Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 10, 2007 4:40 pm

Niet door mij hoor. Ik neem aan dat Van Halst beelden kiest die daadwerkelijk representatief zijn voor het wedstrijdbeeld, en dat hij er niet zomaar een wedstrijdsituatie tussenuit pikt en die bombardeert tot de norm van die wedstrijd.

Hans Kraaij heb ik als analist niet eerder meegemaakt. Daar kan ik niet over meepraten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo okt 10, 2007 5:04 pm

Thomas schreef:Niet door mij hoor. Ik neem aan dat Van Halst beelden kiest die daadwerkelijk representatief zijn voor het wedstrijdbeeld, en dat hij er niet zomaar een wedstrijdsituatie tussenuit pikt en die bombardeert tot de norm van die wedstrijd.
Maar dat doet ie dus niet. Als een fragment van een vloeiend lopende Feyenoord-aanval tot de conclusie leidt dat we hier het best combinerende team sinds Ajax 94-95 aan het werk zien, klopt er iets niet. Sowieso is het erg moeilijk, zo niet onmogelijk, om een wedstrijd in fragmenten te vatten. Dan kun je beter naar de hele wedstrijd kijken, of je moet een weldoordachte en goed verwoorde analyse geven.

eb
Berichten: 295
Lid geworden op: vr jul 16, 2004 4:15 am

Bericht door eb » wo okt 10, 2007 5:35 pm

Ik vond op die nieuwe zender van Barend & co ( Het Gesprek) dat interview met Peter R.de Vries,Ton Boot,Keje Molenaar en Frits Barend best wel boeiend. Iemand dat ook gezien?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 10, 2007 5:37 pm

Ja.

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo okt 10, 2007 7:58 pm

eb schreef:Ik vond op die nieuwe zender van Barend & co ( Het Gesprek) dat interview met Peter R.de Vries,Ton Boot,Keje Molenaar en Frits Barend best wel boeiend. Iemand dat ook gezien?
Yup.

Molenaar wordt afgeschilderd als een rancuneus mannetje, maar als hij de waarheid verteld dan zit het goed mis bij Ajax.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do okt 11, 2007 11:34 am

Ik vond het ook wel aardig. Hoe objectief zo'n Molenaar is weet ik niet maar het was in ieder geval wel een aardig programma waarin wat interessante suggesties werden gedaan.

Persoonlijk vind ik Ton Boot altijd wel een leuke gast bij dit soort programma's. Hij heeft vaak interessante visie en hij je merkt dat hij er ook echt over heeft nagedacht. Ik weet dat er wel eens kritiek op hem is geweest als basketbal coach maar ik vind dat hij met name op het gebied van het opbouwen en omgaan met een team goede gedachtes heeft.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 14, 2007 10:26 pm

Zou die Genee het nou leuk vinden, dat programma met Derksen en Van Hanegem?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 14, 2007 10:57 pm

Derksen, de man die altijd zichzelf aan het interviewen is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 14, 2007 10:58 pm

Met Derksen denk ik wel, van Hanegem heb je geen flikker aan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 14, 2007 10:59 pm

Ik vroeg het me af, ook omdat Genee alleen maar afgezeken wordt door die twee.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 14, 2007 11:01 pm

Betaald goed hé ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma okt 15, 2007 7:55 am

Thomas schreef:Ik vroeg het me af, ook omdat Genee alleen maar afgezeken wordt door die twee.
Andersom gebeurt net zo goed hoor, ik vind het in ieder geval een stuk beter dan met Barbara Barend. Genee kan incasseren én uitdelen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 15, 2007 8:09 am

Die twee vermaken zich prima met elkaar hoor. Dat ze onderling af en toe even lekker uitdelen is wat mij betreft alleen maar leuk. Ik hou wel van dat type humor.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma okt 15, 2007 11:56 am

Adrie Koster vanavond te gast bij Holland Sport
Vanavond is Adrie Koster te gast bij het sportprogramma Holland Sport. Gastheren Matthijs van Nieuwkerk en Wilfried de Jong zullen de nieuwe trainer van Ajax ongetwijfeld naar zijn ervaringen over het werken met het tweede én het eerste van Ajax vragen. Holland Sport wordt vanavond om 20.30 uitgezonden op Nederland 3.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 21, 2007 9:43 pm

Marcel Brands zit nu bij VI. Volgens hem had AZ weldegelijk een uitstekend schaduwlijstje opgesteld. AZ was vergevorder met Alexandre Pato, Tuncay Sanli en Angel Di Maria. Aan de ene kant kan je natuurlijk zeggen dat er toch niets van is gekomen, maar aan de andere kant vind ik het wel getuigen van veel lef en ambitie. De scouting speelt natuurlijk een geringe rol, want de gemiddelde AT'er kende Pato en Di Maria ook nog wel.

AZ had Suarez ook op het lijstje staan, maar men was het er over eens dat Suarez teveel op intuïtie speelt voor AZ.


Net miste ik even wat. Over welke speler of club uit de Eerste Divisie hadden ze het net?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41116
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo okt 21, 2007 9:55 pm

Niets bijzonders. Marcel Brands was bij Dordrecht - Volendam geweest en daar werd hij aangesproken door Dordrecht supporters met de vraag of hij voor Nick van de Velden kwam. Die speler haalde hij eerder vanuit de amateurs naar RKC. Dit was niet zo volgens Brands, die aangaf regelmatig wedstrijden in deze divisie te bezoeken op zoek naar talenten.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 21, 2007 10:27 pm

Ik vraag me af wat dat vergevorderde stadium met Pato was. Ze hebben een doos bonbons naar zijn moeder gestuurd?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 21, 2007 10:27 pm

Ja, bijzonder geloofwaardig klinkt het niet echt nee, als je het hardop zegt.

Lionel
Berichten: 47583
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 22, 2007 5:20 am

Thomas schreef:Marcel Brands zit nu bij VI. Volgens hem had AZ weldegelijk een uitstekend schaduwlijstje opgesteld. AZ was vergevorder met Alexandre Pato, Tuncay Sanli en Angel Di Maria. Aan de ene kant kan je natuurlijk zeggen dat er toch niets van is gekomen, maar aan de andere kant vind ik het wel getuigen van veel lef en ambitie. De scouting speelt natuurlijk een geringe rol, want de gemiddelde AT'er kende Pato en Di Maria ook nog wel.

AZ had Suarez ook op het lijstje staan, maar men was het er over eens dat Suarez teveel op intuïtie speelt voor AZ.


Net miste ik even wat. Over welke speler of club uit de Eerste Divisie hadden ze het net?
Die Argentijn staat in de belangstelling van Man Utd en Arsenal. Toch wel leuk dat ze het proberen. Aan de andere kant is het ook een beetje opscheppen. Doen alsof je heel geweldig bezig bent. Ajax, PSV en Feyenoord een beetje bang maken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33950
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma okt 22, 2007 7:46 am

Een beetje hetzelfde verhaal als vorig jaar, toen in de VI een artikel verscheen dat AZ (top)spelers weg zou halen bij Ajax, PSV en Feyenoord.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 22, 2007 9:48 am

Rishi schreef:Die Argentijn staat in de belangstelling van Man Utd en Arsenal. Toch wel leuk dat ze het proberen. Aan de andere kant is het ook een beetje opscheppen. Doen alsof je heel geweldig bezig bent. Ajax, PSV en Feyenoord een beetje bang maken.
Di Maria speelt op dit moment voor Benfica.


Even de column van Derksen erbij gepakt:
'Johan Cruijff hekelt de voetbalanalytici'
22/10/2007 09:50

Niets is minder waar. Cruijff heeft driemaal te kennen gegeven dat hij Oranje wilde coachen, maar dat heeft Rinus Michels steeds weten te voorkomen. Michels was geen prettige man, hij gunde Cruijff het succes niet en wilde ten koste van alles voorkomen dat zijn pupil hem als coach zou overvleugelen. Daarom schoof hij achtereenvolgens Leo Beenhakker, zichzelf en Dick Advocaat naar voren om de komst van Cruijff te blokkeren. Toen directeur betaald voetbal Henk Kesler hem alsnog benaderde, had Cruijff al een punt achter zijn trainerscarrière gezet.



Op het moment dat de KNVB opnieuw bij hem aanklopte, adviseerde hij Kesler om Marco van Basten vast te leggen. Hetzelfde gebeurde in Barcelona, waar zijn advocaat en vriend Joan Laporta voorzitter is. Cruijff adviseerde Frank Rijkaard als trainer, hoewel de ex-voetballer net met Sparta uit de Eredivisie was gedegradeerd. Het voetbalpubliek concludeert hieruit dat Cruijff zowel bij Oranje als Barcelona de dienst uitmaakt, maar daar is geen sprake van. Cruijff steunt zijn voormalige pupillen door dik en dun, maar bemoeit zich nergens mee.

In zijn column in het vorige week verschenen maandblad Nummer 14 stelt hij dat heel duidelijk. 'Ze noemen me adviseur, maar als adviseur zou je dagelijks met een heleboel dingen bezig moeten zijn. En dat ben ik dus niet. Dan krijg je van die indianenverhalen, zoals over mijn relatie met Van Basten. Natuurlijk hebben we vaak contact. We praten over bepaalde zaken, maar dat heeft niets met de opstelling of spelers te maken. Hij weet zelf echt wel hoe hij een opstelling moet maken.'
'Maar als ik al die analytici moet geloven staat er niemand op zijn plaats in het Nederlands elftal. Die zijn echt ziende blind. Er wordt ook vaak beweerd dat ik adviseur ben bij Barcelona. Nou, ik heb Rijkaard al een maand of vier, vijf niet gesproken. In deze periode heeft hij het druk zat. Denk je dan dat hij mij gaat bellen wie hij moet opstellen? Dat is toch te gek om los te lopen. Als Van Basten en Rijkaard me daarover zouden moeten bellen, zouden het ook geen goede coaches zijn.'

Cruijff houdt echt van voetbal. Tijdens zijn actieve jaren heb ik veel met hem opgetrokken. Hij vond de schoonheid van het voetbal zelfs belangrijker dan winnen. Cruijff schaamde zich voor een defensieve tactiek en wilde naast de hoofdprijs ook nog de schoonheidsprijs winnen. Ook als mens waardeer ik hem zeer. De beste speler uit de vaderlandse voetbalhistorie is altijd zichzelf gebleven. Hendrik Johannes Cruijff, zoon van een groenteboer uit Betondorp, is een man met klassieke fatsoensnormen, prettig in de omgang en heeft een boeiende voetbalvisie. Als Cruijff over voetbal praat, is er meestal geen speld tussen te krijgen. Alleen zijn mening over de bondscoach deel ik niet. Hij slaat door in zijn loyaliteit, waardoor hij ongeloofwaardig wordt. De boze buitenwereld moet niet aan zijn jongens komen.

In zijn column zegt hij tegen ghostwriter Bert Nederlof: 'Nederlanders moeten Nederlanders blijven. Natuurlijk moet je je soms aanpassen, maar niet zo dat je de hele speelwijze overboord gooit. 'Ja, maar je moet realistisch zijn', hoor ik dan. Wat een onzin! Je moet gewoon bij je eigen kracht en eigen kwaliteiten blijven. Nou hoor ik steeds dat Robin van Persie als linksbenige niet op rechts kan spelen. Ook weer zo'n onzin. Lionel Messi is stijf links en speelt al tijden op rechts. Ronaldinho is rechtsbenig en speelt al tijden op links. Waar heb je het dan over! Ik weet ook wel dat Van Persie bij Arsenal in de spits speelt. Moet je dan bij het Nederlands elftal Ruud van Nistelrooy eruit gooien? Al die analytici roepen maar dat die en die en die allemaal moeten spelen op de positie die ze ook bij hun club hebben, maar in de spits kan er toch echt maar één spelen. Moet je Van Persie dan niet opstellen? Hebben we een betere rechtbuiten? Die analytici proberen iedereen in de war te krijgen met al die onzin.'

Op dit punt ben ik het oneens met Cruijff. Er zijn inderdaad spelers die met hun verkeerde been goed uit de voeten kunnen op de vleugel. Steve Heighway deed dat bij Liverpool, John Robertson bij Nottingham Forest en Lucian Sanmartean laat het wekelijks zien bij FC Utrecht. Dirk Kuijt kan niet vanaf de linkervleugel spelen en Rafael van der Vaart haalt zijn niveau niet op rechts. Van Persie is waarschijnlijk op iedere positie inzetbaar, maar haalt zijn optimale rendement pas zodra hij centraal speelt. Van Basten heeft zijn systeem met drie spitsen heilig verklaard en zoekt daar vervolgens spelers bij. Hij kan beter naar zijn spelersmateriaal kijken en daar een geschikt systeem bij zoeken. Sinds zijn komst spelen te veel goede voetballers op posities waar zij zich niet thuis voelen en waar ze niet optimaal presteren.

Een ander nadeel is dat iedere spits in Oranje mislukt of het moeilijk heeft, doordat hij nauwelijks aanvoer over de vleugels krijgt. De bondscoach beschikt over een geweldige selectie die bol staat van spelers die wekelijks presteren bij Europese topclubs, waar ze niet met drie spitsen spelen.
Eigenlijk beschikt Van Basten over een selectie die uitermate geschikt is voor het 4-4-2-systeem. Clarence Seedorf, Demi de Zeeuw, Rafael van der Vaart en Wesley Sneijder vormen een droommiddenveld. Vervolgens heeft Van Basten een luxeprobleem, omdat hij voor de twee spitsposities kan kiezen uit Ruud van Nistelrooy, Dirk Kuijt, Klaas Jan Huntelaar en Robin van Persie.

Hij moet eindelijk eens loskomen van zijn obsessie dat Oranje met een links- en rechtbuiten moet spelen. Hij beschikt met Arjen Robben over slechts één echte vleugelspeler en die is hopeloos uit vorm. Daardoor heeft het al geen zin meer om halsstarrig dat systeem te blijven hanteren. Van Basten slaagt erin bijna alle spelers structureel onder hun niveau te laten presteren, waardoor hij zichzelf een brevet van onvermogen opspelt. Evenals in 1974 en in 1988 beschikt Nederland opnieuw over een gouden generatie voetballers, maar zolang de bondscoach niet ziet dat zijn systeem het winnen van een prijs in de weg staat, is hij aan een missie bezig die nergens toe leidt.
Cruijff mag best kritiek hebben op analytici, hij mag ze ook nog bij naam noemen, maar hij moet niet vergeten dat hij zelf ook niet altijd even duidelijk formuleert. Het voetbalpubliek reageerde verbijsterd over zijn analyse van Van Nistelrooy die net zijn vijftigste doelpunt in de Champions League had gemaakt.

Voor Cruijff was dat een reden die uitspraken te nuanceren in zijn column. Hij zegt: 'Er is nogal wat commotie ontstaan over mijn uitspraak dat ik Van Nistelrooy niet zo'n goede voetballer vind. Daar wil ik nog wel dieper op ingaan. Ik bedoelde daarmee dat hij technische tekortkomingen heeft, als je het over pure topspelers hebt. Hij is in dat opzicht bijvoorbeeld niet te vergelijken met Thierry Henry. Maar dat is helemaal niet erg, want Van Nistelrooy schiet ze er gewoon in. Dat is een extreem goeie kwaliteit die je moet koesteren. Het is zelfs zo dat hoe slechter Real Madrid speelt, hoe vaker Van Nistelrooy scoort. Want als een elftal minder speelt, ga je iets verder terug en komt er ruimte voor Van Nistelrooy. Heel veel uitstekende voetballers missen de kwaliteit die hij heeft. Daarom vind ik ook dat Van Nistelrooy gewoon in de spits van het Nederlands elftal moet spelen. Ik heb mijn opmerkingen over hem destijds helemaal niet negatief bedoeld. Maar daar heb je het weer, heel veel uitspraken worden verkeerd geïnterpreteerd.'
vi.nl

Haha, flikker nou toch eens op zeg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 24, 2007 7:33 pm

Ik denk trouwens dat Bertje gelijk heeft over Van Halst en z'n videobeelden. Het is zeker leuk, maar afgelopen weekeinde kwam hij met een aantal situaties waarin Alves echt geen kant meer op kon, om aan te tonen dat Alves zo'n teamspeler is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 26, 2007 8:26 pm

Van der Zee zit bij Vitesse-Willem II op de tribune.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 26, 2007 8:49 pm

Zal 'ie niet vrolijk van worden. Dramatisch slechte wedstrijd,

Wouter
Berichten: 18994
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za okt 27, 2007 11:43 am

Maar lekker wel gewonnen dankzij super-Santi!

Plaats reactie