PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » di aug 15, 2023 10:34 am

Frank schreef:
di aug 15, 2023 9:57 am
Is die 'dubbele 6' weer nieuwe voetbal taal ofzo?

Is nu al de tweede keer dat ik het hier tegen kom.

Als je twee man op de nummer 6 positie hebt lopen, kom je er toch ergens anders een te kort?
In de WK-finale van 2010 speelde Nederland met een dubbele zes (Van Bommel-De Jong). Is inmiddels achterhaald.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » di aug 15, 2023 10:36 am

Volgens mij isPSV naar goed Eihovens gebruik het geld van de CL van volgend jaar al uit aan het geven
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di aug 15, 2023 12:47 pm

LucaS schreef:
di aug 15, 2023 10:36 am
Volgens mij isPSV naar goed Eihovens gebruik het geld van de CL van volgend jaar al uit aan het geven
mbesv is ook jaarlijks de beste ploeg des lands in Augustus. Vooral in de verhalen.

Ik lees dat er 1 bod op Sangaré is geweest. Van Forest. En dat PSG, Bayern en Liverpool zgn. interesse hebben. Dat lijkt me stug. Sangaré is een zeer matige speler.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di aug 15, 2023 2:29 pm

Vergeet niet dat PSV behoorlijk wat puin heeft geruimd. Enkel AEG en Ramalho moeten eigenlijk nog even vertrekken. De rest is zeer bruikbaar. Die tijden zijn wel eens anders geweest.

Met bovenstaande in ogenschouw genomen vind ik het niet gek als er flink de buidel wordt getrokken voor een verdedigende kwaliteitsinjectie.

St. Juste staat voor mij dan met stip bovenaan de lijst. Die heeft niet zoveel ruw potentieel als een Debast, maar staat er wel direct. Prima leeftijd, uitzonderlijke snelheid en zeer vaardig aan de bal. Is bovendien ook een uitstekende rechtsback. Sporting heeft nogal wat topverdedigers in de gelederen, dus misschien willen die hem best verkopen.

Yopii
Berichten: 19037
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di aug 15, 2023 4:26 pm

Voor een miljoentje of twintig?

PSV moest in de winterstop verkopen en Sangaré is nog niet weg. Waar komt dat geld vandaan?

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » di aug 15, 2023 4:47 pm

Yopii schreef:
di aug 15, 2023 4:26 pm
Voor een miljoentje of twintig?

PSV moest in de winterstop verkopen en Sangaré is nog niet weg. Waar komt dat geld vandaan?
Ja, dat lijkt mij wel marktconform. Ergens tussen de 15 - 20 miljoen euro. Maken ze er nog winst op ook. Hij heeft het afgelopen seizoen 21 duels in de competitie gespeeld. Voorbijgestreefd door een kolossale Ivoriaan van 19.

Gakpo moest worden verkocht, Madueke niet. Die werd verkocht omdat dat bod niet te weigeren was. En het is niet zo dat de voltallige 42 miljoen voor Gakpo een begrotingstekort moest oplossen. Het grootste deel van die transfersom bleef intact. De bonussen van 8 miljoen komen nog. En de voltallige som voor Madueke mocht na aftrek van makelaarsfees enz. voor transfers worden benut.

Dan nog de meevaller rond Scamacca, de verkoop van Guti, Doan, het afstoten van meerdere ballast zoals Baumgartl en Luckassen en de verkoop van Simons (toch vier miljoen winst), Maxi Romero, Max. Tel daarbij de vrijgekomen salarissen op en je hebt een leuke pot om wat mee te doen.

PSV heeft dit keer kwaliteit ingekocht. Die Tillman is minimaal twee klassen beter dan Til, Lang spreekt voor zich. Pepi heeft een mooie balcontrole en functionele techniek. De komst van Vranckx en Schouten juich ik toe. Nou nog St. Juste erbij en Ramalho met vakantie sturen. El Ghazi vervangen door een jeugdspeler. Ledezma komt immers eind december terug. En dan heb je een uitstekende selectie over.

columbus
Berichten: 5430
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » di aug 15, 2023 5:49 pm

20 miljoen? Daar heb je 1,2 Bassey voor Ik denk dat we Sangere te kort doen. Hij is toch best een goede speler, nee niet van het verfijnde soort maar heeft fysiek, flink wat loopvermogen en scoort zijn goaltjes zo nu en dan. In Engeland zijn ze gek op dit soort spelers. En gezien de budgetten daar is er echt wat meer uit te halen

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 16, 2023 8:29 am

Jöhnk schreef:
di aug 15, 2023 10:34 am
Frank schreef:
di aug 15, 2023 9:57 am
Is die 'dubbele 6' weer nieuwe voetbal taal ofzo?

