FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » vr jun 10, 2016 11:25 pm

Inderdaad, zeg.

Ze mogen blij zijn dat ze nog een licentie hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » za jun 11, 2016 9:35 am

Jöhnk schreef:En zo gaat het alleen nog maar over de vraag hoe de regels van de KNVB geïnterpreteerd moeten worden, en niet meer over de enorme puinhoop die "Joop en Aldo" ervan hebben gemaakt.
Maar dat is denk ik precies het waar het Twente om gaat.Die hebben er een puinhoop van gemaakt en de Hele club mag nu op de blaren zitten.Zou er dan geen andere straf mogelijk zijn geweest, b.v. de titel afpakken of met tig punten minder het nieuwe seizoen beginnen ?

W.b. KNVB is het dus mogelijk om dat te doen.Ik bedoel ze pakken de licentie af maar uit goodwill krijgen er eentje terug.Als je dan echt volgens de regels wil straffen dan moet je dat als KNVB ook doen en niet weer er " iets " bij verzinnen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » za jun 11, 2016 5:08 pm

Als de KNVB-licentiecommissie ook in
hoger beroep FC Twente terugzet naar de
Jupiler League,dreigt een faillissement
voor de Enschedese club.

Woordvoerder Marcel Wendrich bevestigt
dat er een faillissementsaanvraag wordt
voorbereid."Alle scenario's zijn met
een registeraccountant doorgerekend.In
alle varianten ontstaat er een tekort
van tientallen miljoenen als de club
degradeert",stelt Wendrich tegenover
de Twentse krant Tubantia.

Vrijdag bepaalde de rechter dat de KNVB
het recht heeft de eredivisielicentie
van FC Twente in te trekken.Kort daarop
zouden de eerste schuldeisers zich al
hebben gemeld.

Teletekst
FC Twente verder in het nauw

FC Twente vraagt volgende week het faillissement aan als ook de beroepscommissie van de KNVB vasthoudt aan degradatie van de club naar de eerste divisie.

Verschillende schuldeisers eisen vele miljoenen euro's terug van de noodlijdende club uit Enschede. Zij hebben zich gemeld bij FC Twente nadat de rechtbank in Utrecht vrijdag de kampioen van 2010 in het ongelijk stelde in een kort geding dat het had aangespannen.
De. T.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33922
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » za jun 11, 2016 7:03 pm

Een van de schuldeisers die zich na de uitspraak gemeld zouden hebben om hun geld te krijgen, en daarmee voor een faillissement zou zorgen, zou Doyen zijn, ironisch genoeg. Maar het kan natuurlijk ook tactiek zijn, om de beroepscommissie te beinvloeden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » za jun 11, 2016 7:05 pm

Dit geeft toch alleen maar aan hoe slecht het beleid geweest is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » za jun 11, 2016 7:46 pm

Duke schreef:Een van de schuldeisers die zich na de uitspraak gemeld zouden hebben om hun geld te krijgen, en daarmee voor een faillissement zou zorgen, zou Doyen zijn, ironisch genoeg. Maar het kan natuurlijk ook tactiek zijn, om de beroepscommissie te beinvloeden.
Dat laatste zal er wel achter zitten. Maar het lijkt me toch volstrekt onlogisch als de beroepscommissie tot een andere uitspraak komt.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Twente

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 12, 2016 2:32 am

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » zo jun 12, 2016 10:05 am

Schrijnend, dat verhaal van Munsterman. Maar ik verzeker je: destijds zaten supporters kwijlend van bewondering voor de buis. :excited.gif:

Ik heb medelijden met de FCT-supporters die nooit achter Munsterman gestaan hebben, maar dat zullen er niet veel zijn, schat ik.

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Twente

Bericht door Andriy Demchenko » zo jun 12, 2016 2:33 pm

Het wordt altijd komisch met dat zinnetje "ja maar dat zal ik je uitleggen", dan moet ik altijd terug denken aan Harry Van Raay die de jongens bij VI ook wel eens een boekhoudcursus zou geven. :biggrin.gif:

Al die subtoppers die in de problemen kwamen hebben allemaal hetzelfde stappenplan.

1. Ze halen iemand binnen die de boel redt vanuit een moeilijke situatie. AZ-Scheringa, Aalbers-Vitesse, Munsterman-Fc Twente.
2. Na hard werken worden er nieuwe plannen en ambities ontvouwd en dan is iedereen enthousiast. Er worden nieuwe sponsors gevonden die meegaan in de ambities. Het begin is vaak ook goed.
3. De voorzitters gaan vervolgens narcistische trekjes vertonen in de media, ze zoeken de camera's op, ze willen zich portretteren als eigenaar van het succes.
4. Men gaat veel te ambitieuze vergezichten schetsen die totaal onrealistisch zijn; Aalbers " we gaan Manchester United achterna", Scheringa "we gaan Ajax in supporters voorbij over 5 jaar" Munsterman "We willen bij de beste top 30 clubs van Europa behoren".
5. Er wordt wat tegen de schenen van de traditionele topclubs geschopt
Scheringa "we laten geen spelers meer naar Ajax gaan, wij gaan spelers van Ajax halen"
Munsterman "De nieuwe realiteit is dat wij ook een topclub zijn en andere clubs daar aan moeten wennen", "In Brazilie kennen ze alleen Ajax en Twente"
6. Er onstaan wat transferrelletjes.
Scheringa die Vlaar niet naar Ajax laat gaan, Wielaert die niet naar Ajax mag
7. Er wordt wat krampachtig gereageerd
" Van Geel krijgt een stadionverbod"
"Twente dat Ten Hag niet wilde vrijgeven als assistent van Rutten bij PSV"
8. Er worden wat topspelers gehaald met name dankzij topsalarissen die bij de top drie niet betaald worden. Gevolg is dat
9. Er wordt een gloednieuw stadion uit de grond getrokken.
10a. Voorzitters gaan prive-investeren en zitten met meerdere petten op in de club
10b. Er komt een relatief groot succes en de voorzitter wordt gevierd als de god van de club
10c. De clubs starteb met prestige projecten. Az met het binnenhalen met een speler als Alves voor 16 miljoen. Twente dat Fer koopt, een vrouwenelftal start en in de Jupiler League gaat spelen
12. De eerste haarscheurtjes verschijnen maar alles wordt vakkundig geminimaliseerd
13. Grote sponsors haken af, financieringsproblemen ontstaan, meer media-aandacht en eindelijk krijgt iedereen in NL door dat er sprake is van een bubble.
14. De club balanceert op een draadje en de narcistische hoofdrolspelers zijn inmiddels nergens meer te vinden in de media.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente

Bericht door LucaS » zo jun 12, 2016 3:39 pm

Helemaal niets in Amsterdam. :ajaxscarf.gif:
I think I lost my fucking headache

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » zo jun 12, 2016 10:49 pm

Klopt als een bus, Andriy! :biggthumpup.gif:


Ze zijn veel minder origineel en visionair dan ze zelf denken. Het is gokken op het maniakale af, met voor het grootste deel andermans geld.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente

Bericht door Mano » ma jun 13, 2016 11:23 am

Als ik twente was, zou ik gaan shoppen voor een oliebaron
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » ma jun 13, 2016 12:55 pm

Zo iemand heeft vast zin om een provincieclubje uit de JL met tachtig miljoen schuld te sponsoren. :hypocrite.gif:

Vandaag zou het hoger beroep dienen, toch?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » ma jun 13, 2016 1:02 pm

FC Twente is de wanhoop nabij. Nadat zij eerder naar buiten brachten minimaal een jaartje op het tweede niveau in Nederland waarschijnlijk niet te zullen overleven, heeft een grote groep invloedrijke sympathisanten een opmerkelijk idee: FC Twente opnieuw laten beginnen in de Bundesliga.

Experts uit Zuid-Duitsland zijn momenteel aan het onderzoeken of het überhaupt mogelijk is voor de FC om zich aan te sluiten in de competitie van onze Oosterburen. Het zou hierbij dan gaan om een plaats in de derde Bundesliga, zo meldt de Telegraaf. Het secundaire plan dat onderzocht wordt, is een eventuele fusie met een club uit de tweede Bundesliga.

Afwijzen

De rechter oordeelde vorige week vrijdag dat de bezwaren van de Enschedeërs tegen degradatie naar de Jupiler League ongegrond zijn. De beroepscommissie licentiezaken gaat deze week beoordelen of de KNVB het bij het rechte eind heeft.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FC Twente

Bericht door beelzebub » ma jun 13, 2016 1:03 pm

Yopi schreef:Zo iemand heeft vast zin om een provincieclubje uit de JL met tachtig miljoen schuld te sponsoren. :hypocrite.gif:

Vandaag zou het hoger beroep dienen, toch?

Nee, vandaag doet de beroepscommissie van de KNVB uitspraak. Dat beroep hadden ze parallel lopen aan het kort geding.

Op basis van deze uitspraak wordt later deze week het (voorlopige) competitieprogramma bekend gemaakt.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » ma jun 13, 2016 1:06 pm

Ik las net dat er vandaag sowiezo geen uitspraak komt, wel deze week.

Wat voor soort mensen zullen er in zo'n beroepscommissie zitten? Misschien van die lui die ook even hun moment of fame willen pakken en net als die spelersraad voor FC Twente stemmen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33922
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » ma jun 13, 2016 1:20 pm

Ik neem aan dat Bert van Oostveen die beroepscommissie goed onder de duim heeft. :smallgrin.gif:

Maar serieus, daar zitten ongetwijfeld ook juristen in, en die zullen goed kijken naar de uitspraak van het kort geding van vorige week.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » ma jun 13, 2016 1:28 pm

Ik las ook dat FC Twente aan het onderzoeken is om in Duitsland te gaan spelen.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FC Twente

Bericht door beelzebub » ma jun 13, 2016 1:47 pm

De lucht is er nauwelijks uit of er worden alweer nieuwe kastelen gebouwd. Ik hoop dat de de beroepscommissie zich niet laat chanteren. Als Ajax op die beroemde 15 mei niet had gewonnen was Twente nog steeds aan het voortborduren geweest...

Kan me ook voorstellen dat Heracles zich genaaid voelt. Die hebben een gezamenlijke jeugdopleiding met Twente. Twente had volgens mij eerste keus om de krenten uit de pap te pikken. Waarom? Omdat ze de 'beste' club waren?
Nu gaat Heracles Europa en in Twente naar de JL of de tweede/derde divisie. Gaan alle goede jeugdspelers nu naar Heracles dan?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Twente

Bericht door Andriy Demchenko » ma jun 13, 2016 2:40 pm

beelzebub schreef:De lucht is er nauwelijks uit of er worden alweer nieuwe kastelen gebouwd. Ik hoop dat de de beroepscommissie zich niet laat chanteren. Als Ajax op die beroemde 15 mei niet had gewonnen was Twente nog steeds aan het voortborduren geweest...

Kan me ook voorstellen dat Heracles zich genaaid voelt. Die hebben een gezamenlijke jeugdopleiding met Twente. Twente had volgens mij eerste keus om de krenten uit de pap te pikken. Waarom? Omdat ze de 'beste' club waren?
Nu gaat Heracles Europa en in Twente naar de JL of de tweede/derde divisie. Gaan alle goede jeugdspelers nu naar Heracles dan?
Wat betreft dat laatste ben je niet goed op de hoogte, de spelers uit de jeugdopleiding behoorden toe aan de club die ze had aangebracht. Jeugdscouting van Heracles en Twente werkt namelijk wel separaat.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FC Twente

Bericht door beelzebub » ma jun 13, 2016 3:04 pm

Aah op die fiets, ok tnx voor de update. :biggthumpup.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » ma jun 13, 2016 7:21 pm

1. Ze halen iemand binnen die de boel redt vanuit een moeilijke situatie. AZ-Scheringa, Aalbers-Vitesse, Munsterman-Fc Twente.
Munsterman spant op dit punt wel de kroon. Die had nota bene het bijna faillissement van de club meegemaakt voordat hij aantrad. AZ en Vitesse zaten bij mijn weten niet in de financiële problemen toen Scheringa en Aalbers werden binnen gehaald.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » ma jun 13, 2016 8:52 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
1. Ze halen iemand binnen die de boel redt vanuit een moeilijke situatie. AZ-Scheringa, Aalbers-Vitesse, Munsterman-Fc Twente.
Munsterman spant op dit punt wel de kroon. Die had nota bene het bijna faillissement van de club meegemaakt voordat hij aantrad. AZ en Vitesse zaten bij mijn weten niet in de financiële problemen toen Scheringa en Aalbers werden binnen gehaald.
Waarom spant Munsterman dan de kroon? :smile-ajax.gif: Hij laat de club achter zoals ie 'm had aangetroffen. :smallgrin.gif:
Scheringa liet AZ financieel slechter achter dan ie de club aantrof. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » ma jun 13, 2016 9:23 pm

In de zin dat juist Munsterman beter had moeten weten. Nu kijken hoe dit afloopt. AZ en Vitesse spelen nog gewoon in de subtop van de eredivisie...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » ma jun 13, 2016 9:58 pm

brigade zuid schreef:Ik las ook dat FC Twente aan het onderzoeken is om in Duitsland te gaan spelen.
Waar dan? In de Regionalliga? :hypocrite.gif:

Alsof ze in Duitsland op Twente zitten te wachten.

Plaats reactie