PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » za sep 03, 2022 8:52 pm

wimpey schreef:
za sep 03, 2022 8:32 pm
Zerrouki bosste het middenveld. Sangare oogde niet al te gemotiveerd en had ook nog eens teveel volt op z’n kicksen.

De defensie van onze Brabantse vrinden vind ik nog steeds subtop eredivisie.
Zou die een niveau hoger aankunnen?
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 03, 2022 8:59 pm

Marillion schreef:Prima weekje in Eindhoven. Daar schenk ik een lekker glaasje op in. :ajaxscarf.gif:

Leuk dat Cerny belangrijk was. Ik was eerlijk gezegd bang dat Twente te vroeg op voorsprong was gekomen. Vaak gaat het dan nog mis. En er ontbraken ook nog wat spelers bij Twente.
Ok, maar wat drinken we?

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » za sep 03, 2022 9:00 pm

Mooi, dit is een opsteker.

Ik heb niets gezien. Hoe was de heilige Xavi?

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 03, 2022 9:02 pm

Yopii schreef:
za sep 03, 2022 9:00 pm
Mooi, dit is een opsteker.

Ik heb niets gezien. Hoe was de heilige Xavi?
Wel ok. Sangare en Veerman speelden verstoppertje. Viel wel op dat PSV bijna geen kansen wist te creeren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » za sep 03, 2022 9:05 pm

Veerman doet denken aan Kroos. Om wat specifieker te zijn: Kroos minus de passing van Kroos.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » za sep 03, 2022 9:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za sep 03, 2022 8:59 pm
Marillion schreef:Prima weekje in Eindhoven. Daar schenk ik een lekker glaasje op in. :ajaxscarf.gif:

Leuk dat Cerny belangrijk was. Ik was eerlijk gezegd bang dat Twente te vroeg op voorsprong was gekomen. Vaak gaat het dan nog mis. En er ontbraken ook nog wat spelers bij Twente.
Ok, maar wat drinken we?
Het is een knappe tawny port geworden. Smaakt net zo lekker als dit resultaat.

Dit is wel echt waarop ik had gehoopt. In relatief makkelijke wedstrijden zijn hun aanvallende talenten goed genoeg om makkelijk te scoren. Maar als de tegenstander sterk is dan komen ze moeilijk in positie omdat de balans van het elftal niet in orde is. Defensief kwetsbaar en te weinig spelers die een bal heroveren.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 03, 2022 9:13 pm

Nice! Ik ga een Smokehead sherry bomb inschenken, een Islay batch die gerijpt heeft in sherryvaten. En dan maar eens de samenvatting van de lampjes bekijken!

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » za sep 03, 2022 9:17 pm

Lionel schreef:
za sep 03, 2022 9:05 pm
Veerman doet denken aan Kroos. Om wat specifieker te zijn: Kroos minus de passing van Kroos.
Grappig. Ik zat de eerste helft te kijken en het viel me op dat Veerman zeer nauwkeurig in de passing was. Handelde ook een paar keer heel snel. Tweede helft heb ik overigens niet gekeken.

Maar de rest eromheen is zo matig hè. Die Ramalho haha.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za sep 03, 2022 9:18 pm

Die verdediging doet pijn aan m’n ogen. PSV liet zich technisch piepelen door die Duitse harlekijn.

Behalve Sangaré en Boscagli had PSV Kim hoog op de scoutinglijst staan. Schmidt hield zijn komst tegen en eiste Ramalho. Ramalho kwam. Kim bleef in China. Inmiddels steelt die haast wekelijks de show bij Napoli. Beter dan Koulibaly. Ramalho ziet eruit als een beachvolleyballer op noppen. Bedankt Topsport Toon, softie De Jong en overige prutsers die hiervoor verantwoordelijk zijn.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » za sep 03, 2022 9:40 pm

generaal schreef:
za sep 03, 2022 9:18 pm
Die verdediging doet pijn aan m’n ogen. PSV liet zich technisch piepelen door die Duitse harlekijn.
Speelden onder hem beter dan nu. Wat is eigenlijk de visie van RvN? Of boeit ‘m veldspel niet, net als bij Schreuder het geval lijkt?

Veerman wilde op 8. Daar stond ie. Die Guti zal blij zijn… Bankie. Liet RvN z’n oren hangen naar Veerman? Middenveld werd voor rust gefileerd door m.n. Zerrouki.

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » za sep 03, 2022 10:00 pm

generaal schreef:
za sep 03, 2022 9:18 pm
Behalve Sangaré en Boscagli had PSV Kim hoog op de scoutinglijst staan. Schmidt hield zijn komst tegen en eiste Ramalho. Ramalho kwam. Kim bleef in China. Inmiddels steelt die haast wekelijks de show bij Napoli. Beter dan Koulibaly. Ramalho ziet eruit als een beachvolleyballer op noppen. Bedankt Topsport Toon, softie De Jong en overige prutsers die hiervoor verantwoordelijk zijn.
Is dat echt zo? Mij lijkt het juist voor de hand liggen dat Schmidt Kim wilde hebben, want Schmidt zat net als Kim in China.

Bij PSV redeneren ze al jaren dat investeren in aanvallers het beste is, omdat die het meeste opleveren.

Totaal niet mee eens trouwens: zie De Ligt, Martinez.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za sep 03, 2022 10:05 pm

wimpey schreef:
za sep 03, 2022 9:40 pm
generaal schreef:
za sep 03, 2022 9:18 pm
Die verdediging doet pijn aan m’n ogen. PSV liet zich technisch piepelen door die Duitse harlekijn.
Speelden onder hem beter dan nu. Wat is eigenlijk de visie van RvN? Of boeit ‘m veldspel niet, net als bij Schreuder het geval lijkt?

Veerman wilde op 8. Daar stond ie. Die Guti zal blij zijn… Bankie. Liet RvN z’n oren hangen naar Veerman? Middenveld werd voor rust gefileerd door m.n. Zerrouki.
Rust begint achterin. Het lijkt wel alsof PSV liever de illusie van succes najaagt dan kampioenschappen. Te gierig om een bewezen slager naar Eindhoven te halen.

PSV heeft geen enkele verdediger van het kaliber Alex, Ooijer, Moreno, Angeliño of Dumfries.

In plaats van Gakpo’s volgende penthouse te financieren, kun je in een ervaren sloper investeren.

Al die ‘vervelende’ ploegen uit Oost-Europa verdedigen bijzonder effectief. Je ziet ze zelden met grote uitslagen in Europees verband verliezen. Types als Trauner en Simic: goedkoop, degelijk en ervaren. Midden- en Oost-Europa zitten er vol mee. Het is goedkoper en makkelijker om een solide achterhoede in te slaan (Zie Feyenoord en Twente) dan een ijzersterke voorhoede.

Mwene, Teze, Boscagli, Obispo en Mauro Junior mogen blijven. Die Engelsman is leuk als allerlaatste verdediger. Max, Hoever, Oppegard en Ramalho heel gauw dumpen. Het lijkt nu wel anderhalf uur zwemles in ons strafschopgebied, met Sangaré als badmeester :excited.gif:

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » za sep 03, 2022 10:06 pm

Ik weet dat hij heilig is in Eindhoven, maar ik vind Obispo erg matig. Verdedigend laat hij steken vallen en aan de bal kan hij niets.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » za sep 03, 2022 10:10 pm

Hij was toch de verdediger die bij Cerny stond bij de 1-0. Mag je dus gewoon een tweede keer aanleggen na een mislukte schotpoging en de verdediger maakte niet eens een beweging naar de bal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » za sep 03, 2022 10:12 pm

Yopii schreef:
za sep 03, 2022 10:06 pm
Ik weet dat hij heilig is in Eindhoven, maar ik vind Obispo erg matig. Verdedigend laat hij steken vallen en aan de bal kan hij niets.
Hij is kwalitatief nog geen basisspeler. Daarom zou hij de tijd moeten krijgen als stand-in van een ervaren man. Qua tackles, luchtduels en agressie valt-ie op. Uitverdedigen moet die nog leren. Ooijer was op zijn leeftijd ook nog geen topper.

Teze is centraal de beste die we hebben. Naast een ervaren man zou die pas echt tot z’n recht komen. Als rechtsback is hij helaas amper beter dan Brenet.