Is nu al de tweede keer dat ik het hier tegen kom.

Als je twee man op de nummer 6 positie hebt lopen, kom je er toch ergens anders een te kort?
In de WK-finale van 2010 speelde Nederland met een dubbele zes (Van Bommel-De Jong). Is inmiddels achterhaald.
Een recentere voorbeeld is het Ajax van 2018/19 (Schone - Frenkie).

Maar ik merk dat je moeite hebt met de dubbele 6, Frank?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo aug 16, 2023 8:45 am

generaal schreef:
di aug 15, 2023 4:47 pm
PSV heeft dit keer kwaliteit ingekocht. Die Tillman is minimaal twee klassen beter dan Til, Lang spreekt voor zich.
Jij bent ook geen opportunist he? Een jaar terug was Nistelrode een veel betere trainer dan Schmidt. En was Til Thomas Müller. :excited.gif:

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » wo aug 16, 2023 10:44 am

volgende ronde: PSV - Rangers
Graz was duidelijk een maatje te klein voor PSV
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » wo aug 16, 2023 12:42 pm

Mr. Ajax schreef:
wo aug 16, 2023 8:29 am

Een recentere voorbeeld is het Ajax van 2018/19 (Schone - Frenkie).

Maar ik merk dat je moeite hebt met de dubbele 6, Frank?
Nee, niet echt. Ben sowieso nooit een tacticus geweest ook niet toen ik het nog wel volgde.

Ging me meer om de 'voetbal' taal, lijkt tegenwoordig wel bedoeld om interessant over te komen. Restverdediging, nog zo'n term waar van ik denk: het zal wel...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo aug 16, 2023 12:53 pm

generaal schreef:
di aug 15, 2023 4:47 pm
Yopii schreef:
di aug 15, 2023 4:26 pm
Voor een miljoentje of twintig?

PSV moest in de winterstop verkopen en Sangaré is nog niet weg. Waar komt dat geld vandaan?
Ja, dat lijkt mij wel marktconform. Ergens tussen de 15 - 20 miljoen euro. Maken ze er nog winst op ook. Hij heeft het afgelopen seizoen 21 duels in de competitie gespeeld. Voorbijgestreefd door een kolossale Ivoriaan van 19.

Gakpo moest worden verkocht, Madueke niet. Die werd verkocht omdat dat bod niet te weigeren was. En het is niet zo dat de voltallige 42 miljoen voor Gakpo een begrotingstekort moest oplossen. Het grootste deel van die transfersom bleef intact. De bonussen van 8 miljoen komen nog. En de voltallige som voor Madueke mocht na aftrek van makelaarsfees enz. voor transfers worden benut.

Dan nog de meevaller rond Scamacca, de verkoop van Guti, Doan, het afstoten van meerdere ballast zoals Baumgartl en Luckassen en de verkoop van Simons (toch vier miljoen winst), Maxi Romero, Max. Tel daarbij de vrijgekomen salarissen op en je hebt een leuke pot om wat mee te doen.

PSV heeft dit keer kwaliteit ingekocht. Die Tillman is minimaal twee klassen beter dan Til, Lang spreekt voor zich. Pepi heeft een mooie balcontrole en functionele techniek. De komst van Vranckx en Schouten juich ik toe. Nou nog St. Juste erbij en Ramalho met vakantie sturen. El Ghazi vervangen door een jeugdspeler. Ledezma komt immers eind december terug. En dan heb je een uitstekende selectie over.
Dit zal toch wel een miljoen of 500 zijn volgens de boekhouders in Eindhoven :smallgrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19037
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » wo aug 16, 2023 1:36 pm

Eén zwaluw... Zeker in het geval van Peter Bosz. Hij is nogal een doodloper.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo aug 16, 2023 2:13 pm

wimpey schreef:
wo aug 16, 2023 8:45 am
generaal schreef:
di aug 15, 2023 4:47 pm
PSV heeft dit keer kwaliteit ingekocht. Die Tillman is minimaal twee klassen beter dan Til, Lang spreekt voor zich.
Jij bent ook geen opportunist he? Een jaar terug was Nistelrode een veel betere trainer dan Schmidt. En was Til Thomas Müller. :excited.gif:
Van Nistelrooy vond ik qua voorkomen en communicatie inderdaad een verademing. Over zijn trainerskwaliteiten kon ik niks zeggen.

Ik noemde Til een mindere versie van Müller. Qua speelstijl. Niet iemand die er een paar scharen uitgooit of stijlvol tussen twee man door dribbelt. Wel een keiharde werker die gaten trekt, vieze meters maakt en gevaarlijk in de zestien opduikt. Spelers als Til en Müller winnen geen sprintduel, maar lopen over 90 minuten elke andere veldspeler kapot. Omdat ze maar blijven gaan. Dat is wel een kwaliteit.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo aug 16, 2023 2:13 pm

Lionel schreef:
wo aug 16, 2023 12:53 pm
generaal schreef:
di aug 15, 2023 4:47 pm
Yopii schreef:
di aug 15, 2023 4:26 pm
Voor een miljoentje of twintig?

PSV moest in de winterstop verkopen en Sangaré is nog niet weg. Waar komt dat geld vandaan?
Ja, dat lijkt mij wel marktconform. Ergens tussen de 15 - 20 miljoen euro. Maken ze er nog winst op ook. Hij heeft het afgelopen seizoen 21 duels in de competitie gespeeld. Voorbijgestreefd door een kolossale Ivoriaan van 19.

Gakpo moest worden verkocht, Madueke niet. Die werd verkocht omdat dat bod niet te weigeren was. En het is niet zo dat de voltallige 42 miljoen voor Gakpo een begrotingstekort moest oplossen. Het grootste deel van die transfersom bleef intact. De bonussen van 8 miljoen komen nog. En de voltallige som voor Madueke mocht na aftrek van makelaarsfees enz. voor transfers worden benut.

Dan nog de meevaller rond Scamacca, de verkoop van Guti, Doan, het afstoten van meerdere ballast zoals Baumgartl en Luckassen en de verkoop van Simons (toch vier miljoen winst), Maxi Romero, Max. Tel daarbij de vrijgekomen salarissen op en je hebt een leuke pot om wat mee te doen.

PSV heeft dit keer kwaliteit ingekocht. Die Tillman is minimaal twee klassen beter dan Til, Lang spreekt voor zich. Pepi heeft een mooie balcontrole en functionele techniek. De komst van Vranckx en Schouten juich ik toe. Nou nog St. Juste erbij en Ramalho met vakantie sturen. El Ghazi vervangen door een jeugdspeler. Ledezma komt immers eind december terug. En dan heb je een uitstekende selectie over.
Dit zal toch wel een miljoen of 500 zijn volgens de boekhouders in Eindhoven :smallgrin.gif:
In ieder geval wel 50 miljoen euro. En Schouten is binnen :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV

Bericht door mattie » wo aug 16, 2023 4:17 pm

lang al voor 12 milj.. Nu Schouten ook ruim 12 milj.. Nogmaals die verkopen Generaal wegen niet op tegen deze 2.. Hopelijk haalt die club van jou de CL anders ben ik bang en eerlijk is eerlijk hoop ik dat ook dan moet je gaan betalen voor de lucht wat je inademt daar of zo.. Jouw club heeft in het verleden overleeft door wat Suiker bedrijfjes.. Zwarte cijfers kunnen niet geschreven worden..

Go Rangers Go Rangers
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo aug 16, 2023 5:23 pm

mattie schreef:
wo aug 16, 2023 4:17 pm
lang al voor 12 milj.. Nu Schouten ook ruim 12 milj.. Nogmaals die verkopen Generaal wegen niet op tegen deze 2.. Hopelijk haalt die club van jou de CL anders ben ik bang en eerlijk is eerlijk hoop ik dat ook dan moet je gaan betalen voor de lucht wat je inademt daar of zo.. Jouw club heeft in het verleden overleeft door wat Suiker bedrijfjes.. Zwarte cijfers kunnen niet geschreven worden..

