PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 17, 2022 10:08 am

Waarom eigenlijk? Met Chelsea, City en Liverpool speel je alleen al 6 wedstrijden in de Engelse competitie die van CL niveau zijn. Wedstrijden tegen Arsenal en Spurs schuren daar tegenaan. Dan zit je al op 10. Daarnaast is in elke andere PL wedstrijd het niveau hoger dan in de eredivisie, op de wedstrijden tegen Ajax na.

Waarom zou het voor Gakpo’s ontwikkeling dan beter zijn slechts 6 wedstrijden in de CL groepsfase te spelen?

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » wo aug 17, 2022 10:14 am

Omdat hij daar niet gaat spelen.

Zie Van de Beek, wat wilde hij graag naar MU...

Gakpo is voorlopig nog van dat niveau.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo aug 17, 2022 1:13 pm

Nou, bij een club als Forest verwacht ik wel dat hij gewoon basisspeler zou zijn hoor. Die jongen kan echt wel wat. En dan speel je dus wel wekelijks intensieve PL wedstrijden. Maar je moet wel goed kijken naar je kansen om te spelen inderdaad. Want dat is het allerbelangrijkste. Bij een grote club voornamelijk op de bank zitten ga je geen betere voetballer van worden.

Als PSV de CL haalt denk ik dat hij nog wel een seizoen wil blijven om dat mee te maken. Dan speel je in ieder geval de poulefase CL en je speelt om het kampioenschap. Dat gaat bij Nottingham allebei niet gebeuren.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » wo aug 17, 2022 1:31 pm

Dat zeg ik toch ook? :confused.gif:
Bij PSV blijven of rustig opbouwen via de subtop in Europa, zou ik zeggen, maar voor dat laatste zal PSV te hoog in de boom gaan zitten.
Een speler moet fysiek en mentaal toe zijn aan de belasting van de PL. Het is rennen en vliegen daar, wedstrijd na wedstrijd.

Stel dat Gravenberch naar de PL was gegaan, dan was hij waarschijnlijk mislukt. Bij Bayern krijgt hij de tijd om aan al een grote competitie te wennen, daar gaan ze hem rustig brengen. Bayern speelt ook anders dan clubs uit de PL: tactischer, doordachter.

Een speler moet weten welk type voetbal bij hem past en welke club dat voetbal speelt. Ik verbaas me er steeds weer over dat spelers blind voor een grote naam kiezen, om er vervolgens achter te komen dat ze daar niets te zoeken hebben omdat het spel hun niet ligt of de concurrentie te groot is. :confused.gif:

wimpey
Berichten: 51780
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo aug 17, 2022 2:36 pm

En als je de beste in NL bent, dan vormt dat nog geen enkele garantie dat je in de PL met de grote jongens meedraait he.

Zelfs Robben destijds, bij Chelsea. Depay, Ziyech, Bergwijn, Davinson Sanchez, Luuk de Jong, Blind, Tadic etc etc. Geen van allen met vlag en wimpel geslaagd. Dirk Vissenkop is - gek genoeg - een van de weinigen die de stap wel aan kon. Virgil trouwens ook, heel knap.

Moet wel de intensiteit zijn daar. Lekker ballen is er niet bij. Zelfs Kevin De Bruyne en Mo Salah slaagden pas bij hun 2e poging. Het is blijkbaar echt een league als geen andere. In dat kader zou het interessant zijn om te zien hoe het Frenkie zou vergaan.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7285
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: PSV

Bericht door Trab » wo aug 17, 2022 2:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waarom eigenlijk? Met Chelsea, City en Liverpool speel je alleen al 6 wedstrijden in de Engelse competitie die van CL niveau zijn. Wedstrijden tegen Arsenal en Spurs schuren daar tegenaan. Dan zit je al op 10. Daarnaast is in elke andere PL wedstrijd het niveau hoger dan in de eredivisie, op de wedstrijden tegen Ajax na.

Waarom zou het voor Gakpo’s ontwikkeling dan beter zijn slechts 6 wedstrijden in de CL groepsfase te spelen?
Dat gaat dus veranderen vanaf 2024. Misschien maken spelers uit de eredivisie dan de keus langer in Nederland te blijven. De CL is dan toch een soort van Europese competitie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo aug 17, 2022 3:35 pm

Yopii schreef:
wo aug 17, 2022 1:31 pm
Dat zeg ik toch ook? :confused.gif:
....
Ik kreeg de indruk dat jij dacht dat hij bij Nottingham ook niet zou gaan spelen. Dat lijkt me wat al te voorzichtig.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » wo aug 17, 2022 4:20 pm

Marillion schreef:
wo aug 17, 2022 3:35 pm
Yopii schreef:
wo aug 17, 2022 1:31 pm
Dat zeg ik toch ook? :confused.gif:
....
Ik kreeg de indruk dat jij dacht dat hij bij Nottingham ook niet zou gaan spelen. Dat lijkt me wat al te voorzichtig.
Dat bedoelde ik niet. Hij zal wel zijn neus ophalen voor een club als Nottingham.

Zou juist prima voor hem zijn, als hij zo nodig die kant op moet. Noem het de Richarlison-route: jonge speler die went aan de PL bij een club waar minder druk is.

Mr. Ajax
Berichten: 14461
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PSV

Bericht door Mr. Ajax » do aug 18, 2022 12:05 pm

wimpey schreef:
wo aug 17, 2022 2:36 pm
En als je de beste in NL bent, dan vormt dat nog geen enkele garantie dat je in de PL met de grote jongens meedraait he.

Zelfs Robben destijds, bij Chelsea. Depay, Ziyech, Bergwijn, Davinson Sanchez, Luuk de Jong, Blind, Tadic etc etc. Geen van allen met vlag en wimpel geslaagd. Dirk Vissenkop is - gek genoeg - een van de weinigen die de stap wel aan kon. Virgil trouwens ook, heel knap.

Moet wel de intensiteit zijn daar. Lekker ballen is er niet bij. Zelfs Kevin De Bruyne en Mo Salah slaagden pas bij hun 2e poging. Het is blijkbaar echt een league als geen andere. In dat kader zou het interessant zijn om te zien hoe het Frenkie zou vergaan.
Virgil wel met een behoorlijke omleiding, hé.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do aug 18, 2022 12:36 pm

Virgil wel met een behoorlijke omleiding, hé.
Exact, hij had behoorlijk wat ervaring toen hij naar de PL kwam.

De Eredivisie is een prima competities, zeker voor jonge spelers. Het niveau verschilt enorm van wedstrijd tot wedstrijd. Toptalenten kunnen via Europees voetbal zich rustig ontwikkelen, met name fysiek.

Het Engelse voetbal selecteert op fysiek, desondanks breken daar amper homegrown spelers door. De meeste spelers die 'van buiten' komen zijn al wat ouder. Jongere spelers mislukken doorgaans, of ze nou uit Nederland komen of niet. Mohammed Salah bijvoorbeeld had een tussenstap bij Roma nodig om op topniveau te komen. Kevin de Bruyne is ook een voorbeeld.

Het is een combinatie van hoge fysieke eisen en een hysterische Umwelt die maken dat het lastig is voor spelers. Je ziet het nu met Martinez: wordt afgerekend op zijn lengte na twee wedstrijden. Dat slaat toch nergens op? Daarbij halen Engelse clubs rustig spelers voor veertig, vijftig miljoen om ze vervolgens niet op te stellen. De PL wordt gekenmerkt door ongekende geldverspilling.

Daarom kan een jonge speler beter naar een club als Bayern gaan. Daar krijg je kansen, zeker als je veel gekost hebt.

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do aug 18, 2022 11:32 pm

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... ckpot.html

Hahaha, die Rik...

PSV wil dolgraag verkopen, de prijs wordt alvast vermeld. Wat een vertoning.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58778
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do aug 18, 2022 11:36 pm

Jesus, voorsorteren alvast op een goede uitslag in de thuiswedstrijd tegen Rangers.Want " wel kan plaatsing CL. nog roet in het eten gooien " ..

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 18, 2022 11:39 pm

Lachwekkend. Southampton is al te hoog gegrepen voor hem, in zijn hudige vorm.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58778
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » do aug 18, 2022 11:46 pm

Ten Hag spoort ook niet, mocht het bericht w.b. Antony ( dat +Gakpo neem ik met een korreltje zout ) juist zijn.

wimpey
Berichten: 51780
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr aug 19, 2022 9:01 am

Het steekt in Calimeroland natuurlijk dat een Ajacied eerste keus is.

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr aug 19, 2022 10:56 am

The Athletic meldde donderdagavond dat Ajax een bod van tachtig miljoen op Antony naar de prullenbak heeft verwezen. Dat The Mancunians zover willen gaan voor de Braziliaan, betekent ook dat PSV hoog in de boom kan gaan zitten, schrijft het ED. Misschien wordt de vraagprijs zelfs verhoogd. PSV wil niet uitstralen dat spelers in het Philips Stadion wel goedkoop zijn op te pikken.
Altijd maar vergelijken...

Als de dood om af te gaan, omdat Ajax meer voor Antony zou krijgen dan PSV voor Gakpo.

Dertig, veertig miljoen voor Gakpo is niet goedkoop, hij is geen gearriveerde speler maar een talent. Antony valt in een andere categorie: Braziliaanse international met extreme kwaliteiten.

wimpey
Berichten: 51780
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr aug 19, 2022 11:05 am

Gakpo is een hartstikke goede speler. Feit is dat Antony wél CL, landstitels, O.S. in z'n bagage heeft. Fundamenteel andere speler dan Gakpo ook. Vraag me af wat MU met nóg een linksbuiten wil. Tenzij ze in Gakpo een spits zien.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr aug 19, 2022 11:17 am

Dat vooral. De ene speelt links en de ander rechts. Het zou niet logisch zijn wanneer Gakpo het alternatief voor Antony is.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15184
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » vr aug 19, 2022 11:19 am

MU is niet serieus te nemen op dit moment.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr aug 19, 2022 2:39 pm

Gakpo zal vast op een lijstje staan, maar concreet is de belangstelling blijkbaar niet.

In zijn geval is er ongetwijfeld iets geregeld met een afkoopsom, dat doet PSV eigenlijk altijd.

Edit: blijkbaar iets concreter dan ik dacht...

'Manchester United kan voldoen aan eisen Gakpo, PSV ziet twee opvolgers'

PSV hoopt Cody Gakpo in de laatste weken van de transferperiode binnenboord te houden, al kijken de Eindhovenaren ook al naar eventuele opvolgers. De namen van AZ-aanvaller Jesper Karlsson en Calvin Stengs circuleren, meldt het Eindhovens Dagblad.

Manchester United kan voldoen aan de persoonlijke voorwaarden van Gakpo om hem binnen te halen, klinkt het. De Oranje-international geldt in Manchester wel als alternatief, wanneer Antony niet haalbaar blijkt. Inclusief bonussen verlangt PSV zestig miljoen euro voor Gakpo.

Als de PSV'er verkast, schakelen de Eindhovenaren mogelijk door naar Karlsson. De Zweed geldt als 'peperdure optie', waarvoor PSV het inkomende transferrecord moet verbreken.

De vraag rijst of PSV aan de voorwaarden van AZ kan voldoen. Ook de naam van Stengs is gevallen in Eindhoven. In tegenstelling tot Gakpo, die voornamelijk vanaf links speelt, is Stengs een rechtsbuiten. Donyell Malen en Joshua Zirkzee zijn eerder al genoemd als mogelijk nieuwe aanvallers voor PSV.

Het management van Gakpo heeft intussen al meerdere gesprekken met United achter de rug. Als er een concreet bod op tafel komt, vormen de persoonlijke voorwaarden geen struikelblok. PSV wil pas in gesprek met United na de return tegen Rangers FC komende dinsdag.
Superidee: Stengs voor Gakpo. :headbang.gif:

wimpey
Berichten: 51780
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr aug 19, 2022 3:24 pm

Gok dat ze dan toch Gakpo als spits zien. Vervanger van Ronnie. Op links hebben ze toch echt Rashford en Sancho. En op rechts niemand.

Mij lijkt dat Antony en Gakpo los van elkaar staan. Ze proberen die Portugees gewoon te lozen. Buiten hem hebben ze slechts Martial als spits en die was afgelopen. seizoen verhuurd (Sevilla).

Die club heeft zoveel bouwplaatsen....

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » vr aug 19, 2022 3:34 pm

wimpey schreef:
vr aug 19, 2022 3:24 pm
Gok dat ze dan toch Gakpo als spits zien. Vervanger van Ronnie. Op links hebben ze toch echt Rashford en Sancho. En op rechts niemand.

Mij lijkt dat Antony en Gakpo los van elkaar staan. Ze proberen die Portugees gewoon te lozen. Buiten hem hebben ze slechts Martial als spits en die was afgelopen. seizoen verhuurd (Sevilla).

Die club heeft zoveel bouwplaatsen....
Op links Elanga, Rashford en Sancho. Uit balans daar.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58778
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » vr aug 19, 2022 3:34 pm

Gakpo als spits bij MU ?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23009
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » vr aug 19, 2022 3:51 pm

Andriy Demchenko schreef:
wimpey schreef:
vr aug 19, 2022 3:24 pm
Gok dat ze dan toch Gakpo als spits zien. Vervanger van Ronnie. Op links hebben ze toch echt Rashford en Sancho. En op rechts niemand.

Mij lijkt dat Antony en Gakpo los van elkaar staan. Ze proberen die Portugees gewoon te lozen. Buiten hem hebben ze slechts Martial als spits en die was afgelopen. seizoen verhuurd (Sevilla).

Die club heeft zoveel bouwplaatsen....
Op links Elanga, Rashford en Sancho. Uit balans daar.
Rashford is toch naar PSG?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58778
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » vr aug 19, 2022 3:53 pm

Niet ..

Plaats reactie