Feyenoord

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5921
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord

Bericht door De Dominee » wo jul 26, 2023 2:16 pm

Mwoah, daar waren vooraf genoeg twijfels over.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18832
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » do jul 27, 2023 10:27 am

Ze krijgen wel torenhoge lasten op deze manier. Dan móeten ze komend seizoen CL halen.

De Dominee
Berichten: 5921
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord

Bericht door De Dominee » do jul 27, 2023 10:37 am

Tja, er zijn ook 2 directe CL plaatsen te verdelen. Dus dat doen ze slim.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » do jul 27, 2023 10:49 am

Vorig jaar viel letterlijk alles goed voor die lui. Dit jaar spelen ze CL en is er geen WK in het midden van het seizoen waar maar 3 spelers heen zijn gegaan.

Die worden komend seizoen derde.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5921
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord

Bericht door De Dominee » do jul 27, 2023 11:32 am

Dat eerste ben ik met je eens. Ze zijn kampioen geworden omdat wij belachelijk slecht waren.

Ze lijken de CL miljoenen ditmaal echter verstandig te investeren. Jammer. Hopelijk gaat Sven ons verrassen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door columbus » do jul 27, 2023 11:43 am

Een kampioen afdoen dat geluk een grote factor is geweest en dat de concurrentie het heeft laten liggen, dan doe je Feijenoord wel te kort.

Er zat een idee achter, vanaf het begin. Speelde volgens het idee van de trainer en hielden zich daar aan vast. Binnen dit kader was er blijkbaar voor iedereen duidelijkheid en kon met daarom soms boven zichzelf uitstijgen. Kokcu die zijn rol pakte, een spits die gewoon goed is/was, huur en aankopen zijn spelers geweest die wat toevoegde. Talent wat zich daarom staande kon houden. En ja, dat het kwartje soms goed viel schaar ik minder onder de factor geluk.

En dat ze kampioen zijn geworden omdat de ander steken laat vallen, het lijkt me dat dat altijd het geval is. En ja, Ajax en PSV waren dramatisch afgelopen jaar

Yopii
Berichten: 18832
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » do jul 27, 2023 12:23 pm

De Dominee schreef:
do jul 27, 2023 11:32 am
Dat eerste ben ik met je eens. Ze zijn kampioen geworden omdat wij belachelijk slecht waren.

Ze lijken de CL miljoenen ditmaal echter verstandig te investeren.
Dat moet nog blijken. Vaak gaat het juist mis als er veel geld wordt uitgegeven.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Feyenoord

Bericht door elliquido » do jul 27, 2023 1:35 pm

Ze waren blijkbaar conditioneel veel verder. Een schande voor ajax staf en spelers
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » do jul 27, 2023 1:41 pm

elliquido schreef:
do jul 27, 2023 1:35 pm
Ze waren blijkbaar conditioneel veel verder. Een schande voor ajax staf en spelers
Zeker.
columbus schreef:
do jul 27, 2023 11:43 am
Er zat een idee achter, vanaf het begin. Speelde volgens het idee van de trainer en hielden zich daar aan vast. Binnen dit kader was er blijkbaar voor iedereen duidelijkheid en kon met daarom soms boven zichzelf uitstijgen. Kokcu die zijn rol pakte, een spits die gewoon goed is/was, huur en aankopen zijn spelers geweest die wat toevoegde. Talent wat zich daarom staande kon houden. En ja, dat het kwartje soms goed viel schaar ik minder onder de factor geluk.

En dat ze kampioen zijn geworden omdat de ander steken laat vallen, het lijkt me dat dat altijd het geval is. En ja, Ajax en PSV waren dramatisch afgelopen jaar
Precies.
Want van alle vier de landstitels onder Frank de Boer zou je dan net zo goed kunnen beweren dat de concurrentie in die jaren aardig wat steken heeft laten vallen.

Of heel heeeeeel veel steken, gezien de lage puntenaantallen waarmee Ajax toen steeds kampioen werd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9085
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Feyenoord

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 27, 2023 7:10 pm

Dat laatste is overigens mijn stellige mening. Dat we met zo weinig punten kampioen werden is het gevolg geweest van falende concurrentie, niet omdat we zelf zo geweldig waren.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door zeux » do jul 27, 2023 7:42 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do jul 27, 2023 7:10 pm
Dat laatste is overigens mijn stellige mening. Dat we met zo weinig punten kampioen werden is het gevolg geweest van falende concurrentie, niet omdat we zelf zo geweldig waren.
Half-oog in een competitie vol blinden.

Wat FdB met name bij de laatste twee kampioenschappen op het veld liet gebeuren is een misdaad tegen de voetbalmensheid. Het zou verboden moeten worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18931
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord

Bericht door Wouter » do jul 27, 2023 9:12 pm

2012/2013 was toch best leuk? :hypocrite.gif:

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord

Bericht door Mano » vr jul 28, 2023 8:36 am

Een goeie coach is dus de helft.

Feyenoord gaat dit jaar ook wel weer hoge ogen gooien.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr jul 28, 2023 10:01 am

zeux schreef:
do jul 27, 2023 7:42 pm
Wat FdB met name bij de laatste twee kampioenschappen op het veld liet gebeuren is een misdaad tegen de voetbalmensheid. Het zou verboden moeten worden.
Wouter schreef:
do jul 27, 2023 9:12 pm
2012/2013 was toch best leuk? :hypocrite.gif:
:smallgrin.gif:
In de wedstrijden tegen Vitesse nie zo. :smile-ajax.gif: Maar voor jou was het prachtig natuurlijk.

Ben het met zeux niet eens dat het 3e kampioenschap onder de Boer oer oer lelijk was.
De wedstrijd uit tegen PSV waar Poulsen aan Van Bommel en Toivonen een paar flinke koekies uitdeelde was prachtig.

In datzelfde seizoen legde Ajax bovendien Manchester City met 3-1 over de knie en hield in Manchester met 2-2 stand.
Hoewel we in de Arena compleet werden weggevaagd door BVB, hadden we in Dortmund gewoon van ze moeten winnen. Het is dat Ryan Babel totaal niet kan koppen. :confused.gif: BVB had met onder meer Lewandowski een bizar goed team dat Real flink over de knie legde en dat seizoen de finale haalde.

Ajax had ook een super cheap selectie met spelers als Tobias Sana en huur opties als Babel die absoluut niet het niveau hebben dat ik wil zien.
PSV had juist wél flink geïnvesteerd, een ervaren coach als Dick Advocaat nog even van stal gehaald, noem maar op.


De 3e landstitel onder De Boer was nog best knap, ik geef het je maar te doen om met spelers als Derk Boerrigter prijzen te winnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Feyenoord

Bericht door Cruijff » vr jul 28, 2023 10:04 am

Daarna werd het inderdaad huilen voor de Ajax aanhanger.
In '13-'14 was het spel zo tranen trekkend, dat in een kampioensjaar steeds vaker lege stoelen op de tribune te zien waren.

Misschien was de Ajax seizoenkaarthouder ook wat verwend geraakt met een serie landstitels op rij, maar wat mij betreft was vooral het voetbal om te janken.
En als vanaf 2014 De Boer zijn heil in het buitenland had gezocht, à la. Maar in de seizoenen 2014-2015 en 2015-2016 zaten we nog steeds vast aan Frank de Boer. Dat was gewoon echt te lang.
Mano schreef:
vr jul 28, 2023 8:36 am
Een goeie coach is dus de helft.
Amen.
Mano schreef:
vr jul 28, 2023 8:36 am
Feyenoord gaat dit jaar ook wel weer hoge ogen gooien.
Het is tot nu toe wel een patroon hè.
Slot start twee keer bij Feyenoord met een flinke leegloop (en eerder ook al bij AZ), heeft in een mum van tijd een goed draaiend team, spelers die zienderogen stukken beter worden en een behoorlijk geoliede vechtmachine die conditioneel prima in elkaar steekt.

Dit seizoen heeft Slot amper nog te maken gehad met een leegloop.
Alfred Schreuder daarentegen mag zijn zaakwaarnemer een immens fortuin over de balk laten smijten, en werpt in 3 à 4 maandjes tijd de hele club financieel, conditioneel, technisch, tactisch en qua toekomstperspectief 15 jaar terug. We zijn echt weer zo slecht als in de seizoenen 2007-2008 en 2008-2009.

De Dominee
Berichten: 5921
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Feyenoord

Bericht door De Dominee » vr jul 28, 2023 10:44 am

Kon dat niet in 1 post?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord

Bericht door zeux » ma jul 31, 2023 9:58 am

Interview met Dennis Te Kloese in de Volkskrant. Daar lijkt een prima kop op te zitten. Netwerk in Mexico/Latijns Amerika.
Dennis te Kloese, de stille kracht van Feyenoord: ‘de eredivisie is prioriteit nummer een’

Dennis te Kloese is als algemeen en technisch directeur de belangrijkste man binnen Feyenoord. Het gaat sinds hij aantrad sportief gezien uitstekend. De workaholic over zijn passie en het ongeluk dat alles veranderde.

Bart Vlietstra28 juli 2023, 11:38
Dennis te Kloese bekleedt twee sleutelfuncties binnen Feyenoord, hij is algemeen en technisch directeur. Maar diep in zijn hart voelt hij zich nog het meest scout. ‘Misschien overschat ik mezelf, maar ik denk dat ik goed de potentie kan inschatten van jonge spelers. Van dat speuren naar talenten, van het in kaart brengen van hun kwaliteiten, karakter en omgeving word ik echt heel enthousiast.’

Ontvang elke week het laatste sportnieuws en onze selectie van de beste verhalen.


Te Kloese maakt daardoor lange dagen, zijn vakanties vallen ‘structureel in het water’, want ook in andere landen kun je, via de laptop, spelers scouten. ‘Dat is de consequentie. We hebben natuurlijk scouts in dienst en ik heb nog heel veel andere dingen te doen, maar ik vind dat prachtig werk en kan het niet laten. Dan maar wat langer doorgaan.’

Feyenoord is sinds de 48-jarige Te Kloese in januari 2022 aantrad zeer succesvol. Met het bereiken van de finale van de Conference League in 2022 en het landskampioenschap dit jaar. Met flinke inkomsten uit transfers. De gewilde coach Arne Slot verlengde zijn contract.

Twee dagen voor het gesprek in een businessunit in de Kuip besliste de Mexicaanse Feyenoordspits Santiago Giménez de finale om de Gold Cup, zeg maar het landenkampioenschap van Noord- en Midden-Amerika. Te Kloese werd er ‘heel vrolijk’ van. Van de ruim twintig jaar die hij actief is in de profvoetballerij, werkte hij er dertien in Mexico, zijn vrouw is Mexicaanse, zijn kinderen groeiden er op.

Topscorer
Giménez, die een jaar geleden werd gekocht van Cruz Azul, was voor Te Kloese zo’n beetje zijn proeve van bekwaamheid als technisch directeur. In Nederland althans. In Midden- en Noord-Amerika heeft hij een uitstekende reputatie, zegt Hans Westerhof, die daar lang met hem samenwerkte. ‘Daar hebben ze in Nederland geen idee van. Maar Dennis is een keiharde werker en totaal niet arrogant.’

Giménez werd publiekslieveling en topscorer. Te Kloese over het onderhandelingsproces: ‘Cruz Azul is een rijke club en wilde hem helemaal niet kwijt, want die jongen heeft ook zo veel commerciële waarde. Hij was 20, had al veel doelpunten gemaakt. Waarschijnlijk is hij dé spits voor het volgende WK, dat deels in Mexico plaatsvindt.

‘Dus je hebt eigenlijk te maken met een club belt die zegt: we hebben jouw geld niet nodig, val ons niet lastig, we gaan ons elftal om die jongen heen bouwen. Ik had het geluk dat hij zelf zo graag wilde. Dat ik Santiago en zijn vader, die een grote naam in het Mexicaanse voetbal is, al heel lang ken, heeft ook wel geholpen.’

Feyenoord betaalde 6 miljoen euro en bezit 90 procent van de transferrechten. Te Kloese gedecideerd: ‘En dus niet 50 procent, zoals wel eens gezegd wordt.’

Giménez is als voetballer in Rotterdam veel beter geworden. ‘Pas na de winterstop kwam hij in de basis. Onze staf is daarvoor veel met hem beziggeweest. Hij is voetballend en fysiek enorm vooruitgegaan. Zo’n goede technische en performance-staf is een enorme meerwaarde. Maar het is ook aan hemzelf te danken hoor, die jongen heeft een geweldige houding, vriendin en geweldige ouders.’

Teamgeest
Die werkhouding is ook iets dat een scout in kaart moet brengen. ‘We willen hier goede karakters hebben, met een goede mentaliteit, die niet alleen aan zichzelf denken. Zo dwing je een goede teamgeest af.’ Onder Te Kloese is de focus nog meer naar het sportieve beleid verlegd. ‘Dat is niet heel bijzonder, vind ik. We zijn een voetbalclub, met de nadruk op voetbal.’

In een van zijn eerste mediaoptredens deelde de directeur mee dat het nieuwe stadion, waarin jaren voorbereidingswerk zat en door een aantal partijen miljoenen in is geïnvesteerd, er niet zou komen. Te duur.

Feyenoord verkocht een jaar geleden vier basisspelers voor bijna 70 miljoen, met afstand de meest rendabele transferzomer voor de club ooit. Op moment van spreken gaat het minder hard. Er is pas een basisspeler verkocht: aanvoerder Orkun Kökcü aan Benfica voor 30 miljoen.

In tegenstelling tot een jaar geleden kan Feyenoord nu wel eens ‘nee’ verkopen aan clubs die geïnteresseerd zijn in Feyenoordspelers. ‘En we kunnen zelf een mooi sportief plaatje schetsen met Champions Leaguedeelname, een uitverkocht stadion, we doen op nationaal niveau mee om de prijzen. Met uitstekende trainers op medisch, performance- en voetbaltechnisch gebied. Zo wordt het voor spelers als Giménez, denk ik, toch interessant om zeker nog een jaar te blijven.’

Onvrede
Twee jaar geleden was er een heel ander sentiment bij Feyenoord. Veel onvrede, onrust, defaitisme. Te Kloese was de derde algemeen directeur in drie jaar, zijn voorganger stapte op vanwege bedreigingen. Hij schrok er niet voor terug. ‘In Mexico was het, laat ik zeggen, soms ook erg avontuurlijk en niet even veilig. Soms reed er een beveiliger mee. Het valt ons hier in Nederland alleszins mee. Er lagen best pittige dossiers. Maar er waren al goede dingen in gang gezet, de club was helemaal doorgelicht, Arne Slot en andere belangrijke stafleden waren er al, de faciliteiten zagen er goed uit.’

Te Kloese werd vooral populair onder Feyenoordfans toen Slot een paar maanden geleden vrij verrassend zijn contract verlengde. Op sociale media werd de directeur afgebeeld als The Godfather. ‘Het is geen groot geheim dat Leeds United een half jaar geleden een beetje aan onze trainer en onze staf zat te snuffelen. En dat we dat in de zomer met Tottenham ook gehad hebben. Arne heeft zelf besloten om te blijven, hij ziet hier nog een duidelijke sportieve uitdaging. Dat pleit voor hem, en voor de club.

‘Wij zijn er natuurlijk blij mee. Wij hebben er heel veel aan gedaan om hem binnenboord te houden. Een grotere competitie met meer aanzien en meer geld is voor iedereen aantrekkelijk. Maar om nou te zeggen dat je een club als Feyenoord zomaar even achter je kunt laten, ik denk dat dat heel moeilijk is.’

Aanvalslust
Slot heeft een grote stem in het technisch beleid, met Calvin Stengs komt er alweer iemand met wie hij vroeger bij AZ werkte naar Rotterdam. Daarin schuilt mogelijk ook een gevaar. Straks zit Feyenoord wellicht met spelers die heel goed bij Slot passen, maar niet bij een volgende trainer.

Te Kloese ziet dat anders. ‘De huidige speelstijl, met veel energie en aanvalslust, willen we handhaven. Arne is natuurlijk een fantastische architect daarvan. Dat past heel goed bij Feyenoord, dus we zoeken daar de spelers bij. Mocht Arne over een paar jaar vertrekken, dan zoeken we ook naar een trainer die daarbij past.’

De inkomsten uit de Champions League kunnen Feyenoord verder laten groeien, verwacht de directeur. ‘Qua financiën ligt dat zo ver boven de Europa League en de Conference League. Ook je spelers worden meer waard op dat niveau. Maar om op dat podium te blijven uitkomen, moet je vooral ook in de eredivisie uitstekend presteren. De eredivisie is daarom prioriteit nummer één.’

In 2017 werd Feyenoord ook kampioen, maar verloor het toch de aansluiting met Ajax en PSV. ‘We moeten van het verleden leren. Dat als er een succes is, we op een goede en stabiele manier doorbouwen aan ons plan. En niet in de euforie blijven hangen. De basis – dan heb ik het over de jeugdopleiding, scouting, faciliteiten om spelers door te ontwikkelen – moet altijd top zijn.

‘We waren al een tijd bezig met versterkingen, met het verlengen van contracten. We maken stappen binnen de organisatie, willen meer zeggenschap binnen het stadion krijgen (Feyenoord huurt de Kuip momenteel, red.). We zetten samenwerkingsverbanden op met buitenlandse clubs, maar ook met FC Dordrecht. We willen beter omgaan met verhuurde spelers en op commercieel vlak vooral internationaal scoren. Daarvoor zijn er nieuwe afdelingen opgezet en mensen aangetrokken.’

Lang ging het bij Feyenoord ook over externe investeerders, over overnamekandidaten zelfs. ‘Op dit moment is dat niet prioriteit nummer één.’

Supportersproblemen
Dan is er de supportersproblematiek. Feyenoord is in Europa koploper qua boetes en Ajax-speler Davy Klaassen kreeg in de Kuip een voorwerp tegen zijn hoofd gegooid, met een tijdelijke staking en verscherpte maatregelen van de KNVB tot gevolg. De clubleiding besloot daarna om netten op te hangen. ‘Daar kun je natuurlijk van alles van vinden, het is zeker niet ideaal. Maar er waren daarna geen incidenten. Met een vol stadion van meer dan 45 duizend zien we met de huidige regelgeving niet de mogelijkheid om die netten weg te halen.’

Wat kan Feyenoord verder nog doen? Een alcoholverbod instellen? Rustigere muziek draaien? Gezichtsherkenning? ‘We zijn allerlei dingen aan het onderzoeken. Zoals gezichtsherkenning. We zijn in gesprek met allerlei partijen, ook met de KNVB en met andere clubs om te kijken hoe we hier beter uit kunnen komen. Maar die communiceren we pas als er iets concreet is.

‘Er was vorig seizoen een lawine aan ongeregeldheden in stadions in alle hoeken van het land. Veiligheidsmaatregelen zoals gezichtsherkenning hebben natuurlijk veel impact. Daarnaast brengt het een kostenplaatje met zich mee. Dan krijg je dus weer de discussie van het stadion en de club die aparte entiteiten zijn. Daarom is het zo belangrijk om één te worden. Dan is er een duidelijkere lijn naar allerlei stakeholders, zoals gemeenten, Openbaar Ministerie, politie, KNVB, Uefa.’

Kader:

‘DOOR DAT ONGELUK ZIT IK HIER’
Dat Dennis te Kloese nog werkzaam is bij Feyenoord, verbaasde bekenden van hem. Ook voor hem was er belangstelling van Tottenham Hotspur. ‘Het leek mij niet het moment om na een mooi jaar mijn gezin weer ergens naartoe te slepen. De jongste van 7 loopt elke dag in zijn Feyenoordshirtje. Ze weten ook wel dat ik af en toe een beetje onrustig ben. Maar mijn vrouw zei op een gegeven moment: dit gaan we niet doen, vriend.’

Hij is vrij avontuurlijk ingesteld. Dat komt vooral door een tragisch ongeluk dat 25 jaar geleden plaatsvond. Te Kloese was een zeer verdienstelijke amateurvoetballer bij De Zuidvogels. Op de terugweg van een wedstrijd staken drie ploeggenoten hun hoofd uit het dak van de bus, die net onder een ijzeren balk door reed. Ze overleden alle drie ter plekke. ‘Ze stonden vlak achter me. Het was traumatisch voor iedereen die erbij was, maar het meest natuurlijk voor de ouders en de beste vrienden van die jongens. Door wat er toen gebeurd is, zijn mijn ogen in zekere zin geopend. Door dat ongeluk zit ik nu hier.’

