PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di okt 19, 2021 9:00 pm


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door Arthur » di okt 19, 2021 9:56 pm

Dat is wel heel makkelijk aantoonbaar niet waar.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » wo okt 20, 2021 10:26 am

Sterker nog, Ajax zat ruim een decennium geleden nog op zwart zaad.

Koeman en Vanenburg wilden zo graag naar PSV dat ze salaris inleverden, ja vast... :smallgrin.gif:

Weer zo'n bestuurder die denkt dat denkt dat de clubgeschiedenis met hem begint.
We gaan onze aandelen bijvoorbeeld niet verkopen, punt.
Dat gaan ze inderdaad niet doen, want dan moeten de boeken open. Dat gerotzooi met geld van suikeroompjes is dan verleden tijd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » wo okt 20, 2021 5:20 pm

Dus als die deal bij Newcastle United nou onverhoopt niet doorgaat hoeven ze niet met die oliedollars in Eindhoven aan te kloppen?

Ajax is in de jaren 80 inderdaad van ver gekomen. Dit zou een moment kunnen zijn om dat verhaal van die kerstkaarten weer eens te vertellen maar dat weet iedereen ondertussen wel. De opkomst begon eind jaren 80 met een talentvolle lichting. Het omslagpunt dat Ajax echt daadwerkelijk financieel krachtiger is geworden ligt denk ik ná de CL winst en de beursgang.

Waarna Ajax prompt allerlei onverstandige dingen ging doen. Maar dat is weer een ander verhaal.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » wo okt 20, 2021 5:32 pm

Volgens mij zijn de jaren 80 iets meer dan een decenium geleden
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do okt 21, 2021 11:13 am

Over suikeroompjes gesproken, een bezoeker van PSV FORUM meldt dit:

Vergeet niet dat PSV ook een eigen suikeroom heeft in de persoon van de multi miljardair Robert vd Wallen, tegenwoordig de voorzitter van de RvC. Hij regelt heel wat voor PSV waaronder het regelen van het salaris van Götze. Zijn netwerk zet hij altijd in voor PSV. De deal met de gemeenten was zonder hem nooit tot stand gekomen, zo ook niet de 50 miljoen injectie. PSV is in mijn ogen te vaak afhankelijk van de ingevingen van deze man en dat vind ik kwalijk. Hij is erg goed voor de club, maar er moet een team zijn die de ideeën bedenkt en met hem bespreekt. Maar nu is het zo dat JdJ op audiëntie moet komen bij het kantoor van vd Wallen in de Den Bosch en aanhoort wat de plannen zijn. Ondanks zijn vrijgevigheid en goede bedoelingen met PSV, is dit geen goede ontwikkeling, tenzij hij PSV in zijn geheel overneemt en eigenaar wordt, dus ook alle risico’s draagt.
https://forum.psv.nl/index.php?threads/ ... 94/page-14

Staat er al vanaf dinsdag en niemand die het weerlegt, dus blijkbaar is dit in Brainland algemeen bekend.

Verklaart hoe PSV ondanks tegenvallende resultaten spelers als Götze en Zahavi kan halen.

Blijkbaar zijn Ome Toon en John de Jong zetbazen van deze Van der Wallen.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do okt 21, 2021 12:21 pm

Dat is die gast met golfbaan in Cromvoirt, waar laatst de voorheen KLM open plaats vond.

Ook buiten brainland is het zo dat wie betaalt mede bepaalt. Een no brainer. :smallgrin.gif: Meneer Jumbo, meneer asml, v.d. Leegte, v.d. Wallen e.c. Clubje rond Boekhoorn (via start ups / Eihoven Campus) doet ook voorzichtig mee.

Als ik dat weet, is het echt geen nieuws. :smallgrin.gif: Uncle Toon mag die lui en hun verwachtingspatronen allemaal fijn managen. I.m.o. zijn die lui niet goed snik: wie steekt er nou geld in een voetbalclub?! :confused.gif: Dat brengt allemaal aandacht en risico's met zich mee die niets met verantwoord ondernemerschap te maken hebben.

Anyway: die lui hebben geen voet in de deur gekregen, omdat mbesv er zo lekker voor staat he.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do okt 21, 2021 12:31 pm

Waarom ze meedoen? Prestige. Ook al ben je nog zo succesvol. De aantrekkingskracht van topsport is sterk. Zeker als je ook nog eens supporter bent van de club. Dat mag dan best een paar centjes kosten.

Het is op zich natuurlijk ook wel interessant om klanten en relaties wat te kunnen aanbieden rondom voetbalwedstrijden. Wat je daar uiteindelijk precies van terug krijgt laat zich niet altijd even makkelijk uitrekenen. Maar als je echt verder gaat dan een sponsordeal dan zal het vrijwel altijd geld kosten.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do okt 21, 2021 1:02 pm

Dat blijft een rare.

Zag ooit beelden van een vlucht die Ajax, ergens in het midden van de negentiger jaren, maakte naar een belangrijke uitwedstrijd in de CL. LVG liep door het gangpad op de hem kenmerkende manier. Links en rechts zaten CEO's, sponsors en andere hotshots. Die mannen keken naar LVG in aanbidding, met grote hondenogen.

WTF? Is gewoon een voetbaltrainer, hoor. We hebben het niet over de Verlosser van de Mensheid.

Voetbal heeft iets magisch. Zal met jongensdromen van weleer te maken hebben. Niet weinig mensen worden totaal irrationeel als het over voetbal gaat. Voetbal bewijst dat mannen emotioneler zijn dan vrouwen, zegt mevrouw Yopii altijd. :blush.gif: Zo'n miljonair is voor even weer dat jongetje van tien als het om zijn cluppie gaat.

Ik zou geen cent in een voetbalclub steken als ik miljardair was. Zeg zelf, waar blijft het geld? Het verdampt waar je bijstaat, belandt vooral in de zakken van spelers en zaakwaarnemers. Voor je het weet ben je de rekening van Mino Raiola aan het spekken. Ga weg, zeg. :excited.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do okt 21, 2021 2:21 pm

Het beeld van Raiola financieren spreekt inderdaad niet aan. Maar je club helpen om prijzen te winnen? Daar vallen veel mensen wel voor hoor. Het is dan wel handig als je echt rijk bent en niet een beetje. Dat het zeg maar niet meer uitmaakt.

Probleem is met dit soort constructies dat het minstens zo belangrijk is wat er vervolgens met dat geld gaat gebeuren. Ik heb niet de indruk dat er met John de Jong een visionair aan tafel zit bij PSV. Nu is Schmidt degene die alle beslissingen neemt.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do okt 21, 2021 3:26 pm

Daar zit 'm ook de bottle neck, lijkt me. Een miljardair streekt veel geld in een club, maar is formeel 'slechts' voorzitter van de RVC. Hoe liggen de machtsverhoudingen dan? Moet de TD verantwoording afleggen aan iemand die niet meer dan supporter is?

Nou ja, altijd nog beter dan voorheen al die lokale notabelen bij Ajax die zich overal mee bemoeiden zonder dat ze geld in de club staken. :blush.gif: :blush.gif: :blush.gif: :smallgrin.gif:
Anyway: die lui hebben geen voet in de deur gekregen, omdat mbesv er zo lekker voor staat he.
Hier heeft Wimpey gelijk in, maar tegelijkertijd lijken ze er in het gezellige Brabant ook niet veel problemen mee te hebben dat het binnen de club 'Ons kent ons' is. Ten tijde van Harry van Raaij was het ook zo geregeld, en toen zat PSV door transferinkomsten niet onmiddellijk in geldnood.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: PSV

Bericht door Iniesta » do okt 21, 2021 3:27 pm

Als ik echt miljardair zou zijn, lijkt het me best leuke hobby. Dan wel proberen met goede structuur en beleid iets moois op te zetten
Alleen de potentiële dreiging negativiteit van supporters zou me dan afschrikken.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » do okt 21, 2021 6:51 pm

Komen verschillende dingen aan bod dus ik doe even wat puntsgewijs.

Feyenoord kwam vijftien jaar terug in de problemen financieel, bij PSV kwam de crisis een paar jaar later maar laten we niet vergeten dat ook Ajax toen financieel in de shit zat onder beroepsleugenaar Rik Van den Boog. Er is toen zelfs sprake geweest van een aanvraag bij ABN Amro om een noodkrediet te verstrekken mocht Ajax CL mislopen en dergelijke. De De Boer jaren is er enorm bezuinigd en was het heel vaak 'duur verkopen en dan voor een paar stuivers wat terughalen. Duarte, Sana, Boerrigter, etc. Ajax is gekomen waar het nu is door de rommel op te ruimen, en daarna de vliegwielbeweging die succes in Europa had - daardoor gingen spelers voor meer weg, stegen kaartverkoop, merchandise en werd er meer wedstrijdrecettes binnnengehaald.

Bij PSV speelt nepotisme en handjeklap bij de RvC natuurlijk al heel lang een rol. Soms zat hem dat in onschuldige voorbeeldjes. Tommy Van der Leegte - neefje van - bijvoorbeeld werd de rode loper voor uitgelegd in de jeugdopleiding en kreeg alle tijd en ruimte om bij de selectie van PSV te blijven daar waar andere talenten meestal doorgeselecteerd waren. Ook zijn langdurig verblijf in de selectie valt wel te verklaren - drie jaar - net zoals zijn terugkeer in het Koeman jaar.
Maar vaak gaan die dingen veel verder. Neem bijvoorbeeld het grote conflict rond het spelersfonds. Bij Feyenoord hebben 'de vrienden van Feyenoord' zo spelers in onderpand genomen. Bij PSV werd o.a. de zeer dure transfer van Mateja Kezman er mede door gefinancieerd. De RvC leden waaronder Van der Leegte zouden meedelen in de winst. Echter stortte de transfermarkt in en bleek Kezman toch niet zo goed. Toen moesten de RvC leden hun verlies nemen, maar dat weigerden ze, hun was voorgehouden dat ze geen verlies zouden maken. Het is niet de hoofdreden maar wel een van de redenen dat PSV ook met slechte financiele cijfers bleef zitten de jaren erna. Daarom vond ik die hele gemeentedeal ook allemaal zo fake. De RvC deden heel lang niets, gokten op CL. Het feit dat PSV enorm in de financiele problemen zat was toen al wel duidelijk. Einde dat seizoen ineens de noodkreet. Met allerlei onheilssignalen wordt de lokale gemeente en politiek onder druk gezet PSV te redden met die lening. Die lening kwam er, de schuld die PSV aan de RvC leden had op papier werd geregeld en toen.....Toen kwamen diezelfde RvC leden ineens met de anakondiging dat lokale bedrijfsleven waar ze zelfs de captains of industry van waren een grote lening ging verstrekken zodat PSV paar klappers op de transfermarkt kon doen. Zodat PSV met het jubileumjaar vol voor het kampioenschap kon gaan tegen die hatelijke Amsterdammers. PSV gaf toen iets meer dan dertig miljoen uit in een zomer, een record voor een Nederlandse club. En figuren als Baseman het maar krampachtig verdedigen dat het niet met gemeentegeld gebeurd was alsof die zaken geen communicerende vaten met elkaar zijn.

Als miljardair en eigenaar bepaal je natuurlijk wel degelijk het transferbeleid en dergelijke als je dat wil. Op papier misschien niet maar in de praktijk gaat het natuuurlijk wel zo.

Toch kan zijn miljardair zelfs als ie geen eigenaar is maar gewoon meer back-up doet zoals Boekhoorn bij NEC in mijn ogen ook leiden tot gemakzucht. Bij NEC en Utrecht is het bij tekorten toch altijd weer zo dat de suikeroom bijspringt. Maar de kern van de zaak - het beleid dat die tekorten veroorzaakt - wordt daardoor vaak niet aangepakt. In die zin kun je bij Van der Wallen en PSV ook wel die parallel trekken; in hoeverre is je beleid ook effectief, creatief en innoverend?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » do okt 21, 2021 8:30 pm

My God. Götze, Van Ginkel, grote faals op rand zestien bij grote kansen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do okt 21, 2021 8:54 pm

Obispo had rood moeten hebben. Komt PSV goed weg. Is er geen VAR?

Een hopeloze vertoning van PSV. Zal zich nog flink moeten inspannen om de boel recht te zetten. :neutral.gif:

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do okt 21, 2021 9:11 pm

Madueke out!

Veel te veel gespeeld
Schmidt zou ze is rust moeten geven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » do okt 21, 2021 9:17 pm

Gakpo is wel goed hè?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » do okt 21, 2021 9:18 pm

Van Ginkel daarentegen... Die staat enorm te schutteren. De '16' lijkt een omgekeerde magneet voor hem.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » do okt 21, 2021 9:19 pm

Zeker een goede speler

PSV creëert wel heel weinig echte kansen. Het is vooral vanuit de 2e lijn wat pogingen

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do okt 21, 2021 9:19 pm

Gakpo ook wisselen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » do okt 21, 2021 9:19 pm

Nu ook gakpo wisselen vanwege een blessure. Gaat lekker.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » do okt 21, 2021 9:19 pm

GangstaRiB schreef:
do okt 21, 2021 9:17 pm
Gakpo is wel goed hè?
En niet tegen Ajax? :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do okt 21, 2021 9:20 pm

Monaco maakt er een zooitje van tweede helft.
Zo kan ik ook winnen.

Supporters zingen alsof ze 3-0 voor staan maar het is ‘maar’ gelijk


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do okt 21, 2021 9:21 pm

Zeux schreef:
GangstaRiB schreef:
do okt 21, 2021 9:17 pm
Gakpo is wel goed hè?
En niet tegen Ajax? :ajaxsmiley.gif:
Misschien wisser hij daarom wel.
Lijfsbehoud voor zondag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » do okt 21, 2021 9:22 pm

Mano schreef:
do okt 21, 2021 9:21 pm
Zeux schreef:
GangstaRiB schreef:
do okt 21, 2021 9:17 pm
Gakpo is wel goed hè?
En niet tegen Ajax? :ajaxsmiley.gif:
Misschien wisser hij daarom wel.
Lijfsbehoud voor zondag


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kan, maar hij liep ook wel te hinkepoten en dit is ook geen stand om in Europees verband een van je gevaarlijkste spelers te wisselen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie