PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jun 29, 2015 11:46 am

Wil Vitesse hem wel aan psv verkopen, Wouter? Of golden voor Ajax v.w.b. Van Ginkel destijds andere regels?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jun 29, 2015 3:13 pm

Gerbrands verwacht ‘deze week’ nieuwe aanwinst PSV te presenteren

Algemeen directeur Toon Gerbrands van PSV verwacht nog deze week een nieuwe speler te kunnen presenteren. Dat laat de sportbestuurder maandag optekenen in het Eindhovens Dagblad.

Gerbrands wil niet ingaan op namen, maar de verwachting is dat het gaat om Maxime Lestienne. Dat is een 23-jarige linksbuiten van Al-Arabi; vermoedelijk gaat het om een huur met een optie tot koop. Ook wordt PSV in verband gebracht met het Uruguayaanse talent Gáston Pereiro. Een andere naam die genoemd wordt is Davy Pröpper van Vitesse.

Volgens oud-PSV-trainer Aad de Mos zou Lestienne in ieder geval een uitstekende aanwinst zijn. “Hij is een super aankoop van PSV. Hij gaat minimaal vijftien goals maken, hij was mijn oogappel bij Club Brugge”, aldus De Mos onlangs op Twitter.
Aadmans heeft zoveel clubs gehad, dattie vergeten is dat Brugge er niet een van was. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV

Bericht door beelzebub » ma jun 29, 2015 4:46 pm

Wat is je bron? Lastig verifieren of het er zo staat. :ajaxsmiley.gif:

edit:
Dat krijg je als je dingen van Voetbalzone overneemt wimpey. :ajaxsmiley.gif:
Volgens mij retweet hij ene DannyvanC, dus het zijn niet de woorden van Aad.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » ma jun 29, 2015 6:57 pm

Wimpey, Yopi heeft je toch al een keer uitgelegd dat het Vitesse er altijd om te doen is om Ajax lekker dwars te zitten? In 1996 ging Cocu niet naar Ajax, en naar verluidt heeft de ballotagecommissie in 1902 ook al een transfer van Willem Hesselink naar Ajax geblokkeerd. En zelfs toen Ajax Van Ginkel van Chelsea wilde huren of kopen ging er een belletje van Arnhem naar Londen dat dat niet de bedoeling was. Maar aan PSV geven we onze spelers met liefde weg. Zo zijn die gemene Ernhemmers nou eenmaal.

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: PSV

Bericht door Skampie » ma jun 29, 2015 7:07 pm

Dat zal Ajax een rotzorg zijn.... Die nemen gewoon de toppers van NEC...

daae heb je veel meer aan en is er ook veel meer keus... ;)

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » ma jun 29, 2015 7:29 pm

Ik zou het wel geinig vinden als Ajax de keeper van NEC overneemt. Liever dat dan dat Room naar Ajax gaat in elk geval.

Skampie
Berichten: 410
Lid geworden op: di mar 10, 2015 5:18 pm

Re: PSV

Bericht door Skampie » ma jun 29, 2015 7:52 pm

NEC is bezifg met een Ijslandse keeper ( nationaal elftal). Geen idee wat voor prutser dat is, maar hij zou eerste keeper worden gok ik.
Als Smits al niet goed genoeg is ,994 NEC zal hij ook wel niet goed genoeg zijn voor Ajax....

Alhoewel... Van Overmars weet je het maar nooit

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma jun 29, 2015 8:15 pm

Wouter schreef:Wimpey, Yopi heeft je toch al een keer uitgelegd dat het Vitesse er altijd om te doen is om Ajax lekker dwars te zitten? In 1996 ging Cocu niet naar Ajax, en naar verluidt heeft de ballotagecommissie in 1902 ook al een transfer van Willem Hesselink naar Ajax geblokkeerd. En zelfs toen Ajax Van Ginkel van Chelsea wilde huren of kopen ging er een belletje van Arnhem naar Londen dat dat niet de bedoeling was. Maar aan PSV geven we onze spelers met liefde weg. Zo zijn die gemene Ernhemmers nou eenmaal.
:confused.gif: Vitesse nam de hoorn niet op toen Ajax voor Van Ginkel kwam. Da's toch algemeen bekend? Daarom vroeg ik me af of Pröpper wel naar psv mag. Vitesse wil toch geen 'concurrenten' versterken?

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » ma jun 29, 2015 8:23 pm

Van Ginkel wil zelf ook niet naar Ajax. In dat ene interview met VI zei hij dat hij niet meer in NL wilde spelen en Ajax nauwelijks een vooruitgang vond tov Vitesse.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » ma jun 29, 2015 9:57 pm

Destijds wilde Van Ginkel wel.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma jun 29, 2015 10:45 pm

Wouter schreef:Wimpey, Yopi heeft je toch al een keer uitgelegd dat het Vitesse er altijd om te doen is om Ajax lekker dwars te zitten? In 1996 ging Cocu niet naar Ajax, en naar verluidt heeft de ballotagecommissie in 1902 ook al een transfer van Willem Hesselink naar Ajax geblokkeerd. En zelfs toen Ajax Van Ginkel van Chelsea wilde huren of kopen ging er een belletje van Arnhem naar Londen dat dat niet de bedoeling was. Maar aan PSV geven we onze spelers met liefde weg. Zo zijn die gemene Ernhemmers nou eenmaal.
En Viktor Sikora dan :hypocrite.gif: ?

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » ma jun 29, 2015 11:06 pm

Ha, dat was al helemaal doortrapt van ons, Ajax opschepen met Sikora... :smallgrin.gif:

Hoe dan ook, mochten Pröpper en Qazaishvilli nog een jaartje in Arnhem blijven, heeft Vitesse wel weer een sterk middenveld met die Israëlische international erbij. Maar ja, de zomer is nog lang.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jun 30, 2015 8:25 am

Yopi schreef:Destijds wilde Van Ginkel wel.
Zo herinner ik het me ook. Ajax bood zelfs meer dan het moederbedrijf deed.

Vandaar de m.i. gerechtvaardigde vraag of Vitesse wél aan psv wil verkopen...

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV

Bericht door beelzebub » di jun 30, 2015 8:53 am

Vitesse moet wel. Ze moeten nog steeds bloeden voor de vette contracten die Jordania uitdeelde.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PSV

Bericht door Duke » di jun 30, 2015 9:05 am

Locadia wil weg bij PSV

Jürgen Locadia wil weg bij PSV. De 21-jarige spits ziet te weinig perspectief in Eindhoven en wil bij een andere club eerste spits worden.

Locadia moet bij PSV Luuk de Jong voor zich dulden. "Waarom zou ik hier nog één of twee jaar gaan wachten om in de spits te spelen als ik nu al ergens anders in de spits kan spelen?”, vraagt de spits zich hardop af in De Telegraaf.
Afgelopen seizoen kwam Locadia in de Eredivisie tot 23 wedstrijden, maar moest zich vooral laten zien als invaller. Regelmatig werd hij ingezet als buitenspeler. Voor die rol bedankt hij. "Ik wil geen seizoen als linksbuiten gaan spelen. Dat heb ik ook aangegeven."

Nadat het kampioenschap afgelopen seizoen binnen werd gehaald, vertelde Locadia in de media dat hij graag om de tafel zou gaan met de technische staf van de club. "Ik heb nog geen gesprek gehad. Dat moet maar snel gebeuren. Ik blijf bij mijn standpunt."
www.goal.com
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jun 30, 2015 9:33 am

Vroegah had je dan figuren als Rijkaard, Wouters, Lerby, Gerets die zo'n middelmatige speler effe kennis lieten maken met de omheining. Dan ging ie weer in zo'n hok. Dat gebrek aan autoriteit / senioriteit lijkt me wel een van de redenen van het verval van het Nederlands (club)voetbal.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PSV

Bericht door beelzebub » di jun 30, 2015 9:41 am

Tja.. Zit mss wat in. Zie je het voor je dat Stijn Schaars dat doet?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di jun 30, 2015 9:46 am

Exact. De spelers die Wimpey noemt waren klasbakken.

Het gaat om kwaliteit. En dan mag de speler ook nog niet over the hill zijn, zoals Van Bommel bijvoorbeeld was. Het probleem: spelers die nog op topniveau meekunnen willen vandaag de dag niet meer in de Eredivisie spelen.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jun 30, 2015 10:05 am

beelzebub schreef:Tja.. Zit mss wat in. Zie je het voor je dat Stijn Schaars dat doet?
Ik denk dat psv afg. seizoen z'n winkel wel op orde had, wat dat betreft. Aan spelers als De Jong, Guardado en Wijnaldum trok de rest zich op. Dat is een wat 'ander' niveau dan door mij voorheen genoemde namen, maar ze gaven psv natuurlijk wel een boost.

Bij Ajax zag je het omgekeerde. De beteren die vertrekken, slecht aankoopbeleid en totaal geen hiërarchie / maturiteit in het veld. Vrijwel geen (fase) wedstrijd staat me voor de geest waarin Ajax de tegenstander opjoeg. Wat dat betreft denk ik dat Ajax er met (een hopelijk fitte) Klaassen en Gudelj beter op staat komend seizoen. Dat zijn wel jongens die leiden / aanjagen / doordekken en een tegenstander tot fouten kunnen dwingen.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » di jun 30, 2015 10:40 am

Moet dat doordekken wel mogen van Frank. Als je in Nederland goed druk zet win je 90% van de wedstrijden door fouten van de verdediging.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PSV

Bericht door Yopi » di jun 30, 2015 10:59 am

PSV had veel meer drive, Willem. Die jongens voelden zich tot op het bot vernederd na de zeperds van de afgelopen jaren. Ajax daarentegen was gewend dat het toch wel goed kwam.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di jun 30, 2015 11:21 am

Lionel schreef:Moet dat doordekken wel mogen van Frank. Als je in Nederland goed druk zet win je 90% van de wedstrijden door fouten van de verdediging.
Ben wel met Yopi eens dat Ajax afg. seizoen wel erg verzadigd oogde. Frank lijkt het een beetje kwijt, maar ik geef 'm v.w.b. gebrek aan passie wel gelijk. Alleen hadden ze dat moment natuurlijk vóór moeten zijn. Een jaar geleden was het zgn. een voordeel dat de groep bij elkaar zou blijven. Terwijl het in het halve seizoen daarvoor al slappe hap was...

Je hebt natuurlijk wel gasten nodig die 'honger' hebben. Zo'n Luuk had natuurlijk wat recht te zetten. psv had sowieso amper spelers die wat gewonnen hadden. Dan sta je er wat anders in dan na 4 op rij. Ook als fan, heb ik gemerkt. :smallgrin.gif:

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » di jun 30, 2015 11:28 am

Maar de verzadigde houding hadden ze ook een beetje kunnen zien aankomen. Ze hadden moeten weten dat dit kon gebeuren, ze hebben toch allemaal in de top gespeeld. Ajax had beter en doordachter moeten door selecteren, Ajax had een goede basis, de ambitie en de financiële middelen. Maar ja, inmiddels weten we wel wat de oorzaak is...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jun 30, 2015 12:06 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Moet dat doordekken wel mogen van Frank. Als je in Nederland goed druk zet win je 90% van de wedstrijden door fouten van de verdediging.
Ben wel met Yopi eens dat Ajax afg. seizoen wel erg verzadigd oogde. Frank lijkt het een beetje kwijt, maar ik geef 'm v.w.b. gebrek aan passie wel gelijk. Alleen hadden ze dat moment natuurlijk vóór moeten zijn. Een jaar geleden was het zgn. een voordeel dat de groep bij elkaar zou blijven. Terwijl het in het halve seizoen daarvoor al slappe hap was...

Je hebt natuurlijk wel gasten nodig die 'honger' hebben. Zo'n Luuk had natuurlijk wat recht te zetten. psv had sowieso amper spelers die wat gewonnen hadden. Dan sta je er wat anders in dan na 4 op rij. Ook als fan, heb ik gemerkt. :smallgrin.gif:
Als fan stond ik er helemaal niet anders in, sterker nog, ik had graag met de selectie een babbeltje gemaakt en uitgelegd dat ze geschiedenis konden schrijven door 5 landstitels op een rij te behalen.

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » di jun 30, 2015 7:03 pm

Had je beter met de directie kunnen gaan babbelen, want de selectie was gewoon niet goed.

Plaats reactie