PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » do sep 21, 2023 9:57 am

Geinig, de verschillen in de koppen in de Nederlandse kranten.

Telegraaf: 'Britse media genadeloos voor PSV: aan flarden gespeeld'

AD: 'Britse media hebben medelijden met naïef PSV: Arsenal heeft ze gesloopt'

Zegt naar mijn mening genoeg over de standaard negatieve tendens bij de T.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33969
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » do sep 21, 2023 1:16 pm

Ook Peter Bosz gaat bij PSV structurele tekortkomingen niet wegnemen

Bij de rentree in de Champions League werd PSV te kijk gezet door een toptegenstander. Wat opviel tegen Arsenal is dat tegengoals (4-0) een kopie waren van treffers uit vorig seizoen, toen PSV nota bene verdedigender speelde dan nu. Dat is zorgelijk voor trainer Peter Bosz.

Maarten Wijffels 21-09-23, 10:46 Laatste update: 11:54

‘Jordan Teze dekt hier op te grote afstand van zijn man. Dat is vragen om problemen’
‘Bij PSV laten ze de voorzet van de flank veel te makkelijk geven’
‘Joey Veerman komt tekort in de omschakeling zonder bal’

Wie wil begrijpen wat er woensdagavond allemaal gebeurde bij Arsenal - PSV zou nog eens de beelden moeten terugkijken van Sevilla - PSV vorig seizoen. De drie citaten hierboven komen uit die wedstrijd, uit de mond van een Engelse tv-verslaggever, dus op geen enkele wijze ‘Nederlands’ gekleurd.

Die wedstrijd in Sevilla was er één in de knock-outfase van de Europa League en PSV verloor ’m met 3-0. Twee van de drie Spaanse treffers op die avond kun je bijna één op één kopiëren naar gisteren in het Emirates Stadium.

Jordan Teze dekte destijds in zijn eigen doelmond Lucas Ocampos op een paar meter. De Argentijn zei ‘dank je wel’ en scoorde met een soort halve omhaal uit de draai. Zoals Teze nu Leandro Trossard alle ruimte gaf om aan te leggen en te scoren. Beide keren ging het om de beslissende 2-0. Ook identiek: voorzetten die zowel Sevilla als Arsenal bij die goals veel te makkelijk mocht geven vanaf de zijkant. En: middenvelders zoals Joey Veerman en – in Sevilla – ook Guus Til, die te laat waren met terugverdedigen op een lopende man.

Had Peter Bosz als coach verdedigender moeten spelen woensdagavond? Had dat voorkomen dat PSV werd geslacht? Wat we weten: voorganger Ruud van Nistelrooij zette het vorig jaar structureel verdedigender neer en zag het óók misgaan. Structurele tekortkomingen en repeterende fouten hebben toch vooral ook te maken met niveau.

,,We moeten leren van fouten. In november spelen we weer tegen deze tegenstander en dan zal blijken of we verder zijn’’, keek Bosz in Londen alvast vooruit naar het vervolg van PSV in de Champions League.

Daarin is natuurlijk nog niks verloren. En op zich interessant: de volgende klus is uitgerekend tegen... Sevilla. Nu in eigen huis.

PSV zal dan voor het overgrote deel met dezelfde spelers aantreden. Immers: op de twee controlerende middenveldposities en op de meeste posities achterin heeft Bosz weinig alternatieven. Op de backposities zijn Patrick van Aanholt en Shurandy Sambo geen betere, slimmere verdedigers dan die PSV al heeft. Centraal achterin is André Ramalho de back-up naast – als hij weer fit is – Armando Obispo. Op het middenveld bracht de vertrokken Ibrahim Sangaré de nodige duelkracht. Maar in de omschakeling zonder bal – en aanvoelen wat er in je rug gebeurt – lag ook niet zijn kracht.

Aardig tot slot nog een parallel met Feyenoord. Wat deze 4-0 tegen Arsenal vroeg in het seizoen is voor PSV, was een 4-2 nederlaag tegen Lazio begin vorig jaar voor Feyenoord. In Rotterdam werden ze daadwerkelijk beter van het pak slaag. In de return in de Kuip werd maanden later met 1-0 gewonnen.

Maar Dávid Hancko, Gernot Trauner, die kunnen dan ook écht verdedigen. En ook een jonge back als Quilindschy Hartman kan zich vastbijten in een vent. Dit verschil kan ook zomaar een sleutelrol gaan spelen in de titelstrijd in eigen land tussen PSV en Feyenoord. Wordt vervolgd.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » do sep 21, 2023 2:40 pm

Dit is wat ik er als PSV-fan op enige afstand over te zeggen heb: ondanks de 4-0 afstraffing heb ik bijna niet zitten te mokken. Waar ik dat bij de potjes onder Ruud juist sterk had.

Bosz heeft een eigen filosofie en zet een jonge ploeg naar zijn hand. Iedereen wordt beter van het bestuderen van de wedstrijdbeelden. Dest, Lang, De Jong, Boscagli en Schouten verzaakten zeker niet. Bella-Kotchap moet z’n draai in de ploeg nog vinden. Dat had Alex de eerste wedstrijden ook. Ik zie daar een gigantisch potentieel in, dat zich in vrij korte tijd kan laten zien.

Bakayoko viel me tegen. Veerman is geweldig aan de bal als die de tijd en ruimte krijgt om er wat mee te doen. Zonder bal is hij van het niveau Volendam. Geen knokker.

Teze doet z’n best, maar is gewoon een betere centrumverdediger dan back. En dan nog bepaald geen nieuwe Jaap Stam of André Ooijer.

Benitez is geen slechte keeper, maar ook niet onmisbaar. Vanzelfsprekend wel veel beter dan Drommel, Zoet en Isaksson.

Arsenal is Europees gezien een toptienploeg. Mogelijk zelfs top vijf. Met laf afbraakvoetbal had je misschien met 3-0 verloren. En dan naar een enorme rotwedstrijd zitten kijken. Dat had ik nu dus in het geheel niet. Prachtige doelpunten, snel spel en vooral een hoop verbeterpunten om de rest van dit seizoen van te profiteren. Zo maak je je eigen ploeg uiteindelijk alleen maar beter.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » do sep 21, 2023 3:43 pm

generaal schreef:
do sep 21, 2023 2:40 pm
Dit is wat ik er als PSV-fan op enige afstand over te zeggen heb: ondanks de 4-0 afstraffing heb ik bijna niet zitten te mokken. Waar ik dat bij de potjes onder Ruud juist sterk had.

Bosz heeft een eigen filosofie en zet een jonge ploeg naar zijn hand. Iedereen wordt beter van het bestuderen van de wedstrijdbeelden. Dest, Lang, De Jong, Boscagli en Schouten verzaakten zeker niet. Bella-Kotchap moet z’n draai in de ploeg nog vinden. Dat had Alex de eerste wedstrijden ook. Ik zie daar een gigantisch potentieel in, dat zich in vrij korte tijd kan laten zien.

Bakayoko viel me tegen. Veerman is geweldig aan de bal als die de tijd en ruimte krijgt om er wat mee te doen. Zonder bal is hij van het niveau Volendam. Geen knokker.

Teze doet z’n best, maar is gewoon een betere centrumverdediger dan back. En dan nog bepaald geen nieuwe Jaap Stam of André Ooijer.

Benitez is geen slechte keeper, maar ook niet onmisbaar. Vanzelfsprekend wel veel beter dan Drommel, Zoet en Isaksson.

Arsenal is Europees gezien een toptienploeg. Mogelijk zelfs top vijf. Met laf afbraakvoetbal had je misschien met 3-0 verloren. En dan naar een enorme rotwedstrijd zitten kijken. Dat had ik nu dus in het geheel niet. Prachtige doelpunten, snel spel en vooral een hoop verbeterpunten om de rest van dit seizoen van te profiteren. Zo maak je je eigen ploeg uiteindelijk alleen maar beter.
Biina elk seizoen loopt PSV wel tegen zo'n Europees pak slaag aan ook in de goede jaren dus dat zegt idd niet zoveel. Het zal voor PSV gaan om de potjes tegen Sevilla en Lens of je tweede wordt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13836
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » do sep 21, 2023 4:48 pm

Hemelt het AD de Feyenoord defensie nu ook niet een beetje op. De neuspleister is in grote wedstrijden vaak debet aan een tegengoal en tattoonek heeft pas een jaartje ervaring.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » do sep 21, 2023 5:11 pm

Is het ook nog mogelijk om mensen gewoon bij hun eigen naam te noemen?

Begint steeds erger te worden met alle bijnamen, vroeger was het alleen Wimpey.

Voor iemand dat al het nieuws over voetbal niet meer zo goed volgt, is het steeds moeilijker te snappen over wie het gaat...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

GangstaRiB
Berichten: 16895
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » do sep 21, 2023 7:14 pm

Iedere club is kanonnenvoer voor een club uit de top 8 van Europa. Een hinderlijke onderbreking totdat de kwartfinales bereikt worden.

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do sep 21, 2023 7:28 pm

Maar PSV was wel heel slecht hoor. Leek nergens op.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5434
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » do sep 21, 2023 7:42 pm

Mwoah, ik vond PSV niet slechter of beter dan in de competitie. Het probeerde het eigen spelletje te spelen, wat ik zeker waardeer, maar was daar in vrij naief. Ruimtes waren te groot en in balbezit niet snel genoeg om Arsenal te verrassen. Maar wat Generaal zegt, parkeer je de bus dan wordt het ook 3-0. Arsenal is gewoon een paar maatjes te groot, niet erg, money talks, kijk wat ze er in hebben gepompt de laatste jaren.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di okt 03, 2023 9:12 pm

Classic Ramalho weer. Gered door de VAR. Andersom zou ik goed pissed zijn als er zo’n PSV-treffer zou zijn afgekeurd :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41139
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di okt 03, 2023 9:24 pm

Haha ik moest al aan je denken. Ik zit half te kijken maar leek mij een zuiver doelpunt? Ik dacht geen contact te zien.

PSV zou dit wel moeten kunnen winnen. Kansen genoeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di okt 03, 2023 9:27 pm

Ramalho dekte de lucht zodat Gudelj ‘m heerlijk binnen kon rossen. Ik verwijt Bosz dat hij te laat wisselt. Bakayoko is zo voorspelbaar.. Gooi dan Lozano erin. En Saibari voor de flegmatieke Tillman.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 03, 2023 9:38 pm

generaal schreef:
di okt 03, 2023 9:27 pm
Ramalho dekte de lucht zodat Gudelj ‘m heerlijk binnen kon rossen. Ik verwijt Bosz dat hij te laat wisselt. Bakayoko is zo voorspelbaar.. Gooi dan Lozano erin. En Saibari voor de flegmatieke Tillman.
PSV heeft best een leuke selectie en vooraf gaf ik ze best een kans op overwintering. Verlies je deze dan wordt het heel moeilijk, ook al omdat Lens thuis voor staat tegen Arsenal en Arsenal ook de komende potjes dan niet zal laten lopen. Met 0 uit 6 moet je uit de overige duels minimaal 8 punten halen, das schier onmogelijk als je weet hoe PSV het doorgaans in Europese uitduels doet.

Kwam verder een statistiek tegen dat PSV al 15 duels niet gewonnen heeft in de CL. En dit lijkt nummer 16 te worden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di okt 03, 2023 9:46 pm

1-2. Zeer goede goal. Bella-Kotchap kwam daar tekort. En toch ben ik nu veel trotser op PSV dan vorig jaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41139
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » di okt 03, 2023 9:50 pm

Wat een gekke wedstrijd. Had ook zomaar 3-3 kunnen staan. Vermakelijk is het wel. Penalty leek me overigens een cadeautje. Was er vrij zeker van dat de VAR die zou terugdraaien.

Maar onder de streep krijgt PSV wel wat te weinig als het zo blijft.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33707
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » di okt 03, 2023 9:52 pm

Knotsgekke wedstrijd. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di okt 03, 2023 9:53 pm

JAAAAa

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 03, 2023 9:53 pm

generaal schreef:
di okt 03, 2023 9:46 pm
1-2. Zeer goede goal. Bella-Kotchap kwam daar tekort. En toch ben ik nu veel trotser op PSV dan vorig jaar.
Voetballend zit PSV een stuk beter in elkaar dan vorig seizoen. Maar de tegenstanders houden nu ook meer rekening met je, en wua resultaat wordt het nu tich op plek drie richten.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di okt 03, 2023 9:56 pm

Achterin is het edanmerkaas ..

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di okt 03, 2023 9:59 pm

Andriy Demchenko schreef:
di okt 03, 2023 9:53 pm
generaal schreef:
di okt 03, 2023 9:46 pm
1-2. Zeer goede goal. Bella-Kotchap kwam daar tekort. En toch ben ik nu veel trotser op PSV dan vorig jaar.
Voetballend zit PSV een stuk beter in elkaar dan vorig seizoen. Maar de tegenstanders houden nu ook meer rekening met je, en wua resultaat wordt het nu tich op plek drie richten.
Dat klopt. Maar ik zie liever dit dan die laffe potjes onder Ruud tegen degradatiekandidaten en in Europa. Bosz neemt risico en Lang steelt de show. Het voetbal wint. En dat heb ik heel, heel lang niet bij PSV gezien. Trots dus :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7378
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV

Bericht door Trab » di okt 03, 2023 10:02 pm

generaal schreef:
Andriy Demchenko schreef:
di okt 03, 2023 9:53 pm
generaal schreef:
di okt 03, 2023 9:46 pm
1-2. Zeer goede goal. Bella-Kotchap kwam daar tekort. En toch ben ik nu veel trotser op PSV dan vorig jaar.
Voetballend zit PSV een stuk beter in elkaar dan vorig seizoen. Maar de tegenstanders houden nu ook meer rekening met je, en wua resultaat wordt het nu tich op plek drie richten.
Dat klopt. Maar ik zie liever dit dan die laffe potjes onder Ruud tegen degradatiekandidaten en in Europa. Bosz neemt risico en Lang steelt de show. Het voetbal wint. En dat heb ik heel, heel lang niet bij PSV gezien. Trots dus :headbang.gif:
Lang is niet te stoppen. Al het gevaar kwam van hem. Lozano viel matig in


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV

Bericht door Dubbel » di okt 03, 2023 10:15 pm

Vorig jaar wonnen ze nog met 2-0 van die lui, nu net aan 2-2 waarbij de Spanjaarden nog weleens een paar arbitrale beslissingen zullen terugkijken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di okt 03, 2023 10:32 pm

Dubbel schreef:
di okt 03, 2023 10:15 pm
Vorig jaar wonnen ze nog met 2-0 van die lui, nu net aan 2-2 waarbij de Spanjaarden nog weleens een paar arbitrale beslissingen zullen terugkijken.
Vond het geen penaltie, hij loopt zelf tegen Ramos zijn been, en die handssbal , tja, als dat de regels zijn dan is dat maar zo, maar de bal raakt zijn vingertoppen waar die speler ook niks aan kan doen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » wo okt 04, 2023 7:10 am

Peter Bosz wil André Ramalho niet afvallen na zijn optreden tegen Sevilla:

"Heel goede en betrouwbare verdediger"
MAURICE! KIJKEN! :headbang.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9115
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo okt 04, 2023 8:27 am

Steiin 2.0: “Gaaei is een heel goede en betrouwbare verdediger”

Plaats reactie