Go Rangers Go Rangers
24 miljoen euro weegt niet op tegen 35 miljoen euro voor alleen al Madueke? Met Pepi erbij heb je die som zo ongeveer uitgegeven. Ik neem aan dat ze bij PSV meer dan voldoende op de bankrekening hebben om deze aankopen te verantwoorden.

Er hoeft bovendien alleen nog een centrumverdediger bij. Vranckx komt zodra Sangaré is verkocht. Ik verwacht dat met de inkomsten voor Sangaré de komst van Vranckx en de centrumverdediger worden gefinancierd.

De Dominee
Berichten: 5960
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV

Bericht door De Dominee » wo aug 16, 2023 5:31 pm

Mooi dat bij PSV altijd alle bedragen netto zijn... :666.gif:

Verkopen voor 24mln betekent niet dat je ook 24mln kunt investeren. Net als dat Schouten geen 12mln kost, maar er nog allerlei kosten bij komen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » wo aug 16, 2023 5:51 pm

De Dominee schreef:
wo aug 16, 2023 5:31 pm
Mooi dat bij PSV altijd alle bedragen netto zijn... :666.gif:

Verkopen voor 24mln betekent niet dat je ook 24mln kunt investeren. Net als dat Schouten geen 12mln kost, maar er nog allerlei kosten bij komen.
Dat snap ik. Het is als fan nu eenmaal niet mogelijk om de hele balans door te spitten. Maar er is dermate goed verkocht, dat je toch mag aannemen dat die bedragen ruim voorzien in deze uitgaven.

De Dominee
Berichten: 5960
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV

Bericht door De Dominee » wo aug 16, 2023 5:55 pm

Absoluut! Geen enkele reden om PSV te wantrouwen op financieel gebied. :hypocrite.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo aug 16, 2023 6:13 pm

De Dominee schreef:
wo aug 16, 2023 5:55 pm
Absoluut! Geen enkele reden om PSV te wantrouwen op financieel gebied. :hypocrite.gif:
Die kunnen aantoonbaar heel goed rekenen! En als ze rekentechnisch in de problemen komen, dan is d’n Rik er om uitgaande transfers duurder en ingaande goedkoper te maken.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo aug 16, 2023 7:29 pm

De Dominee schreef:
wo aug 16, 2023 5:55 pm
Absoluut! Geen enkele reden om PSV te wantrouwen op financieel gebied. :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:

Ik durf wel te wedden dat wanneer de CL niet wordt gehaald er in de winter afscheid wordt genomen van een Veerman of Bakayoko. Misschien zelfs al eind augustus.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » wo aug 16, 2023 11:03 pm

Mr. Ajax schreef:
wo aug 16, 2023 8:29 am
Een recentere voorbeeld is het Ajax van 2018/19 (Schone - Frenkie).

Maar ik merk dat je moeite hebt met de dubbele 6, Frank?
Ik denk dat hij zich vooral afvroeg wat dat dan eigenlijk is, een "dubbele" 6.
Of wat nu precies het verschil is tussen een '6' en een '8', of daar eigenlijk wel een verschil tussen zit en of het wel nodig is om voetballers steeds met "aan modegrillen onderhevig voetbaljargon" te labelen.

Sommige elftallen spelen met een heel uitgesproken nummer 10 en dan met 1 of zelfs 2 controlerende middenvelders. Andere teams hebben helemaal geen echte nummer 10 meer.

Het is ook maar net welke spelers je hebt en wat voor tactiek daar dan bij past. Als je een Frenkie de Jong hebt lopen die gewoon ook super veel ballen verovert (en ze veel, véééél minder vaak zomaar weer inlevert dan Alvarez) dan heb je een speler als Edson Alvarez totaal niet nodig.

Lionel
Berichten: 47595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » do aug 17, 2023 7:22 am

PSV wil Dest halen. Bakayoko zal wel vertrekken. Anders kan het natuurlijk niet allemaal.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 19037
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do aug 17, 2023 7:49 am

Jawel, hoor. :hypocrite.gif:

Plaats reactie