FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » ma mei 23, 2016 10:11 pm

Ja ze kiezen voor alles of niets. Die boete van 45.000 euro stelt natuurlijk geen ruk voor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » ma mei 23, 2016 10:18 pm

Maar het is toch niet zo dat ze automatisch die boete krijgen als de rechter deze straf ongeldig maakt?

Ik verwacht tenminste dat de KNVB dan weer opnieuw uitspraak moet doen. Die kunnen het dan dus ook laten bij het ontnemen van de licentie omdat ze de boete niet zwaar genoeg vinden. Als er iets aan te merken is op de huidige straf lijkt het me vooral dat ze de licentie ontnemen en meteen weer toewijzen. Alleen ontnemen zou misschien wel beter te verdedigen zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » di mei 24, 2016 7:39 am

Marillion schreef:Eerder heb ik gelezen dat ze de keuze hadden tussen een boete en het ontnemen van de licentie. De eerste straf vonden ze te licht en de tweede te zwaar. Daarom is deze constructie bedacht. Als ze nu opnieuw moeten kiezen kan het dus ook zijn dat ze het dan wel laten bij het ontnemen van de licentie. Dan heb je als club je hoger beroep gewonnen en sta je een paar dagen later allemaal op straat.
Zo'n vaart zal het niet lopen. Dit is een kort geding. Uit een kort geding volgt in principe alleen een voorlopige uitspraak. Daarna kan als nog een 'gewone' zaak worden aangespannen. Hoe het traject er na het kort geding uit gaat zien is mij onduidelijk, want er zal over een aantal maanden toch weer gevoetbald moeten worden in een nieuw seizoen.

Overigens is de uitspraak van de KNVB formeel nog niet eens definitief, want de spelersraad moet nog een niet bindend advies uitbrengen. Maar het is in de historie nog nooit gebeurd dat de KNVB z'n uitspraak heeft gewijzigd n.a.v. zo'n advies. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat dit echt wel een geval apart is dat niet goed te vergelijken is met eerdere uitspraken. Kortom, complex!
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Twente

Bericht door Andriy Demchenko » di mei 24, 2016 12:44 pm

http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsIt ... 1464090387 boeiend leesvoer;

Vooral die laatste paragraaf, kostelijk :drecul.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » di mei 24, 2016 12:59 pm

Eigenlijk vinden ze dat ze hun straf al gehad hebben begrijp ik. :excited.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » di mei 24, 2016 1:45 pm

Wanneer is dat kort geding eigenlijk ?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door Jinne » di mei 24, 2016 1:48 pm

Vrijdag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Twente

Bericht door Demosthenes » di mei 24, 2016 1:51 pm

Andriy Demchenko schreef:http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsIt ... 1464090387 boeiend leesvoer;

Vooral die laatste paragraaf, kostelijk :drecul.gif:
Dortmund zal Bayern nog steeds dankbaar zijn voor de verkoop van Götze, Lewandowski en Hummels?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » di mei 24, 2016 3:17 pm

FC Twente is door de zeventien andere
clubs uit de eredivisie verzocht zich
neer te leggen bij de plannen van de
licentiecommissie en het kort geding,
dat voor vrijdag op de rol staat,in te
trekken.FC Twente weigert zich neer te
leggen bij terugzetting naar de Jupiler
League en gaat niet op het verzoek in.

De zeventien andere clubs zijn tot hun
standpunt gekomen tijdens spoedoverleg
voor de jaarlijkse vergadering betaald
voetbal van de KNVB,die vanmiddag om
15.00 uur in Zeist is begonnen.

De Graafschap,door de situatie rond FC
Twente nog onzeker op welk niveau het
volgend seizoen zal spelen,zegt zich te
bezinnen op eventuele vervolgstappen.
Nos Teletekst

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Twente

Bericht door Sandro » di mei 24, 2016 3:20 pm

Ik lees dat Twente dat verzoek alweer heeft genegeerd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » di mei 24, 2016 3:22 pm

Ze komen steeds meer geïsoleerd te staan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » di mei 24, 2016 3:53 pm

Misschien hebben ze intern wel helder dat ze een degradatie financieel niet overleven. Dan heb je per saldo weinig keuze.

De inkomsten gaan teruglopen maar ze zitten nog wel aan allerlei spelerscontracten vast. De vraag is of er aan gedacht is om clausules in verband met degradatie op te nemen maar dat zal wel niet als je denkt zoals er bij Twente werd gedacht.

Het gaan spannende weken worden in Enschede. Hebben ze volgend seizoen uberhaupt nog een BVO. Ik zou het toch wel heel erg jammer vinden als Twente er straks niet meer zou zijn. En ik kan me de frustratie bij de mensen die hier niets aan kunnen doen ook goed voorstellen. De Supporters en allerlei clubmensen zijn straks het kind van de rekening.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » di mei 24, 2016 7:53 pm

Maar ook deze mensen reageren nu heel onredelijk.

Ik neem aan als Twente failliet gaat dat jong Twente dan ook niet in de Tweede Divisie gaat spelen, hetgeen zal betekenen dat een andere club die plek in kan nemen, zo ontstaat een domino effect waarbij dus niet alleen De Graafschap belangen heeft.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » di mei 24, 2016 8:03 pm

Marillion schreef:Misschien hebben ze intern wel helder dat ze een degradatie financieel niet overleven. Dan heb je per saldo weinig keuze.

De inkomsten gaan teruglopen maar ze zitten nog wel aan allerlei spelerscontracten vast. De vraag is of er aan gedacht is om clausules in verband met degradatie op te nemen maar dat zal wel niet als je denkt zoals er bij Twente werd gedacht.

Het gaan spannende weken worden in Enschede. Hebben ze volgend seizoen uberhaupt nog een BVO. Ik zou het toch wel heel erg jammer vinden als Twente er straks niet meer zou zijn. En ik kan me de frustratie bij de mensen die hier niets aan kunnen doen ook goed voorstellen. De Supporters en allerlei clubmensen zijn straks het kind van de rekening.
Ergens in januari heeft die Jacobs in een interview verteld dat er ook een plan was voor wanneer ze zouden degraderen. Dat was niet onoverkomelijk, begreep ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: FC Twente

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 25, 2016 8:18 am

Dat was nog voor de FIOD als het zwaard van Damocles boven ze hing, met de huidige situatie gaan ze dat niet redden hoor.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente

Bericht door Jöhnk » wo mei 25, 2016 10:08 am

Ik erger me echt kapot aan De Graafschap. Waar haalt die club de brutaliteit vandaan om het hoogste woord te voeren? Alsof ze er recht op hebben om in de eredivisie te blijven. Volgens mij zijn ze er zojuist keihard afgegaan tegen Go Ahead!

Ik zou zeggen: hup Twente! Hopelijk steekt de rechter een stokje voor de warrige maatregelen van de KNVB.

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: FC Twente

Bericht door Paul1985 » wo mei 25, 2016 9:35 pm

Na een paar jaar hier maar weer eens ingelogd, eens zien hoe hier over ons gedacht wordt. We staan op het punt onze grote liefde te verliezen, vrees ik. Keihard gestraft, wat eigenlijk best terecht is. Snap de strategie van mijn club wel, met het alles of niets, veel anders zit er ook niet op.

Nou ja, mochten we het niet redden wens ik jullie het beste. Dat met name Feyenoord maar veel nederlagen mag lijden, stonden voorop om ons de vernieling in te helpen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Twente

Bericht door Dubbel » wo mei 25, 2016 9:50 pm

Paul1985 schreef:Na een paar jaar hier maar weer eens ingelogd, eens zien hoe hier over ons gedacht wordt. We staan op het punt onze grote liefde te verliezen, vrees ik. Keihard gestraft, wat eigenlijk best terecht is. Snap de strategie van mijn club wel, met het alles of niets, veel anders zit er ook niet op.

Nou ja, mochten we het niet redden wens ik jullie het beste. Dat met name Feyenoord maar veel nederlagen mag lijden, stonden voorop om ons de vernieling in te helpen.
Hoe kan het toch zo dramatisch zijn? Stel dat Twente z'n beste spelers verkoopt, dan ben je van de duurste contracten af en je hebt genoeg geld in kas om een jaartje 1e divisie te overleven. Lijkt me.

Paul1985
Berichten: 182
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: FC Twente

Bericht door Paul1985 » wo mei 25, 2016 9:54 pm

Dubbel schreef:
Paul1985 schreef:Na een paar jaar hier maar weer eens ingelogd, eens zien hoe hier over ons gedacht wordt. We staan op het punt onze grote liefde te verliezen, vrees ik. Keihard gestraft, wat eigenlijk best terecht is. Snap de strategie van mijn club wel, met het alles of niets, veel anders zit er ook niet op.

Nou ja, mochten we het niet redden wens ik jullie het beste. Dat met name Feyenoord maar veel nederlagen mag lijden, stonden voorop om ons de vernieling in te helpen.
Hoe kan het toch zo dramatisch zijn? Stel dat Twente z'n beste spelers verkoopt, dan ben je van de duurste contracten af en je hebt genoeg geld in kas om een jaartje 1e divisie te overleven. Lijkt me.
Geen scouting, geen lijstjes met spelers. Dan moet je met 4/5 spelers die blijven de selectie dusdanig aanvullen dat je mee kan doen om de eerste twee plaatsen. Gaat 'm niet worden vrees ik.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Twente

Bericht door Dubbel » wo mei 25, 2016 10:23 pm

In dat geval kan het ook weleens langer dan een jaartje worden maar dan blijf je wel voortbestaan. En een club als Twente blijft nooit heel lang in de JL dus dan sta je met een paar jaar weer linkerrijtje Ere. Moet meer aan de hand zijn. Kan het soms zijn dat de opbrengst van de betere spelers al is verpand aan schuldeisers? In dat geval kom je natuurlijk wel in de problemen als je zonder buffer en met een te dure huishouding in de JL terecht komt. Zeker als een vast bedrag van de toekomstige inkomsten ook al weer was gereserveerd voor verdere schuldsanering. Een schuldsanering die al met veel pijn en moeite is uitonderhandeld en vast onder zware druk staat. Dan kun je straks geen kant meer op als er tekorten komen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » do mei 26, 2016 3:50 pm

De Spelersraad vindt de straf onterecht, je verwacht het niet hè
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door brigade zuid » do mei 26, 2016 4:16 pm

En nu? Is niet bindend toch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » do mei 26, 2016 4:38 pm

Nee, heeft geen enkele waarde dat advies net zoals dat advies van gisteren van die 17 andere eredivisie clubs om de straf wel te accepteren.

Het verbaast mij een beetje als ik het bestuur en de supporters hoor praten over het veranderen van de spelregels tijdens de wedstrijd. Op de eerste plaats geeft die LC duidelijk aan dat nadat ze hadden gezegd dat als ze aan de voorwaarden zouden voldoen er niet zoveel meer aan de hand zou zijn er duidelijk gebleken is dat het toenmalige bestuur van andere malversaties op de hoogte was en op de tweede plaats bestaat die LC niet uit een stel leken. Het zijn allemaal juristen en als ik me niet vergis ook een hoogleraar recht. Die zullen toch ook wel bedacht hebben wat de consequenties van hun uitspraak zouden zijn en de mogelijkheid van stappen van de kant van Twente.

Ik zeg niet dat Twente geen gelijk krijgt maar om nu te doen alsof de zaak in de pocket is......
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » do mei 26, 2016 4:45 pm

Nou, tis natuurlijk wel niet niks hé, met een beetje pech richt je met een pennenstreek een complete club te gronde ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » do mei 26, 2016 9:36 pm

Aan die pennenstreek is natuurlijk wel wat vooraf gegaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie