FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » vr mei 27, 2016 10:21 am

Kort geding is aan de gang. Het gaat prima, vinden de supporters van FCT.

http://www.fctwente.net/page/forum

Zie de topic Twente in beroep. Daar volgen ze de zaak.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » vr mei 27, 2016 12:51 pm

Het is toch niet te geloven dat de KNVB een advocaat daar naartoe stuurt die alleen maar ergenis opwekt bij de rechter en als ik zo twitter volg valt iedereen daar in slaap en begrijpt niemand iets van zijn verhaal.

Ik denk dat we bij deze al wel kunnen stellen: Twente gefeliciteerd dat jullie er in mogen blijven.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: FC Twente

Bericht door ferry » vr mei 27, 2016 1:20 pm

Het kort geding tussen FC Twente en de licentiecommissie van de KNVB duurde vrijdag een stuk langer dan vooraf werd gedacht. Dat kwam vooral door het langdradige verhaal van advocaat Harro Knijff van de KNVB.

"Ik probeer u te begrijpen, maar ik ben u een beetje kwijtgeraakt", greep de rechter na een ellenlang betoog van Knijff in. De raadsman herhaalde zich diverse keren, maar daar werd zijn verhaal niet duidelijker van.

De rechter reageerde nadat Knijff eindelijk klaar was met een veelzeggend 'Okaaayyy'.
De T.

:biggrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » vr mei 27, 2016 1:22 pm

De rechter had ook gezegd 'als ik u al niet begrijp, hoe moet FC Twente u dan begrijpen...'

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » vr mei 27, 2016 2:12 pm

Dit gaat Twente gewoon winnen heb ik het idee ...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Twente

Bericht door Yopi » vr mei 27, 2016 2:15 pm

Knijff past prima bij de KNVB. Hij verliest keer op keer maar hij blijft keihard zitten.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » vr mei 27, 2016 2:48 pm

Haha idd, het zijn wel een stel pannekoeken daar.

Aan de ene kant is het voor de Eredivisie wel mooier dat ze er in blijven, het was alleen hun reactie de afgelopen weken wat mee deed hopen dat ze aan het gas gingen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » vr jun 10, 2016 8:08 am

Vanmiddag om 2 uur is de uitspraak.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » vr jun 10, 2016 10:56 am

En wat denken jullie dat het gaat worden ?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Twente

Bericht door Cruijff » vr jun 10, 2016 11:41 am

In een weekblad waar een aantal van jullie ook een abonnement op zal hebben las ik een wel aardige quote.
FC Twente lijkt last te hebben van het Lance Armstrong-syndroom: je eerst met valsspelen naar de top werken, maar na de ontmaskering geen zware consequenties willen aanvaarden.

Door al dit gebeuren heeft het speelschema flinke vertraging opgelopen. Normaliter zouden we nu allang precies weten welke tegenstanders we op welke data zouden treffen, maar nu zitten we nog steeds te wachten...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » vr jun 10, 2016 11:57 am

999 schreef:En wat denken jullie dat het gaat worden ?
Ik denk dat ze niet ontvankelijk worden verklaard, omdat dit onder het tuchtrecht van de KNVB valt, al lijkt de tijd die de rechter ervoor genomen heeft om tot een oordeel te komen erop te wijzen dat er toch een inhoudelijke uitspraak komt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » vr jun 10, 2016 12:57 pm

Twente verliest kort geding ..
Twente verliest kort geding tegen KNVB over opgelegde degradatie
Foto: ANP
Gepubliceerd: 10 juni 2016 13:54
Laatste update: 10 juni 2016 13:56

FC Twente heeft het kort geding dat de club had aangespannen tegen de KNVB om de opgelegde degradatie ongedaan te maken verloren.
Dat blijkt vrijdag uit de schriftelijke uitspraak van de rechtbank in Utrecht. Zowel FC Twente als de KNVB kan nog tegen de uitspraak in beroep gaan.

Half mei maakte de KNVB bekend dat het FC Twente wil straffen met degradatie naar de Jupiler League vanwege het financiële wanbeleid van de club in de afgelopen jaren. Dat was voor de Tukkers reden om een kort geding aan te spannen.

Ook de beroepscommissie van de KNVB buigt zich nog over de straf die de licentiecommissie heeft opgelegd. FC Twente heeft wel een kort geding aangespannen tegen de gehele bond, waar de beroepscommissie dus ook onder valt.

De kans is dus groot dat de beroepscommissie een besluit neemt dat aansluit bij het vonnis van de rechter. Aan dat vonnis kan de commissie zelf ook niets meer aan veranderen.

Passende straf
Twente wil in de eredivisie blijven uitkomen, omdat het nieuwe bestuur heeft voldaan aan alle voorwaarden die in december zijn gesteld. De KNVB vindt degradatie een passende straf voor de manier waarop de oude beleidsmakers de club hebben bestuurd.

Bovendien stelt de clubleiding dat Twente de degradatie niet aan kan, omdat enkele financiële afspraken in het reddingsplan dan komen te vervallen. Die zijn immers gebaseerd op een Eredivisie-licentie.

Mocht FC Twente naar de eerste divisie degraderen, dan mag De Graafschap volgend seizoen toch weer op het hoogste niveau uitkomen.
Rechter oordeelt: FC Twente degradeert
VANDAAG, 13:54VOETBAL

De Grolsch Veste, het stadion van FC Twente ANP
FC Twente speelt volgend seizoen niet in de eredivisie. De rechtbank Midden-Nederland heeft de club vandaag in het ongelijk gesteld in het kort geding dat Twente had aangespannen tegen de KNVB.

Zodoende blijft de straf gehandhaafd die de voetbalbond eerder aan FC Twente heeft opgelegd. De licentiecommissie van de KNVB besloot FC Twente vanwege financieel wanbeleid terug te zetten naar de eerste divisie. De Enschedese club wilde die straf via de rechter ongedaan maken, maar haalt dus nu bakzeil.
BEKIJK OOK

Uitspraak rechtbank Midden-Nederland
Oordeel beroepscommissie
FC Twente had maandag bij de beroepscommissie licentiezaken van de KNVB toegelicht waarom de club het oneens is met de uitspraak van de KNVB. Het oordeel van de beroepscommissie is nu echter irrelevant, aangezien die niets meer kan wijzigen aan het oordeel van de rechter.

Wanbeleid van voorgangers
De club ondernam juridische stappen nadat de KNVB had besloten de proflicentie van de Tukkers in te trekken. De bond wilde de Enschedese club vervolgens direct een nieuwe licentie toekennen, om zo een doorstart te maken in de eerste divisie. De licentie werd ontnomen omdat Twente onder meer gesjoemeld zou hebben bij transfers van Dusan Tadic, Jesús Corona en Orlando Engelaar.

Het nieuwe bestuur van FC Twente, onder leiding van algemeen directeur Onno Jacobs, stelt echter dat met de licentiecommissie van de KNVB was afgesproken dat het nieuwe bestuur niet kon worden gestraft voor het wanbeleid van zijn voorgangers. De landskampioen van 2010 beweert daarom dat het intrekken van de proflicentie onterecht was. De rechter heeft vandaag dus anders besloten.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: FC Twente

Bericht door generaal » vr jun 10, 2016 1:03 pm

Die wankers zullen wel in beroep gaan. En intussen proberen om Ziyech en die Chileen voor megabedragen te verkopen. Stel je voor dat ze nog niet zijn verkocht als Twente definitief naar de Juup gaat :smallgrin.gif: .

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » vr jun 10, 2016 1:50 pm

Yes!

Toch wel terecht dit hoor, zoals ik al eerder aangaf is het voor de Eredivisie qua stadion en achterban jammer dat ze weg gaan maar puur rationeel gezien moest dit gewoon gebeuren en vooral dat gepiep vanuit Enschede de afgelopen weken stond me heel erg tegen.

Wat zijn nu nog de mogelijkheden van Twente?


Lees hier toch ook eens hoe volslagen onredelijk hun erover denken

http://www.fctwente.net/page/forum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: FC Twente

Bericht door elliquido » vr jun 10, 2016 2:10 pm

NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Twente

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 10, 2016 3:34 pm

https://www.youtube.com/watch?v=Kjt10v9_JKc Als je dan dit filmpje ziet....dan heb idd hetzelfde als ellequido...
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Twente

Bericht door Le T. » vr jun 10, 2016 5:53 pm

Ik heb de uitspraak niet gelezen, maar ik vind het toch vreemd. Je hebt een reglement, dat geeft twee opties, en je verzint een derde optie. Dat kan eigenlijk niet en het lijkt me niet dat een rechter daar zomaar in mee moet gaan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FC Twente

Bericht door Arthur » vr jun 10, 2016 7:47 pm

Le T. schreef:Ik heb de uitspraak niet gelezen, maar ik vind het toch vreemd. Je hebt een reglement, dat geeft twee opties, en je verzint een derde optie. Dat kan eigenlijk niet en het lijkt me niet dat een rechter daar zomaar in mee moet gaan.
Ze hebben wel een van de twee opties gekozen, namelijk het afnemen van de licentie. Dat ze die daarna gelijk teruggaven was geen onderdeel van de straf, maar een gebaar om die straf te verlichten. Het recht om iemand naar eigen inzicht een licentie te verlenen hebben ze als licentiecommissie natuurlijk per definitie.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » vr jun 10, 2016 9:00 pm

Le T. schreef:Ik heb de uitspraak niet gelezen, maar ik vind het toch vreemd. Je hebt een reglement, dat geeft twee opties, en je verzint een derde optie. Dat kan eigenlijk niet en het lijkt me niet dat een rechter daar zomaar in mee moet gaan.
Vind ik ook. Ik begrijp dit dan ook niet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » vr jun 10, 2016 9:13 pm

Arthur legt het toch duidelijk uit.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » vr jun 10, 2016 9:18 pm

Vind ik niet. Vind ik willekeur. Of een licentie of geen licentie.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » vr jun 10, 2016 9:23 pm

Als Twente zo blijft drammen zou ik trouwens als KNVB zijnde die handreiking intrekken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Twente

Bericht door zeux » vr jun 10, 2016 9:29 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Vind ik niet. Vind ik willekeur. Of een licentie of geen licentie.
Zijn er meer die mee willen doen in de Jupiler League? Zo ja, dan kun je inderdaad afvragen of je Twente dan zomaar een licentie kunt geven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door Bert » vr jun 10, 2016 10:23 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Vind ik niet. Vind ik willekeur. Of een licentie of geen licentie.
Je mag het willekeur vinden. Het punt is dat dat dus de macht is die de commissie heeft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente

Bericht door Jöhnk » vr jun 10, 2016 10:40 pm

En zo gaat het alleen nog maar over de vraag hoe de regels van de KNVB geïnterpreteerd moeten worden, en niet meer over de enorme puinhoop die "Joop en Aldo" ervan hebben gemaakt.

Plaats reactie