PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do jul 02, 2015 9:34 am

PSV is op zoek naar extern kapitaal:
'PSV wil nog dit seizoen 30% van aandelen verkopen aan drietal bedrijven om miljoenen binnen te halen'

1 juli 2015

PSV wil volgens het Eindhovens Dagblad de plannen doorzetten om bedrijven aandelen in PSV te laten nemen om miljoenen euro's te genereren voor doorontwikkeling van de club. PSV deed het idee op aan de hand van de financieringsconstructie bij Bayern Munchen (zie eerder bericht).

PSV zou 3 porties van ongeveer 10 procent willen verkopen aan 3 partijen en praat daarover om te beginnen de komende weken met Philips. Met de miljoenen euro's die dat zou moeten opleveren zou PSV investeringen in het stadion en De Herdgang kunnen doen, aangezien leningen onder normale voorwaarden op de markt nauwelijks meer mogelijk zijn. Het zou gaan om constructies met een looptijd van 10 jaar. Via constructies met opties kan die club het belang weer terugkopen of kunnen de bedrijven de aandelen weer verkopen aan de club. Zowel voor het merk als ook financieel zouden de constructies interessant kunnen zijn voor bedrijven.

Bron: PN
Ik vraag me af hoe ze hiervoor bedrijven denken te interesseren. Wat is nu het rendement op zo'n investering voor een bedrijf?

Daarbij moet de club met dat geld dan meerwaarde zien te creëren. Eerlijk gezegd heb ik nu niet het idee dat het Philips Stadion te klein is. Het zou dan moeten zitten in extra business seats of iets in die richting. Anders geef je gewoon een deel van de club uit handen zonder er echt beter van te worden. Ik weet wel dat je iets moet als je het parkeerterrein al hebt verkocht. Maar het stopt toch wel ergens.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do jul 02, 2015 9:44 am

Dat zouden die bedrijven moeten doen bij wijze van vriendendienst. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do jul 02, 2015 9:49 am

Dat bedoel ik. Waarom zouden ze dat doen? Als een bedrijf daar serieus geld in steekt moet er rendement tegenover staan. Je krijgt er ook geen publiciteit voor terug zoals bij een shirtsponsor. Die is er overigens nog niet voor komend seizoen. Opvallend.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » do jul 02, 2015 10:05 am

Ik las ergens dat ze net zo veel willen als Ajax. Dat gaat dus niet lukken.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do jul 02, 2015 10:24 am

Misschien moeten ze geld genereren om de gronddeal terug te draaien na een signaal vanuit Brussel...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » do jul 02, 2015 11:44 am

Marillion schreef:Die is er overigens nog niet voor komend seizoen. Opvallend.
Euhm, Philips stopt na komend seizoen...dus er is gewoon een shirtsponsor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do jul 02, 2015 12:08 pm

Ah, ik had op één of andere manier in mijn hoofd dat het komend seizoen al ging stoppen. Maar dat duurt dus nog een seizoen.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: PSV

Bericht door Baseman » do jul 02, 2015 3:07 pm

Yep, PSV wil in de komende winterstop een nieuwe shirtsponsor presenteren.
Ze hebben dus nog even.

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » do jul 02, 2015 5:26 pm

Gaat PSV dan ook anders heten? SSV bijvoorbeeld, mocht Sony interesse hebben?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do jul 02, 2015 7:34 pm

Wouter schreef:Gaat PSV dan ook anders heten? SSV bijvoorbeeld, mocht Sony interesse hebben?
Het is maar een naam, Wouter. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV

Bericht door InnerHarbour » ma jul 06, 2015 8:22 am

Zakaria Bakkali zet krabbel
Volgens de krant van Valencia, Super Deporte, heeft Zakaria Bakkali zijn krabbel gezet onder een contract bij Primera Division-club Valencia. De Belgische flankspeler van PSV was gisteren al in Spanje voor de medische keuring. De transfer zat er al een weekje aan te komen. Het contract van de Belgische Marokkaan bij PSV was al afgelopen, zodat de landskampioen geen vergoeding krijgt. Bakkali tekende voor één seizoen in de sinasappelstad.
1 jaar maar? Dat zal dat over het paard getilde kutjoch en zijn entourage flink tegenvallen.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV

Bericht door Le T. » ma jul 06, 2015 12:34 pm

Wouter schreef:Gaat PSV dan ook anders heten? SSV bijvoorbeeld, mocht Sony interesse hebben?
Misschien heeft Huawei wel interesse.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma jul 06, 2015 12:41 pm

HSV. Iets voor Raf? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door raymon » ma jul 06, 2015 4:00 pm

InnerHarbour schreef:
Zakaria Bakkali zet krabbel
Volgens de krant van Valencia, Super Deporte, heeft Zakaria Bakkali zijn krabbel gezet onder een contract bij Primera Division-club Valencia. De Belgische flankspeler van PSV was gisteren al in Spanje voor de medische keuring. De transfer zat er al een weekje aan te komen. Het contract van de Belgische Marokkaan bij PSV was al afgelopen, zodat de landskampioen geen vergoeding krijgt. Bakkali tekende voor één seizoen in de sinasappelstad.
1 jaar maar? Dat zal dat over het paard getilde kutjoch en zijn entourage flink tegenvallen.
Gelukkig is het voor 5 jaar. Dat zal ..... en ..... flink tegenvallen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma jul 06, 2015 11:33 pm

http://www.hln.be/hln/nl/2735/Moeskroen ... roen.dhtml

KIjk eens aan. Daar duikt Diego Reyes op, die 'op het lijstje stond' bij PSV. De connectie: Pini Zahavi. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » za jul 11, 2015 9:25 pm

Wijnaldum voor 20 miljoen naar Newcastle. Mooie transfersom voor PSV. Ik blijf Wijnaldum namelijk toch een tikje overschat vinden. Of het voor hem een gelukkige transfer is weet ik niet. Premier League telt natuurlijk mee en de sfeer is daar geweldig. Maar erg succesvol zijn ze meestal niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » za jul 11, 2015 10:32 pm

Veel geld. En blijkbaar staat Pröpper op de nominatie om naar Eindhoven te verkassen. Ik mag hopen dat Vitesse in ieder geval de hoofdprijs vraagt, PSV heeft genoeg te besteden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 11, 2015 11:52 pm

Goed bezig die Brands, 2 spelers verkopen voor 50 miljoen. Pröpper voor onder de 8 miljoen ophalen zou een goede aankoop zijn.
Ajax!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » za jul 11, 2015 11:58 pm

Duke schreef:Veel geld. En blijkbaar staat Pröpper op de nominatie om naar Eindhoven te verkassen. Ik mag hopen dat Vitesse in ieder geval de hoofdprijs vraagt, PSV heeft genoeg te besteden.
Bij Ajax pleuren ze zo'n bedrag op de bank... Niks besteden!!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo jul 12, 2015 11:43 am

Voorlopig is de score in Eindhoven het halen van de transfervrije Poulsen en het huren van Lestienne. Dat valt allemaal dus reuze mee kwa investeringen ten opzichte van de inkomsten. Het lijkt er voorlopig meer op dat ze ook in Eindhoven iets voorzichtiger zijn geworden en kiezen voor het verbeteren van de financiele positie. Zelfs als daar nog een paar miljoen bij komt voor een eventuele transfer van Pröpper.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » zo jul 12, 2015 11:48 am

Ook daar zullen ze eerst verkopen en dan pas kopen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » zo jul 12, 2015 12:40 pm

Marillion schreef:Voorlopig is de score in Eindhoven het halen van de transfervrije Poulsen en het huren van Lestienne. Dat valt allemaal dus reuze mee kwa investeringen ten opzichte van de inkomsten. Het lijkt er voorlopig meer op dat ze ook in Eindhoven iets voorzichtiger zijn geworden en kiezen voor het verbeteren van de financiele positie. Zelfs als daar nog een paar miljoen bij komt voor een eventuele transfer van Pröpper.
Ze hebben Pereiro ook al binnen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo jul 12, 2015 12:50 pm

Volgens mij is dat nog niet officieel. Ik heb overigens geen idee wat voor een type speler dat is. Komt die dan als vervanger van Wijnaldum, Depay of los van die twee? En betekent het dan dat ze Pröpper niet meer willen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » zo jul 12, 2015 12:55 pm

Zondag is de medische keuring, dus die zal wel binnen zijn...

hij kan overal in de voorhoede spelen, van wat ik op youtube zie is ie groot en sterk en heeft hij een soort suarez techniek... af en toe ruzie met de bal maar hij blijft gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PSV

Bericht door brigade zuid » zo jul 12, 2015 1:52 pm

Lestienne was destijds bij Club Brugge erg goed, heb geen idee hoe ie er nu voorstaat.

Plaats reactie