FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopi
Erelid

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » ma mar 21, 2016 2:11 pm

Le T. schreef:Zwak staande bondscoaches/bondscoaches met een zwak karakter hebben geen zin in die bak stront, en doen dus even lekker rustig aan met de verjonging.
Mwah, ze halen er juist wel jonge spelers bij. Daar ligt het niet aan.

Blind heeft een voorkeur voor nette jongens. Rosenberg'jes en zo. En Van Basten moet al helemaal niets van Ziyech hebben.

Ziyech voelde vast aan zijn water dat hij bij deze bondscoaches niet aan de bak zou komen. Vandaar zijn keuze. En dan vinden de bondscoaches dat hij nederig moet afwachten of ze met hun hand over hun hart strijken. En die lastpak er toch bijhalen, omdat ze werkelijk niet om hem heen kunnen.

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 21, 2016 3:16 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:Zwak staande bondscoaches/bondscoaches met een zwak karakter hebben geen zin in die bak stront, en doen dus even lekker rustig aan met de verjonging.
Mwah, ze halen er juist wel jonge spelers bij. Daar ligt het niet aan.

Blind heeft een voorkeur voor nette jongens. Rosenberg'jes en zo. En Van Basten moet al helemaal niets van Ziyech hebben.

Ziyech voelde vast aan zijn water dat hij bij deze bondscoaches niet aan de bak zou komen. Vandaar zijn keuze. En dan vinden de bondscoaches dat hij nederig moet afwachten of ze met hun hand over hun hart strijken. En die lastpak er toch bijhalen, omdat ze werkelijk niet om hem heen kunnen.
De verjonging op die positie. Je hoeft gisteren maar even naar Studio Voetbal te kijken om te weten hoe de verhoudingen liggen, en luister dan vooral naar Jansma. De man die als persvoorlichter namens Van Basten met zaakwaarnemer van Van Nistelrooij ging onderhandelen over diens basisplaats. De populaire jongens, inclusief Van Basten, moeten van de pers altijd een plek krijgen en de bondscoach moet een compromis sluiten met de wil van pers, vaak versleten voor de volkswil door diezelfde pers, maar die maken ze zelf.

Van Gaal kreeg bakken stront over zich heen omdat hij Sneijder, die met zijn lichaam als een darter wat ploeterde in de Turkse competitie. De Turkse competitie stelt niet zoveel voor, Galatasaray stelt niet zoveel voor en Sneijder stelt met uitzondering van 2010 niet zoveel voor, maar iedereen juicht het toe als hij tot 2018 blijft om recordinternational te worden. Er wordt altijd met twee maten gemeten, het is niet zo dat Donk een basisplaats krijgt omdat hij speelt bij Galatasaray. Jansma zei zelfs dat Ziyech fysiek en op inzicht tekort komt voor internationale clubs, niveau Anderlecht noemde hij hem, onze driftige tuinkabouter is nog nooit op zijn inzicht en fysiek beoordeelt.

Het is echt niet zo dat Ziyech een eerlijke kans krijgt om zich op kwaliteit te meten met Sneijder. Niet bij Blind en Van Basten, niet bij Hiddink en Van Marwijk was net als de volgende bondscoach vermoedelijk ook een bondscoach van het type dat rekening houdt met die belangen en compromissen sluit. Dus dan zit hij daar op de bank of de tribune toe te kijken hoe hij uit de basis wordt gehouden door een mythe uit een zwakke competitie, en dat zien potentiele clubs ook. Die gaan ervan uit dat hij dan wel minder zal zijn dan degene die wel speelt.

Dus hij voelt aan zijn water dat hij bij deze bondscoach en bij een volgende bondscoach geen eerlijke kans krijgt. Zo werkt het immers doorgaans bij het Nederlands elftal.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 21, 2016 3:28 pm

Zo werkt het overal, Le T. :confused.gif:

Waarom staat Rooney bij MU als eerste op het spelersformulier? Zeker niet vanwege zijn prestaties in de afgelopen twee seizoenen. Rooney is daar een vedette. LvG heeft hem nodig.

Robben kan bijvoorbeeld eisen wat hij wil. Geen bondscoach (ook LVG niet) zou het aandurven hem níet zijn zin te geven. Zonder Robben wordt het niets. De spoeling is dun.

LVG selecteerde Sneijder wel, stelde hem ook op, maar perkte zijn bewegingsvrijheid zo in dat hij flets was tijdens het WK. De juiste beslissing?

Ziyech is zeker een talent, maar hij heeft internationaal nog niets laten zien. Ik zou ze er allebei bijgehaald hebben: Sneijder én Ziyech. Laat het talent aan het grote werk ruiken. Test hem in die oefenwedstrijden, die tenslotte toch nergens over gaan. Maar kijk ook of Sneijder het heilige vuur nog heeft, want hij kan iets extra's brengen. Vooral als je hem niet inperkt.

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 21, 2016 3:52 pm

Yopi schreef:Zo werkt het overal, Le T. :confused.gif:

Waarom staat Rooney bij MU als eerste op het spelersformulier? Zeker niet vanwege zijn prestaties in de afgelopen twee seizoenen. Rooney is daar een vedette. LvG heeft hem nodig.

Robben kan bijvoorbeeld eisen wat hij wil. Geen bondscoach (ook LVG niet) zou het aandurven hem níet zijn zin te geven. Zonder Robben wordt het niets. De spoeling is dun.
Nee. Als Maradona bondscoach van Argentinie wordt dan lacht heel Nederland daar om, maar als wij zelf bij Van Basten hetzelfde doen dan is dat omdat hij hoogintelligent is. De pers die onbeschaamde campagne voert voor bepaalde spelers en de persvoorlichter die met de zaakwaarnemer gaat onderhandelen over een basisplaats, dat is echt typisch Nederlands.
LVG selecteerde Sneijder wel, stelde hem ook op, maar perkte zijn bewegingsvrijheid zo in dat hij flets was tijdens het WK. De juiste beslissing?
Je bedoelt dat hij niet meer van eigen helft op goal mocht schieten om zijn frustraties te uiten? Ik zag gewoon een speler van Galatasaray die net weer fit was spelen op het niveau van Galatasaray, wat net weer fit was. Maar misschien boog zelfs Van Gaal voor de media, want Claesie deed het een stuk beter op die positie in de strijd om de 3e plek.
Ziyech is zeker een talent, maar hij heeft internationaal nog niets laten zien. Ik zou ze er allebei bijgehaald hebben: Sneijder én Ziyech. Laat het talent aan het grote werk ruiken. Test hem in die oefenwedstrijden, die tenslotte toch nergens over gaan. Maar kijk ook of Sneijder het heilige vuur nog heeft, want hij kan iets extra's brengen. Vooral als je hem niet inperkt.
Hij kan ook iets minder brengen, zoals veel vaker het geval is. Het gaat niet om het heilige vuur, gefrustreerd stampvoeten en rode kaarten riskeren kan Sneijder wel, het gaat om kwaliteit. Ziyech is ook geen mannetjesputter, maar hij heeft wel meer spelinzicht. Maar hij zal geen eerlijke kans krijgen. Internationaal nog niks laten zien, of internationaal genoeg hebben laten zien dat het niet goed genoeg is, is voor bepaalde spelers nooit een criterium.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma mar 21, 2016 4:18 pm

Maar misschien boog zelfs Van Gaal voor de media, want Claesie deed het een stuk beter op die positie in de strijd om de 3e plek.
Ach, Clasie. Argentinië pakte een paar spelers van Nederland goed aan: Robben met twee soms zelfs drie man, Van Persie en Sneijder, soms met twee man en De Jong. Onze achterhoede mocht de middenlijn niet over, omdat onze verdedigeers alleen in een niet al te grote ruimte, met vijf man bij elkaar de schade konden beperken.

Op het moment dat Clasie in het veld kwam zagen Feyenoorders en zijn persvrienden Clasie aan de bal, helemaal vrij, hij werd nooit aangevallen, mocht met de bal doen wat hij wilde. Waarom? Geen Argentijn was bang voor Clasie, hij liep zich niet vrij, er was geen tegenstander voor hem. Hij kon toch niets met de bal als je Robben dekt.

De topic gaat over Twente, de vraag is waar ligt de top van Ziyech, 23 jaar oud?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 21, 2016 4:52 pm

Ik meen me te herinneren dat Clasie voor De Jong inviel en dat de Argentijnen het wel best vonden dat hij aan de bal was. Want dat gebeurde steeds op een plek waar hij de tegenstander geen enkele pijn kon doen. De voor Argentinie gevaarlijke spelers van Oranje werden vakkundig geneutraliseerd. Hun achterhoede met de (toen ook al) zwakke Demichelis werd niet op de proef gesteld, want niet bereikt. Mascherano was op het middenveld een geweldige afbreker.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 21, 2016 5:02 pm

Clasie mag de schoenen van Sneijder nog niet poetsen.

Dat weet LvG ook, anders had hij Clasie opgesteld en Sneijder thuisgelaten. Sneijder kwakkelde in die tijd en hij heeft nog een grote bek ook.

Sneijder kan een wedstrijd voor je winnen. Dat zou ik niet van Clasie durven beweren. :smallgrin.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 21, 2016 6:04 pm

Yopi schreef:Clasie mag de schoenen van Sneijder nog niet poetsen.

Dat weet LvG ook, anders had hij Clasie opgesteld en Sneijder thuisgelaten. Sneijder kwakkelde in die tijd en hij heeft nog een grote bek ook.

Sneijder kan een wedstrijd voor je winnen. Dat zou ik niet van Clasie durven beweren. :smallgrin.gif:
Ik vind Clasie allerminst een geweldenaar, maar het viel me op dat het dominante aanvalssspel ineens veel beter liep toen BMI Sneijder had uitgeschakeld. Dat was ook niet bepaald de eerste keer dat het beter liep zonder Sneijder.

Sneijder probeert aldoor wedstrijden voor je te winnen, met tegen verdedigers opschieten en andere optimistische pogingen, en met die ene splijtende pass uit het niets. Het probleem is dat hij daarmee en zijn spelmakerskwaliteiten ook voor het grote niets zorgt, en daar wint hij geen wedstrijden voor je mee.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » ma mar 21, 2016 6:51 pm

Ik vind Clasie allerminst een geweldenaar, maar het viel me op dat het dominante aanvalssspel ineens veel beter liep toen BMI Sneijder had uitgeschakeld.
Van Hooydonk noemde voorjaar 2012 Clasie al rijp voor de basis van RM. Op whoscored vinden we Clasie bij Southampton onder een coach die hem heeft gehaald terug op plaats zeventien van de selectie van Southampton: https://www.whoscored.com/Teams/18

Feyenoord had een ster nodig en dan maak je er gewoon een, maar in de 170 wedstrijden ( 6 1/2 seizoen) die hij op het hoogste niveau heeft gespeeld is tien doelpunten niet veel (Internationaal 32 wedstrijden, inclusief Nederlands elftal, 0 doelpunten) voor een middenvelder. Het aantal assists staat niet op vi.nl, maar kom niet aan met een assist op Van Persie(?) tegen Ecuador, waarbij de centrale verdedigers uiteen liepen om Van Persie een vrije doorgang te geven. Hij is meer verdedigend ingesteld? Staken ze bij Feyenoord niet altijd het middenveld over?

Clasie is door vriend Van Hanegem omhoog geschreven, wordt nog steeds de hemel in geprezen, maar waarom krijgt hij dan van de tegenstander steeds zoveel vrijheid?

De topic gaat over Twente, daar past hij bij, niveau Twente, Feyenoord en mocht hij over 2 seizoenen terugkeren bij Feyenoord, dan is dat niet omdat hij het niet heeft gered, maar vanwege heimwee en zijn liefde voor Feyenoord Roterdam, dat staat er op zijn arm.

Gaat Koeman naar Chelsea, neemt hij Clasie mee?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » ma mar 21, 2016 6:57 pm

Le T. schreef: Ik vind Clasie allerminst een geweldenaar, maar het viel me op dat het dominante aanvalssspel ineens veel beter liep toen BMI Sneijder had uitgeschakeld. Dat was ook niet bepaald de eerste keer dat het beter liep zonder Sneijder.

Sneijder probeert aldoor wedstrijden voor je te winnen, met tegen verdedigers opschieten en andere optimistische pogingen, en met die ene splijtende pass uit het niets. Het probleem is dat hij daarmee en zijn spelmakerskwaliteiten ook voor het grote niets zorgt, en daar wint hij geen wedstrijden voor je mee.

Fout dus van LVG om in te zetten op Sneijder? :hypocrite.gif:

Welk dominant aanvalsspel? :confused.gif:

Le T.

Bericht door Le T. » ma mar 21, 2016 8:12 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef: Ik vind Clasie allerminst een geweldenaar, maar het viel me op dat het dominante aanvalssspel ineens veel beter liep toen BMI Sneijder had uitgeschakeld. Dat was ook niet bepaald de eerste keer dat het beter liep zonder Sneijder.

Fout dus van LVG om in te zetten op Sneijder? :hypocrite.gif:

Welk dominant aanvalsspel? :confused.gif:
Zoveel keus had hij niet, en er zijn meer dingen die tellen in een speler, maar qua spelinzicht zijn er heel erg veel beteren. Het egoisme van Sneijder was voor het eerst wel effectief ingedamd.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » di mar 22, 2016 9:47 am

En zijn brille ook. Helaas.

Ik vind Sneijder een prima speler. Het is aan de coach om te zorgen dat hij tot zijn recht komt. Mourinho kon dat wel, bijvoorbeeld.

Wouter

Bericht door Wouter » di mar 22, 2016 11:54 pm

Sneijder is inmiddels ook wel een jaartje ouder, he Yopi?

Ik vond Sneijder in 2014 best een aardig WK spelen overigens. Hij was fit en werkte hard voor de ploeg.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 23, 2016 12:56 am

Waar. Net als wij. :smallgrin.gif:

Hij speelde redelijk maar ik had meer van hem verwacht.

Skampie

Bericht door Skampie » wo mar 23, 2016 7:55 am

En... Terug naar Twente?

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » wo mar 23, 2016 11:47 am

Wie? Sneijder? :confused.gif: :hypocrite.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » ma mar 28, 2016 4:07 pm

Waar. Net als wij. :smallgrin.gif:

Hij speelde redelijk maar ik had meer van hem verwacht.
Serieus? Ik niet hoor. De jaren beginnen ook bij Sneijder te tellen, in de periode voor dat WK was hij lange tijd niet fit en speelde hij gewoon niet goed. Dat hij toch nog een behoorlijk WK wist te spelen, verbaasde me. Hij leek echt nog een keer alles te willen geven.

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 8:06 am

Wie hier op AT zou willen dat Ajax alsnog de landstitel van 2010 krijgt? Wat er bij Twente gebeurd is, is wat mij betreft nog geen reden om de titel in te moeten leveren. Daarnaast zit ik er zoveel jaar na dato ook niet meer op te wachten.
Martin Jol vindt dat FC Twente titel 2010 af moet staan aan Ajax

Martin Jol vindt dat FC Twente de landstitel van 2010 in moet leveren als gevolg van het financiële wanbeleid dat in Enschede is gevoerd. De 60-jarige Hagenaar was destijds trainer van Ajax, dat beslag legde op de tweede plaats.

"Als je ziet wat de toenmalige machthebbers van FC Twente nu allemaal ten laste wordt gelegd, zouden ze Ajax die titel alsnog moeten geven", zegt Jol vrijdag in gesprek met de Volkskrant.

Jol haalde met Ajax destijds 85 punten, één punt te weinig om FC Twente van de titel af te houden.

In de afgelopen periode is naar buiten gekomen dat toenmalig FC Twente-bestuurders Joop Munsterman en Aldo van der Laan financieel onverantwoorde risico's namen. Hierdoor verkeert de club in zwaar weer en moet het zelfs vrezen dat het de licentie verliest.

Jol pakte in 2010 wel de KNVB-beker met Ajax. Bovendien loodste hij de Amsterdammers voor het eerst in vijf jaar naar de groepsfase van de Champions League.

"Zo'n titel is leuk. Maar ik ben al heel tevreden met wat ik bereikt heb."

Jol is tegenwoordig werkzaam als trainer van de Egyptische topclub Al-Ahly. Naast Ajax was hij werkzaam bij Roda JC, RKC Waalwijk, Tottenham Hotspur, Hamburger SV en Fulham.

Door: NU.nl
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za apr 02, 2016 8:35 am

Absoluut niet, die prijs is natuurlijk gewoon van FC Twente. Daar kan geen enkele discussie over zijn.

Stel je eens voor dat je alle uitslagen en klassementen zou moeten herschrijven op basis van de vraag of clubs zich altijd netjes aan de regels hebben gehouden. Dat is niet te doen. Bovendien, waar staat dat je geen risico's mag nemen?
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 8:59 am

Ik vermoed dat Jol hier alleen zo in staat, heel toevallig de coach van toen :hypocrite.gif:

Er zijn daar natuurlijk wel wat dingen gebeurd die achteraf gezien niet door de beugel konden, maar daar hebben ze zichzelf al mee gestraft als je kijkt in welke situatie ze nu zitten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za apr 02, 2016 9:11 am

Daarnaast: waar is precies het bewijs dat Twente toen iets deed wat niet door de beugel kon?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 02, 2016 9:18 am

Ook dat nog. Ging het niet (vooral) mis na 2010? Volgens mij is het verhaal dat ze na het kampioenschap bij het vaststellen van de budgetten ervan uit gingen dat ze bijna elk jaar wel even kampioen gingen worden en ook in de CL potten zouden gaan breken.

Le T.

Bericht door Le T. » za apr 02, 2016 9:19 am

Marillion schreef:Absoluut niet, die prijs is natuurlijk gewoon van FC Twente. Daar kan geen enkele discussie over zijn.

Stel je eens voor dat je alle uitslagen en klassementen zou moeten herschrijven op basis van de vraag of clubs zich altijd netjes aan de regels hebben gehouden. Dat is niet te doen. Bovendien, waar staat dat je geen risico's mag nemen?
Ik vind bijvoorbeeld wel dat Juve de CL van 96 moet afstaan aan de andere finalist vanwege het bewezen dopinggebruik. Vals spelen mag niet beloond worden. Ik vind er wel wat voor te zeggen indien Twente toen ook al fraudeerde en er voldoende verband is tussen de fraude en het behalen van de titel.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za apr 02, 2016 9:32 am

Bert schreef:Daarnaast: waar is precies het bewijs dat Twente toen iets deed wat niet door de beugel kon?
Precies, risico nemen is niet verboden. Ik volg het verder niet helemaal op de voet maar volgens mij zijn de zaken waar ze straf voor hebben gehad allemaal van na die periode. Twente miste de tweede titel met die verliespartij in Amsterdam en dat scheelde een bak met inkomsten waar ze stiekem al op hadden gerekend. Toen koos Twente ervoor om de inzet te verhogen met uiteindelijk alle gevolgen van dien.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za apr 02, 2016 10:35 am

Le T. schreef: Ik vind bijvoorbeeld wel dat Juve de CL van 96 moet afstaan aan de andere finalist vanwege het bewezen dopinggebruik. Vals spelen mag niet beloond worden.
Eens. Niet dat ik er nu nog echt blij van zou worden als Ajax die titel zou krijgen maar als doping bewezen is dan moet je in andere sporten toch ook gewoon je titels inleveren?

Plaats reactie