PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di jan 28, 2020 9:36 am

Zo blij dat Ajax niet voor Bergwijn is gegaan. When the going gets tough, heb je dus niets aan Bergwijn, die denkt direct aan zichzelf.
Die deal kon niet op Maandag gemaakt worden? Moest op zondag? naainek!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » di jan 28, 2020 10:11 am

Ik snap niks meer van PSV, hoor. Nu gaan ze voor de peperdure van Aanholt? Zit geen greintje restwaarde op die jongen. En met de missers Bruma, Doan, Baumgartl hebben ze al zo weinig restwaarde in die selectie.

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 28, 2020 11:06 am

De kritiek spitst zich toe op de zwakke aankopen voor de linksbackpositie, dus er moet een linksback komen. Ome Toon en JdJ proberen te overleven, dat is nu prioriteit.

Van Aanholt stond ooit ook bij Ajax op het lijstje, blijkbaar een voor de hand liggende keuze voor een Nederlandse club.

Restwaarde moet je zoeken bij de jonge jongens: Malen, Ihataren en die Engelse spits die nu nog in Jong PSV loopt. Dat schijnt een heel talentvolle jongen te zijn.

Met Mano eens, ik ben ook blij dat Bergwijn niet naar Ajax komt. Niet alleen door zijn gedrag, ik vind hem gewoon niet zo goed. Hij is al 22 en ging de afgelopen tijd 100% mee in de malaise.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV

Bericht door Alexander » di jan 28, 2020 11:10 am

Mwah, is natuurlijk wel een hele goede speler. Maar voor 30 miljoen echt te duur voor Ajax.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » di jan 28, 2020 11:22 am

achterban tevreden stellen met een aankoop.


probleem bij PSV is de instelling binnen de groep. Met deze spelers kan je echt wel 2de worden in de eredivisie. Ze moeten alleen wel allemaal voor elkaar willen werken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 28, 2020 11:29 am

Het middenveld van PSV is erg zwak en verdedigend houdt het ook niet over.
Ze hebben een tijdje bovenin meegedraaid, maar dat kwam vooral doordat Malen elke bal erin schoot, wat trouwens zijn gewoonte niet is.


@Alex: ik vind hem echt een speler voor de Spurs: net niet.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » di jan 28, 2020 11:47 am

Maar wat moet Bergwijn bij Spurs, totaal geen Mourinho speler!

Deze jongen is een stuk minder ver dan Memphis toen hij vertrok... dit wordt één grote mispeer van beide kampen!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » di jan 28, 2020 11:55 am

Inderdaad. Depay ging toen wel als de grote meneer weg bij PSV, maar kwam er toen al bij United al snel achter dat hij het daar niet was. Benieuwd op welke positie hij dan bij Spurs zou spelen. Concurrentie is dan van Son en Moura.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di jan 28, 2020 12:26 pm

Ach, gaat ie na zijn " stage " gewoon naar Frankrijk ...

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 28, 2020 12:57 pm

Bij zulke clubs moet een aanvaller de bal erin schoppen, anders heeft hij een probleem. Laat dat precies het probleem van Bergwijn zijn... In Nederland wordt hij gehypet, maar zijn statistieken zijn niet opzienbarend.

Volgens fanboy Rik denkt de leiding van PSV niet aan opstappen. Zeer onterecht, die kritiek op 'clubman' John de Jong!

https://twitter.com/RikElfrink/status/1 ... 1989332993

Clubman? Hmmm. Iedereen is maar clubman of icoon, vandaag de dag.

Sommige supporters zijn heethoofden. Geweld is niet goed te praten, maar mag je ook niet aangrijpen om het slachtoffer uit te hangen. De houding van Ome Toon (gewoon zo doorgaan, de supporters uitmaken voor kortzichtig) lokt een reactie uit. Missschien kan hij er mettertijd eens een boek over schrijven: 'De keerzijde van falen'.

Nog maar pas geleden las Ome Toon iedereen de les over topsportklimaat en top 32 van Europa. Niemand die hem herinnert aan die visioenen.

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di jan 28, 2020 1:19 pm

Overigens vertrekt Pereiro voor een prikje naar Cagliari.

Een mooi voorbeeld van hoe blind supporters kunnen zijn: die jongen krijgt het verwijt dat hij doet wat zijn zaakwaarnemer wil. Die zaakwaarnemer, begrijpen we, is heel erg fout. Die zorgde ervoor dat Pereiro afgelopen zomer niet voor 15 miljoen naar Rusland vertrok, zoals PSV wilde. En vorige week ook niet naar Cincanatti...

Die jongen wil naar een grote competitie. En dus niet naar Rusland of naar een laagvlieger in de MSL. Mag hij? Vanuit zijn standpunt gezien is de gang van zaken begrijpelijk. Waarom zou hij vertrekken naar een club waar hij niet heen wil? Waarom zou hij zijn contract verlengen als hij nu al niet wegkomt?

Het is, lijkt me niet de taak van de zaakwaarnemer om ervoor te zorgen dat PSV een zo hoog mogelijke transfersom vangt.

Ik lees nu dat PSV nooit meer zaken wil doen met deze zaakwaarnemer. Raiola daarentegen is van harte welkom, terwijl hij net zo gemakkelijk spelers transfervrij laat vertrekken en duidelijk een grote vinger in de pap heeft als het aankomt op de clubkeuze van zijn spelers (De Ligt>Juventus).

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di jan 28, 2020 2:00 pm

Benieuwd of er nu wat lijken uit de kast ( aan het licht) komen . ( Volgens mij ) Bij Ronde vertelde men dat Psv ook nog wat Miljoenen moet aflossen voor Bruma aan RB Leipzig ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » di jan 28, 2020 2:47 pm

Crisis met een harde C: hoe komt PSV uit dit mijnenveld?

De pijn van PSV zit overal. Iedereen loopt op eieren of is beschadigd in de huidige chaos. Hoe is het in zo’n korte tijd toch zó misgegaan? Een oplossing ligt niet voor het oprapen.

Een club die tot drie maanden geleden de rust zelve was, staat in de fik. Het is zelfs een uitslaande brand geworden

Door Maarten Wijffels

Nog geen drie maanden geleden stond in deze krant een verhaal over hoe roerige tijden bij PSV er uitzien. ‘Crisis met een zachte c’, luidde de kop. Onder anderen algemeen directeur Toon Gerbrands en de voorzitter van de supportersvereniging schetsten de contouren.

Het ging erover dat PSV-fans ‘geen types zijn om met bivakmutsen op een hoofdingang te bestormen’, zoals bij Feyenoord. De algemeen directeur regisseerde bij PSV nog een crisisberaad met een delegatie van fans op zijn eigen kantoor, inclusief harde kernleden. Concreet werd speler Steven Bergwijn in de tekst opgevoerd.

Toen PSV op 19 oktober met 3-0 in Utrecht verloor, de plek waar achteraf bezien de huidige crisis startte, was er even heftigheid bij het uitvak geweest met Bergwijn. ,,Maar zoiets lost zich ter plekke direct ook weer op, vanuit het besef: hé, we gaan de buitenwereld geen extra leedvermaak gunnen. Niet de lol dat er bij PSV ook nog onderling mot is’’, stelde Harrie Timmermans, voorzitter van de supportersvereniging.

Hoe anders zag het er zondag uit. De ‘warme PSV-familie’ toonde ineens een foeilelijk gezicht. En de hele wereld mocht het zien. Bivakmutsen bestormden nu wél de hoofdingang. De ME werd met stenen en dranghekken bekogeld. En Steven Bergwijn? Die ruziede met de PSV-directie en probeerde een transfer naar Tottenham Hotspur te forceren, door zich nota bene op de wedstrijddag af te melden bij zijn coach.

Een club die tot drie maanden geleden de rust zelve was, staat in de fik. Het is zelfs een uitslaande brand geworden. Wat is er zó snel veranderd? En wat kun je nu als clubleiding doen om te blussen?

Een blik op het tiental waarmee PSV zondag de slotfase tegen FC Twente (1-1) speelde, vertelt al een hoop. Als daarin Daniel Schwaab, Jorrit Hendrix, Nick Viergever en Kostas Mitroglou de vier veldspelers zijn met routine, dan is dat zelfs voor eredivisiebegrippen geen topkwaliteit. En als tussen hen in één jochie van 17 jaar (Mohamed Ihattaren) voor alle openingen moet zorgen, dan is die selectie ook nog in disbalans. Een groep zonder uitgesproken karakters, met gemankeerde leiders, die met de vorige trainer Mark van Bommel in zo’n neerwaartse spiraal raakte, dat er veel kapot is gegaan.

Dwarsliggen

Om te redden wat er te redden viel nam eind december iemand anders het roer over. Maar de knoppen waar interim-trainer Ernest Faber op drukt, brengen geen verbetering. En nu is er dus ook gedoe rond de beste speler. In een fase dat Bergwijn op zou kunnen staan om de kar te trekken, drukte hij voor iedereen zichtbaar zijn snor in wedstrijden. Maar ondertussen forceert hij met dwarsliggen waarschijnlijk dus een toptransfer.

De ontslagen trainer Mark van Bommel en Steven Bergwijn liggen elkaar nog steeds goed.

De in zijn trots gekrenkte Van Bommel stuurde app’jes naar ‘Stevie’. ‘Ik zou het geen regie willen noemen’, schreef Hugo Borst gisteren in zijn AD-column. Meer ‘bloedbroeders onder elkaar’. Op afstand doet Van Bommel er alles aan om het beeld te laten ontstaan dat niet hij verantwoordelijk is voor de crisis, maar de mensen bij PSV die hem van zijn baan hebben beroofd.

Ronald Waterreus ging in zijn column in De Limburger gisteren los op zijn oud-ploeggenoot. Volgens hem zal het ‘kamp-Van Bommel’, met ook schoonvader Bert van Marwijk, niet rusten voordat algemeen directeur Gerbrands en technisch manager John de Jong bij PSV gesneuveld zijn. ‘Om dat te bereiken worden lijntjes richting bevriende journalisten ongegeneerd uitgezet’, schrijft Waterreus. ‘En worden spelers opgezet tegen de leiding, aangespoord om te vertrekken, of toch tenminste een andere zaakwaarnemer in de arm te nemen.’

Tegelijkertijd moet PSV ook door. Maar hoe? Als de Bergwijn-transfer ergens deze week rondkomt, wordt PSV een miljoen of dertig rijker. Maar de winterse transfermarkt gaat al op 31 januari dicht. Misschien kan er nog een linksback worden gekocht of gehuurd, maar dat brengt niet ineens een ommekeer. Komende zomer moet er in elk geval flink worden geïnvesteerd.

En wat te doen met interim-trainer Faber, die in zijn hart eigenlijk liever nog op zijn post in de jeugdopleiding zat? Als de huidige ellende nog twee maanden doorsuddert, ben je als PSV misschien ook nog een hoofd van je talentenacademy kwijt.

Hoofd De Jong op hakblok

Het meest direct onder vuur ligt nu De Jong. De meest verhitte fans schreeuwden zondag dat zijn kop moet rollen. Belangrijke nuance: het waren misschien 50 man, die na afloop doelbewust door de spelers werden genegeerd. De Jong zelf is een reële vent. Hij heeft geen moeite met vakinhoudelijke kritiek, zegt hij. Als PSV zoals nu slechts vijfde staat, en tal van aankopen slecht spelen, dan mag iedereen naar hem kijken. ,,Vind ik logisch.’’

Algemeen directeur Toon Gerbrands en technisch manager John de Jong na het ontslag van Mark van Bommel.

Aan de andere kant is hij ook de man die de recente drie kampioenselftallen van PSV in de steigers zette als hoofd van de scoutingstaf. De Jong creëerde tussen 2013 en 2018 in die rol ook al flink wat kapitaal voor zijn club en transfereerde afgelopen zomer zelf Hirving Lozano naar Napoli voor een transferrecord (zo’n 40 miljoen euro) in de PSV-historie.

De raad van commissarissen steunt De Jong en ook Gerbrands, de algemeen directeur die eveneens onder druk staat. Maar het seizoen duurt nog lang. En er zijn nog zoveel hobbels. Komend weekeinde wacht PSV alweer een monsterklus. Tegen Ajax. In de Arena. De laatste keer dat PSV een uitwedstrijd in de eredivisie won? 29 september, uit bij PEC Zwolle (0-4).

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » di jan 28, 2020 4:21 pm

Clubman de Jong? Van Utrecht dan toch. Straks is onze flaflip ook nog een psv clubman.
I think I lost my fucking headache

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » di jan 28, 2020 4:33 pm

WP_Legend schreef:
di jan 28, 2020 11:47 am
Maar wat moet Bergwijn bij Spurs, totaal geen Mourinho speler!

Deze jongen is een stuk minder ver dan Memphis toen hij vertrok... dit wordt één grote mispeer van beide kampen!
Onbegrijpelijk inderdaad, zeker met het EK voor de deur neemt hij een groot risico.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » wo jan 29, 2020 10:10 am

Huub Stevens mengt zich in de strijd en meldt: van Marwijk/van Bommel, steek de hand is in eigen boesem! Als een trainer een speler niet wilt, dan komt deze er niet. Die 2 nietsnutten uit Australië kwamen toch van hen af?


Wat ik ook schrijnend vond bij Rondo, toen Bertje de straat van Lothar aan het schoon vegen was. Dat niemand aan tafel 1 kritische vraag stelde.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » wo jan 29, 2020 11:24 am

De Mos was beetje kritisch ..

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » wo jan 29, 2020 3:03 pm

WP_Legend schreef:
di jan 28, 2020 11:47 am
Maar wat moet Bergwijn bij Spurs, totaal geen Mourinho speler!

Deze jongen is een stuk minder ver dan Memphis toen hij vertrok... dit wordt één grote mispeer van beide kampen!
Kracht, snelheid, niet lui... op zich juist wel een Mourinho-speler toch?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do jan 30, 2020 11:07 am

Mano schreef:
wo jan 29, 2020 10:10 am
Huub Stevens mengt zich in de strijd en meldt: van Marwijk/van Bommel, steek de hand is in eigen boesem! Als een trainer een speler niet wilt, dan komt deze er niet. Die 2 nietsnutten uit Australië kwamen toch van hen af?


Wat ik ook schrijnend vond bij Rondo, toen Bertje de straat van Lothar aan het schoon vegen was. Dat niemand aan tafel 1 kritische vraag stelde.
Beide partijen moeten kritisch benaderd worden. Dat gebeurt dus niet altijd.

Geen Ajacied zal sympathie hebben voor Lothar, maar is het eerlijk dat hem nu verweten wordt dat hij contacten met mensen bij PSV onderhoudt? Hij heeft daar vele jaren rondgelopen. Jij hebt het over straatje schoonvegen. Bevriende media, het ED voorop, vegen het straatje van Ome Toon en JdJ schoon door Van Bommel door het slijk te halen. Beneden alle peil, PSV lijkt Ajax wel. :smallgrin.gif:

Van Bommel liep al jaren bij PSV rond, als speler en daarna als trainer bij de jeugd. Als hij een rat, een narcist, een intrigant was zoals nu beschreven, waarom hebben ze hem dan ooit hoofdcoach gemaakt? Van wie komt al die informatie (of 'informatie') eigenlijk die nu de kranten bevuilt? Waar zit het lek, wie trapt er na naar Van Bommel? Met welk belang doen die bronnen dat?

Er wordt nu gesuggereerd dat Van Bommel Steven Bergwijn richting uitgang geappt heeft, tja... Ook zoiets hypocriets. PSV heeft het geld gewoon nodig. Daarbij hoeft die jongen geen appjes te krijgen van Van Bommel om te begrijpen dat het bij PSV voorlopig niets meer wordt, dat hij met een transfer naar de PL financieel en sportief erop vooruit gaat. In feite zijn er alleen winnaars, op de supporters van PSV na.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do jan 30, 2020 1:01 pm

ik denk dat Bergwijn gaat banken, dus een sportieve verbetering is het niet.
Financieel zeker!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do jan 30, 2020 2:10 pm

Ach, Mourinho zal hem in het begin wel opstellen, want hij wil hem graag hebben. Dat vergroot de kansen van Bergwijn op een basisplaats tijdens het EK.

En ja, financieel is hij nu binnen. Ook belangrijk.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » do jan 30, 2020 3:00 pm

Yopii schreef:
do jan 30, 2020 2:10 pm
Ach, Mourinho zal hem in het begin wel opstellen, want hij wil hem graag hebben. Dat vergroot de kansen van Bergwijn op een basisplaats tijdens het EK.

En ja, financieel is hij nu binnen. Ook belangrijk.
30 miljoen is natuurlijk geen bedrag dat hem ongekende status geeft. Zeker niet in Engeland. Ik denk dat Mourinho hem graag erbij heeft maar niet perse een onbetwiste basisspeler in hem ziet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » do jan 30, 2020 3:08 pm

raymon schreef:
do jan 30, 2020 3:00 pm
Yopii schreef:
do jan 30, 2020 2:10 pm
Ach, Mourinho zal hem in het begin wel opstellen, want hij wil hem graag hebben. Dat vergroot de kansen van Bergwijn op een basisplaats tijdens het EK.

En ja, financieel is hij nu binnen. Ook belangrijk.
30 miljoen is natuurlijk geen bedrag dat hem ongekende status geeft. Zeker niet in Engeland. Ik denk dat Mourinho hem graag erbij heeft maar niet perse een onbetwiste basisspeler in hem ziet.
30 miljoen is inderaad een 'fooi' in Engeland, dan ben je geen hele grote aankoop.

Ik schrok trouwens van zijn cijfers, ik meen 30 goals in 150 eredivisie duels, dat is echt heel matig gezien de weerstand!

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do jan 30, 2020 3:24 pm

Die jongen is ook niet zo bijzonder, of laat ik het zo zeggen: als hij bijzonder is, heeft hij dat tot op heden goed verborgen gehouden.

Van een topspeler verwacht je dat hij er staat tegen clubs van het niveau van Basel.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do jan 30, 2020 3:34 pm

Deze komt op de grote hoop.

waar de El Ghazi's en Kishna's ook liggen.
Jongens die prima verdienen maar geen rol van betekenis spelen bij hun club.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie