Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » vr feb 21, 2025 4:03 pm

Zo zie je maar. Zelden de frustratie zo mooi van iemand zijn gezicht zien spatten. Al heeft Wesley Sonck ooit nog een aardige poging gedaan.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 15, 2025 12:12 am

Pff, Van den Brom met zijn gezeik. OK, de scheids floot slecht, maar focus je op je eigen ploeg als coach.

Poeder II

Bericht door Poeder II » ma mar 17, 2025 8:45 am

Deels met je eens,..... niveau van de scheids was helaas zo niet slechter dan die van Vitesse en dat mag best aangestipt worden toch.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » vr mei 09, 2025 9:03 am

Vitesse gaat volgend seizoen verder zonder (de vast duurdere) vdBrom en met een fris en fruitig trainers talent (goedkoper en minder mondig).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mei 09, 2025 9:59 am

En beter waarschijnlijk. Die vd Brom komt als een enorme nepperd over.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr mei 09, 2025 11:58 am

Heeft zijn beste tijd ook wel gehad. Ook een wat zure man.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 09, 2025 12:00 pm

Ik heb ook nooit een goede indruk van hem gehad. Of hij nu goed werk leverde bij Vitesse weet ik niet. Dat hij erin is gestapt vond ik op zichzelf toch wel mooi. Al is het eigenlijk ook niet gek als Vitesse je club is.

Theo Janssen is weer aangehaakt als adviseur las ik. Dat klinkt wel heel vrijblijvend. Zijn adviezen zullen hopelijk niet gaan over voeding, training en het verzorgen van jezelf als topsporter. Gaat hij dan vanuit zijn luie stoel transfertips geven aan een club zonder budget?
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » vr mei 09, 2025 12:15 pm

Hij is wisselverslaafd. In de eerste seizoenshelft stond er elke week een compleet ander team. In de tweede seizoenshelft is de basis wat vaster, maar toch komt hij dan elke keer weer met die vreselijke vijf wissels. Terwijl je bij Vitesse een paar aardige talenten hebt die misschien ooit de eredivisie zullen halen (Yegoian, Zarrouk, Koller, Huisman en Egbring) en daarachter alleen maar gasten die bij Eldenia nog op de bank zouden zitten. Sta je met 2-0 voor, komt Brom met zijn wissels (altijd Zarrouk eruit, niemand begrijpt waarom, al vermoedt het halve Vitesseforum dat Enzo Cornelisse een streepje voor heeft vanwege zijn vader) en wordt het alsnog 2-2 of zo. Om gek van te worden.

Anderzijds moet ik hem wel meegeven dat met name Yegoian, Zarrouk en Koller met de week beter lijken te worden.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 09, 2025 12:44 pm

Ligt dat dan aan die jongens of aan de trainer is dan de vraag. Nu ben je als trainer natuurlijk verantwoordelijk voor wat er goed gaat en wat er slecht gaat dus daar heeft hij dan ook zijn aandeel in.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » vr mei 09, 2025 10:47 pm

Tja, daar kun je altijd over discussiëren. Maar vandaag wonnen ze weer dik verdiend van Den Bosch, ook jongens als Postma en De Regt gaan steeds beter spelen. En ik denk wel dat Van den Brom daar een rol in heeft. Heeft hij het eindelijk een beetje op de rit, moet hij weg.

Stijf onderaan geëindigd, maar met 18 duizend mensen die op de banken stonden. De sfeer was veel beter dan toen ze met Peter Bosz pal voor de winterstop bovenaan stonden in de eredivisie. Rare club is het toch.

zeux

Bericht door zeux » za mei 10, 2025 8:27 am

Wouter schreef:
vr mei 09, 2025 10:47 pm
Tja, daar kun je altijd over discussiëren. Maar vandaag wonnen ze weer dik verdiend van Den Bosch, ook jongens als Postma en De Regt gaan steeds beter spelen. En ik denk wel dat Van den Brom daar een rol in heeft. Heeft hij het eindelijk een beetje op de rit, moet hij weg.

Stijf onderaan geëindigd, maar met 18 duizend mensen die op de banken stonden. De sfeer was veel beter dan toen ze met Peter Bosz pal voor de winterstop bovenaan stonden in de eredivisie. Rare club is het toch.
Zonder de strafpunten (39) zouden ze 14de staan, tussen Helmond Sport en VVV.

Dat is een beetje het niveau?

Er zat wel progressie in, gedurende het seizoen.

Periode 1: 16de
Periode 2: 15de
Periode 3: 13de
Periode 4: 10de (huidige stand)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter

Bericht door Wouter » za mei 10, 2025 9:46 am

Je moet bedenken dat Van den Brom nul voorbereiding heeft gehad, er pal voor de eerste speeldag er nog diverse (vaak jeugd)spelers kwamen etc. etc. In de eerste seizoenshelft speelde hij wekelijks met een andere opstelling. Veel jongens die nu in de basis staan speelden een jaar geleden nog in een of ander jeugdteam. Van Koller, Zarrouk, Yegoian, Van Sas en Bas Huisman had ik nog nooit gehoord. In de eerste seizoenshelft waren ze echt honderd procent kansloos tegen clubs als Cambuur, Den Bosch, De Graafschap en Excelsior. Maar de laatste maanden winnen ze daar gewoon van (behalve van Cambuur dan, waar ze met een beetje pech met met 2-1 verloren).

Yopii

Bericht door Yopii » zo mei 11, 2025 1:28 pm

Jim Koller is toch best een bekende jeugdspeler? Wordt al jaren opgeroepen voor nationale jeugdteams en kon in het verleden naar PSV.

Wouter

Bericht door Wouter » zo mei 11, 2025 4:30 pm

Dat is zo, maar ik heb de jeugd nauwelijks gevolgd de afgelopen jaren.

Hoe dan ook, met hem, Yegoian en Zarrouk hebben ze best talentvolle middenvelders. Achterin is Egbring een leuk backje en Loek Postma gaat de laatste weken ook steeds beter spelen.

Poeder II

Bericht door Poeder II » do mei 15, 2025 8:43 am

Yopii schreef:
zo mei 11, 2025 1:28 pm
Jim Koller is toch best een bekende jeugdspeler? Wordt al jaren opgeroepen voor nationale jeugdteams en kon in het verleden naar PSV.
Denk dat Jim Koller van de huidige jeugdspelers het meeste talent heeft, schijnt ook met enige regelmaat scouts van "jong" Juventus voor hem op de tribune te zitten. De rest valt eigenlijk best tegen mss met uitzondering van Egbring die nog iets heeft (met momenten).

Maar goed we gaan Duits voetballen, afgelopen zaterdag bij Alemannia Aachen geweest (dritte Bundesliga). Stampvol stadion 32000 man en 22 spelers die hele wedstrijd voll gass gaan. 3-0 voor en nog steeds volle bak op de aanval. Als dat dan ons voorland is,....... even dromen :)

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » vr mei 23, 2025 9:19 am

En de proflicentie weer kwijt. Het is me nou niet duidelijk of dit weer een herhaling gaat worden van zetten, en dat ze het 4 dagen voor de competitie dan bijv alsnog gaan krijgen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Poeder II

Bericht door Poeder II » vr mei 23, 2025 9:20 am

Poeder II schreef:
do mei 15, 2025 8:43 am
Yopii schreef:
zo mei 11, 2025 1:28 pm
Denk dat Jim Koller van de huidige jeugdspelers het meeste talent heeft, schijnt ook met enige regelmaat scouts van "jong" Juventus voor hem op de tribune te zitten. De rest valt eigenlijk best tegen mss met uitzondering van Egbring die nog iets heeft (met momenten).

Maar goed we gaan Duits voetballen, afgelopen zaterdag bij Alemannia Aachen geweest (dritte Bundesliga). Stampvol stadion 32000 man en 22 spelers die hele wedstrijd voll gass gaan. 3-0 voor en nog steeds volle bak op de aanval. Als dat dan ons voorland is,....... even dromen :)
Korte droom.

Yopii

Bericht door Yopii » vr mei 23, 2025 9:34 am

Gaan we weer... Erg verdrietig voor de supporters van Vitesse.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 23, 2025 11:30 am

Thijs schreef:
vr mei 23, 2025 9:19 am
En de proflicentie weer kwijt. Het is me nou niet duidelijk of dit weer een herhaling gaat worden van zetten, en dat ze het 4 dagen voor de competitie dan bijv alsnog gaan krijgen.
Wat is er nù weer mis?

Ik begin me wel af te vragen: is het echt werkelijk allemaal zo schimmig? Zijn ze bij andere clubs ook zo extreem streng? Of wil de KNVB gewoon van Vitesse af?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter

Bericht door Wouter » vr mei 23, 2025 1:18 pm

Die vijf nieuwe eigenaren hebben de KNVB de overeenkomst met Coley Parry niet (volledig) laten inzien, waardoor de KNVB vermoedt dat hij op de achtergrond nog aan de touwtjes trekt.

https://nos.nl/artikel/2568381-knvb-wil ... -nagekomen

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr mei 23, 2025 4:21 pm

zeux schreef:
vr mei 23, 2025 11:30 am
Thijs schreef:
Wat is er nù weer mis?

Ik begin me wel af te vragen: is het echt werkelijk allemaal zo schimmig? Zijn ze bij andere clubs ook zo extreem streng? Of wil de KNVB gewoon van Vitesse af?
Ik volg het natuurlijk niet op de voet maar het is altijd gelazer met die gasten. Mijn indruk is dat de KNVB de club er juist met alle geweld bij probeert te houden want een 1e divisie met 19 clubs of 5 Jong teams wil niemand. Daardoor geeft de bond steeds weer nieuwe 'laatste' kansen aan Vitesse. Zo lijkt het tenminste. Hopelijk voor Arnhem krijgen ze nu nog een allerlaatste kans en houden ze zich voortaan wel aan de regels.

999

Bericht door 999 » vr mei 23, 2025 5:21 pm

Vitesse raakt proflicentie kwijt: club voldoet niet aan regels KNVB
Vitesse is de proflicentie kwijt. De Arnhemse club voldoet niet aan de vergunningsregels van de KNVB, zo stellen bronnen. Het oordeel is geveld door de licentiecommissie. De eerstedivisionist moet nu in beroep, om alsnog te blijven voortbestaan in het betaalde voetbal.

Lex Lammers 23-05-25, 10:25 Laatste update: 10:36

De licentiecommissie trekt de profvergunning van Vitesse voor de tweede keer in. Vorig jaar gebeurde dat ook al, na de overnamesoap met de Amerikaan Coley Parry. Na een turbulente zomer overleefde de club. Dat ging na een proces via de beroepscommissie, waarbij meerdere keren uitstel werd verleend voor het indienen van de benodigde stukken. Op 3 augustus werd het voortbestaan veiliggesteld.

Buitenlandse overname
Vitesse voldoet nu opnieuw niet aan de eisen. De club is in januari overgenomen door een groep van vijf buitenlandse ondernemers. Dat zijn de Amerikanen Dane Murphy en Flint Reilly, de Duitsers Timo Braasch en Leon Müller en de Italo-Amerikaan Bryan Mornaghi. Ze hebben allen een minderheidsbelang, van onder de 25 procent van de aandelen.

De coalitie is de voorbije maanden stevig gebotst met de licentiecommissie. Dat is het onafhankelijke, controlerende orgaan in het Nederlandse profvoetbal. De werkgroep bestaat uit juristen en financiële experts.

Zwartgelakte documenten
De ondernemers verschillen danig van mening met het orgaan over de inhoud van de gegevens, die versterkt dienen te worden. Zo zijn ook zwartgelakte documenten in Zeist aangeleverd. Daarbij is de constructie van vijf zakenlui met opzet gekozen om een zogeheten goedkeuringsproces te omzeilen. Dat heeft Braasch, die in Arnhem ook als algemeen directeur fungeert, onlangs zelf bevestigd.

Daarnaast ligt er de verdenking op de vijf investeerders dat er banden zijn met Parry. De Amerikaan zou de deal hebben opgezet en op de achtergrond nog invloed uitoefenen. Dat is strikt verboden door de licentiecommissie. De Amerikaan is persona non grata voor Zeist.