Kort gezegd: aankoop - Teze - Boscagli - Mauro Junior. Mwene - aankoop - Obispo - aankoop als back-ups.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV

Bericht door Trab » za sep 03, 2022 11:12 pm

Net thuis van een festival. Helemaal kachel. Maarrrrrrrr…ik zie dat onze vrienden uit Eindhoven verloren hebben! Lekker ruudje. Ouwe ouwe centenbak. Ik ga eens ff met mijn dronken kop de samenvatting terugkijken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » za sep 03, 2022 11:33 pm

Andriy Demchenko schreef:
za sep 03, 2022 8:08 pm
Dit komt van het PSV forum van iemand die het spelletje wel goed ziet, redelijk spot on wat mij betreft.

Sorry, maar er zitten zoveel grote gaten in de onderlinge afstanden. Verdediging laag, aanval hoog. Middenvelders die staan te zwemmen. In positiespel te weinig dynamische positiewisselingen. Zonder bal enorm conservatief in de omschakeling, waardoor men zeer kwetsbaar oogt in de omschakeling. Zonder bal vanuit de organisatie klopt de pressing niet. Mandekking is zo makkelijk te desoriënteren door tegenstanders. Dit is al het gehele seizoen het geval.
Bij ESPN werd terecht opgemerkt dat Veerman persoonlijkheid mist.
Wanneer het niet loopt, zie je vooral een heleboel irritatie in zijn doen en laten, en dan is hij zeker niet de speler die de wedstrijd nog even keert.
Marillion schreef:
za sep 03, 2022 7:45 pm
Prima weekje in Eindhoven. Daar schenk ik een lekker glaasje op in. :ajaxscarf.gif:

Leuk dat Cerny belangrijk was. Ik was eerlijk gezegd bang dat Twente te vroeg op voorsprong was gekomen. Vaak gaat het dan nog mis. En er ontbraken ook nog wat spelers bij Twente.

Ajaciedjuh schreef:
za sep 03, 2022 8:01 pm

:alc.gif:
Heel leuk voor Černý! :biggthumpup.gif:
Naast zijn twee goals had hij in de 31e minuut ook een fantastische actie waar nog bijna de 3-0 uit voortkwam.

Mocht Ajax na 34 competitieronden met minder dan 4 punten voorsprong op PSV eindigen, dan moeten we Václav Černý maar even uitnodigen voor het kampioensfeest!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo sep 04, 2022 8:20 am

Trab schreef:
za sep 03, 2022 11:12 pm
Net thuis van een festival. Helemaal kachel. Maarrrrrrrr…ik zie dat onze vrienden uit Eindhoven verloren hebben! Lekker ruudje. Ouwe ouwe centenbak. Ik ga eens ff met mijn dronken kop de samenvatting terugkijken Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
:biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo sep 04, 2022 8:48 am

Haha, heerlijk is dat. Zo thuiskomen, ouderwets uit routine teletekst pagina 818 even checken en dan zo'n verrassing.

En het mooie is. Hun defensieve kracht is voorlopig niet te repareren. Het zal er wel op neerkomen dat een van de aanvallende middenvelders in de wat lastigere wedstrijden moet gaan wijken voor Gutierrez. Veel meer mogelijkheden hebben ze niet.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo sep 04, 2022 9:16 am

generaal schreef:
za sep 03, 2022 10:12 pm
Yopii schreef:
za sep 03, 2022 10:06 pm
Ik weet dat hij heilig is in Eindhoven, maar ik vind Obispo erg matig. Verdedigend laat hij steken vallen en aan de bal kan hij niets.
Hij is kwalitatief nog geen basisspeler.

Generaal, ouwe papegaai! :hypocrite.gif:

De Mos adviseert Van Gaal: 'Niet De Ligt, maar Obispo met Oranje naar het WK'
20 augustus -

Aad de Mos dicht Armando Obispo nog altijd een grotere carrière toe dan Matthijs de Ligt. Als de analist moet kiezen zou hij eerder de PSV-verdediger meenemen naar het WK in Qatar dan de mandekker van Bayern München.

De Mos voorspelde al in 2017 dat Obispo beter zou worden dan De Ligt. Een uitspraak waarmee hij de laatste jaren weleens om de oren is geslagen. "Dat is de papegaaienwereld, de voetballerij", stelt de oud-trainer van Ajax en PSV bij VTBL. Hij staat desondanks nog steeds achter zijn woorden.

