AZ

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: AZ

Bericht door Rachid » vr sep 19, 2014 3:37 pm

Misschien moet Van Basten (ook) maar opstappen. Ik zou me gegeneert voelen in zijn positie, door deze situatie.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: AZ

Bericht door gaizka » vr sep 19, 2014 5:16 pm

Vanavond is Stewart te gast bij VI !

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: AZ

Bericht door Yopi » za sep 20, 2014 9:39 am

Ik las ergens dat Van Basten wel wat voelt voor een baan zoals die van Dennis Bergkamp bij Ajax. Dat lijkt hem wel interessant.

Wanneer beseft hij eens dat het profvoetbal geen speeltuin is?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: AZ

Bericht door Demosthenes » za sep 20, 2014 9:45 am

Yopi schreef:Ik las ergens dat Van Basten wel wat voelt voor een baan zoals die van Dennis Bergkamp bij Ajax. Dat lijkt hem wel interessant.

Wanneer beseft hij eens dat het profvoetbal geen speeltuin is?
Dennis Bergkamp doet hetzelfde werk? Is het dan een speeltuin bij Ajax?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: AZ

Bericht door Le T. » za sep 20, 2014 10:35 am

Marillion schreef:Van Basten zijn contract afkopen is duurder dan dat van Pastoor denk ik. Daarbij is hij naar sponsors toe natuurlijk een veel beter uithangbord voor een club.

Toch gaat dit nooit werken. Sowieso is die Van den Brom in mijn ogen een prutser van een trainer. Stel je nou eens voor dat hij op de bank zit met Van Basten er naast. Dan kijkt toch iedereen naar Van Basten?
Waarom eigenlijk?
Ik schat in dat Van Basten daar binnen de kortste keren weg is en uiteindelijk in Amsterdam komt werken. De Boer gaf afgelopen week al aan dat hij welkom is.
Werken nog wel. Uiteindelijk tekent Van Basten een paar maand geleden bij AZ, en in juli zou hij al aangegeven hebben dat hij liever een Bergkamp-rol heeft. Waarom teken je dan dat contract? Het is niet de eerste keer dat hij met veel bombarie aankondigt een klus te gaan doen om die vervolgens niet aan te kunnen en niet af te maken. Fijne werknemer is dat, je denkt een hoofdtrainer te hebben, die bedenkt zich na een maand en wil iets lichters (tegen een evenredig lichter salaris?), als hij dat niet krijgt meldt hij zich ziek, en de club zit een paar weken na de seizoensstart zonder hoofdtrainer, en met een afkoopsom voor Pastoor. Ik kan me voorstellen dat Stewart zich behoorlijk genaaid voelt. Toen Van Basten besloot dat hoofdtrainer van Ajax te hoog gegrepen voor hem was liet hij Ajax ook doodleuk zitten met zijn kaartvriendjes van een miljoen per jaar.

Hij mag dan een paar jaar geleden wat zelfonderzoek hebben gedaan en een stuk bescheidener trainer geworden zijn, het blijft een verwend nest. Het draait allemaal nog steeds om Van Basten, wat hij wil, wat goed voor hem is, in wat voor rare positie hij zit en of hij bij Ajax gaat rondlopen, niet over de onmogelijke positie waarin hij zijn werkgever manouvreert.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: AZ

Bericht door Iniesta » za sep 20, 2014 10:47 am

Ja dit is echt de makkelijkste weg gekozen. Ht hele land mag zich over je stressbestendigheid en gezondheid buigen, moet een fantastisch gevoel geven.
Je suggereert hier dat hij niet ziek was, op basis waarvan eigenlijk?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: AZ

Bericht door Yopi » za sep 20, 2014 11:01 am

Le T. schreef:Hij mag dan een paar jaar geleden wat zelfonderzoek hebben gedaan en een stuk bescheidener trainer geworden zijn, het blijft een verwend nest. Het draait allemaal nog steeds om Van Basten, wat hij wil, wat goed voor hem is, in wat voor rare positie hij zit en of hij bij Ajax gaat rondlopen, niet over de onmogelijke positie waarin hij zijn werkgever manouvreert.
Perfect verwoord! :biggthumpup.gif:

Wat een prinsje.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ

Bericht door Cruijff » za sep 20, 2014 11:09 am

Jullie weten niet wat er exact aan de hand was met zijn gezondheid (en ik weet het ook niet), maar het oordeel dat hij een soort aansteller is, dat hij de ziekte zelfs fingeert ligt al klaar. :excited.gif:

Gelukkig dat jullie er met je mensenkennis nimmer naast zitten. :excited.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AZ

Bericht door InnerHarbour » za sep 20, 2014 12:36 pm

Net even naar Steward bij VI gekeken en die neemt hem niets kwalijk, die wil hen absoluut behouden voor AZ en ook over de aanpassing in salaris waren ze het zo eens. Klote situatie voor van Basten, door de stress zoveel klachten krijgen dat je niet langer als hoofdtrainer kan functioneren.

Hoop dat hij in die "Bergkamp rol' terugkomt naar Ajax, die kan de spitsen nog wel wat leren.
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: AZ

Bericht door Iniesta » za sep 20, 2014 12:42 pm

Voor het plaatje moet hij dan wel op de bank plaatsnemen. De boer, Bergkamp en van Basten, staan we direct met 1-0 voor als we tegen Cocu Faber moeten

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » za sep 20, 2014 12:48 pm

Yopi schreef:
Le T. schreef:Hij mag dan een paar jaar geleden wat zelfonderzoek hebben gedaan en een stuk bescheidener trainer geworden zijn, het blijft een verwend nest. Het draait allemaal nog steeds om Van Basten, wat hij wil, wat goed voor hem is, in wat voor rare positie hij zit en of hij bij Ajax gaat rondlopen, niet over de onmogelijke positie waarin hij zijn werkgever manouvreert.
Perfect verwoord! :biggthumpup.gif:

Wat een prinsje.
Wat een flauwekul.

Natuurlijk is het een vreemde situatie dat iemand tekent als hoofdtrainer en er vervolgens vrij snel achter komt dat het niet meer gaat. Maar dat is niet iets dat hij uit luxe doet omdat hij er gewoon niet zoveel zin in heeft. Als dat het geval was zou hij wel weer gewoon lekker op de golfbaan gaan lopen of zo.

Of hij geschikt is om in de toekomst wat bij Ajax te doen moet het TH maar beoordelen. Maar als buitenstaander zie ik er wel wat in. We hebben het hier over één van de beste spitsen die op de velden heeft rondgelopen. Het is inmiddels wel duidelijk dat een zware functie niet bij hem past. Maar een paar uurtjes in de week op het veld met een aantal talentvolle aanvallers zou zomaar interessant kunnen zijn. Spelers nemen van iemand als Van Basten makkelijk wat aan en ik schat in dat hij op dat specifieke vlak ook wel wat moet kunnen toevoegen. Dat zou een totaal andere rol zijn als die van hoofdtrainer.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: AZ

Bericht door Le T. » za sep 20, 2014 1:14 pm

Iniesta schreef:Ja dit is echt de makkelijkste weg gekozen. Ht hele land mag zich over je stressbestendigheid en gezondheid buigen, moet een fantastisch gevoel geven.
Je suggereert hier dat hij niet ziek was, op basis waarvan eigenlijk?
Ik geloof best dat hij arbeidsongeschikt is, het lijkt me alleen dat dat heel veel te maken heeft met de arbeid die hij uitgekozen heeft. De problemen speelden al langer, toch tekent hij een contract als hoofdtrainer bij AZ. En dan zit AZ ineens met het probleem dat ze een andere functie voor hem moeten zoeken, is het nog maar de vraag of het salaris dan wel aangepast kan worden en in welke mate. Het is in ieder geval een ander kader en niet zomaar vrijuit praten over geschikte functies en passende beloning, AZ heeft bepaalde verplichtingen.

Het is toch wel gebruikelijk bij banen met een dergelijk hoog profiel, in wat voor sector dan ook, dat mensen die ze willen ook zorgen dat ze die mentaal aankunnen. Je bent verantwoordelijk voor het humeur van vele tienduizenden supporters en de belangrijkste man in een flinke organisatie, dat ga je niet lichtvaardig aan. Anders wordt je afgebrand, tenminste, normale mensen. Van Basten wordt verwend met zalvende commentaren, net als toen hij Ajax in de steek liet met achterlating van zijn rotzooi, en AZ krijgt bakken stront over zich heen omdat ze niet meteen duidelijk zijn in wat ze allemaal voor Van Basten gaan betekenen.

Met een beetje eer en verantwoordelijkheidsbesef had Van Basten ook kunnen zorgen dat zijn probleem vooral zijn probleem blijft, en niet ineens een enorm probleem voor een club wordt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: AZ

Bericht door Yopi » zo sep 21, 2014 10:33 am

Cruijff schreef:Jullie weten niet wat er exact aan de hand was met zijn gezondheid (en ik weet het ook niet), maar het oordeel dat hij een soort aansteller is, dat hij de ziekte zelfs fingeert ligt al klaar. :excited.gif:
Nee hoor.

Al heeft hij natuurlijk geen alomvattende burn-out en ook geen zware hartkwaal, anders was hij niet zo snel hersteld.

Het is vooral die opmerking over de Bergkamp-rol die me in het verkeerde keelgat geschoten is. Hij zit dus nog steeds in de het-lijkt-me-wel-interessant-fase.


Ik hoop van harte dat we hem nooit meer bij Ajax zien. Daar komt maar ellende van. Wat mij betreft gaat hij zich bij Milan 'verdienstelijk maken'. Hij is toch zo dol op Berlusconi?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: AZ

Bericht door Bert » zo sep 21, 2014 10:52 am

Lekkere vrije interpretatie, Yopi. Maar goed, Van Basten kan bij jou niets meer goed doen sinds hij Cruijff niet carte blanche wilde geven.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: AZ

Bericht door Demosthenes » zo sep 21, 2014 10:57 am

Het is vooral die opmerking over de Bergkamp-rol die me in het verkeerde keelgat geschoten is. Hij zit dus nog steeds in de het-lijkt-me-wel-interessant-fase.
Nogmaals de opmerking: wat Bergkamp doet past dan in de "het-lijkt-me-wel-interessant-fase"? Staat er een salaris tegenover?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: AZ

Bericht door Iniesta » zo sep 21, 2014 11:03 am

Bergkamp rol betekent gewoon 100%bezig met het proberen verbeteren/ trainen van individuele spelers ipv proberen een team te managen.
Snap niet zo goed wat daar interessant aan is. Zou jij het erg interessant vinden om publiekelijk toe te geven dat je het stress niveau van hoofdtrainer niet aan kan terwijl je van alle kanten nog steeds goddelijke kwaliteiten worden toegedicht?
Het meest opzienbarend aan van Basten is vlgns mij zijn ongekende openheid over z'n eigen tekortkomingen en kwaliteiten.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: AZ

Bericht door Yopi » zo sep 21, 2014 11:03 am

Hoe zie jij het dan, Bert? Denk/hoop me dat Van Basten ooit terugkeert bij Ajax?

Ik had al mijn bedenkingen toen hij nog bondscoach was. Vond zijn benadering vrijblijvend. Later, bij Ajax, was het niet anders.

Ik hoopte dat hij er in elk geval van geleerd had, maar het schiet niet op.

Ik geloof er niets van dat Van Basten geschikt zou zijn voor de Bergkamp-rol. Bergkamp werkt op de achtergrond, hij cijfert zich weg. Dat zou Van Basten niet kunnen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AZ

Bericht door InnerHarbour » zo sep 21, 2014 12:51 pm

Bert schreef:Lekkere vrije interpretatie, Yopi. Maar goed, Van Basten kan bij jou niets meer goed doen sinds hij Cruijff niet carte blanche wilde geven.
:biggthumpup.gif:

Hij denkt zelfs dat hij medische diagnoses kan stellen. :excited.gif:
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

AZ

Bericht door Iniesta » zo sep 21, 2014 12:54 pm

Yopi schreef:Hoe zie jij het dan, Bert? Denk/hoop me dat Van Basten ooit terugkeert bij Ajax?

Ik had al mijn bedenkingen toen hij nog bondscoach was. Vond zijn benadering vrijblijvend. Later, bij Ajax, was het niet anders.

Ik hoopte dat hij er in elk geval van geleerd had, maar het schiet niet op.

Ik geloof er niets van dat Van Basten geschikt zou zijn voor de Bergkamp-rol. Bergkamp werkt op de achtergrond, hij cijfert zich weg. Dat zou Van Basten niet kunnen.
op basis waarvan zou van Basten dat niet kunnen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AZ

Bericht door peter » zo sep 21, 2014 9:59 pm

Alex Pastoor nu bij Studio Voetbal. Wie oh wie spreekt de waarheid? :biggrin.gif:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: AZ

Bericht door Baseman » ma sep 22, 2014 8:42 am

De waarheid zal ergens in het midden liggen, maar Stewart heeft wel ontzettend geblunderd.
De nieuwe algemene directeur is nog steeds niet begonnen, Stewart zelf was 'gewoon' op vakantie en brak zijn vakantie niet af ondanks de crisis in de club en Pastoor moet van Van Gelder te horen krijgen dat hij officieel niet meer wordt gezien als 'het lek' over de situatie van Van Basten. Wat een gepruts.

PS: Mocht Pastoor volledig de waarheid spreken, dan is het erg opmerkelijk dat hij een aanbod heeft afgeslagen dat financieel nogal voordelig was (9 maanden lang een verdubbeling van salaris, waarna hij of aan kon blijven als hoofdtrainer of zijn jaarsalaris als assistent uitbetaald zou krijgen).

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: AZ

Bericht door Le T. » ma sep 22, 2014 11:53 am

Baseman schreef:PS: Mocht Pastoor volledig de waarheid spreken, dan is het erg opmerkelijk dat hij een aanbod heeft afgeslagen dat financieel nogal voordelig was (9 maanden lang een verdubbeling van salaris, waarna hij of aan kon blijven als hoofdtrainer of zijn jaarsalaris als assistent uitbetaald zou krijgen).
Dat hij een contract voor 2 jaar had wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet langer assistent bij AZ wilde blijven. Het hoeft niet allemaal clubliefde te zijn, het kan ook de liefde voor een minder stressvolle baan voor de langere termijn zijn. Zoals het eruit zag kon hij na 9 maanden op zoek naar een nieuwe club, daar moet je maar zin in hebben.

Daarnaast is het, zeker vanuit deze situatie, prettiger voor een trainer wanneer de spelers weten dat ze nóg een seizoen afhankelijk van hem zijn.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: AZ

Bericht door Baseman » ma sep 22, 2014 12:05 pm

Ik zeg dan ook niet dat ik Pastoor niet begrijp, ik zeg dat ik het erg opmerkelijk vind.
Hij laat namelijk nogal wat geld liggen, iets dat je maar weinig ziet in de voetbalwereld.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: AZ

Bericht door El Clavo » ma sep 22, 2014 12:15 pm

Als het klopt wilde hij niet eens zoveel meer geld, maar wel meer vertrouwen dan 9 maanden. daar kan ik wel inkomen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ

Bericht door Marillion » ma sep 22, 2014 12:35 pm

Hij hoeft het natuurlijk ook niet te accepteren. Van de kant van AZ snap ik die 9 maanden wel. Ze hebben hem in eerste instantie niet gehaald als hoofdcoach. Dus dan krijg je een jaar de tijd om te zien hoe het loopt. Gaat het goed dan ga je lekker met elkaar verder en anders hou je er mee op. En als ik het goed begrijp zou hij in dat geval alsnog het bedrag krijgen dat hij anders als assistent nog had gehad. Lijkt me heel redelijk.

Wat ik niet begrijp is dat AZ een contractvoorstel doet terwijl ze kennelijk eigenlijk niet overtuigd zijn van hem. Want het wel of niet lekker was kennelijk niet het enige. Je wil iemand graag hebben of niet. Als je het niet echt ziet zitten kun je beter op zoek gaan naar een andere oplossing. Hier heeft dan misschien de druk van het moment meegespeeld. Maar dat mag eigenlijk niet meespelen.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie