PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma mei 02, 2016 12:04 pm

Als het niet gebeurt, heeft PSV gefaald, erkende hij ook, maar deze optie was niet bespreekbaar.
Wat een geouwehoer. Daar sta je dan. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PSV

Bericht door Sandro » ma mei 02, 2016 12:12 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Jöhnk schreef:Volgens Luuk de Jong kan PSV komend weekend met 0-7 winnen als PEC snel een rode kaart krijgt.
Volgens Weekend Cees kan PEC met 7-0 van PSV winnen als PSV snel drie rode kaarten krijgt.
:biggrin.gif:

In plaats van te mekkeren , kunnen ze misschien eerst eens proberen van PEC te winnen. En dan na afloop constateren dat winnen niet genoeg was :drecul.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma mei 02, 2016 12:15 pm

Thijs schreef:Zeg nou maar gewoon dat je er alles aan gaat doen om van PEC te winnen en dan kijk je daarna wel wat Ajax heeft gedaan. Dit misplaatste geblaat slaat nergens op, stoere praatjes passen PSV sowieso nooit. Komt ook niet echt over omdat iedereen daar nogal sloom uit z'n ogen kijkt, of lijkt dat maar zo?
Klopt, Brabanders in het algemeen, en die in het gebied gecentraliseerd rondom het dorp Eindhoven in het bijzonder, kijken vaak erg sloom uit hun ogen.
Dat lullige accent erbij helpt ook allemaal niet mee.

Deze praatjes zijn allemaal veel te stoer en op geen enkele manier authentiek. Dit is gedoemd om in Zwolle heel hard te gaan mislukken (inderdaad de Henk ten Cate factor).
Ja, wat doen ze dat inderdaad raar daar in Eindhoven. Het lijkt ook wel een soort opdracht, dat gelul van ze de afgelopen weken. "Als wij alles winnen staan we 100% zeker met die schaal." Willems geeft PSV nu nog 99% kans zelfs, dit is toch ontzettend sneu allemaal.
Dit soort dingen zijn een mooie reden om vanavond VI te gaan kijken.
Hoe schijtlollig en een tikkie slap het programma ook is, beelden van een dom in de camera kijkende Jetro Willems die zegt met PSV 99% kans te hebben gevolgd door een lachbui van vd Gijp die dan bijna stikt, priceless. :biggrin.gif:

Na het vertrek van Toivonen, Mertens, Strootman, Afellay von Bommel, Advocaat en andere ontzettend onsympathieke gasten die je bijna een beenbreuk of zware kruisband blessure toewenste zijn er nog steeds een hoop droeftoeters bij p$v overgebleven. Mooi dat ze dus hard op hun bek gaan. :666.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma mei 02, 2016 12:22 pm

Yopi schreef:De Jong is de Kuyt van PSV. Man, wat een dweil. :excited.gif:

Die rode kaart zeker om iets goed te maken? Bweh.

Hij motiveert PEC op deze manier. Vraag maar aan Henk ten Cate.
Absoluut.
Henk ten Cate heeft toen, 9 jaar geleden, zo ontzettend zijn hand overspeeld. Hij had een veel te grote mond en was denigrerend richting Willem II.

Met terugwerkende kracht beweerden een hoop Ajacieden dat het wel meeviel, heel nare dingen heeft hij over de tegenstander niet gezegd. Misschien waar als je woord voor woord de tekst jaren later terug gaat lezen, maar de air waarmee hij het deed was zo misplaatst, zo grievend arrogant, je wist toen al dat het misging.

Volgens Ten Cate was het namelijk nutteloos dat Henk Kesler naar Woudestein zou afreizen in plaats van naar Tilburg. De baas bij de KNVB moest zich absoluut in Tilburg komen melden, want Henkie voelde en wist zeker dat Ajax met de schaal zou staan. :kots: Tja, in mijn kleine 33 jaar op aarde heb ik inmiddels wel geleerd dat mensen die zo'n grote bek opzetten altijd voor schut gaan. :kots:


Ook ik had vooraf mijn twijfels over AZ, ik keek niet raar op toen ze in Rotterdam Kralingen bezweken onder de druk. Maar in het evangelie van Henkie ten Cate was de 3e titelkandidaat, PSV, helemaal geen factor. Hij kende geen enkele twijfel dat Ajax het PSV van Koeman zou voorblijven, ook al was de marge al verdwenen na 2 doelpuntjes. Wat een domkop. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma mei 02, 2016 1:35 pm

Bij Ten Cate was het in zoverre anders dat het wel bij hem past om zich zo te gedragen. En AZ bezweek wel onder de druk. Of dat door Ten Cate kwam is een ander verhaal maar dat de schaal niet naar Woudestein moest had hij goed gezien. :smallgrin.gif:

Cocu is een hele andere persoonlijkheid. Die moet dit niet doen. Gewoon concentreren op je eigen elftal en de concurrent laten voor wat hij is. Na de onderlinge confrontatie was Ajax in die zin geen item meer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48027
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV

Bericht door peter » ma mei 02, 2016 2:09 pm

Zou leuk zijn als PSV wint met 0-7 en dat Ajax met 0-2 wint van de Graafschap. Allemaal dikke prima. :biggthumpup.gif:

Stiekem vind ik het nog leuker als Ajax 1-1 speelt en PSV ook niet verder komt dan een gelijkspel. Alleen is dat minder goed voor m'n hart.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma mei 02, 2016 2:20 pm

En dan de wedstrijden volgen via Langs de Lijn. Muziekje op, onderbreking.....Doelpunt in Zwolle, Andy zeg het maar!
Queeeuuunsyyy Meniggggg!!!! Hij doet het dan toch nog in de blessuretijd voor Zwolle en dompelt Eindhoven in rouw.

Op die manier kun je de meest saaie wedstrijden nog spannend krijgen. Ik doe dat nogal eens met uitwedstrijden en dan is het een stuk draaglijker dan wanneer je zit te kijken. De spanning op het moment van schakelen. Hoor je het thuispubliek juichen of is het juist relatief stil?
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » ma mei 02, 2016 2:21 pm

Peter schreef:Zou leuk zijn als PSV wint met 0-7 en dat Ajax met 0-2 wint van de Graafschap. Allemaal dikke prima. :biggthumpup.gif:

Stiekem vind ik het nog leuker als Ajax 1-1 speelt en PSV ook niet verder komt dan een gelijkspel. Alleen is dat minder goed voor m'n hart.

Nee beide scenario's zijn slecht voor me hart. :smile-ajax.gif:
Gewoon met 0-2 winnen, beide goals in eerste helft. PSV tijdens de thee door heeft dat het niks gaat worden en vervolgens nog gelijk speelt.

Sta je gewoon in de statuten als winnaar op punten ipv doelgemiddelden.

Ik ben klaar met spanning, wil nu gewoon overtuiging :smile-ajax.gif: :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma mei 02, 2016 2:46 pm

Nee, Mano.
Ik wil op doelsaldo kampioen worden, dat hebben we namelijk nog minimaal één keertje tegoed.

Als de competitie nu op doelsaldo wordt beslist, is dat voor de 3e keer in de Eredivisie. De 2 eerdere keren trok PSV aan het langste eind waarvan die keer in 2007 uiteraard de meest traumatische was.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PSV

Bericht door Sandro » ma mei 02, 2016 3:11 pm

Het is wel lekker om edsv een koekje van eigen deeg te geven en op doelsaldo kampioen te worden. Aan de andere kant moeten we toch eigenlijk toegeven dat doelsaldo voor deze laatste wedstrijd eigenlijk geen issue meer is, dus psv zo keihard pakken als ze ons deden lukt niet :blush.gif:

Laten we maar snel op 1-0 komen. Des te sneller kunnen we aan het bier.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » ma mei 02, 2016 3:21 pm

Gister was voor mij het uitblijven van goals aan onze kant ook een reden om aan het bier te gaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

GangstaRiB
Berichten: 16904
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » ma mei 02, 2016 3:38 pm

PSV was overduidelijk teleurgesteld over de 4 goals van Ajax. Zoveel scoren en dan nog niks uitlopen. :smallgrin.gif:

Ik moet het nog maar zien tegen PEC.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: PSV

Bericht door Toppie » ma mei 02, 2016 4:27 pm

Ze kunnen wel blijven roepen over die pingel , maar Ajax heeft tegen Heracles, NEC thuis en RodaJC uit gewoon liggen slapen in de laatste minuten En het eerste deel van het seizoen was Ajax zeer slecht en nu een stuk beter na de winterstop. 20 tegendoelpunten is echt weinig :blush.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma mei 02, 2016 5:53 pm

Cruijff schreef:Absoluut.
Henk ten Cate heeft toen, 9 jaar geleden, zo ontzettend zijn hand overspeeld. Hij had een veel te grote mond en was denigrerend richting Willem II.

Met terugwerkende kracht beweerden een hoop Ajacieden dat het wel meeviel, heel nare dingen heeft hij over de tegenstander niet gezegd. Misschien waar als je woord voor woord de tekst jaren later terug gaat lezen, maar de air waarmee hij het deed was zo misplaatst, zo grievend arrogant, je wist toen al dat het misging.
Ik had er destijds een hard hoofd in vanwege het gebrek aan creativiteit en mentaliteit van onze 'winnaars' in de spits en als aanvallende middenvelder. Praatjes van de trainer hebben daar niet zoveel invloed op.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Andriy Demchenko
Berichten: 5012
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » ma mei 02, 2016 6:44 pm

Niet met je eens, er zat toen echt een heel verkeerd aura om onze club. Een beetje wat PSV had met de terugkeer van Van Bommel had dat seizoen. Grootspraak, gejank op scheidsrechters, verongelijktheid het was allemaal niet van de lucht dat seizoen en daar was trainer Henk Ten C. toch wel grotendeels de aanstichter van.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » ma mei 02, 2016 8:17 pm

GangstaRiB schreef:PSV was overduidelijk teleurgesteld over de 4 goals van Ajax. Zoveel scoren en dan nog niks uitlopen. :smallgrin.gif:

Ik moet het nog maar zien tegen PEC.
Zou zo maar kunnen dat PSV het laat lopen, niet omdat PSV slechter is, maar omdat het mentaal een knauw heeft gekregen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo mei 04, 2016 10:49 am

Ik vertrouw die Dirk Marcellis centraal achterin bij PEC voor geen meter. :666.gif: Voor je het weet staat het na 10 minuten 0-3.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » wo mei 04, 2016 11:28 am

Andriy Demchenko schreef:Niet met je eens, er zat toen echt een heel verkeerd aura om onze club. Een beetje wat PSV had met de terugkeer van Van Bommel had dat seizoen. Grootspraak, gejank op scheidsrechters, verongelijktheid het was allemaal niet van de lucht dat seizoen en daar was trainer Henk Ten C. toch wel grotendeels de aanstichter van.
Klopt. Wat liep hij altijd te janken en het vuurtje aan te wakkeren van een Ajax dat voornamelijk liep te zeiken en dan vergat om goed te voetballen. Bij het bizarste incident grepen hij en ook bijv teamspeler Ryan Babel dan weer totaal niet in.

Herinneren we ons 'de kankerneger van Perez' nog?

Kenneth Perez maakt donkere grensrechter uit voor kankerneger.

https://www.youtube.com/watch?v=dNH-jF7WXDM


Een ploeg die zich zo misdraagt verdient het niet om kampioen te worden, hoor. Zoals PSV het in die jaren met Toivonen en 10 andere engnekken niet verdiende, zo verdiende Ajax het in 2007 niet.

wimpey
Berichten: 52109
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo mei 04, 2016 12:31 pm

Eens. Ajax speelde onder HtC ondanks prima materiaal ook belabberd voetbal. Die 1-5 tegen een B-elftal van psv was een van de weinige highlights. En zelfs dit seizoen stonden we in Europa niet zo voor lul als onder HtC destijds.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » wo mei 04, 2016 12:47 pm

wimpey schreef:Eens. Ajax speelde onder HtC ondanks prima materiaal ook belabberd voetbal. Die 1-5 tegen een B-elftal van psv was een van de weinige highlights. En zelfs dit seizoen stonden we in Europa niet zo voor lul als onder HtC destijds.
Precies. Die 1-5 was naast een highlight ook frustrerend, want je zag in die wedstrijd hoe makkelijk je een ploeg, met toen een absolute top goalkeeper als die Heurelho Gomes helemaal weg kon spelen.
Verder liet die ploeg het in alle wedstrijden die ertoe deden afweten, 0-4 winst datzelfde seizoen in de Kuip was ook een zeer matige score. Want wat hielden die kakkerlakken die middag namelijk open huis.

Europees was het inderdaad slechter dan slecht. In 2006 verloor het Ajax van Henk ten Cate in de CL voorronde van FC Kopenhagen. In 2007 was het nog beroerder. Na een totaal onnodige uitschakeling tegen Slavia Praag speelde je geen CL, de UEFA Cup was in september alweer voorbij omdat Ajax zich, ondanks een winst in Kroatië in de heenwedstrijd, in de Arena zich voor lul liet zetten door Dinamo Zagreb.

Ik heb na die wedstrijd geen Kroaten zullen knipogen, maar ze zullen ongetwijfeld in hun broek gepist hebben van het lachen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mei 04, 2016 2:19 pm

wimpey schreef:Eens. Ajax speelde onder HtC ondanks prima materiaal ook belabberd voetbal. Die 1-5 tegen een B-elftal van psv was een van de weinige highlights. En zelfs dit seizoen stonden we in Europa niet zo voor lul als onder HtC destijds.
Nee. Dit seizoen was Europees nóg erger dan 2006-2007.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » wo mei 04, 2016 2:47 pm

wimpey schreef:Eens. Ajax speelde onder HtC ondanks prima materiaal ook belabberd voetbal. Die 1-5 tegen een B-elftal van psv was een van de weinige highlights. En zelfs dit seizoen stonden we in Europa niet zo voor lul als onder HtC destijds.
Jammer alleen dat die 1 ons aan het eind heeft genekt
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mei 04, 2016 2:52 pm

Nota bene een goal van Kluivert...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » wo mei 04, 2016 11:32 pm

Jep mijn Ajax vrienden en ik zeiden direct na die wedstrijd tegen elkaar: 'Alle zes de doelpunten zijn vandaag gemaakt door Ajacieden.'

Uitgerekend dat ene goaltje nekte ons dat seizoen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PSV

Bericht door Demosthenes » zo mei 08, 2016 4:19 pm

Dit jaar weer een doelpuntje. PSV'ers gefeliciteerd, PSV is op de enig(?) juiste weg?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie