter » vr okt 02, 2015 10:11 pm

Groningen (vlagen) en Molde (vlagen) en AZ was toch ook gewoon aardig goed te noemen? Ik vind het dit jaar echt al een stukje beter dan het afgelopen seizoen.

Khraa

Bericht door Khraa » vr okt 02, 2015 10:32 pm

Peter schreef:Groningen (vlagen) en Molde (vlagen) en AZ was toch ook gewoon aardig goed te noemen? Ik vind het dit jaar echt al een stukje beter dan het afgelopen seizoen.
De defensieve kwetsbaarheid is zoveel groter dan vorig seizoen. De manier waarop je in Europese wedstrijden doelpunten tegen krijgt is zorgwekkend. Ik vind het vooralsnog zeker niet beter.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

wimpey

Bericht door wimpey » za okt 03, 2015 9:45 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Ben bang dat PSV vol op de counter gaat spelen en dan gokt op de snelheid van met name Narsingh, typisch zo'n speler die alleen tegen Ajax excelleert. Ik hoop dat Dijks hem aankan.
Narsingh heeft één keer een wedstrijd tegen Ajax voor psv beslist. Beetje overdreven dus. Neem trouwens aan dat Narsingh vanaf links speelt morgen.

Bij Ajax - psv zal één goede back op het veld staan. Arias doet in en rond de 16 de gekste dingen, gaat keer op keer naar de grond in het duel. Brenet kan er geen klote van en Poulsen is aanvallend OK, maar defensief / snelheid niet opgewassen tegen AEG. Lestienne zal het Dijks defensief lastig maken, maar zal ook achter Dijks aan moeten rennen. Tete tegen Narsingh zou geen probleem mogen zijn. Denk dat AEG en Fischer wel eens het verschil zouden kunnen maken. Alleen zou ik die jongens met z'n 2-en voorin laten spelen, met Klaassen als loper in de Siem-rol.

Met de Doppel-sechser Gudelj en Bazoer speelt AEG onvermijdelijk weer veel vanaf de zijlijn. En daar ligt zijn kracht nu eenmaal helemaal niet. Jammer dat FdB blijft volharden in dat 4-2-3-1, want daardoor klopt het positioneel gewoon niet.

Plaats reactie