Keiharde klap
Voor Vitesse komt de klap keihard aan. De club staat door het verdict van de licentiecommissie op omvallen. Tegelijkertijd kan niemand verbaasd zijn in het Arnhemse kamp. De voorbije maanden waren er volop strubbelingen met de KNVB.

De eerstedivisionist kreeg boetes voor overtredingen op de licentieregels en er werden punten in mindering gebracht. De straffen waren ongekend in het Nederlandse betaalde voetbal. Zodoende eindigde Vitesse ook onderaan in de Keuken Kampioen Divisie.

De buitenlandse investeerders waren zeer ontstemd over de gang van zaken bij de KNVB. Braasch haalde meermaals fel uit naar de licentiecommissie.

Met het oordeel van de licentiecommissie resten Vitesse nu nog twee wegen. De club kan in beroep - en dat zal zeker gebeuren. Volgt daar ook een veto, dan kan de eerstedivisionist nog naar de rechtbank.

Vitesse wil niet reageren op het nieuws.

Vitesse is niet de eerste club die de proflicentie verliest. Eerder overkwam dat AGOVV, FC Wageningen, SC Amersfoort, HFC Haarlem, RBC en SC Veendam.
Gelderlander.
Blij met de punten ...

zeux

Bericht door zeux » vr mei 23, 2025 9:01 pm

Dubbel schreef:
vr mei 23, 2025 4:21 pm
zeux schreef:
vr mei 23, 2025 11:30 am
Thijs schreef:
Wat is er nù weer mis?

Ik volg het natuurlijk niet op de voet maar het is altijd gelazer met die gasten. Mijn indruk is dat de KNVB de club er juist met alle geweld bij probeert te houden want een 1e divisie met 19 clubs of 5 Jong teams wil niemand. Daardoor geeft de bond steeds weer nieuwe 'laatste' kansen aan Vitesse. Zo lijkt het tenminste. Hopelijk voor Arnhem krijgen ze nu nog een allerlaatste kans en houden ze zich voortaan wel aan de regels.
De hete aardappel is die lening van 17 miljoen, krijg ik de indruk (corect me if I am wrong). Vitesse krijgt dat maar niet gefinancierd en die Amerikaan wil zijn geld. Dus worden steeds constructies verzonnen - krijg ik de indruk - waarbij de investeerders niet het geld op hoeven te hoesten en die Amerikaan toch iets van zijn investering terug ziet. Een soort herstructurering van de lening.

Als het sec dat is, dan snap ik niet helemaal waarom de KNVB daar zò moeilijk over doet. Dan is het in feite een financierigsregeling voor een schuld.

Gebruikt Perry inderdaad stromannen om een 'say' in Vitesse te hebben/houden, dan is het wél een ander verhaal. Dan wil hij invloed op beleid en dan snap ik dat alle regels in werking treden.

Wouter

Bericht door Wouter » vr mei 23, 2025 9:44 pm

Die lening is in principe van de balans met die overname door de "Big Five". Omdat ze alle vijf een aandeel van minder dan 25 procent hebben, hoeft de KNVB ook geen goedkeuring te verlenen voor de overname. Maar ze moeten wel bewijzen dat Parry niet stiekem toch de eigenaar is, en de KNVB vindt dat ze niet voldoende informatie verstrekken over de overeenkomst tussen de vijf en Parry.

zeux

Bericht door zeux » vr mei 23, 2025 9:49 pm

Wouter schreef:
vr mei 23, 2025 9:44 pm
Die lening is in principe van de balans met die overname door de "Big Five". Omdat ze alle vijf een aandeel van minder dan 25 procent hebben, hoeft de KNVB ook geen goedkeuring te verlenen voor de overname. Maar ze moeten wel bewijzen dat Parry niet stiekem toch de eigenaar is, en de KNVB vindt dat ze niet voldoende informatie verstrekken over de overeenkomst tussen de vijf en Parry.
Ok, dus de KNVB vreest mijn tweede scenario.

Maar hoe is Perry dan de eigenaar? Dat die vijf met zijn geld zijn eigen lening heeft afbetaald? En hij die 17 miljoen nog steeds in de club heeft, maar nu verdeeld over vijf strommannen met een minderheidsbelang dat de KNVB niet kan onderzoeken?

Plaats reactie