Te Kloese koos daarvoor immer voor wat hij noemt ‘de veilige weg’. Hij gaf de voorkeur aan zijn studie rechten en een goede baan boven zijn passie, het voetbal, ook al was er wel interesse van profclubs.

Maar met voetbal lukte het na het ongeluk niet meer, hij raakte driemaal zwaar geblesseerd aan zijn knie. ‘Dat heeft er honderd procent mee te maken met dat ik het mentaal zwaar had. Als je drie mensen, van wie ik er een al vanaf mijn 5de kende, achter je dood ziet neervallen … Ja, dat verwerk je niet zomaar.’

Om lucht te krijgen, ging hij op vakantie naar Mexico voor zes weken. Hij ontmoette er zijn vrouw, een Mexicaanse uit Guadalajara. Te Kloese trok de stoute schoenen aan en benaderde Hans Westerhof, die toen sportief directeur was bij Chivas Guadalajara. Westerhof vroeg hem of hij zevenduizend jongens die in de jeugdopleiding wilden komen spelen, kon opvangen. Dat lukte Te Kloese wonderbaarlijk goed, zegt Westerhof. ‘Daarna hervormde hij ook de scouting.’

Te Kloese werd uiteindelijk directeur bij de Mexicaanse voetbalbond en bij LA Galaxy. Te Kloese: ‘Ik heb nooit iets heel erg gepland in de laatste 25 jaar. Er komen dingen op je pad, omdat je het zelf provoceert en je het zelf gaat zoeken. Ik ben mijn vrouw tegengekomen, omdat ik daar destijds voor openstond. Wat ook niet normaal is, een relatie op twaalf uur vliegen. En dan het gesprek aangaan met Hans, en die maakt dan iemand van onder de 30 jaar, zonder ervaring in het profvoetbal hoofd opleidingen van een van de grootste clubs van Mexico. Zo kan het dan ineens lopen.’

Te Kloese knikt naar het raam, dat uitzicht biedt op de tienduizenden blauwe en rode stoeltjes. ‘En nu zit ik hier. Het deed eerlijk gezegd ook wel wat met mij toen ik gevraagd werd door Feyenoord. Met mijn ego. In Nederland wist men niet wat ik deed, wat ik bereikt had, waar ik goed in ben. Dat wil ik graag laten zien.’
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18832
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » ma jul 31, 2023 10:57 am

Wat een hoeraverhaal. We zullen zien wat er gebeurt als Slot vertrekt.

Ueda is gewoon aangeboden, begrijp ik uit een andere topic.

Lionel
Berichten: 47501
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord

Bericht door Lionel » ma jul 31, 2023 11:58 am

Dat netwerk in Mexico stelt toch ook geen reet voor? Sanchez werd de rechtsback van het toernooi daar :excited.gif:

Heerlijk dat die lui nu gaan geloven in hun eigen succes.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » ma jul 31, 2023 12:10 pm

Gimenez is een goede catch.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18832
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » ma jul 31, 2023 1:06 pm

Dat zegt weinig over de rest. Mexico is geen Argentinië of Brazilië.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » ma jul 31, 2023 6:58 pm

Voor de top eredivisie is het een nog aantrekkelijke competitie om spelers vandaan te halen qua prijs/kwaliteit. Sanchez pas de eerste flop.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18832
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » di aug 01, 2023 10:28 am

15 miljoen voor Alvarez of Lainez? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord

Bericht door Jinne » di aug 01, 2023 12:05 pm

Lainez kwam gelukkig niet. Maar die was meer de uitzondering.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18832
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Feyenoord

Bericht door Yopii » di aug 01, 2023 1:02 pm

Lainez was de Mexicaanse Messi, maar hij mislukte hopeloos bij Betis.

Argentinië en Brazilië hebben veel meer goede voetballers, maar die zijn ook duur. Bij Mexico valt zelfs Sanchez op.

Plaats reactie