"De Ligt heeft niet uitgeblonken bij Juventus en nu komt hij ook weer te kort bij Bayern München", vertelt De Mos. "Hij speelt ook niet in het Nederlands elftal. Obispo is een laatbloeier. Hij heeft een verschrikkelijk goed linkerbeen, kan heel goed verdedigen, heeft snelheid en kan koppend scoren. Hij gaat De Ligt voorbij. Daar zoeken we ook naar, want we zitten bij het Nederlands elftal met problemen", doelt hij op het feit dat veel Oranje-spelers momenteel geen basisspeler zijn bij hun club.

Dit bedoel ik, dat is toch bizar? De Ligt is drie jaar basisspeler geweest bij Juventus.

Ik weet niet wat het is met Obispo: hij wordt de hemel in geprezen, maar ik zie hem vooral fouten maken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PSV

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 04, 2022 9:19 am

De Mos wil zijn ongelijk niet toegeven. Ik maak me altijd zorgen als Aadje positief is over Ajax, want dan gaat het meestal fout.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: PSV

Bericht door Paul1985 » zo sep 04, 2022 9:46 am

Ben niet helemaal objectief natuurlijk, maar was in mijn ogen niet alleen zo dat PSV zwak was in de eerste helft, bij ons stond het ook gewoon goed en werden taken gewoon goed uitgevoerd. PSV heeft wel een probleem zonder Luuk de Jong in wedstrijden waarin ze achter komen of het tegenzit. Kunt moeilijk de bal over de lijn combineren. Had na de 2-1 ook niet meer het gevoel dat we punten zouden verspelen, ze werden totaal niet gevaarlijk.

Voor Cerny inderdaad erg mooi, is bij ons een van de publiekslievelingen en na alle tegenslagen gun je die jongen een mooi seizoen met 10+ goals. Heeft ie zeker wel in zich.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » zo sep 04, 2022 9:46 am

Maar kan generaal ook uitleggen wat nou precies de visie van RvN is?

Yopii
Berichten: 19172
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo sep 04, 2022 10:03 am

Paul1985 schreef:
zo sep 04, 2022 9:46 am
Ben niet helemaal objectief natuurlijk, maar was in mijn ogen niet alleen zo dat PSV zwak was in de eerste helft, bij ons stond het ook gewoon goed en werden taken gewoon goed uitgevoerd. PSV heeft wel een probleem zonder Luuk de Jong in wedstrijden waarin ze achter komen of het tegenzit. Kunt moeilijk de bal over de lijn combineren. Had na de 2-1 ook niet meer het gevoel dat we punten zouden verspelen, ze werden totaal niet gevaarlijk.

Voor Cerny inderdaad erg mooi, is bij ons een van de publiekslievelingen en na alle tegenslagen gun je die jongen een mooi seizoen met 10+ goals. Heeft ie zeker wel in zich.
Gefeliciteerd! :biggthumpup.gif:

Hopelijk voor jullie brengt jullie team elke week dit enthousiasme op, dan kan het een mooi seizoen worden voor jullie club. Alleen tegen Ajax mag het even wat minder. :smallgrin.gif:

Je hebt gelijk, het is ook de verdienste van Twente. Iedereen heeft het alleen maar over het falen van PSV.

Ik hoop dat Cerny alsnog zijn belofte inlost, hij was vroeger een van de mooiste talenten uit onze jeugd. Die jongen heeft bizar veel tegenslag gehad, dan moet je maar afwachten of het fysiek nog goed komt. Die volley mocht er wezen, dat geeft hoop. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo sep 04, 2022 10:06 am

Ja, sterke prestatie van FC Twente. Misschien heeft het geholpen dat ze tegen Fiorentina al serieus aan de bak moesten. Dat zet een elftal toch wat eerder neer dan wanneer je alleen maar gemakkelijke wedstrijden speelt.

Ik was even bang dat ze de winst net als vorig seizoen nog uit handen zouden geven maar niets van dat. Sowieso een fijne club. Echte voetbalsfeer daar. Ik kom er graag op bezoek. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie